4.465 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hvad kan jeg give min hvalp. Hvad kan jeg give min hvalp.

Kunne godt tænke at give min hvalp lidt andet lækkert at spise ud over hans kedlige hvalpe foder. Men hvad må han få der er godt for ham..
Har hørt gulerødder skulle være godt, og grønsager. Men hvad for nogle grønsager. ??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad kan jeg give min hvalp.
  • #1   26. jun 2011 æble feks =)

Og en rå sildefilet *mmnn*

• #3   26. jun 2011 Vores hvalp får nogle gange lidt gulerod eller ris og få gange har han fået lidt tun når katten har fået. Alle tre ting er han rigtig glad for.

Gulerod og ris er ihvertfald godt til hundes maver.

Og vores måtte gerne smage tun da jeg tænkte at fisk har vi alle jo godt af smiley

• #4   27. jun 2011 Min for gulerod smiley
    Han kan tykke længe i dem, og syntes de smager godt smiley

• #5   27. jun 2011 Herhjemme er der ikke meget der kan slå et rigtig lækkert råt ben fra slagteren -sådan et hvor der stadig er lidt kød og snask på.

Men sådan et kan de self ikke få hver/næsten hver dag. Så af lidt mere "hverdagsagtige" snacks, er det herhjemme ting som lidt rester fra aftensmaden (kartofler, ris, sovs o.l. dog ikke hvis det er meget krydret -mine kan så vægtmæssigt sagtens tåle de ekstra kalorier, det skal man lige være obs på), og så praktisk talt enhver form for frugt og grønt lige udover agurk og salat -DER sætter de grænsen;o)

De fleste former for bær er et hit herhjemme -de plukker osse gerne selv, selvom det ikke ligefrem er ønsket;o)
    Det samme er de fleste slags rodfrugter.

Så prøv dig frem -dog må hunde ikke få rå, grønne kartofler, druer, rosiner og løg.

• #6   27. jun 2011 Nå ja og en bøtte makrel i tomat står altså osse MEGET højt på listen herhjemme

• #7   27. jun 2011 Mine hunde får også dagligt tørkost, men skulle de have noget andet godt er det: et almindeligt kødben de kan gnave i (ikke dem med flere lunser kød på!), gulerødder, nogle skiver agurk, et æble (fungere som bold OG mad!), kartoffler (aftensmads rester), et stykke hamburgerryg, mm. De får rigtig meget forskelligt, men vil ikke lige nævne det hele. Selvfølgelig får de kun det de kan tåle. ;o)

• #8   27. jun 2011 Udove ben, oxeører og den slags, får mine også gulerod og agurk. Agurk dog ikke i store mængder. Tun og makrel får de, hvis jeg selv skal have det og når jeg laver kylling får de vingespidserne. I det hele taget falder der vist tit en klump kød af, når jeg står og laver mad smiley

• #9   27. jun 2011 Marianne K:

Hunde må da ikke få kyllingevinger?? Er det ikke dem der kan splintre nede i maven?

• #10   27. jun 2011 Lotte: Hvis kødet og benene er rådt må hunde få det. De må ALDRIG få ben hvis de er tilberedt ...

Jamen Kia får sild, kippers, laks, makrel i tomat, tun og alle andre slags fisk, fiskeboller er altid et hit men de STINKER :o) SIkkert en bonus i Kias øjne

Hun får kylling og lam og pålægsrester og alt hvad jeg ellers kan få fingre i. Kia vil gerne have salat hvis der er dressing på :o)

Ellers spiser hun lidt af alt :o)

• #11   27. jun 2011 Gitte J: ej, mange tak skal du have for det link - blev lige MEGET klogere end jeg var før. smiley

• #12   27. jun 2011 Lotte
    Det tror jeg da gerne de må hvis ikke det er stegt/kogt.

• #13   27. jun 2011 Gitte
    Jeg har altså aldrig hørt om, at knoglerne skulle splintre, når de er rå

• #14   27. jun 2011 Gitte
    Nu har jeg læst alle mulige steder og kan ikke finde noget om, at de ikke må få det. Jeg mener også, jeg spurgte dyrlægen da jeg fik den første, netop fordi man hører så meget med ben, så jeg blev i tvivl.

De elsker i hvert fald deres vinger og er ikke blevet syge af det, så dem skal de da ha' smiley

• #15   28. jun 2011 Gitte
    Var det splinter fra rå kylling, der skulle opereres af vedkommende, du kender?

Mht salmonella-fare må jeg erklære mig enig med Jens. Jeg vil tro, der er MANGE andre bakterier, man burde være hys over, hvis man skal ned ad den vej smiley

• #16   28. jun 2011 Mine får gerne rå kyllingehalse, har aldrig haft problemmer. Eller andet rå kylling. Min meget småtspisende hvalp, elsker rå kylling. Der spiser hun rigtigt godt... Så det bliver de fodret med her, ja så en hel del andet råt kød...

• #17   28. jun 2011 Rå kyllingeben er ekstremt fleksible og når de endda jo er pakket ind i kød må selv hvalpe spise dem. Hvis hundens immunforsvar ellers er i orden så er faren for at hunden får salmonella eller lign. så godt som ikke-eksisterende.

Hunde er IKKE mennesker. Hunde erså godt som altædende rovdyr og deres tænder og tarmsystem er indrettet herefter.

Kommentér på:
Hvad kan jeg give min hvalp.

Annonce