{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.350 visninger | Oprettet:

At sælge sin hund !! {{forumTopicSubject}}

Kom pludselig i tanke om at jeg faktisk ikke forstår hvorfor folk der pludselig ikke kan have deres hund længer sælger den for penge? - Måske kan jeg forstå det hvis den stadig er hvalp eller det er en med tavle og har kostet en del penge.

Men alle dem med blandinger osv, jeg forstår ikke hvorfor man vil tjene på at miste sin bedsteven, ville da heller have at den nye ejer bruger pengene på at hunden har det godt. Det ved jeg selvfølgelig ikke om den nye ejer ville gøre, men man tror jo det bedste om den man giver sin hund til.

Bare en tanke der lige slog mig smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At sælge sin hund !!
  • #1   30. jun 2011 Jeg har faktisk tænkt det samme. Synes tit man ser at de starter med at skrive "Det er med sorg i hjertet...." og kræver over 4000 kr for hunden.

    Jeg ville er gør alt i verden for at finde et godt hjem til min hund, og så være ligeglad med pengene. Det handler jo om at man skal af med sit kæreste eje, og ja man har måske brugt en masse penge på hunden, men alligevel...


  • #2   30. jun 2011 Jeg vil give dig til dels ret...

    Men hvis man f.eks. ser på en annonce hvor hunden gives væk, er der sindssygt mange henvendelser.

    Hvis man så ser på en annonce hvor prisen er 1000 kr, er der lidt færre henvendelser...

    Ser man på annoncer hvor den er lidt dyrere, er der endnu færre henvendelser..

    Jeg tror nogle gør det for at tjene - nu når de alligevel skal af med hunden, så kan de jo lige få nogle skejser med..

    Andre tror jeg gør det for at sortere de mindre seriøse købere fra.



  • #3   30. jun 2011 Måske vil man godt være bare lidt sikker på at den nye ejer ikke er impulsiv og tager hunden fordi den er gratis,

    Måske vil man gerne at der er tænkt lidt over det.. Og der hjælper det altså gevaldigt hvis den nye ejer skal til lommerne


  • #5   30. jun 2011 kender en nar der fik en hund for en uge siden . han er så gal at han truer med at sætte den på motorvejen . han gav 500 kr for den .
    nu er den sat til salg herinde for 1000 kr flot når man er gal på den
    samt man da lige har fået den parret med en Rotte og det er en blanding allerede .. så ja penge penge og atter penge og skide være med hunden desvære...
    har så efterfølgende fået afvide at han skal hente en chæfer hvalp flot egon...


  • #6   30. jun 2011 Det har i selvfølgelig ret i smiley

  • #7   30. jun 2011 Bonnie... Undskyld men han burde sgu da få et par på hovedet!!

  • #8   30. jun 2011 Hold da op en nar Bonni !! - han burde ikke eje en hund ..

  • #9   30. jun 2011 Hvorfor skulle penge "sikre" hunden kommer til et godt hjem ?

  • #10   30. jun 2011 -M Hysted -

    tro mig det er han også . han har blokeret mig på face da jeg blev så skide gal på ham . en rigtig nar ved kun hva by han bor i .


  • #11   30. jun 2011 Rene : det sikrer ikke et godt hjem, men det sikrer en smule mod impulskøb

  • #12   30. jun 2011 Forstår heller ikke systemet med pengene, - jeg vil 10 x hellere have en masse henvendelser på en gratis hund og så selv kunne sortere i evt. nye ejere, end have få henvendelser fra folk med penge men (måske) uden hjerte.....

  • #13   30. jun 2011 Impulskøb vel noget sælger skal stoppe?

  • #14   30. jun 2011 Impulskøb....

    Hmmm.....hvor tit ser vi ikke hunde til omplacering efter en 2-3 måneder, den køber jeg ikke


  • #16   30. jun 2011 Jeg overtog for 4 måneder siden en skilsmissehund på godt 6 år, som ingen af parterne længere "havde tid" til. Der var bestilt tid til aflivning on mandagen i ugen efter, hvis ikke den fik et nyt hjem inden.
    Hun forlangte 1000 kr. for ham, på trods af, at hun jo "sparede" aflivningen. Det endte med, at jeg gav 600 kr. for ham, for jeg kunne ikke klare at en lille, rask og meget kær hund skulle aflives!

    Men jeg føler mig nu alligevel lidt rendt om hjørner med!


  • #17   30. jun 2011 Hvis jeg skulle sælge en af mine hunde engang ville jeg også forlange penge for dem. Af den enkelte grund at sortere de useriøse væk, og så i håb om at de ville passe bedre på noget de har givet en pæn chat penge på. Jeg vil så være villig til at slå en god slat af prisen hvis den helt rigtige ejer dukkede op uden at have pengene. Men ved gud jeg håber aldrig jeg vil havne i den situation, alt andet skulle prøves først, ud over det ville det forhåbentligt ikke blive sådanne noget med at den skal være væk inden fredag!!!!!

  • #18   30. jun 2011 Hvis Fie skulle videre, så ville der ikke blive taget noget for hende og jeg skulle nok finde en seriøs "køber" selv

  • #19   30. jun 2011 Hmm så man er garanteret en seriøs køber, hvis man er villig til at give 2-10000 for en genbrugshund? Og garanteret useriøs hvis man gerne vil overtage hunden uden at betale for den?

  • #20   30. jun 2011 Nej sådan vil jeg ikke sige det. Men jeg ville forlange penge for den i høb om at sotere dem fra der ikke er seriøse.
    Man kan jo aldrig være sikker på hvem der er seriøse og hvem der ikke er


  • #21   30. jun 2011 jeg vil 10 x hellere have en masse henvendelser på en gratis hund og så selv kunne sortere i evt. nye ejere, end have få henvendelser fra folk med penge men (måske) uden hjerte.....



  • #22   30. jun 2011 jeg kan godt følge dig...helt sikkert.. Men håber godt nok heller aldrig at jeg kommer til at stå i den situation.. Alt skal prøves først


  • #23   30. jun 2011 Nej bestemt, har stået i situattionen én gang, og nej det er bestemt ikke en ønskværdig situation at stå i.... Men må tilstå at jeg var lykkelig for at nogen ville overtage en genbrugshund, så jeg ikke skulle overveje hverken aflivning eller internat.... Og jeg så hellere at den nye ejer brugte pengene på hunden end på mig....;o)

  • #24   30. jun 2011 Har også tit tænkt over det..
    Og må indrømme jeg ikke forstår det.. Jeg tror ikke nødvendigvis man finder et bedre hjem fordi man tager penge for hunden..

    Selv overtog jeg Wictor for 3år siden.. Fandt ham herinde, og var vild med ham fra første blik på annoncen..
    Han er med tavle og havde aldrig i sit liv haft en sygedag.. Jeg gav 0kr for ham, de ønskede blot det bedst tænklige hjem til ham..

    Har stadig kontakt med sælger, og de er LYKKELIGE for at se at de tog det rigtige valg af hjem, men som de siger..
    De var slet ikke i tvivl selvom han var gratis, for mit hjerte banker for racen, og det var kærlighed fra første blik for os begge smiley


  • #25   30. jun 2011 Jeg syntes det er ok at køber skal have pengepungen frem, for og overtage hunden.Hvorfor er en hund pludselig værdiløs. Er det iorden og tage penge for en madskål, men hunden skal være gratis.


  • #26   30. jun 2011 Jeg ville sætte et forholdsvis højt beløb, men stadig rimeligt.. For så ved jeg næsten med sikkerhed at dem som så kontakter mig er seriøse købere..

  • #27   30. jun 2011 Brug hjernen - der er nok lige så mange holdninger som der er ejere, - jeg vil som skrevet være taknemlig hvis nogen ville give min hund et nyt hjem fremfor at den sku aflives eller på internat... Hunden er jo ikke værdiløs - alt kan/skal vel ikke gøres op i penge?

    Carina - kan man ikke være seriøs "køber"/ejer, hvis man hellere vil bruge pengene på hunden end på tidligere ejer som af den ene eller grund ikke kan/vil have hunden længere......? - Dybest set gør man vel sælger/hund en tjeneste ved at tilbyde et godt hjem?


  • #28   30. jun 2011 Simba - Rigtig nok..
    jeg ville dog aldrig nogensinde give en hund væk gratis.. Ikke fordi jeg skal tjene penge eller noget.. Men fordi jeg vil være sikker på at hunden får det godt..
    For har folk råd til at betale for en hund så burde de også have råd til at sørge for dyrlæge, ordentlig foder osv osv.. Det ville jeg aldrig kunne være sikker på hvis det var en som ville have den gratis..


  • #29   30. jun 2011 Den sidste hund jeg havde inde til viderformidling havde jeg i 3 mdr inden hun var mentalt klar. Jeg kostede dyrlæge behandling, chip, vacc og foder på hende. Og solgte hende til 1000,-

    Dette tjente jeg absolut intet på, alene den første dyrlæge behandling mod en stafilykok infektion kostede mig 1200,- så kan man jo så ligge chip, foder osv oveni.

    Men hun fik et godt hjem. Og det var det vigtigste.

    En anden i rækken som vi viderformidlede kostede vi også dyrlæge på, foder osv. Men han blev viderformidlet gratis. Fordi hjemmet her var det helt rigtigt.



  • #30   30. jun 2011 Så fordi du får, lad os sige, 3500 kr for din '"brugte" hund, så er du sikker på at ny ejer har råd til dyrlæge, ordenligt foder mv. resten af dens liv, kontra hvis du gav hunden bort?
    Var det ikke bedre om den nye ejer brugte de 3500 kr på hunden??

    Jeg vil til hver en tid aldrig give penge for at gøre en anden en tjeneste, - jeg ville så vælge en hvalp fremfor en genbrugshund... Men sån er vi jo så forskellige ;oD


  • #31   30. jun 2011 Carina..
    Det synes jeg lidt er noget bavl...
    Som sagt gav jeg intet for Wictor i sin tid, men det har da ikke gjort at jeg ikke havde råd til dyrlæge osv..

    Jeg VILLE ikke have ham gratis, havde han kostet en pris havde jeg stadig købt ham.. Men sælger mente så ganske bestemt at jeg i stedet for skulle bruge pengene på ting til ham..
    Men de var sikre på at jeg var det bedste hjem for ham af SÅ mange andre grunde end pengene!


  • #32   30. jun 2011 Henriette - At det er noget bavl er DIN mening..
    Jeg mener bare ikke at en hund er værdiløs og derfor vil jeg aldrig bare give en hund væk.. Det er MIN mening...


  • #33   30. jun 2011 Igen IKKE fordi jeg skal tjene på den..

  • #34   30. jun 2011 Så fordi man ikke betaler for den, er den værdiløs?
    Detkan jeg ikke helt følge dig i, men fred være med det!

    Jeg synes i høj grad at Wictor er værdifuld også selvom han kom gratis til mig smiley
    Om jeg så havde betalt 9000 for ham som for Fadia, så havde han hverken været mere eller mindre værdifuld smiley


  • #35   30. jun 2011 Ja, hvis der er garenti for et godt hjem og penge til dyrlægeregninger , når bare hunden er gratis, så vil jeg da stemme for gratis hunde.
    Men jeg tror nu bare ikke på at kun de gratis hunde har et godt hjem.
    Og jeg tror nu de fleste tænker sig om en enkelt gang mere , hvis de skal have pungen op af lommen.
    Som et gammelt ordsprog siger, hvad der kommer nemt går nemt.


  • #36   30. jun 2011 Forstår heller ikke hvordan "forære væk" bliver til "værdiløs".....??
    Jeg så til hver en tid hellere pengene brugt på hunden end på sælger. - Det er vel sælger og hund der har behovet for hjælp?


  • #37   30. jun 2011 Brug hjernen - det må være sælgers opgave at finde det bedste hjem, og det forstår jeg ikke hvordan man kan gøre op i penge?


  • #38   30. jun 2011 Simba..
    Netop det jeg mener!
    Jeg forstår ikke hvorfor penge ud er lig med godt hjem..
    Det er vel op til sælger at se køber an ligesom man gør når man køber hos en opdrætter..

    Og ud fra flere forskellige krav og vurderinger finde frem til bedste hjem!


  • #39   30. jun 2011 Og et godt hjem kan kun findes hvis hunden er gratis?
    Jeg fatter godt nok ikke at det eneste her i livet der skal være gratis skal være en hund. Selv brugte køleskabe kommer du afte til og betale for.
    Uanset om hunden koster noget eller ej, så er det sælger opgave og finde et godt hjem.


  • #40   30. jun 2011 Brug hjernen - næh nej, det har jeg aldrig sagt, men jeg forstår ikke hvorfor sælger skal have penge for at en anden hjælper én og gør både sælger og hund en tjeneste?
    ´Det er må da være i sælgers interesse at flest muligt penge bliver brugt på hunden.....


  • #41   30. jun 2011 Ja, men hvem siger hunden får glæde af de penge? De penge kan lige så godt gå til bøffer til familien, eller en ny sofa. Der er heldigvis mange der gerne vil overtage hunde der er ovre den værste hvalpetid. Også selv om hunden koster lidt penge.


  • #42   30. jun 2011 Det undre også mig, og jer andre også kan jeg se.

    En blandings hvalp på 6-12 måneder sælges pga. tidsmangel, skilsmisse eller hvad ved jeg, men altid med sorg i hjertet, og flotte ord.
    Men så sælges den gerne til 3-6000 kr.

    Nogle af dem, der tænker jeg bare, nå du skal lige tjene lidt skillinger på at komme af med hunden hva' ?!
    Syntes dog heller ikke man skal forærer sin hund væk, men et beskedent beløb, på 500 måske 1000 kr, hvis der følger en sæk mad med, kurv, snore osv.

    Men 3 og 5 tusind kr er sgu for meget hvis du spørger mig.
    Ihvertfald hvis man "Bare" skal af med sin hund, og oftest er det teenage hundem, hmmm smiley


  • #43   30. jun 2011 Brug hjernen..
    Nej mener bestemt ikke kun at gode hjem findes hvis det er gratis hund..
    Men mener blot ikke at man kan sige at det kun er gode hjem der er villige til at betale..


  • #44   30. jun 2011 Brug hjernen, før du køber hund. S : Du skal jo heller ikke sikre dig at dit køleskab for et godt liv ved ny ejer, eller sikre dig at hvis det går i stykker at ny ejer tager det til en EL-mand og får det lavet istedet for at smide det ud. Men det skal du ved en hund. Dog kan vi ikke vide at penge vi valgte fra ikke bliver brugt på bøffer osv, men vi kan have det bedste med i vores tanker.

    Kan godt se det med at man måske vælger useriøse køber fra, "til dels" Men igen så ville jeg slå prisen fra når jeg havde fundet de rigtige. Jeg ville også inden jeg gav min hund væk sikre mig at køber havde en okay økolomi, evt ved at ringe til RKI og tjekke om køber stod der, tjekke hvor køber boede, høre hvad arbejde køber havde og fortælle hvor vigtigt det er at køber har råd til at have en sygeforsikring osv. Måske det er at snære lidt i købes liv, men hvad jeg ikke ville gøre for min lille pige hvis jeg kom ud for det. Men håber jeg bestemt aldrig jeg kommer. 7,9,13 smiley


  • #45   30. jun 2011 Kristine T
    Uanset hvordan du vender og drejer det så ved du ikke hvordan hunden får det om køber får hunden gratis eller skal betale for den.
    Om folk er i RKI betyder heller ikke de sørger for hunden, lige som en mangemilionær heller ikke er garenti for hunden bliver behandlet ved sygdom.
    Men hvis man kikker i gratisannoncerne kommer der rigtig mange intereserede. og mange af den ville ikke have hunden hvis de skulle have tegnepungen op.
    Hvor mange skriver ikke i annoncerne om prisen er fast. Hvis man virkelig brændte for hunden var der nok andre ting der var vigtigere og vide, en om man kunne få hunden billigere.
    Jeg ville med glæde forære mine hunde væk til folk jeg kendte og har også aftale om hvad der skal ske med dem. Så mine kommer aldrig til salg. Og heller ikke til gratis afhentning.


  • #46   30. jun 2011 Tror graden af seriøsitet i henvendelserne allerede bliver afgjort i annoncens opbygning/udformning. Man kan sortere rigtig mange fra alene ved at sætte krav i annoncen, og beskrive hvad man forventer...

    Så allerede der kan sælger sortere i henvendelserne - pris eller ej...


  • #47   30. jun 2011 De fleste der står i RKI har ikke pengene til bare at køre til dyrelæge d. 25 i en måned og nok heller ikke råd til at foder med noget dyrt foder som jeg fortrækker. Siger ikke alle men de fleste er dårlige betaler og skylder en del penge væk smiley

  • #48   2. jul 2011 den nar jeg skrev om længere oppe .
    har nu fået sig en chæfer hvalp . jeg skrev til dem der havde dem til salg og forklarede at de ikke skulle sælge nogle hvalpe til ham skrev hans navn og forklarede også hvorfor . de takkede , men de har nu aligevel solgt en hvalp til vedkommen flot .
    så er man da ligeglad med sin hvalpe og tænker da kun på pengene .
    han har stadig den anden hund som han kæmper med at komme af med. nu kan den så afhentes gratis . hvor han lige har parret den med en rotte . og hunden er 1 år gammel ..


  • #49   5. jul 2011 Jeg kommer heller aldrig til at skulle oprette en anonce på mine hunde hvis det 7,9,13 skulle gå så galt at jeg skulle af med dem. Der er så mange i min omgagnskreds der gerne vil have mine guldklumoer, så kommer der oven i at der også er et par stykker der med glæde ville passe dem til jeg ville kunne have dem igen.
    Dem vil jeg ikke tage penge fra, men jeg holder stadigt på at skulle de ud til fremmede skulle der penge på bordet. Lige meget hvor godt du prøver at undersøge de nye ejere kan du akdrig være 100% sikker på hvilken mennesker der gemmer sig bag facaden. Man har da hørt om stakkels skæbner der bliver efterladt bundet i en skov, jeg har en da hørt om dem der bare har afleveret deres dyr til forsøg for der fik de 500 for dem.

    Men det er jo op til den enkelte hvad man mener er det bedste.

    Min hest solgte jeg til en jeg kendte der havde forelsket sig i ham for 500 kr, synbolsk beløb hvor alt fulgte med lige på nær sadlen,.

    Jeg ville ikke forlange penge for at tjene på mine dyr, men i et simpelt håb om at et fremmed menneske ville passe bedre på noget de har givet penge for.


Kommentér på:
At sælge sin hund !!

Annonce