{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.387 visninger | Oprettet:

At sælge sin hund {{forumTopicSubject}}

Er i aften lige blevet bekræftet i mine tanker.
Vi kan alle blive sat i en situation hvor man ikke kan beholde sine hunde, selvom man har gjort alt. Men jeg vil ALDRIG og jeg mener virkelig ALDRIG sælge mine hunde til folk jeg ikke kender.
Skulle det forfærdelige ske at jeg ikke kan have mine drenge, ryger de til folk jeg kender og som jeg ved hvad står for. Kan de ikke have dem, bliver de aflivet.
.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At sælge sin hund
  • #1   4. jul 2011 Jeg har så heldigvis forskellige kandidater til mine, men deres situationer kan jo også ændre sig. Jeg stoler simpelthen ikke nok på fremmede mennesker til at tage over for mine hunde.

  • #2   4. jul 2011 ?

    Kommer vel an på situationen... Jeg synes, det er synd at aflive en dejlig yngre hund, som kunne få det godt i et andet hjem. Så må man jo bare prøve at være grundig i valget af det nye hjem og evt. få noget hjælp, så man ikke får dummet sig og solgt til de forkerte.

    Min hund skal ikke sendes mere rundt, hvis vi ikke kan have ham, synes jeg ikke, han skal være her mere.

    Jeg mener ikke, man skal videresælge syge hunde eller hunde med svære adfærdsproblemer.


  • #3   4. jul 2011 mine hunde er også købt for at blive...jeg ville slet ik kunne gå af med dem...de har alle 3 en speciel plads i mit hjerte og jeg ville heller ik kunne give dem væk til fremmede. det er nok når min mor passer dem for mig:) mine hunde får også deres royal canin og acana foder og så ser jeg hvad der er tilbage til mig...for de skal have det godt!!!

  • #4   4. jul 2011 Jeg ville hellere aflive, så kender jeg hundens skæbne, det gør jeg ikke ved at sælge den videre.

  • #5   4. jul 2011 ej en medløber... det sagde jeg også til molly da hun blev 7 år...vi har doble op igen du og jeg;) nu bliver hun 9 i år og hun skal stadig have visket i sit øre at vi ik har brugt det doblet endnu;)

  • #6   4. jul 2011 Lige netop M. Hysted, hunden har ingen smerte ved aflivningen!

  • #7   4. jul 2011 Jeg har kun succes historier omkring de hunde jeg har omplaceret.

    Den første, en 2 år gl. tæve, fik et nyt hjem via hendes opdrætter. Det er 3 år siden, og jeg har set hende flere gange over de 3 år. Hun kan huske mig, men husker også hvorfor hun og Bianca ikke kunne sammen, de gange de er mødtes, efter hun flyttede.

    Belvedere, min elskede lab, flyttede til Izabella, Bella & Belli, nok lidt tilfældigt. Izabella havde mistet sin hund og jeg sagde at hun måtte låne Belvedere. Det gik så godt, og vi så hvor meget han blomstrede op, og Baloo herhjemme blev en helt anden hund, så vi besluttede at hvis hun ville beholde ham, så var det vores gave til ham. Jeg elsker ham stadigvæk meget højt, så højt at vi har gjort det bedste for ham. Vi ser ham og jeg følger med i hans liv og levned. Som 8 årig bestod han LP1 første gang, og der havde Izabella haft ham i et år. Det beviser at det kan lade sig gøre at omplacere en hund.

    Vi gør det for hundens skyld, og egoisme når det handler om hunde dur simpelthen ikke. Hundens tarv frem for alt.


  • #8   4. jul 2011
    ...Tænk så stor forskel der er på folks mentalitet.

    Vi måtte flytte fra vores gård på landet her i forsommeren og valgte at få vores 5 katte aflivet, netop så vi kendte deres skæbne.
    Alt for mange katte ender som kastebolde og en del lever et halv-usselt liv.
    Vores var kælekatte og sov i sengen og havde det godt med fri adgang ud/ind - de skulle ikke "nøjes" med at blive f.eks. staldkatte uden tæt menneskelig kontakt.
    Endvidere var det lige op til killingesæson og folk vil generelt have en lille sød 12 ugers killing end en voksen (neutraliseret og mærket) kat.

    Vi fik da hørt lidt af hvert - dog var der også dem der forstod vores beslutning, incl. dyrlægen som tog hatten af for at vi tog ansvar for dyrene.

    Vores hunde kommer heller ikke videre hvis vi en dag ikke kan have dem mere.

    Jeg ville ikke kunne gå og spekulere på, resten af min tid, om mine dyr nu havde det godt det nye hjem.
    Har efterhånden oplevet alt for mange hunde der er blevet købt og solgt for at gå for lud og koldt vand eller for at blive solgt igen-igen eller for at blive avlet på i en uendelighed.
    De fleste har jeg fået kendskab til dengang vi havde dyreformidling; sikke nogle skæbner der kom til os,

    En del havde været bedre tjent med at blive aflivet, men vi fandt gode og "sikre" hjem til dem hos folk vi kendte i forvejen og kunne dermed følge hundene fremover. :o)


    Nå, sikkert et rodet indlæg herfra - der var bare mange tanker der lige trængte sig på på én gang. :o)



  • #9   4. jul 2011 Ingen tvivl om at der findes lykkelige og gode omplaceringer. Jeg ville bare ikke turde tage chancen. Og det handler ikke om egoisme, jeg ville da hade og tude mig selv halvt ihjel ved at skulle aflive sunde og raske hunde, men hellere det end give dem en uvis skæbne.

  • #10   4. jul 2011 Hvor er jeg glad for, at Odins tidligere ejere ikke tænkte på samme måde. Så havde jeg aldrig haft min skønne hund ... som har den bedste tilværelse, en hund kan ønske sig :o)

  • #11   4. jul 2011 Annette N. Tænker præcis som dig. Er taknemmelig hver dag for at vi fik lov at overtage Carlos. Han var ikke en "skal af med hund" men nok mere som Gitte beskriver med belli,
    De vil dog altid kunne følge ham da det er "familie".

    Min tæve ville jeg aldrig lade gå videre, hun er noget speciel. Men Carlos tror jeg godt ville kunne finde sig til rette et andet sted.


  • #12   4. jul 2011 Hvis jeg døde . ville min loke temlig sikkert bo hos min kæreste, hvis han så også døde, så ville han komme ud til mine forældre, eller hans forældre smiley

  • #13   4. jul 2011 Hvis jeg pludselig stod i en situation der gjorde jeg ikke kunne have Rico mere vil han helt klart blive aflivet. Den beslutning tog jeg egentlig allerede da han var 3 år (bliver 8 næste gang). Vi er den 4. familie han er hos og han skal ALDRIG omplaceres igen!!

  • #14   4. jul 2011 Jeg er taknemmlig for Odin ... og i disse dage, hvor hjulet, telefonen og internettet er opfundet, så kan de forrige ejere altid komme i kontakt med mig, og er til enhver tid velkommen i mit hjem. Og faktisk så følger de ham stadig, og er glade for hans nye liv hos mig :o)

  • #15   4. jul 2011 ja jeg har en klar aftale med min søn at hvis der sker mig noget skal mine hunde aflives,de skal bare ikke ud til andre.

  • #17   5. jul 2011 vi har altid fået en omplaceringshund, der findes altså hjem hvor hunden har det rigtig godt, tænk hvis tidligere ejere havde valgt at aflive smukke aslan - jeg kan slet ikke tænke tanken uden at få en klump i halsen

  • #18   5. jul 2011

    Lige et PS. - vi har selv en omplaceringshund - men derfor har jeg alligevel kendskab til alt for mange hvor det ikke er gået godt.

    Så ja de gode hjem findes, men det gør de dårlige i den grad også. smiley



  • #19   5. jul 2011 Og så fandt jeg lige den anden tråd :-((

    Uha, det er noget af en skræk-historie smiley


  • #20   5. jul 2011 Som tidligere nævnt er jeg slet slet ikke i tvivl om at der findes mange lykkelige omplaceringshistorier, og heldigvis for det. Jeg kender også mange som gerne måtte overtage mine hunde, men jeg gjorde det altså ikke til fremmede.

  • #21   5. jul 2011 Fie vil ikke blive solgt, såfremt der sker mig noget, der er nedskrevet for længe siden at hun skal aflives

  • #22   5. jul 2011 Charlotte - Brains before beauty H Fuldstændig enig.
    Hvis man er rigtig heldig kommer hunden i et godt hjem. Men er man bare lidt uheldig sker det modsatte. Mine hunde bliver aldrig kastebolde.
    Jeg har dog en gensidig aftale ned et sæt venner, som jeg ved virker hvis det skulle blive aktuelt. De tager vores og vi tager deres, hvis en af os skal af med vores hunde.


  • #23   5. jul 2011 jeg synes man kan sikre sig bare lidt ved at neutralisere hunden inden den sætttes til salg, mange hundehandlere vil gerne have en hund der feks kan få hvalpe.

Kommentér på:
At sælge sin hund

Annonce