{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

At sælge sin hund - {{forumTopicSubject}}

der har nok været andre tråde om det - dem har jeg så ikke set eller læst, så derfor spør´ jeg:

Hvorfor sælger man sin hund?

Man har haft en hund i X-antal tid -

den har fået tillid til en -

den elsker en -

den er forhåbentligt blevet ens bedste ven (det står, der jo nogen gange i annoncerne)

Af forskellige grunde kan man nu ikke have den længere og må af med den - hvor er det så lige, at penge kommer ind i sagen?

Jeg forstår det bare ikke - når man er træt af sin mand/kone, så gives disse personer væk - kvit & frit smiley

Men den hund man elsker og græder over at skulle af med, den skal man ha´ penge for!!!!!!

Så det vi er ligeglade med giver vi væk gratis, mens det vi elsker skal vi have penge for!

eller hvordan? Jeg forstår det bare ikke.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At sælge sin hund -
  • #1   10. sep 2009 Jeg valgte at tage penge for hende for at sikre mig hun ikke havnede et sted hvor hun blev brugt til en avlemaskine. det var vores hvalp

    moren blev givet til min moster og onkel uden de gav en krone for der vidste jeg hun ikke ville blive brugt til avl..

    vil da gerne sælge min ex tror desværre bare ikke nogen vil give så meget som en krone for ham smiley


  • #2   10. sep 2009 Det var sådan set også kun for at tage broden af mit indlæg at jeg satte den bemærkning ind:-)

  • #3   10. sep 2009 Hvad tror du der sker hvis man siger 'den er gratis'?
    Du får 1000 henvendelser fra alle slags mennesker som måske bare vil have en modehund eller som slet ikke har sat sig ind i sagen.
    Synes man skal sætte et symbolsk beløb fx 3000 kr og hvis der så kommer en køber hvor du ved at det bare er den rette - så kan du så vælge at sige at de må få hunden og du er så glad for den får et godt hjem..

    (man kan jo heller ikke rigtig tage penge for sine ægtefæller smiley )


  • #4   10. sep 2009 Jeg må vist hellere holde mig fra denne tråd:-))

  • #5   10. sep 2009 Hvor meget jeg end elsker hunde , saa er hunde hunde i mine ojne og mennesker er og bliver mennesker . Syntes ikke rigtigt man kan stille det saadan op . Kunne det evt tankes at , naar der forlanges penge ved salg saa er det , fordi man har haft nogen udgifter ?

  • #6   10. sep 2009 Mette: Kom nu... Du tør ikk', du gør ikk'.... ;o)

  • #7   10. sep 2009 Os jeg varer min mund, jeg har jo selv måttet omplacere en hund, hvor det vigtigste for mig var hundens behov og ikke mit. Men det må man "åbenbart" ikke.

  • #8   10. sep 2009 Trine:

    Næææææ, jeg har fået mange hug på denne konto......*GGGGG*

    JEG ville nemlig aldrig i mit liv kunne sælge en hund!!


  • #9   10. sep 2009 Mette -

    hvorfor det?

    Og selvfølgelig kan man ikke få penge for sin brugte ægtefælle:-)

    Det blev brugt for illustrere, at når man er rigtig træt af noget, så gir´ man det væk, mens det man elsker skal man ha´ penge for.

    Personligt kunne jeg aldrig drømme om at få penge for min hund - jeg ville i første omgang gøre alt hvad jeg kunne for selv at finde et egnet hjem - uden betaling.


  • #10   10. sep 2009 Robert

    Jeg syntes det er okay manden ryger før hunden - ingen problemer i det *G*


  • #11   10. sep 2009 jeg kan egentlig godt forstå at folk vil have et beløb for deres hund når de sælger den. det jeg ikke kan forstå er hvorfor der er så mange der vil af med deres hund, af den ene og den anden grund, så har de ikke tid, så skal de flytte, så er de gået fra kæresten, så er der familieforøgelse osv. osv. ligegyldigt hvad så kunne jeg aldrig sælge min hund.

  • #12   10. sep 2009 *Jeg syntes det er okay manden ryger før hunden - ingen problemer i det *G**

    HELT enig!!.........*GGGG*


  • #13   10. sep 2009 Mette: Det ville jeg faktisk også have skrevet under på engang, men har faktisk selv prøvet, at være så langt nede, at jeg ikke engang kunne tage vare på mig selv... Så af hensyn til hunden, valgte jeg at den skulle have et nyt hjem...

    Det er 5 år siden nu, men jeg tager da ofte mig selv i, at lede efter ham herinde. Jeg mangler ham jo alligevel, men er ikke i tvivl om, at det var det rigtige jeg gjorde dengang....


  • #14   10. sep 2009 Altså herhjemme ryger manden ALTID før hunden - hunden må slet ikke ryge hverken før eller efter manden:-)

  • #15   10. sep 2009 Trine:

    Muligvis........ Og jeg ser heller ikek ned på folk, som reelt har en grund. Men jeg bliver rasende når folk "med blødende hjerte" sælger deres hund, fordi de har opdaget at de skal starte i skole om mandagen eller fordi den ikke "passer ind i kvarteret"!!

    Jeg VED bare at jeg har baglandet iorden, så jeg kommer IKKE til at skulle af med mine hunde før de skal bæres ud herfra:-)


  • #16   10. sep 2009 Ja der er sandlig kæmpe forskel som Mette også ridser op.

    Robert LOOOOOOOOOL
    Er I så enige?


  • #17   10. sep 2009 Mette: Vi er helt enige om, at der er mange lamme undskyldninger, men et eller andet sted, så synes jeg måske bare, at det er hundens held.

    Hvis tilfældet er, at man vil af med den fordi den ikke lige passer i farven med ens nyeste sofa eller sko, så har hunden det meget bedre et andet sted.

    Og er da helt enig med andre i, at det ikke er helt ok, at tage penge for den. Men derimod sikre sig, at den kommer det rigtige sted hen, på alle mulige andre måder....


  • #18   10. sep 2009 Fætter Karin -

    LOL
    **********************************************************************
    Jeg fordømmer ingen - forstår bare ikke og derfor spør´ jeg, hvad der får en ejer til at sætte en pris på sin hund og så sælge den.


  • #19   10. sep 2009 Robert2: Stakkels manden din!!! Han skal både sove i kurven på gulvet og han ryger før hunden... ;o)

  • #20   10. sep 2009 Trine -

    du husker vist en gammel tråd smiley - godt husket.


  • #21   10. sep 2009 Bulldozerbanden smiley -

    Det har du ret i - selvfølgelig vil man (desværre) få en utrolig masse henvendelser fra folk, der meget gerne vil ha´ gratis hund.

    Og jeg er bestemt ikke i tvivl om at du hellere end gerne ville den rigtige familie få Elvis uden betaling - det tror jeg på.

    Det jeg ikke forstår er at når man/nogen ikke længere kan have hunden mere - det kan desværre hænde for den bedste - at man så sælger som 1. valg.


  • #22   10. sep 2009 Nu kan jeg så bare ikke forestille mig at skulle sælge min hund.

    Men kan godt forstå at folk vælger at tage penge for deres hund det er da en måde at sikre sig på at folk forhåbentligt ville passe godt på hunden, samt ville det jo så skilde en masse ikke seriøse fra.



  • #23   10. sep 2009 Mette .

    du skriver du aldrig ville sælge din hund hvad så hvis det gjorde skade på din hund at blive ??

    vi måtte se i øjene at vi ikke kunne beholde vores og de var ikke andet et 3år og 10 mdr skulle de så aflives ?


  • #24   10. sep 2009 Opdrætteren forære dem jo heller ikke væk gratis... Hunde koster som regel lidt... sådan er det. Og nej, kender ikke lige nogen der sælger sin kæreste når han/hun går fra den. Mærkelig sammenligning.

  • #25   10. sep 2009 Jeg vil gøre alt hvad der kan gøres for og beholde mine hunde.
    Men ellers vil de blive afliver, hvis ikke vores venner vil have dem. De bliver aldrig sat til salg. Aldrig.
    De skal ikke avles på med hovedet under armen
    de skal ikke placeres i et bur 8-10 timer mens ejer er på arbejde
    De skal ikke have morteret gøhalsbånd fordi de siger vov
    De skal ikke være ene 20 timer i døgnet
    Nej, jeg har set og hørt for meget til at mine hunde skal i nyt hjem.


  • #26   10. sep 2009 *du skriver du aldrig ville sælge din hund hvad så hvis det gjorde skade på din hund at blive *

    Ja, men jeg skriver også at jeg har mit bagland iorden, som kan tage vare på mine hunde i en periode (eller for altid) hvis det skulle blive nødvendigt. Det er nemlig opdrætterne af mine 2 tæver. Blackie, med sine 14 år, skal aflives, hvis noget sker med os, men tævernes opdrættere skal overtage dem, hvis der, gud forbyde det, skulle ske noget. Så nej, jeg ville aldrig sælge min hund:-)


  • #27   10. sep 2009 Der kan jo være mange grunde til at sælge sin hund: sygdom, død, skilsmisse eller andre ting.

    Reiki blev omplaceret fordi tidl ejer havde haft en voldsom rygskade, og blot et forkert ryk i snoren fra Reiki's side, kunne koste hende førligheden. Så det er da fuldstændig rimeligt at man så sætter sit eget helbred over at beholde hunden, uanset hvor glad man så måtte være for den.

    Møffe fik jeg fordi man i familien ikke havde tid til hende og nu skulle ud at rejse. Der havde aldrig rigtig været tid til hende, og det var sådan en familie jeg ikke mener burde have haft hund overhovedet. De var glade for hende, ingen tvivl om det. Men hun havde aldrig fået den træning, opdragelse motion og tid som burde være til en hund. Så selvom de ikke skulle have haft hund i første omgang, var det da det rigtige at gøre at omplacere hende

    Gaia har osse været et højt elsket medlem af familien hos tidl ejer, og tidl ejer er en der ved en masse om racen, har godt styr på det at have hund, er dygtig til at træne osv. Men det rigtig for Gaia var at finde hende et nyt hjem og det gjorde hun så.


  • #28   10. sep 2009 Hov, der blev trykket send for tidligt;o)

    At man så vælger at tage et beløb for det, kan jeg virkelig ikke se et problem i.

    Reiki havde jeg gladeligt betalt et eller andet beløb for, hvis han ikke havde været til udstationering.
    Møffe fik jeg gratis, og alle hendes problemer taget i betragtning, så er det lige før jeg mener jeg skulle have fået penge for at tage hende;o)
    Men hun var nu højt elsket alligevel.

    Jeg ser ikke et problem i at man betaler noget for hunden. Hvorfor skulle den være gratis?


  • #29   11. sep 2009 min hund var omplaceret for anden gang da jeg slog til.
    Og jeg betalte den oprindelige købspris.
    På trods af et meget tæt og kærligt forhold til den forrige ejer tog det kun 2-3 dage før vapsen var tilfreds med tilværelsen igen.
    Jeg tror ikke man skal lægge så meget i hundes "følelser".
    Ja, de er meget loyale og vil gerne være en del af et fællesskab.
    Men de kan sagtens skifte mennesker.
    Jeg tror vi mennesker lider mere end hundene ved ejer-skifte.
    Når bare man finder en ny ejer med lidt bedre egenskaber end en selv så er det helt i orden for mig at give hunden videre, hvis man sku komme i den situation hvor der ikke foreligger andet alternativ.
    7-9-13


  • #30   11. sep 2009 Sanne KBH. Der er meget stor forskel på hunde. Nogle kan tåle og skifte hjem 56 gange uden problemer, andre kan ikke klare bare et skift.
    Men jeg tror man skal have oplevet en af de hunde der knækker ved et skift for og forstå hvad man taler om.
    Jeg har set mange eksempler på hunde der er knækket ved og skifte hjem..
    Prøv og tænk på hvis det var jer selv der uden sprog blev hentet et nyt sted hen den ene gang efter den anden. I kommer måske til Kina og forstå ikke sproget men får en masse nye ting du skal uden at forstå hvad i skal. Nye mennesker der har deres regler som i skal forstå og indordne jer under.
    Det kan i måske klare et par gange men i kan ikke blive ved og klare det.



  • #31   11. sep 2009 Jeg tror nu at enhver almindelig, velfungerende hund kan tåle at skifte hjem, hvis det nye hjem altså formår at tage rigtigt imod hunden, og forstå at selvom hunden måske ser ud til at finde sig til rette hurtigt, så tager det altså tid før hunden virkelig er faldet til.
    -der er så enkelte racer jeg ser som undtagelser. Det er så racer som f.eks filaen o.l. som jo ikke ligefrem er super åben overfor fremmede.

    Men der er jo så osse masser af hunde der IKKE falder under kategorien "almindelige velfungerende hunde", og som af den ene eller anden grund ikke vil kunne tåle et skift.

    Og selv hvis man har en hund der uden problemer falder til i et nyt hjem, betyder det jo ikke at den vil gøre det hvis den skifter hjem 10 gange. Det KAN altså sætte sine spor


Kommentér på:
At sælge sin hund -

Annonce