1.772 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Så trist over det kunne ske... Så trist over det kunne ske...

Jeg har 3 hunde, Don Carlos 5 år (papillon) Diablo 5 år (fansk bulldog) og Dario 2 år (papillon)
Elsker dem alle lige højt , de er virkelig nogen skønne og dejlige hunde med hver deres sjove måde og være på smiley

Vi har før boet i en lejelighed inde i byen hvor vi var så heldig og have en helt opgang for os selv..
Vi flyttede så til en landsby i Dec sidste år fordi jeg ventede mig, og så fik vi muligheden for og leje et skønt hus nede på jorden og med en dejlig skøn have til...

Mine drenge har altid kunne enes og har haft det dejligt med hinanden...
Men efter vi er flyttet herop er de 2 ældst begyndt og komme op og slås et par gange, men aldrig noget alvorligt, og når det er sket er der gerne noget tid imellem, det er sket...

Men her sidste gik det rigtig galt smiley
Jeg kunne høre de farede i flæsket på hinanden ude i gangen og jeg stormede derud, får så fat i Bulldogens bagben og prøver og flå ham op mens jeg råber og skriger!! Ser så at Don har fat i hans øje (troede det var øjet, men heldigvis lige ved siden af øjet) slipper så Diablo igen og prøver på og få dem fra hinanden, men de flyver bare rundt sparker med benene og prøver og få fat i en hund mens det hele bare går så stærkt...
For så fat i Diablo og får ham slæbt ud i haven med Don Carlos lige i hælene og han er bare klar til kamp igen.... men får på en måde dysset det hele ned, og dem holdt væk fra hinanden...
Får så tjekket Diablo først og kunne se det ikke var sket noget med hans øje...
går så hen til Don C og ser så han har lidt blod ved det ene øje smiley men tænker i mig selv puhhha det gik ikke værre til... men mens jeg sidder med Don får jeg lige ligt blod på min hånd, kan se se at han er blevet bidt i venstre side af halsen/skuldren.. smiley
tager så afsted til dyrelægen og hun får ham barberet for man kan jo ikke se noget på sådan en pelstot!!! Der er så et rimelig stort indgangs hul og hvor der er løsnet en masse hud rundt omkring det... Det er så fordi Diablo har rystet ham mens han har fået fat i Don carlos..
Så Don fik 5 dræn i rundt omkring bid såret,,,

Fatter slet ikke det kunne gå så galt med dem!! De er jo for længst kønsmoden og det har altid været Don carlos der har bestemt alt.... Diablo har altid fundet sig i alt..
Men min dyrelæge spørger så hvad dælen der er sket siden de kan finde på det, og jeg fortæller så, at der har været et par gange hvor de er kommet op og slås siden vi er flyttet i hus... Hun spørger så om der er nogen af naboerne som har tæver!!! øh ja der er faktis 4 lige rundt om os der har!! en lige overfor og en ved siden af de begge rander nogen gange løse og passer sig selv ...
en bagved og en skrå bag ved...
JA så hun mener når de er i løbetid så kan mine 2 drenge åbenbart ikke med alle de dufte også tænder de bare meget nemt over for hinanden...

Spurgte så om vi sq prøve og ha en adfærds behandler ud, men hun mente ikke det vil gøre den store forskel, men synes vi sq prøve og kastere dem også håbe det kunne dæmpe dem lidt...
Vi havde snakket lidt om det herhjemme om vi måtte af med Diablo, finde et andet hjem til ham, men vi kan simpelthen bare ikke gøre det....
Kan ikke forstille mig et liv uden nogen af dem...
Ved ikke om det er det rigtige vi gør!! Men på fredag bliver de 2 gammel kasteret...
De skal ikke bruges i avl og ja udstilling, der har jeg jo så bare Dario, til og tage med, selvom Don var tilmeldt til i morgen...
Men håber håber håber og atter håber det hjælper, for kan bare ikke ha 2 hunde der ikke kan enes.... smiley

Undskyld det blev så langt, men havde bare brug for og komme ud med det...
håber det hele kan læses for stavefejl osv...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så trist over det kunne ske...
  • #1   1. jul 2011 Sender dig en stor virtuel krammer

• #2   1. jul 2011 takker Jannie H smiley

• #3   1. jul 2011 hvad med at kastere dem ville det ikke hjælpe ??

• #4   1. jul 2011 sorry havde ikke lige fået med de skulle det fredag

• #5   1. jul 2011 Det er bare ikke sjovt især fordi det er udefrakommende omstændigheder som man ikke kan gøre noget ved.
    Og ja kan godt forestille mig at man ikke kan vælge den ene frem for den anden.
    Håbet sådan at det hele ordner sig for jer.
    Kæmpe knus.

• #6   1. jul 2011 Susanne ja fredag så sker det...
    Ja Emma det er bare pisse irriterende man intet kan gøre og det er jo heller ikke sikket dette ville hjælpe, men det er et forsøg på bare og gøre et eller andet smiley

• #7   1. jul 2011 Den slags er bare overhovedet ikke spor sjovt.
    Vi har siddet i noget af samme slags, med 2 hunde der har sloges. Der er desværre bare en væsentlig størrelsesforskel som gør at den lille er i livsfare hvis den store går amok på ham. Derfor er de nu adskilt 100%. Vi har haft adfærdsterapeut ude og der ligger en masse træning foran os.
    Der udover har vi fået begge hanner kastreret for lige lidt over en måned siden. Der er endnu kun en lille effekt af kastrationen, men dyrlæge sagde også at der nok ville gå 2-3 måneder før vi rigtig vil kunne mærke effekten af kastrationerne, så vi venter stadig.

Håber at I får styr på det hele og når I har så mange tæver i området, så kan jeg kun bifalde at I får dem kastreret.

• #8   1. jul 2011 jeg ville nok også kemisk kastrereførst, for HVIS i alligevel ender med at skulle af med den ene, tror jeg at det er lettere at sælge en intakt hanhund...

men ja, det er trist at sådan noget sker, og det vil højest sandsynligt ske igen....

• #9   1. jul 2011 Anne må man spørge hvad råd hun kom med???
    Ja tror da også bare vi har været heldige med at Don Carlos ikke er kommet værre til før, for Diablo vejer dobbelt så meget, men Don vil bare slet ikke overgive sig selvom han aldrig ville kunne vinde....
    Han tror han er en kæmpe hund....
    Okay så skal man jo lige regne med lidt tid før alle hormonerne er ude af dem.... Håber bare det hjælper...
    Må jeg spørge hvad i sq give for 2 der sku kasteres??

• #10   1. jul 2011 ja det er rigtigt Lykke men synes ikke de kan bidrage med noget specielt inde for hver deres race, Diablo er avlsgodkendt og har fået taget røgten osv og fejler intet, men synes der er mange hanhunde der er bedre end ham...

Don er også avlsgodkendt men han er lige i det største synes jeg!!
    Ikke alle dommer synes han er for stor og han har klaret sig ok..
    Men han er ikke så vild med alle mennesker og kan godt være lidt speciel...
    Men synes også der er rigtig mange andre hanhunde der er langt bedre end ham så lad heller dem få lov til det sjove smiley

• #11   2. jul 2011 Mia jeg synes da ellers at han ser rigtig fin ud på billederne:-) men det er jo selvfølgelig dit valg:-)

• #12   2. jul 2011 I vores tilfælde var rådet nogle specifikke træningsøvelser vi skulle lave med hundene hver for sig, til det sidder 100% - også når hundene kommer op i det røde felt. Når det så fungere, så kunne vi begynde at gå nogle ture sammen, så de fik nogle gode oplevelser med hinanden. Senere kunne vi så forsigtigt prøve at sætte dem sammen - helst med mundkurv på, specielt på den store da han i værste fald kan slå den lille ihjel hvis de bliver gale på hinanden igen.

Det er den meget korte version. Det er hvad der skal til med vores hunde og så er det ikke engang sikkert at det kommer til at fungere. Det kan være noget helt andet der skal til med dine hunde og der er det kun en adfærdsterapeut som vil kunne råde dig når hun har hørt alt og oplevet hundene, hvordan de er, hvordan de opføre sig etc.

• #13   2. jul 2011 Jeg ville også starte med en kemisk kastration og så en adfærdsbehandler oven i. Det fjerner ikke altid problmerne, bare fordi kuglerne fjernes og når man har en mulighed for, at afprøve hvordan det måske, påvirker deres temperement, ja så synes jeg man bør gøre det.

Jeg har selv lige fået min pudel kemisk fixet, ikke fordi han har problemer med andre hunde, eller jo det har han, men det er med tæver i løbetid. Han stresser så meget, at det er synd for ham og han er alt alt alt for tynd, så i stedet for at han "sulter sig selv ihjel" så bliver det afprøvet. MEN hvis det nu har en negativ virkning på hans temperement, så er jeg glad for, at det ikke er permenent.

• #14   2. jul 2011 Han er også rigtig fin, men som sagt ingen har brugt ham og synes der er så mange der er bedre end ham så han behøver ikke blive far...
    Vil bare håbe det hjælper så jeg kan beholde dem begge..
    Men tak smiley

• #15   2. jul 2011 Anne ja okay det er jo en god måde og gøre det på...
    men ja mine kan jo sagtens være sammen nu, de sover sammen leger sammen og spiser sammen uden der er det mindste....
    så der er jo ikke noget 99% af tiden....
    Men det er bare den ene procent der er for meget....

Myr M
    jamen havde godt nok snakket om kemisk først men blev enig med vores dyrelæge at når de alligevel ikke sq bruges til avl, så kunne de lige så godt ryge for altid....

• #16   2. jul 2011 Min han skal heller ikke bruges til avl, men det er for mig meget vigtigt, at han ikke får en negativ virkning. Tænk hvis min nu var en af de "få men mange" hunde, som reagere negativt og ender som en usikker eller i værste fald agressiv hund, så ville jeg græde snot, hvis jeg havde gjort det permenent fra start af.

Jeg har endnu ikke oplevet ham agressiv eller sur på andre hunde og det skulle gerne blive ved sådan. Jeg ved godt, at man ikek har 100% samme virkning, som når man fjerner julepynten, men man får en ide om, hvordan den reagere på det.

• #17   2. jul 2011 Myr M ja det har jeg slet ikke tænkt over, må tage en sank med min dyrelæge og høre hende af, vil jo nødig ha det sq gå den anden vej... Har bare kun kendt til folk der alle har fået mere rolige hunde og alle har kun talt varmt for det....

• #18   2. jul 2011 Mia: havde jeg set ham noget før, var han ikke udelukket for mig at bruge:-)

meeeen du ved da godt at din hund såååå gerne vil være far...eller nowet...loool

• #19   2. jul 2011 Jeg har selv gode erfaringer med det, med egne hunde. Men jeg har desværre set mange (få men nok til, at jeg vælger denne løsning først) som ændre sig til det værre.

Min egen dyrlæge sagde, at det jo var de færreste som reagerede negativt, men at der selfølgelig var nogle. Og jeg har i forbindelse med træning set en del, hvor det var negativt og derfor valgte jeg, at afprøve først, når nu muligheden er der. Som sagt, tænk nu hvis.

Træning er en meget vigtig ting også derfor, at hvis det var mig som stod i dine sko, så ville jeg vælge en kemisk og så en adfærdsbehandler oven i.

• #20   2. jul 2011 Åhhh ha Lykke det må du ikke sige smiley gggg
    ja Diablo ville ellllske og være Far det har han faktisk altid drømt om, indimellem hans drømme om mad, mere mad og hans yndlings tyggenøgle.... smiley

Jamen det har du ret i Myr.... Jeg vil i hvert fald både vende den med min mand og dyrelæge...

• #21   2. jul 2011 Mia: Loooool han ville være super på min stella...samme farve, og stambogsmæssigt, tja det kender jeg jo, min azia er jo næsten samme kombi...så nær som morfaren der ikke er den samme:-)

• #22   2. jul 2011 Lykke så ikke friste smiley Men ej det er da svært og gøre det, synes jeg også når han altid har fået så meget ros for dyrelægen for og være en sund hund og han er røntgen og det og har aldrig fejlet noget...
    han er bare den lidt mere sporty type i forhold til mange af de udstillings franske der er i dag...
    Men har altid sagt til ham vi vender stærkt tilbage i veteran klassen smiley

• #23   2. jul 2011 Jeg ville holde dem adskildt - jeg har problemer med mine tæver, og de er slet ikke sammen, og på mandag har vi en tid hos en adfærdsbehandler...

Selvom den fysiske skade umiddelbart synes lille, så er den psykiske skade det ikke..... Og det ka optrappe konflikten - i hvert fald hos tæver..

Derudover så har jeg hørt at en kasteration i så sen en alder langt fra altid har en effekt..

Men håber for jer at I får det løst :O))

• #25   2. jul 2011 Må altså lige indskyde, at kemisk kasteration og rigtig kasteration ikke kan sammenlignes og du kan ikke forvente at den effekt og adfærd som udvises ved det kemiske, vil blive det samme som ved den rigtige kasteration.
    Det kemiske er jo en "medicinsk" behandling som går ind og påvirker nogle receptorer i hjernen. Ved alt medicin er der bivirkninger og ikke alle opnår den samme effekt af præparatet.
    Jeg har selv rigtige dårlige erfaringer med det kemiske og i skrivende stund, går jeg stadig og afventer at effekten aftager. Det er nu 7 mdr. siden at det er indsat og det er virkelig invaliderende for min hund.
    Øget underuld som vokser uhæmmet, øget aggression, ændret stofskifte som resultere i kæmpe overvægt trods diæt foder og motion, pasgang og manglende lyst til motion og aktivitet er blot nogle af de negative oplevelser som jeg har oplevet ved det kemiske.
    Så udfra ovenstående ville jeg vælge den rigtige operation.

• #26   2. jul 2011 hvorfor skulle din cavalier kastreres ?

• #27   2. jul 2011 Fordi jeg havde en tæve i løb.

• #28   2. jul 2011 nå ok.den slog mig nemlig ikke som en agressiv hund , det agressive er jo tit grunden til kastration :-).

• #29   2. jul 2011 Ja det er rigtigt, men nu er han så blevet aggressiv, men kun overfor andre hanner.

• #30   2. jul 2011 hov havde jeg skrevet hjernen...:-) rettelse: de receptorer som hæmmer dannelsen af testosteron og dermed også sædceller.
    Info har jeg fået fra min dyrlæge, har du fået en anden info "ej en medløber" ?

• #31   2. jul 2011 Ej en medløber - helt enig...

Jeg tænker bare om en kasteration er garanti for at lysterne forsvinder, for synes da ofte man læser om hanner, der er blevet kasterede som ingen effekt har haft af det...De er stadig interesserede i tæver, de humper stadig alt og alle, og de vil stadig slås med andre hanner når der er tæver tilstede...

• #32   2. jul 2011 Ej en medløber - okay smiley Jeg har kun haft tæver, så det er ik en ting jeg har sat mig ind.. Ved kun hva jeg hurtigt læser herinde, så derfor mit spørgsmål smiley

• #33   2. jul 2011 Oh yeah, det var nu også delen omkring kasteration jeg ik ved noget om :O))

Den anden del har jeg selv lige søgt adfærdsbehandler for - har en tæve der tror jeg er en ressource som hun ik vil dele... Så det skal vi lige have sat en stopper for, og så må vi se om de derefter kan gå sammen igen.. De er nemlig egentlig ret glade for hinanden og leger.. Men det går galt når den lille opsøger mig smiley

• #34   2. jul 2011 Haha, ja kvinder er nogle satans kællinger engang imellem.... Eller var det tæverne ;O)

• #35   2. jul 2011 Tak for alle de gode svar .....
    Jeg tror det ender med de begge bliver kasteret på fredag, det tror jeg vi får mest ud af....
    Men ja nu må vi se ellers må vi holde dem adskilt hvis det ikke går som vi håber!!!
    Men vi sad og snakkede om det her til aften og vi kan bare ikke komme af med en af dem....
    Det vil jeg aldrig kunne bære. Så vi håber på det hjælper og hvis ikke bliver huset delt midt over ellers må vi finde noget andet mere ude på landet!!!

• #36   10. jul 2011 tager hatten af for a i giver det en chance med kastration i stedet for at skille jer af med den ene..held og lykke med dem fremover:)(

• #37   11. jul 2011 Tak for det... Ja nu er de begge fået fjernet julepynten!!! De går rundt med de kæmpe skærme på, men ellers tager de det meget pænt....
    Håber virkelig det hjælper, ellers ved jeg ikke lige hvad vi gør!!!
    Så må de gå rundt med mundkurv herhjemme eller hvad ved jeg, kan bare ikke skille mig af med dem, betyder alt....

• #39   11. jul 2011 Tak for det Pia....

Kommentér på:
Så trist over det kunne ske...

Annonce