{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

Piver, og æder ingen ting. {{forumTopicSubject}}

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig.
Min hund Luna opfører sig meget mærkeligt, for det første spiser den ingen ting, det er kun nogen gange, man kan få et par piller i den.. - Har prøvet ALT ;(
Den plejer dog heller ikke at spise så meget, men nu er det næsten ingen ting ;(

Vi købte et pivdyr til den for noget tid siden, men den var bange for den, og ville ikke gå med den..
Men nu går den med den hele tiden, og piver.
I går blev den ved med at ligge den ind i hundehuset, og så gå.
Om aftenen blev den helt hysterisk, og ville bare ud til den bamse der.

Vi så den i går ligge og gnave i en dåse, som den havde fundet et sted.
Så vi tænkte på sår i munden?
Opfører den sig så sådan?

Mine bedsteforældre mener, hun muligvis er i løbetid, men det var hun for et stykke tid siden, så det kan vel ikke være det?

Jeg håber virkelig i kan hjælpe mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Piver, og æder ingen ting.
  • #1   12. jul 2011 Hun er falsk drægtig, den eneste løsning på dette vil være en sterilisation. Stakkels hund.

• #2   12. jul 2011 Okay mange tak..
    Vi har også fjernet lyden fra den, men skulle vi gå til dyrlægen med hende eller hvad?

• #3   12. jul 2011 Jeg ville nu fjerne pivedyret fuldstændig fra hende for at få hende til at komme hurtigst muligt ud af den tilstand. Hvis en tæve ikke absolut bare skal bruges i avl pga sjælden blodlinie bør man sterilisere en tæve med tendens til falsk løbetid for at gøre livet nemmere for hunden - og mennesket smiley

• #4   12. jul 2011 Vi har forresten også fjernet selve dyret, men mange tak for hjælpen smiley

• #5   12. jul 2011 Hvorfor bliver de egentlig falsk drægtig?

• #6   12. jul 2011 Er det omkring 2 måneder siden hun var i løbetid?

Ja, smut ned til dyrlæge imorgen. Hunden har det skidt og bør nok havce galastop.

Og så få hende steriliseret.

Det samme skete for Kaido og hun blev steriliseret.

• #7   12. jul 2011 Okay mange tak.
    Men hun er ikke opsvulmet, hun er tynd (Hun har dog aldrig været fed)
    Men så galt tror jeg ikke det er med hende, nu ligger hun f.eks. bare og sover.

• #8   12. jul 2011 Jeg har haft 14 tæver gennem årene, 5-6 af dem har haft en løbetid eller to, der er blevet efterfulgt af en falsk drægtighed, men for ingen af dem er tilstanden blevet værre og den har ikke været livslang.

Hvad jeg derimod har iagttaget er, at det er de tæver, der er kommet i løbetid tidligt i forhold til normen for racen, der har haft problemet.

• #9   13. jul 2011 Min tidligere tæve blev også falsk drægtigt.

De 2 første gange var det omkring den tid, hvor hun normalt skulle have hvalp i og så fik hun Galastop til at stoppe det.

Men efterhånden blev det tidligere og tidligere og sidste gang - inden hun blev steriliseret - blev hun falsk drægtig allerede i hendes løbetid.

Det er mange år siden og jeg vidste ikke så meget om det, men stod jeg med en tæve i dag, som udviste symptomer på falsk drægtighed så var det afsted til dyrlægen - vovse lider:-((

Og har man ikke hunden over alle hunde og ikke skal avle, så få hende steriliseret.

• #10   13. jul 2011 Hvis hun har været i løb for nyligt, vil jeg også gætte på falsk drægtig. Det gør min Jarna også i meget svag grad (mælk, men ingen adfærdsændring). Det kan være rigtig svært at tage pivedyret fra hende nu, da hun har "besluttet sig" for at det er hendes hvalp...
    Prøv alligevel, når hun ikke ser det...
    Hvis I ikke regner med at få hvalpe på hende, så få hende steriliseret. Det sparer hende for en masse.:)

Held og lykke med hende :o)

• #11   13. jul 2011 Hvis en falsk drægtig tæve først har taget sit legetøj som hvalpe, så skal man ikke tage det fra hende - hun bliver kun helt frusteret over at hendes hvalpe er væk:-(((

Det er bare afsted til dyrlægen og få Galastop til hende - alt andet er synd for hende.

• #12   13. jul 2011 Hun har det meget bedre i dag, appetiten er der bare ikke helt endnu, men er blevet bedre smiley
    Hun piber heller ikke særlig meget, og leder ikke efter bamsen smiley

Kommentér på:
Piver, og æder ingen ting.

Annonce