{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.334 visninger | Oprettet:

Forarget over dyrlæge priser {{forumTopicSubject}}

Her skal jeg så til Sverige med alle mine hunde og alt er iorden pånær ormekuren. Lige p.t. er jeg på Djurs, så jeg tænker fedt! - Det er altid billigere i Jylland. Så jeg går ikke forbi min egen på Sjælland inden - det skulle vise sig at være rigtig dumt.
Jeg ringer nemlig rundt og hører om dyrlægernes priser i området og jeg ryger hurtigt op på 1000,- for alle tre. Dette er mig fuldstændig uforstående, for det er jo blot en pille. Forklaringen er at der skal en konsultation til for hver hund! Nej siger jeg, dyrlægen skal blot skrive under på at hunden har spist pillen, men heller ikke her er de enige, for herover skal de have en sprøjte :s
Tilsidst giver jeg op og ringer til mig egen og bestiller derfra. Jeg må så lige et smut forbi Brøndby inden turen går til Sverige.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forarget over dyrlæge priser
  • #1   13. jul 2011 En konsultation for hver hund?? Og hvad er det for en sprøjte? Mod hvad?

  • #2   13. jul 2011 Mon ikke det er fordi dyrlægerne derovre ikke kender dig og derfor vil tjekke hundene inden?

  • #3   13. jul 2011 En del dyrlæger er ublu med pillen.

    Men der er også nogle, der er fornuftige, hvis det kun er pillen.
    Nina i Ølby tager omkring 100 kr pr. hund (incl. pillen).

    Det er ikke rimeligt at gage fuld konsultation.


  • #5   13. jul 2011 Sprøjten var ormekuren! Har aldrig hørt noget lignende!! Normalt betaler jeg også kun lige omkring 100,- pr. hund

  • #6   13. jul 2011 Undskyldning for prisen !!!

  • #7   13. jul 2011 Min dyrlæge er også begyndt at give en indsprøjtning for orm, især til katte der kan være lidt sværere at få til at tage pillen.

  • #9   13. jul 2011 det var da helt vildt.. har da aldrig hørt om at det kom til at koste så meget.. men måske er det som der blir skrevet længere oppe fordi de ikk kender dig og derfor vil tjekke hundene?? anden forklaring ka jeg ikk lige se der sku være for at presse prisen så højt op

  • #10   13. jul 2011 Mit bud vil også være fordi de ikke kender dig..

  • #11   13. jul 2011 Vores venner fra Norge var med på udstilling i Ålborg forrige år.
    De havde 6 hunde med og jeg ringede til flere dyrlæger i Ålborg for en pris på alle - de havde selv pillerne med.
    Det blev 3 steder med 6 hunde a 250 kr (1.500 kr!!)
    Det lykkedes at "forhandle" prisen til 1.000 et af stederne.

    Det er simpelthen urimeligt.

    men nu hjælper det med Sverige 1.januar - heldigvis


  • #12   13. jul 2011 Altså jeg bor på djursland og bruger en dyrlæge herude til kattene, men betaler da kun for en konsultation

  • #13   13. jul 2011 ja de er tossede. Jeg bor jo i Sverige, jeg betaler 120 svenske for 3 hunde.
    Men det er ikke unormalt at det koster 250 svenske pr. hund på dyrehospitalerne herovre.
    Man kan godt få pillen som injektion, men det er der jo ingen grund til.


  • #14   13. jul 2011 Skal en dyrlæge egentlig ikke tjekke en hund, før der gives ormekur

    så hvis dyrlægen ikke kender dig, skal de vel tjekke hver eneste hund ?


  • #15   13. jul 2011 Rene
    Så skal de jo tage en ormeprøve..


  • #16   13. jul 2011 Det ved jeg ikke om de skal, mener bare at have læst noget om en dyrlæge skal have set hunden indenfor 3 måneder, før der kan gives ormekur uden kons...

    Men som sagt, aner ikke om det er mig der husker galt


  • #20   13. jul 2011 Nu er den her ormekur jo heller ikke det samme som hvis hunden har orm.
    Det er en ormekur de svenkse myndigheder kræver for man kan rejse ind i landet.


  • #21   13. jul 2011 Det er ikke nødvendigt for en dyrlæge at checke hunden før ormepille. Jeg er enig i at man ikke skal fylde hundene med kemi, men når man skal rejse, så er der ikke altid tid til check.
    Prøv at se på en udstilling!!
    Kø ved dyrlægen for at få stempel i passet, så svenskere og nordmænd kan komme hjem ugen - fuldstændigt tåbeligt.

    Ulla:
    1.januar bortfalder både ormekur og blodprøve på hundene til Sverige.
    Så kun pas og rabies - hurra


  • #22   13. jul 2011 Forstår iøvrigt ikke hvorfor de ikke bare laver et 4 ugers papir de svenskere, det koster ikke mere. Så slipper de for at stå i kø

  • #23   13. jul 2011 Det ghar været svært at finde de korrekte regler for rejse til Sverige fra 1.januar 2012, men her er hjemmesiden for Jordbruksverket med de nye regler:

    (link fjernet)

    Uddrag af teksten:

    Ändring den 1 januari 2012 — antikroppskontroll, avmaskning och karantän

    Införsel från EU-länder och från listade länder utanför EU
    •Kravet på antikroppskontroll slopas. Du kan därmed tidigast resa med djuret då det är cirka fyra månader gammalt. Djuret får tidigast vaccineras mot rabies då det är tre månader och får resa först när det gått 21 dagar efter den första vaccinationen.
    •Nuvarande krav på avmaskning slopas helt.
    Grundkraven för id-märkning, rabiesvaccination och pass eller intyg ändras alltså inte.

    Så væk med blodprøve og ormepille


  • #24   13. jul 2011 Peter F.: hvorfor sku til dyrlægen i DK, når de selv havde pillerne med... Havde de ik været ved dyrlægen i Norge.?

    Anita O.: hvor køber du dem henne?


  • #25   13. jul 2011 Anita -

    hvis man selv køber pillerne og selv giver dyrene ormekur, så har man jo ingen papirer på at det er gjort og ergo kan den model vel ikke bruges ved rejse hvor ormekur er påkrævet.


  • #26   13. jul 2011 http://www.chemistdirect.co.uk/wormers_c_4309.html havde været meget billigere her.

  • #27   13. jul 2011 Jeg bor i Jylland, og har aldrig hørt noget så vildt. Det er nok fordi dyrlægen ikke kender dig, at han vil tjekke dine dyr inden han gør noget. smiley Men hold da fast en dyr dyrlæge du har fået fat i dér.

  • #28   13. jul 2011 Vi bestiller vores ormekur i England.. super billigt og meget effektivt..

  • #29   13. jul 2011 Problemet er vel ikke at skaffe pillerne.
    Det er dyrlægen stempel og autorisationsnummer, der tæller.

    Norge har det tåbelige system, at en hund skal have en pille for at komme ud af landet, og en ny for at komme hjem.


  • #30   13. jul 2011 Er du gal en hamper pris - jeg har da aldrig hørt om noget lignende!

    Synes ellers at Karlslunde dyrehospital ka være ret dyre, men ikke engang de ville tage 3 x konsultation... Jeg har da ofte taget flere hunde med på en konsultation når der sku re-vaccineres..

    Nina Diers (ølby) er en dygtig dyrlæge og har ganske gode priser smiley Vi er i hvert fald blevet positivt overrasket de sidste gange :O)
    Idag betalte vi kun 447,5 for 12-ugers vaccine, rabbiesvaccine og sundhedstjek - det synes jeg er meget billigt smiley
    Og ved ting der er hurtigt overstået, tager hun kun ½ konsultationspris - det synes jeg er god service smiley


  • #31   13. jul 2011 Dyrlægen er generelt rigtig dyrt. Vores dyrlæge tager over 400kr for en konsultation på "20 minutter", men tit tager det ikke engang 7.
    Specielt vagtdyrlægen - der er der 2x konsultation + 50% hvis de skal "operere", og at operere kan være at stikke hul på et bistik!!


  • #32   13. jul 2011 Helt enig Michelle
    Nina er både dygtig og behagelig, og så er prisen helt OK


  • #33   13. jul 2011 Nina er nemlig rigtig behagelig og det alle de andre i Ølby også :O))

    Ashley - som skrevet så tager vores dyrlæge ikke fuld konsultation for de ting der kun lige tager 5-10 min.. Det er super sevice synes jeg :O) Og egentlig ganske rimeligt også smiley

    Trine - det er sgu da skønt smiley Det må være forfærdeligt med en hund der er bange for dyrlægen.. Alle mine har altid nydt at komme til dyrlæge - opmærksomhed fra andre mennesker er jo skønt smiley

    Idag da vi var dernede med hundene, skulle Asti have sin vaccine.. Og da Nina stikker hende piver Hazel ;O) Tror hun syntes det var snyd Asti fik al opmærksomheden.. Men tidspunktet var bare meget godt ramt ;O)


  • #34   13. jul 2011 *Michélle aka Fie *

    Snyd -.-
    Det er rigtig hårdt for pengepungen med fire hunde smiley


  • #35   13. jul 2011 Ashley - nej det er da ik, i hvert fald ik så længe far betaler ;O) ;O)

    Ej, ska nok lade vær at drille - det ka hurtigt løbe op sådan et besøg hos dyrlægen... Hos Karlslunde dyrehospital (som er vores anden dyrlæge) koster en konsultation alene omkring 500 kr. Dertil kommer jo så behandlingen - AV!


  • #36   13. jul 2011 Totalt OT - men Peter, var det ik dig der havde et link til sådan en holder til alm. vandflasker som man ka sætte på hundeburet??

  • #37   13. jul 2011 Det kunne godt tænkes at det er fordi de ikke kender hundene, men de spurgte faktisk aldrig om jeg havde været der før og var ny. Jeg spurgte blot om priserne og fik dem listet op. Jeg sagde aldrig at jeg ikke havde været der før, men de kunne nok høre det på accenten alligevel smiley

  • #38   13. jul 2011 Stig Feldballe?

    Ham har jeg aldrig hørt om? Og jeg har haft Karlslunde i 35 år?


  • #39   13. jul 2011 Hej Michelle

    Vi har faktisk skaffet en rigtig god kvalitet. Den drypper ikke.
    Vi har dem hjemme til 45,00 kr hvis du er interesseret.



  • #40   13. jul 2011 *Michélle aka Fie *

    Det er da mig der lægger ud xD De 1600kr jeg i alt måtte bruge lørdag aften, gjorde sq ondt! xD
    Men det er da også synd for min far :o) Men et billigere alternativ er desværre ikke muligt, da jeg selv skal kunne komme derhen -.-


  • #41   13. jul 2011 Ashley - ej det var også kun for sjov, fordi jeg husker tråden om hvor gammel man sku være for at have hund, hvor det også blev diskuteret hvorvidt hunden var ens egen når forældrene betalte ;O) ;O) Samt nogle syntes du selv sku betale for at vise ansvar - haha ;O)

    De omkring 30.000 vi sidste år brugte hos dyrlægen gjorde også meget ondt - også selvom en del jo kom retur fra sygeforsikringen.... Især når man så samtidig er elev og den anden på su :S Men på en eller anden måde er vi da kommet ud på den anden side ;O) Når det kommer til hundene ka jeg altid finde en løsning ;O)


  • #42   13. jul 2011 *Michélle aka Fie *

    Hehe, det kunne jeg godt regne ud smiley
    Den del synes jeg altså er noget pjat :o) Min far er her ALDRIG, har INTET at gøre med hundene (medmindre hans kone insisterer på at tage min gravhund med i sommerhus, som legekammerat for hendes-.-, og hun altid kommer hjem mindst 1kg tungere på blot en uge), udover at betale mad og dyrlæge, som jeg selv må bringe dem til og købe og lægge ud for -.-
    Mine hunde følger mig OVERALT, lige i hælene og går helt i panik hvis jeg går i skole om morgenen uden dem - når min far kommer hjem vil de lige hilses på, og så kommer de op til mig igen d:

    Ja hundene kommer over alt andet :o) sådan ser jeg det i hvert fald :o) Så hellere undvære aftensmad en uges tid, og bare spise et stykke rugbrød :o)


  • #43   13. jul 2011 Men 30.000 er godt nok mange penge! s:
    Hvordan kan det være? smiley


  • #44   14. jul 2011 Ashley - synes bestemt også det var noget pjat.. Der ka der ik være tvivl om at hundene er dine udfra det du skriver :O)))
    Ku jeg få andre til at betale gjorde jeg det nok også ;O)

    Ja det er mange penge... Min franske bulldog fik pludselig blødninger i øjnene, så vi var næsten til dyrlæge hver anden dag i over en måned, fik lavet flere afføringsprøver og andre undersøgelser og hun fik selvfølgelig en masse medicin... Til sidst måtte vi desværre give op og lade hende få fred blot 1½ år gammel ;O(
    Derudover havde kærestens hund store problemer med fordøjelsen, og havde meget ofte diarre og kastede op og flere gange måtte hun indlægges med mave/tarm infektion fordi hun rigtig hurtigt blev dehydreret... Til sidst måtte vi også gå den tunge vej med hende - ligemeget hvilket foder vi prøvede var der intet der hjalp, og man kunne se på hende at hun havde givet op de sidste dage... smiley
    Også skulle Hazel have fjernet den ene hjørntand - ik et helt billigt indgreb smiley


  • #45   14. jul 2011 *Michélle aka Fie *

    Præcis smiley
    Det er da bare os der er kloge at få andre til at gøre det for os smiley haha smiley


    Åh gud smiley
    Det er hvad man siger.. en ulykke kommer desværre sjældent alene smiley


  • #46   14. jul 2011 Ja, der er virkelig en grund til at det ordsprog er opfundet... smiley Faktisk mistede jeg også min anden hund, som dog boede hos min mormor og morfar... Min mormor var på ferie, og Maggie blev derfor passet hos hos os - 2 dage før Micha blev aflivet, døde Maggie formentlig af en blødning i hjernen... Behøver jeg at sige det var nogle MEGET hårde dage der fulgte derefter.. smiley

    Men idag har vi to dejlige, sunde (7 9 13) hunde :O)))


  • #47   14. jul 2011
    *Michélle aka Fie *

    Føj for s*tan smiley Hvor forfærdeligt!!
    Alvas pote ser også efterhånden bedre ud (jeg må hellere også - 7 9 13) :o) Vi skal på "udflugt" for første gang hvor hun er med, her i dag :o) Det bliver hyggeligt smiley


  • #48   14. jul 2011 Håber for jer at poten fortsætter med at være i orden, og at jeres udflugt er gået godt :O)

    Der er intet værre end når der er noget med hundene - selv små ting er yderst bekymrende....
    Hazel har de sidste uger haft nogle knopper grundet en allergisk reaktion - troede først at det var kartoffelplanterne, men er lidt i tvivl.. Så hun ska bades 2 gange om ugen - damen er ik tilfreds smiley


  • #49   15. jul 2011 *Michélle aka Fie *

    Poten har det rigtig godt stadig, den er helt tør, og der er næsten ikke noget sår mere :o) Udflugten gik super - de er helt smadrede alle sammen, og ligger nu rundt omkring mig og putter alle sammen :o) Luksusdyr smiley

    HAHA! smiley
    Nej bad, det er altså ikke lige sagen smiley


  • Svend Erik G
    Svend Erik G Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #50   15. jun 2012 Alene det, at der er MOMS på dyrlægernes arbejde - modsat tandlægers og lægers gør jo at priserne allerede der ganges med 25% Derudover er der ingen offentlig tilskud mm. Dyrlægearbejdet skal være et kald for det er ikke noget man bliver rig af.

    Forleden fik jeg lavet en operation hos tandlægen der tog en time. Det kostede 12.500. Havde det været ved en dyrlæge, hvor vi leger afregningen var den samme, have det altså kostet "15600" kr med moms. Men sådanne priser ses jo faktisk sjældent hos dyrlægen. Selv med en dødsyg hund med et kompliceret tarmslyng, som kan tage mange timer med en dybt koncentreret dyrlæge der kæmper med sved på panden for ikke at tale om den efterfølgende behandling og overvågning kommer regningen jo sjældent op over de 10.000 inklusive de 25% moms - dvs. dyrlægen får 7500 til at dække alle omkostninger:Udstyr+materiel+skat+løn til ansatte og sig selv. Prøv at sammenligne det med tandlægen.

    Mit råd til alle de som bliver "forargede": Køb en forsikring og køb kun de kæledyr man selv kan overskue at betale en evt. konsultation/behandling for.


    Dette har jeg lånt fra Dahlgaards Dyrekliniks hjemmeside, hvor de forklarer hvorfor priserne nøjagtig er som de er:

    Prisen hos dyrlægen


    Dyrlægen bruger måske kun 10 minutter på at tage et røntgenbillede af en skadet hundepote – alligevel koster det lige på den anden side af 1000 kr. Hvorfor nu det? Er det ikke dyrt for 10 minutters arbejde?
    Der er en god forklaring på, hvorfor prisniveauet ligger, hvor det gør hos dyrlægen.
    For det første er der intet offentligt tilskud til dyrlægeregningen.
    For det andet er dyrlægeregningen ikke fritaget fra moms.
    For det tredje skal dyrlægeregningen dække alle udgifter til løn, bygninger, udstyr, forsikringer, rengøring, videreuddannelse af personalet mm.

    Udgifter

    Løn: Løn til personalet er naturligvis en stor post i regnskabet. Der er dyrlæger, sygeplejersker, elever, butikspersonale, receptionister, rengøringspersonale og regnskabspersonale. Alle skal have løn.

    Avanceret udstyr: En moderne dyreklinik har meget udstyr af god kvalitet og det er dyrt.
    Vores digitale røntgenapparat har f.eks. kostet 500.000,-.
    Vi har blodanalyseapparater, blodtryksapparater, narkoseapparater, udstyr til kikkertundersøgelser og -operation, ultralydsscanner og meget andet. Det sikrer vores mulighed, for at diagnosticere og behandle lidelser på det kvalitetsniveau vi ønsker at holde, og det koster selvfølgelig.

    Foruden alle apparaterne er der daglige udgifter til operationsudstyr, kanyler, sprøjter, sterile materialer, forbindsstoffer, blodprøveglas mm.
    Dertil kommer vedligeholdelse af udstyret. F.eks. skal røntgenapparater leve op til en række krav fra myndighedernes side, og meget af det elektroniske udstyr skal vedligeholdes og opdateres jævnligt.
    IT systemer er en anden nødvendig post. - Der skal holdes styr på tidsbestillinger, journaler på hvert enkelt dyr, regnskab og meget mere.

    Bygninger og forsikringer: Huslejen og alle forsikringerne til huset skal betales – men også personaleforsikringer og forsikring af udstyr, tyveforsikring mv. skal betales. Bygninger og P – plads skal vedligeholdes.

    Moms på hele dyrlægeregningen

    Regningen for at få trukket en tand ud på en hund hos dyrlægen bliver helt automatisk 25% dyrere end regningen for at få trukket en mennesketand ud hos tandlægen. For der er moms på alle regninger fra dyrlægen, mens tandlægeregningen er fri for moms.
    Momsloven fritager alle sundhedsydelser fra moms hos tandlæger, læger, hospitaler, fysioterapeuter og kiropraktorer. Men det gælder ikke behandlinger hos dyrlæger.



    Priseksempel


    Sterilisation af hunhund.

    Hundens ejer betaler eksempelvis 5200.- i alt.
    Herfra skal trækkes momsen på 25%, så er der 3900.- tilbage.

    Forløbet af en sterilisation er følgende:

    Indskrivning: Receptionspersonalet tager imod hunden om morgenen, den vejes og indlægges med alle de nødvendige oplysninger om hunden og dens ejer.

    Forundersøgelse: Dyrlægen laver forundersøgelse af hunden, der lyttes bl.a. på hjertet og det konstateres at hunden er egnet til narkose.

    Forbedøvelse: Patienten får en sprøjte med 3 forskellige slags medicin, som gives efter vægt. Der er noget beroligende og noget kredsløbsstimulerende.

    Bedøvelse: Efter 15-30 minutter hentes hunden ind i operationslokalet, der lægges et venekateter og gives narkosemedicin heri. Hunden får lagt en tilpas stor gummislange ned i luftrøret og den kobles på et narkose – og ilt apparat. Der bliver monteret overvågningsudstyr på hunden, som bl.a. måler blodtryk, respirationsfrekvens og narkosegas-koncentration.

    Klargøring til operation: Hunden lægges på en varmepude. Pelsen klippes af i det område der skal opereres og gøres sterilt. Området vaskes med decinficerende præperater i alt 9 gange. Imens vasker og desinficerer hænderne dyrlægen hænder. Så pakkes dyrlægen ind i en steril engangs – operationsdragt, får sterile handsker og hue på. Alle de sterile instrumenter pakkes ud, og hundens mave dækkes af et sterilt klæde.

    Operation: Dyrlægen steriliserer hunden, ved at operere livmoderen ud. Det tager ca. 30-45 minutter. Så syes maveskindet sammen i 3 lag: Først muskellaget, så underhuden, og til sidst selve huden. De øverste sting i huden skal fjernes igen om 10 dage.

    Hunden får 3 injektioner – to slags smertestillende medicin og en antibiotikainjektion.
    Der slukkes for narkosegassen, og hunden vågner ca. 10 minutter senere, kobles af apparaterne og bæres ind i buret, hvor den pakkes ind i tæpper. Her tilses hunden jævnligt, så vi ser at alt er normalt. Der pakkes smertestillende og antibiotikamedicin, som hunden skal have de næste dage.

    Hjemsendelse: Ejeren kommer om eftermiddagen og informeres om forløbet, og hvilken pleje hunden og såret skal have de næste dage. Eventuelt har ejeren talt med dyrlægen i telefontiden.

    Operationsinstrumenterne rengøres, pakkes sterilt og autoklaveres.

    Kontrol: 10 dage senere kommer hunden til kontrol, såret efterses og stingene fjernes.

    De 3900,- skal både dække personalets løn, sterile materialer, miljøtillæg og medicin.



Kommentér på:
Forarget over dyrlæge priser

Annonce