{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.312 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Tilmeldt:
29. apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822

Pomeranian bidt ihjel af Rottweiler {{forumTopicSubject}}

http://www.nordjyske.dk/artikel/10/5/28/3917747/3/tinnas%20hund%20bidt%20ihjel

På vejen ved siden af hvor jeg bor. Er i forvejen ret nøjern når det kommer til store sindsyge køtere der slår små hunde ihjel, men når det kommer så tæt på smiley
Ved sku ikke snart om det ikke bare var bedst at mine hunde blev i vores egen lille have.

Stakkels hund, stakkels hundeejer og stakkels lille pige.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pomeranian bidt ihjel af Rottweiler
  • #1   27. jul 2011 Føj for en oplevelse smiley

    Arme mennesker og hund


  • #2   27. jul 2011 Det værste er jo næsten at den hund stadig render frit herude - nu skal jeg så ryste i bukserne hver eneste gang jeg ser en Rottweiler. Ikke en race jeg normalt har noget imod - men den blev så lige tilføjet listen over hunde man går i en kæmpe bue uden om.

  • #3   27. jul 2011 Ja det er sgu skræmmende politiet ikke gør mere.



  • #5   27. jul 2011 Hvor er det forfærdeligt at høre om de historier ikke mindst for den lille smukke hund , men der må da være noget helt galt med den rotte, men som man siger hund bliver som ejer... Jeg kan slet ikke forstå hvordan samfundet kan tage så let på noget så tragisk en hund kan ikke selv sige fra med ord som vi kan, men det bliver der sjældendet tænket på... Jeg håber hun kommer sig over oplevelsen , det må være utroligt hårdt at midste sin bedste ven gennem 7 år...

  • #6   27. jul 2011 Hvor er det bare forfærdeligt smiley Så synd at folk skal opleve sådan noget.

    Jeg ville virkelig også være skræmt hvis det var sket i nærheden af mig!! Utroligt at det ikke bliver taget mere seriøst.. Øv


  • #7   27. jul 2011 hold da op !!! ej smiley sikke en oplevelse for det bette pus at få... at se sin egen hund blive ædt smiley den skal aflives det helt sikkert ! overvågnings kameraene rundt okring må have fanget tumpen og hans hund komme gående smiley

    stakkels stakkels dem smiley ååh .. lille pus .. og stakkels mor ..


  • #8   27. jul 2011 Eftersom politiet ved hvem manden er, hvad skulle overvågningsvideo så gøre godt for ?

    Nogen gange er det et + , at læse linket


  • #9   27. jul 2011 Har I læst kommentarerne ?

    det er tilsyneladende hendes egen skyld...

    Puuha altså...
    Som om det ikke er traumatisk nok at se sin hund blive slagtet på den måde.. Og stakkels lille pige..


  • #10   27. jul 2011 Jamen den kommentar kommer altid fra ejere af disse hunde. Det er altid lillehundeejerens egen skyld at deres hund dør. Gider slet ikke læse de kommentare, for jeg bliver så sur.

    Er glad for at nogle småhundeejere ikke lever i frygt som jeg gør. Det gør det ikke til deres skyld, når en stor hund slår den lille ihjel.


  • #12   27. jul 2011 Linda - nu kender du ikke vores center. Det er stort set umuligt at undgå de pæle hvor folk binder deres hunde - hvis man vil ind i centeret. Idioten med Rotten burde have ladet sin aggresive hund blive hjemme!

  • #14   27. jul 2011 Hvor er det bare frygteligt smiley Stakkels lille pige, som har måttet overvære dette smiley

    Fatter ikke, at man åbenbart kan tolke loven på en måde så rotten ikke skal aflives - det er helt hen i hegnet smiley


    Kan godt forstå din frygt Tinna - at vide at rotten bare går rundt må være yderst angstprovokerende når man bor lige ved siden af


  • #15   27. jul 2011 Nu kommer det op i mig igen - JEG VIL HAVE ET DYREPOLITI NU! - og betaler gerne en skat for at det kan komme op og stå.

  • - Ulv -
    - Ulv - Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 113
    #16   27. jul 2011 Hvor er det trist....

    Hvis man har en lille hund og lever i frygt for store hunde, så tør jeg slet ikke tænke på hvilken frygt man lever i for at rende ind i mennesker med afvigende karaktér. Det er om noget langt mere sandsynligt.


  • #17   27. jul 2011 - Canis Lupus - : Jeg frygter mere for at mine hunde mister livet ved overfald end for at jeg selv gør. Sådan har det været siden muskelhundene kom på mode et par år efter jeg havde fået Lilly og der var mange overfald her hvor jeg bor.

  • #19   27. jul 2011 Uanset hvordan man vender det så er det efter min mening altid ejeren af den bidende hunds ansvar..

    Jeg har aldrig haft små hunde og jeg synes det er forfærdeligt..
    Jeg tør faktisk ikke få en lille hund.
    Er lidt vild med kinerere, men nul om jeg vil stå med en hund der ikke overlever andre folks uansvarlighed


  • - Ulv -
    - Ulv - Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 113
    #21   27. jul 2011 Jeg er så ikke enig i, at det altid er ejeren af den bidende hund der har ansvaret ! I denne situation har de måske begge lidt af skylden... At den lille hund er fysisk underlegen gør den så til taberen.

    Mange hunde vil bide fra sig hvis de bliver presset nok. Det er deres eneste forsvar.


  • #22   27. jul 2011 Hvordan f.... kan man finde på at lade sin hund gå hen til en fremmed hund, bundet i halvanden meter snor.. Folk er f... ikke for kloge..
    Så sent som i går, da min schæfer havde været under bedøvelse hos dyrlægen, måtte dyrlægen 6-7 gange bede en anden mand i venteværelset, rulle sin flexiline ind og holde sin lille hund fra min groggy schæfer.. Og alligevel fattede manden det ikke.. "jamen den logre da" Både dyrlæge og jeg kunne kun ryste på hovedet.


  • - Ulv -
    - Ulv - Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 113
    #23   27. jul 2011 Tinna

    Nu er det ikke kun muskelhunde der kan bide fra sig. Din frygt er rettet mod en lille del af de store hunde som kan gøre alvorlig skade på mindre hunde.


  • #24   27. jul 2011 Canis.. Ja.. Og det er EJERENS ansvar at sørge for hunden ikke ender i en presset situation, hvor den vil bide.

    Havde jeg bundet min tervueren til en pæl og der kom nogen.. hund eller menneske... så tæt på at hun kunne nå dem, så garanterer jeg også at de var blevet bidt.
    MEN jeg bandt IKKE min tervueren nogen steder. Jeg tog ansvar og bragte ikke min hund i en situation hun ikke kunne klare


  • #25   27. jul 2011 Man stiller i hvert fald ikke en agressiv hund foran en butik!


  • #26   27. jul 2011 Canis : Jeg forstår Tinnas frygt som store hunde i det hele taget.... Startende med at MH blev populære.

  • - Ulv -
    - Ulv - Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 113
    #27   27. jul 2011 Tina

    Helt enig.. En hund der kan finde på at bide skal ikke være uden opsyn befærdede steder.

    Men nu ved vi ikke hvad der reelt skete, hun kan bare være blevet bange. Det er også en mulighed. Vi ved det ikke, og derfor er det ikke fair at dømme nogle af parterne.


  • #28   27. jul 2011 Man stiller i hvert fald ikke en agressiv hund foran en butik!


  • #29   27. jul 2011 skrækkelig oplevelse er så bange for man en dag selv oplever det smiley stakkels mor og datter......

  • - Ulv -
    - Ulv - Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 113
    #30   27. jul 2011 Malinois Fan

    Jamen det ER forfærdeligt.. Og det kunne sikkert nemt ha været undgået. Men det ser ud til tit at gå i glemmebogen hvilke dyr det er vi har med at gøre. Og hvilke riskiko det medfører.

    At ejeren af den lille hund skriver at det ligeså godt kunne være datteren der blev bidt, er også bare at kaste mere brænde på bålet. Man kan altså ikke umiddelbart overføre hundes reaktioner mod hinanden til hundes reaktioner mod mennesker. Men det sker altid alligevel.


  • #34   27. jul 2011 Det var da forfærdeligt smiley
    Men men men en 2 årig pige burde på ingen måde gå med en hund (stor som lille)
    Jeg syns at det er forkert at binde div hunde foran centre osv men jeg syns os at det er forkert at folk ikke respektere når de endelig står der og så lige går uden om.


  • #36   27. jul 2011 der var mange indlæg, ikke et eneste nævnte at det var BARNET der havde snoren.....derfor morens fejl.....jeg lader aldrig min niece på nu ti gå offentlige steder med mine pomsere, det er alt for usikkert og så en bette pige på to år......men når det er sagt, den rotte burde aflives Ane

  • #37   27. jul 2011 hejsa!!!! der var lige en samtidig med mig der påpeger barnet.....men mange har vist ikke set det......Ane

  • #38   27. jul 2011 jeg som hunde ejer ville aldrig binde min hund af uden for en butik elle center andbedfaler altid mine hvalpe køber ike at gøre det .Jeg ville heller ikke lade mit baren på to år gå forand med min hund ,selfølig skal hunden ikke bide .men den lille hund kan jo været randt indt imellem benen på den der stod bundet af, har set det sket så mange gange sker der noget så er det aldrig de små hunde der er skyld i det.den rase er nemt til at bide ,så begge hunde ejer er lige skyldeig i det her .

  • #39   27. jul 2011 Stakkels mor, hund og barn! Det må virkelig give et traume, at se sin lille hund bliver kastet, svinget og flået i, også når man endelig får fat i den, har man 5 min. til at sige farvel før det lille pus er væk for altid.

    Nogle herinde skulle måske lige læse linket igen;
    hvordan kan det være morens skyld, at hendes hund bliver overfaldet, når hun ikke kan se den hund der står på den anden side af busken/hækken? Jeg mener 100% at det er rottweilerens ejer, der er skyld i dette.

    Måske vidste han ikke, at hans hund har agressiv overfor små hund, måske blev den forskrækket, men hvorfor stille sin store hund, lige rundt om et hjørne? Så beder man da om problemer. Og hvor er det bare tøset af ham, at stikke halen mellem benene, og bare gå hjem men sin hund.

    Hvis han var i tvivl om, hvordan hunden ville reagere, kunne han da i det mindste finde en mundkurv til den, som den kunne få på. Så havde den lille hund "kun" fået et stød i siden, også havde det stadig levet nu. Hvor er det bare forfærdeligt.

    Jeg læste kommentarene nedenfor, og det fortryder jeg, at jeg gjorde. Jeg blev så gal over at læse det. Stort set alle giver den stakkels mor og pige skylden for overfaldet. De har åbenbart allesammen overset det med at hunden stod bundet bag en hæk, med en alt for lang snor.

    Jeg ser virkelig rødt nu, det er utroligt som sådan noget kan hidse mig op! Komme helt op i det røde felt. Grrr....


  • #41   27. jul 2011 Jeg kan kun undre mig over, hvorfor man lader sin hund komme så tæt på en anden hund der er bundet. Det er at lege med ilden efter min mening.

    Javist, kan man ikke se hvad der er på den anden side af hjørnet, men så kigger man sig da lige for? Det gør jeg i hvert fald når jeg har hunden med.

    Tragisk, at skulle se sin hund blive dræbt på den måde.


  • #43   27. jul 2011 Føj for satan en historie..
    Jeg føler virkelig med familien, ingen børn bør se sådan et overfald!

    Og jeg forstår ikke hvordan man kan mene at hundens ejer måske bare skal ha en bøde..
    Den har bidt en anden hund ihjel, og så er der i mine øjne ingen vej udenom sprøjten..

    Og viser i mine øjne endnu engang at hunde ikke hører til udenfor butikker!
    Måske hunden er bidsk, måske er den blot blevet forskrækket og handlet ud fra det, som en anden nævner..
    Men situationen kunne i hvert fald ha været undgået!


  • #45   27. jul 2011 * Staffy *

    Det har jeg intet sagt om. Jeg skal nok selv vælge, hvad der er spild af energi for mig selv, det skal du i hvert fald ikke. Du får mig til at lyde egoistisk, og det er altså helt forkert.

    Jeg er sur over kommentarene inde på siden hvor linket er, dem burde du sikkert også læse. Jeg er ikke i tvivl om, at alle er kede af tabet af hunden, det har jeg heller aldrig sagt noget om. Du fordrejer det jeg skriver, så det bliver endnu mere negativt end det er. Hmm.....


  • #46   27. jul 2011 Den hundelov er bare ikke god nok, når sådan en forbandet dræbermaskine kan få lov til at leve videre. Den skulle have været aflivet med det samme, men det danske politi gør ingenting andet end sidde på deres r.... Jeg håber hundeloven vil blive lavet om, så en hund, der angriber, eller skambider skal aflives omgående.
    Ejerne af sådan en hund er jo direkte retarderede når de ikke med det samme sørger for aflivning.


  • #47   27. jul 2011 "Jeg ser det ikke som HELT utænkeligt, at hunden er blevet forskrækket og defor bidt"

    Jeg var ikke klar over en Rotweiler kunne blive forskrækket over en Pomser? Eller stresset som en anden skriver?

    Det er dybt usmageligt at ejeren af rotten bare skred!!


  • #48   27. jul 2011 * Staffy *

    Næ du, jeg blev gal over kommentarene inde ved linket. Dog kan jeg på ingen måde se, at det er morns skyld, at hendens hund blev angrebet. Personligt går jeg heller ikke og kigger rundt om hver busk/hæk, inden jeg går rundt om den, for at undgå at blive angrebet. For det regner jeg da bestemt ikke med, og det gjorde moren jo heller ikke i dette tilfælde. smiley


  • #49   27. jul 2011 Morens*
    - Jeg er bare fuld af stavefejl i dag............


  • #50   27. jul 2011 Jamen, hvis det handler om at hunden reagerer ud fra at den har fået et chok over at der kom nogen rundt om hjørnet, så KUNNE det vel i princippet lige så godt have været datteren.

    Det er et spørgsmål om man køber den forklaring eller ej. Personligt tror jeg ikke at hunden får et chok - hvis dens næse virker har den kunnet lugte pomsen før den kom rundt om hjørnet. Men hvad der ellers kan være sket skal jeg ikke gøre mig herre over.

    jeg synes til gengæld at ejeren af rotten udviser meget lidt medmenneskelighed i situationen, så jeg tænker at forklaringen måske kan ligge der.


  • #51   27. jul 2011 Jeg kigger også ALTID rundt om hjørnerne, når jeg har hund med. De fleste render med flexiliner her, og det sker ikke så sjældent, at der er en uventet hund på vej frem.

  • #52   27. jul 2011 Malinois fan .

    Ved hvert hjørne du skal dreje omkring, stopper du så hunden, går foran, og spejder efter om der skulle være en anden hund? Haleluja. Det gør jeg godt nok ikke, så skal vi konstant stoppe op fordi mor lige skal kigge omkring hjørnet. smiley

    - Det med flexliner. Har da aldrig set en hund der er blevet bundet med dem. Det kommer nok an på hvilken landsdel man kommer fra...? smiley


  • #53   27. jul 2011 Som Tornhøjcenteret er bygget op, så burde Rotteejeren have bundet sin hund et andet sted - eller som jeg sagde tidligere - lade den blive hjemme.
    Kan på ingen måde se at ejeren af den lille poms - en hund i snor - er skyld i hendes egen hunds død.

    Og min liste over racer jeg er bange for, på mine hundes vegne, bliver længere og længere. Den omfatter ikke kun muskelhunde mere, men de ligger nr 1 - specielt Amstaffen.
    Går jeg alene frygter jeg ingen hund smiley


  • #54   27. jul 2011 * Staffy *

    Jamen okay. Der er heller ingen løse hunde hvor jeg er, så jeg kender ikke til det. Jeg kigger bare ikke omkring hjørnerne, jeg drejer stort set rundt om et hjørne på hver rute jeg går med hundene. Så ville vi aldrig komme videre på gåturen. smiley


  • #55   27. jul 2011 Danielle -

    Der hvor jeg bor, er folk nok lidt gammeldags er jeg kommet frem til. De fleste der bor her, er ældre mennesker, og de har deres små hunde i små læder-snore, som er super holdbare. Tommel op til de ældre!


  • #60   27. jul 2011 Det er en frygtelig situation, og føj hvor skulle rptteejeren skamme sig bare at gå sin vej!!!!!

    At lade en nervøs hund stå bundet udenfor en butik i en 1½ m lang line er ikek i orden, den rottweiler burde kunne vurdere situationen , og indse at den pomser ikek er til nogen fare - kan den ikke det burde den gå med mundkurv.

    Jeg elsker rottweilere og har selv haft en tæt på, så jeg er rigtig ærgelig over den idiot der er ejeren - føj altså, der er ingen undskyldninger der kan retfærdiggøre det hundedrab. De kommentarer der er i tråden er tåbelige og gør mig så gal.


  • #61   27. jul 2011 Den hund skal aflives. hvis man ikke kan stole på sin hund stiller man den jo ikke udenfor en butik i håb om at der ikke er en eneste der kommer i nærheden af den ?hvis den er agressiv er det ejeren ansvar en ting er at bide men at flå hunde så den dør så er der sku ikke meget at diskutere der så skal den aflives forstår slet ikke at der er tvivl o det.

  • #63   27. jul 2011 puha, stakkels dem :O(

    Det kommer tæt på ligepludselig. (er os selv fra aalborg området)


  • #64   27. jul 2011 Som ejer af en dejlig rottweiler, ja så begræder jeg denne sag.
    Jeg elsker rottweileren og håber at have den resten af mit liv.. men det bliver nok ikke i DK hvis tingene fortsætter.

    1: man bør ikke sætte sin hund uanset race eller størrelse foran en butik. Man ved aldrig hvad der sker! Den kan blive stjålet, bide, blive bidt osv. osv...

    2: man lader ikke små børn gå med hunde uanset størrelse - barnet kunne også komme til skade.

    Når det er sagt... En sørgelig sag.. og hvis manden der har denne rottweiler faktisk ikke magter racen.. ja så bør han ikke have den.
    Der er for mange tumper derude med hunde de aldrig skulle have haft..

    Jeg bebrejder i øvrigt ikke rottweileren.. den burde bare aldrig ha siddet der..


  • #65   27. jul 2011 Dybt uansvarligt at lade sin hund stå i så lang en snor, og stakkels lille pige der har set sin hund blive slået ihjel! Men jeg forstår altså heller ikke at en to-årig får lov til at gå med en hund i snor, uanset hundens størrelse!

    Laila, hvordan får du det til at være mor og datter der sammen har pomsen i snor?
    "Min to-årige datter gik med vores hund, Silke, i snor, og da... "


  • #66   27. jul 2011 ejeren af den lille hund burde da også havde over snuden for hun er da også med skyldig i det der er skedet.kan ikke havde undt af de hunde ejer der ikke tror loven ike er for dem da de har små hunde ,ser det hver uge på træningesplassen hveordan de små opføre sig .

  • #67   27. jul 2011 Ej en: ikke kun hvad din hund kan gøre men ligeså meget hvad andre kan gøre ved den..

    Og ja, jeg mener ikke man bør binde en hund af man ikke kan have under opsyn..

    Men det er min mening..


  • #68   27. jul 2011 Lad være med at lade din hund gå hen til en hund, der står afbundet.

    Lad være med at lade din hund stå afbundet uden at du har opsyn med den.

    Så ville den poms stadigvæk have været i live.


  • #69   27. jul 2011 Det var det jeg kunne se at moderen har skrevet i kommentarene, jeg ser det stadig som om det er datteren alene der holder snoren. Nu blev den så dræbt af en anden hund, men hvad nu hvis en på knallert var kommet drønende, en jogger rundt om hjørnet? Mine hunde på 25 kilo kunne komme til skade i sådan en situation, men så lille en hund er da virkelig udsat! Misforstå mig ikke, en aggressiv hund skal SLET ikke sidde foran en forretning uden opsyn!

    "Min datter har mange gange holdt snoren, når vi ikke færdes i "trafikken", hunden vejede 3 kg og var 7 år gammel, kan ikke se at det er forkert min datter holder snoren, så længe jeg er der og der ikke er biler osv..."

    "Min 2 årlige datter holdt snoren, idet vi går omkring hjørnet, sprang den anden hund frem, der blev ikke "gøet" eller noget"


  • #70   27. jul 2011 Ej en: der bliver vi aldrig enige men det behøver vi heller ikke. Der skal være plads til forskelligheder.

    Jeg vil ikke tage chancen når jeg helt uden problemer kan undgå det.


  • #71   27. jul 2011 Okay, hvor er det vildt, at så mange af de kommentarer giver Tinna skylden? ''De små racer har det med at være meget aggressive''..
    ... HAR DU NOGENSINDE HAFT EN?
    Ugh, sorry, men sådan noget pisser mig af. Det kan ikke være rigtigt, at det skal være Tinnas skyld, at Rottweileren for det første havde så lang snor, plus at den så dræbte hendes lille hund. Det kan jeg virkelig ikke se logikken i?


  • #72   27. jul 2011 Ej en: hvem skriver det? Er jeg gået glip af noget?

  • #73   27. jul 2011 Altså jøsses siger jeg bare.... moderen går tur med sin toårige datter med en lillebitte hund i snor - og ja datteren holder ved snoren - OG HVAD SÅ?
    Det er da stadig ikke deres skyld at rottweileren angriber og bider?

    Hvordan kan man i sit hovede fordreje situationen til at det er moderens skyld, det er helt hen i hegnet!!!

    HAvde barnet gået alene, så JA, så er det uansvarligt, men moderen er der og holder syr på barn og hund.

    Jeg tør da snart ikek fortælle, hvor mange gange mine børn har gået med vores hunde i snor, og da de var mindreåreige gik jeg med, men for pokker da folk er kringlede oveni hovedet, hvis det er ansvarsløst. Det er rotteejeren der er fuldstændig ansvarsløs, en 1½ m snor foran en butik er ikke i orden, og det er ikke iorden at han bare fejt går sin vej.


  • #74   27. jul 2011 Ej en medløber; Kunne ikke have sagt det bedre selv.

  • #75   27. jul 2011 Jeg tænker mere på at barnet også kunne komme til skade... Ikke kun i en sådan situation men så mange andre

  • #76   27. jul 2011 Enig med *Ej en medløber*...

  • #77   27. jul 2011 Kan hunden - og skyd mig nu ikke - have set "pelstotten" som et stykke legetøj og vækket byttedriften lige da den kom om hjørnet? Der skal kun et enkelt rusk til med sådan en lille hund..

    Igen, det retfærdiggør intet.. blot en tanke...


  • #78   27. jul 2011 Har lige været på ferie et sted hvor der er mange hunde, især tyskere.. Jeg måtte mange gange bede dem fjerne deres små rotter fra min hund der var i snor. Blev de bidt, så skal min hund bestemt ikke aflives, men det burde være muligt at respektere at en hund er i snor uden andre hunde løber op i hovedet på den. Men min skulle da nok få skylden hvis der skete noget...


  • #79   27. jul 2011 Ej en: du tolker som du vil kan jeg se så vores debat ender bare her smiley

  • #80   27. jul 2011 Nej, jeg kalder dem små rotter smiley



  • #81   27. jul 2011 Jeg forstår ikke helt trådens udvikling..
    Det lyder som om at mange skylder skylden over på Pomsens ejer, og det kan jeg ikke helt sætte mig ind i..

    Ja jeg er enig i at den ikke burde være løbet i hovedet på rotten, og jeg er enig i at man måske lige burde ha tjekket omkring hjørnet..

    Men når det så er sagt så synes jeg bestemt ikke at man kan fjerne skylden fra rottens ejer..
    1. 1½m snor er altså langt..
    2. Han kunne måske ha bundet den et andet sted

    Og rotten.. Puh.. Jeg er SÅ ked af at se sådan en episode her endnu en gang med "min" race som hovedperson..
    Jeg mener bestemt at den må ha et brist et sted, for som jeg læser artiklen er det jo ikke kun et "gå-væk-bid" den er kommet med..
    Når jeg ser moderens hænder tyder det jo på en seriøs kamp for at få den lille hund fri..

    Sådan en hund BØR bare ikke blive sat udenfor en butik, og da slet ikke ved et hjørne som andre skal runde for at komme forbi..
    Men okay ejeren har jo tydeligvis en brist selv også, for ellers forlader man sgu ikke bare stedet uden et ord!


  • #82   27. jul 2011 Det var mig der kaldte den "pelstot" og det var der en grund til - hids dig ned smiley
    Mine hunde er velfungerende og vi har et dejligt liv - tak for din omtanke smiley

    Jeg kaldte dem sådan fordi - KUNNE det være det hunden havde set dem som??
    og ikke en hund??

    Ikke at det gør det bedre? Men kunne den have vækket bytte driften i den?

    Jeg svare gerne på dine spørgsmål, problemet er bare uanset hvad jeg skriver, så vender du den til det du selv vil.

    "Heidi N

    Så nu er løsningen så at barnet skal blive hjemme fra byturen?"

    selvfølgelig ikke - men jeg ser ingen grund til at udsætte børn for noget de i princippet kan styre - blot fordi "det er jo alligevel er farligt at leve"
    F.eks at løbe med saksen..





  • #83   27. jul 2011 Henriette: Hvor kan man se moderens hænder?






  • #84   27. jul 2011 Lille rettelse til det jeg skrev ovenstående:

    selvfølgelig ikke - men jeg ser ingen grund til at udsætte børn for noget de i princippet IKKE kan styre - blot fordi "det er jo alligevel er farligt at leve"
    F.eks at løbe med saksen..


  • #85   27. jul 2011 Hvis nogen lader deres løse hunde løbe hen til en anden der er i snor, ja så risikerer de at komme til skade...

    Lader nogen et to års barn gå med en hund, så risikerer de at komme til skade...et 2 års barn har ikke den forudseenhed og reaktionsevne som en voksen har...

    En klaphat der binder sin rottweiler så andre ikke kan se den, ja det kan også have en konsekvens...


  • #86   27. jul 2011 Heidi..
    Der er billede af dem til artiklen smiley


  • #87   27. jul 2011 Aah der var de.. Ja det ser ikke godt ud.


  • #88   27. jul 2011 Puha, den har bidt til den hund der o:

  • #89   27. jul 2011 Uha, det var godt nok noget af et bid, det må have gjort afsindigt ondt.

  • #90   27. jul 2011 Hold da nu kæft "Ej en medløber" ;)))))))

    Hvor læser du at folk, der har hunde der "hænger i et ærme på en træningsplads" synes det er OK at de i deres fritid slår andre hunde eller mennesker ihjel ?

    Dine udtalelser om IPO er så helt igennem indhyllet i UVIDENHED og det er så ufatteligt trist, at en person som ellers godt kan argumentere på en fornuftig måde slynger om sig med postulater og urigtige ting om hvordan folk, der træner IPO eller PH opfatter tingene.

    Du tager fejl !

    Men jeg er helt klart af den opfattelse at hvis man vælger at gå hen til en anden hund med sin egen, beder man selv om problemer.

    Men mener du, at man som ejer af den største hund bare ukritisk skal finde sig i at folks små hunde skal have frit spil, blot fordi de er de mindste ?

    Jeg kan uanset ikke se det på andre måder end at det er ansvarsfralæggelse af værste skuffe ! Hold din hund til dig - lad være med at lade den løbe op i hovedet på andre, og hold den i snor, hvis du ikke kan styre den.

    Hvor svært kan det være ?


  • #91   27. jul 2011 Det er da ikke bid, det ligner mere hun er blevet revet... havde den ordentlig ved kunne hun have mistet fingrene..

  • #92   27. jul 2011 Malle fan; I det her tilfælde kom de gående stille og roligt rundt om et HJØRNE.
    De kunne ikke se hunden? De lod den ikke gå hen til dem, men de nåede jo ikke at reagere på rottweileren, eftersom den sprang på, så snart de drejede om hjørnet.


  • #93   27. jul 2011 Winther - findes der en rotte, der kan bide ordentligt ;))))

  • #94   27. jul 2011 Helt enig med Malle-Fan!

  • #95   27. jul 2011 Martine.. ja, har faktisk mødt et par stykker, endda nogle der letter før figuranten smiley

  • #96   27. jul 2011 Malle-Fan: Jep, min smiley

  • #97   27. jul 2011 Sandra H -

    Nu ved jeg ikke med dig, men jeg lader ikke min hund gå om et hjørne før mig .. der kan stå så mange ting på den anden side.

    Måske et lille barn med en is, der ville blive pænt trist over at min hund snuppede den ud af hænderne på vedkommende.
    En synshandicappet, med siin førerhund ...
    En person, som ikke synes det var fedt at min hund kom brasende op i hovedet på vedkommende ...
    En rotweiler som bed hovedet af min hund ..

    - fortsæt selv listen .. og lad være med at lade din hund spæne om hjørner før du selv er med smiley


  • #98   27. jul 2011 Heidi N -

    Få den udstoppet - den er MEGET sjælden ;))))


  • #99   27. jul 2011 Malle; Vaks går da også normalt ved siden af mig, men det betyder ikke, at ulykken kunne være undgået. Det tror jeg virkelig ikke, at den kunne.
    Hunden havde altså 1,5 meter snor, hvilket er vildt langt, når den skal stå bundet.
    Min lille vovse har en snor, der er 1 meter, så man kan gå udenom ham.
    Nu ved jeg ikke, hvordan det her center ser ud, men som opretter sagde; Du kan ikke undgå at komme tæt på hundene, og slet ikke, hvis de har så lang snor.

    Desuden tænker man ikke lige ''Ej, vi må hellere passe på med hjørner, selvom vi altid går her, for der kunne jo stå en glubsk hund klar til at dræbe min hund eller mit barn''?.


  • #100   27. jul 2011 Er enig med Malle-fan her...

  • #101   27. jul 2011 Heidi N
    Kan se den er fra f- kuldet smiley


  • #102   27. jul 2011 Malle-fan: Det venter vi lige lidt med ;P Folk skulle gerne nå at se hende i aktion, så de ved at det faktisk findes!

  • #103   27. jul 2011 Winther: Det er nemlig lige det hun er smiley

  • #104   27. jul 2011 Heidi N; kan også godt se hvad Malle-fan mener. Men er ikke helt enig med det o.o

  • #105   27. jul 2011 Hold da op, nu er pomsen pludselig løbet hen i hovedet på rotten... jamen dog som folk er kloge!!!

  • #106   27. jul 2011 <i>Desuden tænker man ikke lige ''Ej, vi må hellere passe på med hjørner, selvom vi altid går her, for der kunne jo stå en glubsk hund klar til at dræbe min hund eller mit barn''?</i>

    Men de andre eksempler røg hen over hovedet på dig ?

    Og jo - jeg kan bestemt undgå at komme tæt på hunde, der står afbundet. Jeg kan træde ud på en cykelsti eller en vejbane UDEN at blive kørt ind i .. det er tilladt at kigge sig for INDEN man træder ud nemlig smiley








  • #107   27. jul 2011 Kennelmor !

    <i>Hold da op, nu er pomsen pludselig løbet hen i hovedet på rotten... jamen dog som folk er kloge!!!</i>

    Hvordan fik rotweileren ellers fat i pomsen ? Den stod jo afbundet ... selv kloge ;)))))))))



  • #108   27. jul 2011 Malle-fan; Nej, det gjorde de ikke o.o
    Det man primært tænker, når man går hen mod et center, er vel at man skal ind i centeret? Ikke?

    - Kan ikke helt se, hvor du vil hen med det der o.o
    Synes stadig at det er latterligt, at give den lille hunds ejer skylden for det der uheld ._. I det der tilfælde er det jo rottweileren, der angreb, og det er der tydeligvis mange vidner på. Tror virkelig ikke, at det har noget med Tinna's hund at gøre? o:
    Desuden er det sagt, at hunden i forvejen er aggressiv.


  • #109   27. jul 2011 Heidi N -

    Det lyder dælme godt at din hund kan trykke den ordentligt af ;))) Der er ikke noget flottere end en lækker arbejdshund i aktion smiley


  • #110   27. jul 2011 Malle-fan; Du ved ikke, hvordan det center ser ud eller hvordan forholdene er med de pæle.
    - Derfor synes jeg det er underligt, at give den lille hund skylden for at springe på, hvis rottweileren havde nok snor til at nå den i forvejen?


  • #111   27. jul 2011 Sandra H -

    Jeg giver bestemt ikke ejeren af pomsen hele skylden. Jeg mener det er fuldstændigt håbløst at binde en aggressiv af og lade den sidde uden opsyn foran en befolket center - så klart, rotteejeren bærer da bestemt også sin del af ansvaret.

    Jeg synes bare stadigvæk at miseren kunne have været undgået, hvis pomsen ikke var gået hen så rotten kunne nå den.


  • #112   27. jul 2011 Ham her kan også, han er bare ikke så god til at gø..
    http://www.youtube.com/watch?v=e9izedGtJCw


  • #113   27. jul 2011 Malle-fan; Igen, du ved ikke, hvordan de pæle er placeret.
    Som opretteren af emnet har sagt, så kan man ikke rigtig undgå de pæle, hvis man vil ind i centeret.
    Så vi kan ikke vide om pommeraneren har en del af skylden. Det tror jeg bare ikke, den har.


  • #114   27. jul 2011 Malle-fan - nu forholder jeg mig kun til det der står i artiklen, jeg digter ikek videre på historien som flere andre.

    Der står at rottweileren står i en line på 1½ m....så pomsen behøver bestemt ikek løbe hen i hovedet på rottweileren for at blive bidt.

    Hvad med at læse hvad der står og ikek digte viddere...folk skriver også at små hunde er hysteriske og selv er ude om det - hvor står der at pomsen har stået og gøet rotttweileren op i hovedet???

    Jeg hader dumme undskyldninger, og dem er der dælme mange af her i tråden og i kommentarene.


  • #115   27. jul 2011 Nå, jeg skal ud med min lille vovse nu, så kigger videre senere.

  • #116   27. jul 2011 Hvis alle havde brugt hovedet - så er det altså bare fakta at det kunne være undgået.

    Rottweileren burde slet ikke have siddet der

    Pomsen burde nok ikke bare være rendt om hjørnet alene.

    Jeg KENDER indkøbscenteret - og der kan sidde hunde bundet af om det hjørne man ikke kan se.
    Og det gør der tit..


    Det er ikke pomsens skyld - men det er heller ikke rottweilerens.
    Rottweiler ejeren må dog siges at være den mest uansvarlige af alle - man går ikke bare.

    Jeg føler med familien om ikke andet - det er da synd. Selvfølgelig er det det.



  • #117   27. jul 2011 en rotte er en af de mest rolige og dejlige hunde / ekstremt tillidsfulde.. ejeren har tydeligs fejlet / plus det er deres instinkt at jage. . hvis man ikke arbejder med sin hund sker det altsaa..

  • #118   27. jul 2011 Har kun læst ca halv vejs igennem. Jeg er forarget nok til at skrive nu.

    Hvordan kan det være dne lille eller hendes mors skyld at hunden blev bidt ihjel. Det var sku da sket uanset hvem der havde haft fadt i snoren.
    Læs for pokker hvad der står.
    Rotten stop bundet lige ved et hjørne. Jeg kender altså ingen voksne som kan se om hjørner. Muligt de som mener det var Pomsens voksne ejers skyld Selv kan. Men jeg kan altså ikke.


  • #119   27. jul 2011 Jeg synes nu ikke den der rotte har virket særlig nervefast, siden den starter med at bide og sådan et kraftigt bid, at den anden hund bliver skambidt, med døde tilfølge. Self. skal man sammen med sin hund gå om hjørnet MEN ved med mine egne, havde de stået i sådan en situation, bundet og en lille tæve var gået rundt hjørnet, og de skulle have følt en provokation, havde de gået frem og givet et ordentlig vov fra sig. denne rotte kan jo bestemt ikke havde advaret, men direkte angrebet!!!! og det er bare ikke iorden. Ejeren skulle selv havde været opmærksom på dette, og ikke havde sat sin rotte i sådan en situation. Og at han så bare går efterfølgende, ja puha vil slet ikke skrive så grimme ord herinde som hvad jeg synes om dette!!! Den rotte skulle aflives, ja sorry men det er min mening

  • #120   27. jul 2011 Trine: det er muligt du syndes det men min personlige erfaring med 3 forskellige rotter + min erfaring fra da jeg arbejdede hos dyrlægen er afgjort noget anderledes.
    Rotten er nok den eneste hund jeg aldrig aldrig ville stole på.
    Det ene øjeblik er de søde det næste bider de. Det er i det mindste det JEG har set.

    Er imod listehunde loven men når det nu skulle være, har jeg aldrig fattet hvorfor nettop Rotten ikke kom på. Må gå ud fra nogle politikere selv har Rotter og ikke ville sætte deres egen hund på listen.


  • #121   27. jul 2011 Renee...
    Og andre dyrlæger har de stik modsatte oplevelser end dem du skriver om her smiley

    Min egen dyrlæge var LANGT fra glad for rotter da jeg i sin tid begyndte at komme der, hun havde som dig ikke den store tillid til dem, og fandt dem ret snu..

    Men hun har direkte sagt til mig, at mine hunde har givet hende et andet syn på racen som helhed, så hun nu i stedet for retter synet mod ejerne..

    Det afgørende øjeblik var da Wictor fik flået en negl så nerve og alt var synligt..
    En anden viser os ind i rummet, og siger til praktikanten at hun er velkommen til at overvære men skal holde sig på afstand da rotter godt kan være agressive når de har smerter..
    Ditte - min faste dyrlæge - kommer ind, og kalder praktikanten over for at hun bedre kan se, og forklarer at Wictor højst vil kysse og nusse..
    Og ganske rigtigt, han sidder og kysser både praktikanten og Dyrlægen undervejs og synes bare det er skønt at blive kælet og klappet..

    Igen.. Ikke skære en hel race over een kam.. Kig på ejeren og opdragelsen i stedet for smiley


  • #122   27. jul 2011 Kennelmor!

    Du skriver ;

    <i>Der står at rottweileren står i en line på 1½ m....så pomsen behøver bestemt ikek løbe hen i hovedet på rottweileren for at blive bidt.</i>

    Kan vi blive enige om, at hvis pomsen havde holdt en afstand på minimum 2 meter, så havde rotten ikke kunne nå den ?

    HVOR står der i nogensomhelst love, at man SKAL gå hen til en hund, der står afbundet ? Uanset om den så er bundet i en 3½ km lang line - så har man da et valg !

    Men skal jeg forstå dig sådan at du mener, at SELVOM rotte-ejeren er en idiot fordi h*n sætter sin alt for aggressive hund i en alt for lang line på det helt forkerte sted .. at NO WAY kan man så undgå at spadsere lige lukt ind i gabet på den ?

    Jeg ville personligt have ventet med at passere med eller uden hund, hvis jeg havde set at der stod en rotte afbundet et sted hvor jeg SKULLE forbi.

    Better safe than sorry .. og hvor mener du, at jeg digter videre ? Jeg forholder mig til den kendsgerning at en rotte er parkeret foran et center i en 1½ meter line og en poms er kommet tæt nok på til at rotten kunne nå at få fat i den.

    Hvilken en del af det, synes du er fri fantasi ?????????


  • #123   27. jul 2011 Winther -

    Hva skal jeg sige ? Andet end at vi vist ser liiiidt forskelligt på hvornår en hund "kan" ;))


  • #124   27. jul 2011 Hedam's Chokochihuahuas .

    Som jeg allerede har skrevet en gang :

    <b>Nu ved jeg ikke med dig, men jeg lader ikke min hund gå om et hjørne før mig .. der kan stå så mange ting på den anden side.

    Måske et lille barn med en is, der ville blive pænt trist over at min hund snuppede den ud af hænderne på vedkommende.
    En synshandicappet, med siin førerhund ...
    En person, som ikke synes det var fedt at min hund kom brasende op i hovedet på vedkommende ...
    En rotweiler som bed hovedet af min hund ..

    - fortsæt selv listen .. og lad være med at lade din hund spæne om hjørner før du selv er med ;)</b>


  • #125   27. jul 2011 Malle-Fan
    Det er jo en rottweiler, ikke en malle, og endda en unghund.


  • #126   27. jul 2011 Winther -

    Som jeg sagde - vi ser bare ikke helt ens på de ting, og det er vel også OK smiley


  • #127   27. jul 2011 Og så er den ged vist barberet.

  • #128   27. jul 2011 Malle-Fan

    Kan du uddybe det lidt? Hvad er det jeg ikke ser? smiley


  • #129   27. jul 2011 Har lige gået forbi tornhøjcenteret i dag - de har sat 4 paller op, der blokere folk fra at gå om det hjørne. Det synes jeg er fint af dem smiley

  • #132   27. jul 2011 Maria

    Det er samme 'journalist' som stod bag en dobbelt-side om "bål, brand, mord og kidnapning i 69" i 2007. Kun med anonyme kilder, uden hverken at drage nogen, der ved noget om det, ind over eller lignende. At den overhovedet fik lov til at køre i den form er jeg stadig overrasket over.
    Hans artikler er ikke journalistik, de er ren propaganda. Strå-mænd, kreativ citation osv. hører ikke hjemme I aviser!

    Han er en elendig journalist, der kun formår at sakse lidt fra Politiets Døgnrapport, Ritzau, Anarkoforum og så lige ringe og få et par "ingen kommentarer". Og Politikkens redaktører ved det! Derfor trykker de heller ikke noget af det SA skriver.

    Det er meget bedre at fjolset sidder og flæber over en bajer i Politikkens kantine og så i ny og næ får et par linjer på en internet-side, som stort set ingen læser, end at han går hen og får et rigtigt job på f.eks. Jyllands Posten eller BT, som rent faktisk kunne finde på at trykke noget af SA's skidt!


  • #133   27. jul 2011 Han har simpelthen "skrevet" så meget fis i en hornlygte at han ikke kan tages alvorligt.
    Giv ham et stikord - så skal han nok selv kreere en historie.


  • #136   27. jul 2011 "Det er enormt trist at der er en mand der har sat sin agressive hund af, men det er altså lige så sørgeligt at der ikke har været mere styr på Pomsen, så den har kunnet vade ind i gabet på Rotten.. " Fuldstændig enig Krumme!

    Jeg forstår ikke argumentet med at siden små hunde ikke gør så meget skade, så er det ok når de bider. Jeg undrer mig virkelig når jeg ser små hunde opføre sig på en måde som aldrig ville blive accepteret af en større hund, og ejeren syntes bare det er underholdende/charmerende.


  • #137   27. jul 2011 Hvem siger at hunden har 1 1/2 meter fri line? Står der ikke bare at det er længden på snoren?? Og hvordan kan man vide det når manden bare går?

    Misforstå mig nu ikke det er på ingen måde iorden det der er sket.
    Men der er bare ret mange der hænger sig i detaljen om hvor lang linen var. Altså nu ved jeg ikke hvordan det givne sted ser ud men her hvor jeg bor vil hunden kynne sidde på cykelstien men en så lang snor???

    Så endten er den ejer da helt væk i skærmen eller også er der pyntet på historien


  • #138   27. jul 2011 Malle-fan - så nu er detr forkert at gå forbi hjørner?
    det er da den idiot der sætter hunden fra sig der skal tænke . "nå, her kan komme nogle rundt om hjørnet som min hund ikek kan se, jeg må hellere gøre linen kort".

    Folk kan da ikke se hvad der sidder rundt om hjørnet, jeg vilel da bare gå rundt der, jeg går da ikke rundt i min hverdag og tænker, "uhhh jeg må hellere gå i en stor bue rundt om hjørnet her, for der kunne jo stå en sindsyg hund der omme".

    Ja, vi er enige om at er snoren 1½ m lang, så kunne man gå forbi 2 m derfra, men jeg havde aldrig forestillet mig at nogle kunne finde på at binde en hund med så lang line, så jeg havde også spadseret lige forbi, jeg forventer iøvrigt også, at folk der binder hunde udenfor butikker, kun gør det med nervefaste hunde.


  • #139   27. jul 2011 Enig med Kennelmor !

  • #140   27. jul 2011 Kennelmor !

    Hvor ser du jeg skriver at det er forkert at gå forbi hjørner ? (Rundt om, tror jeg nu er den rette betegnelse ..) - nu er det da vist dig, der digter lidt ...

    At du ikke tager dine forholdsregler når du "går rundt i din hverdag" .. jamen det er jo <i>dit</i> valg, men det gør det stadigvæk ikke rigtigt imo. Jeg lader aldrig mine hunde spæne i forvejen så jeg ikke kan se dem - hverken på stier eller rundt om hjørner osv - der kan være så mange ting de kan rende ind i, så jeg synes det er temmeligt uartigt, bare at lade dem vade afsted på den måde.

    Synes du da ikke det ? Skal vi slet ikke forsøge at tage hensyn til hinanden synes du ? Lader du bare dine hunde drøne rundt om hjørner og ude af syne, som det passer dem ?

    At du overhovedet kan finde på at forvente noget som helst af andre hundeejere forstår jeg overhovedet ikke !
    Med mindre du lige er beamet ned fra Mars, kan det ikke have forbigået din opmærksomhed at langtfra alle hundeejere er hensynsfulde, så at du forventer at kun ejere af nervefaste hunde, som du skriver, binder dem udenfor butikker er i bedste fald ret naivt - i værste fatalt !


  • #141   27. jul 2011 Winther -

    Nej, vil ikke diskutere andres hunde herinde - så du må "leve med" at vi to bare ikke ser hund på samme måde smiley


  • #142   27. jul 2011 Malle-fan... jeg har lige sløbt mine tre hunde igennem Fårup Sommerland og igennem hele København i myldretiden.... de er slæbt forbi jeg ved snart ikek hvad, og rigtig mange mennesker har været henne og hilse og ae uden at spørge. Dette gør jeg kun fordi jeg ved de ikke gør nogen noget.

    Jeg har også ladet mine hunde stå i snor udenfor butikker (ja jeg er en dum hundeejer at turde gøre det), og jeg har også ladet "min" rottweiler stå bundet p åden måde, for di jeg ved de ikke gør noget ved hverken børn, hunde eller andre.

    Jeg synes i høj grad at jeg tager mine forholdsregler, men jeg går ikek rundt og tænker, "nå her går nok en sindsyg hund der lige om lidt angriber os" - så på den måde er jeg ikek i alarmberedskab når jeg går rundt om hjørner elelr færdes andre steder - jeg har styr på mine hunde, der regner jeg også med at andre har.

    Det kan godt være, at denne rottweiler normalt er en sød og dejlig hund - og at udfaldet mod den lille hund er komemt helt bag på ejeren, men at ejeren så bare går er da helt ude i skoven, og det fortæller bare mig, at det er en idiot der ejer den hund - nok også derfor den er så kugle skør i sti hoved som den er.

    Almindelig folk skal have lov til at gå i fred og ro på et offentlig sted uden at bliver overfaldet af agressive hunde, og der er ingen undskyldning for det der er sket i denne situation.


  • #143   27. jul 2011 Kennelmor !

    Jeg undskylder ikke rotten - det må du ikke tro - jeg skriver bare, at <i>havde</i> pomsejeren taget sine forholdsregler var det ikke sket !

    Jeg forstår stadigvæk ikke at du forventer at folk har styr på deres hunde ? Jeg synes det er mere reglen end undtagelsen, at andres hunde gallopperer op i hovedet på ens egne mens ejeren råber "den gør ikke noget ..."

    Jeg har bestemt ikke paranoia, og går da lejlighedsvist ture i Kbh med mine egne hunde - men jeg holder da øje med hvad der sker - kommer der nogen imod os, kommer der nogen bagfra .. better safe than sorry.

    Ja, det skulle da være den naturligste ting i verden at folk kunne gå i fred og ro - ligesom at vores ældre ikke bliver overfaldet og rullet af unge mennesker - og at p-vagter ikke bliver overfuset og udsat for fysisk vold, blot fordi de udfører deres arbejde ..

    Og jeg burde jo også uden problemer kunne løbe en tur med mine to hunde, uden at skulle stå og vente på at en mine-schnauzer og cairn-terriers ejere kunne få nosset sig sammen til at fange deres hunde .. som løb højt gønde rundt om mine to .. jo da, det burde da ikke være for meget at forlange at folk holdt deres hunde i snor når de ikke havde lært dem at komme ..

    Men sådan <i>er</i> det jo desværre ikke altid - og at man tager sine forholdsregler kan da spare én for en del besvær.

    Også poms-ejeren .. så havde hun stadigvæk haft sin hund ..



  • #144   27. jul 2011 Malle-fan

    Men du har det fint med at påstå den ikke kan bide? Men det overrasker mig ikke du bare slynger noget ud uden at ville underbygge det.


  • #145   27. jul 2011 Jamen nu havde den mor jo åbenlyst ikke forudset at der kunen stå en agressiv hund rundt om hjørnet, det kunen også være, at alle mulig andre mennesker heller ikke havde forudset det. Børn kunn være løbet om det hjørne, alle kunne være løbet om det hjørne, gør det dem skyldige i det der er sket - er det da ikek rotteejeren der bærer HELE skylden???? H*n vidste hvor han bandt sin hund, h*n vidste der var et hjørne, h*n kender sin hund ... h*n er den eneste der kunen forudse denne situation.

  • #146   27. jul 2011 Hvad skulle det være for et helt uoverskueligt hjørne de er gået omkring derude, når de kommer fra sallingsundvej...det kan jeg ikke helt se....
    Men bortset fra det så synes jeg ikke det er for meget at forlange at hvis man skal hen forbi et sted hvor man ved der står mange hunde bundet at man så trækker sin hund til sig, især hvis man ikke kan se rundt om hjørner. Kan godt være at hun har "ret" til ikke at gøre det, for selvfælgelig skal en hund ikke angribe, men nogle gange må man bare lige tænke lidt længere og tage højde for at andre mennesker er nogle fjog der tager dumme beslutninger(som at stille sin hund der vist ikke kan med andre foran en butik) og at andres hunde måske ikke alle er lige "venlige"
    Det bliver man bare nødt til selvom det er træls for en selv da det jo er de andre der er forkert på den, men sådan fungere verdenen bare ikke altid, og slet ikke i Aalborg Ø, sorry men mange hundeejere derude er så blæste.
    Hvorfor skulle rotten i øvrigt ikke kunne have fået en angstreaktion overfor pomsen? Det har da ikke noget med str at gøre. Der er elementet af mulig kønsaggresion, den er måske selv blevet overfaldet af andre hunde osv osv.....En løs chi løb da engang ind under maven på min rotte som stod bum stille og rystede af skræk.
    Men men på trods af det bliver man som ejer bare nødt til at indse at hvis ens hund har problemer ligegyldigt hvad de er opstået af så må man tage ansvar og ikke sætte sin hund i situationer den ikke kan klare og ikke vil kunne håndtere hensigtsmæssigt, både for sin egen hunds skyld men også for sin omverdens skyld, som sagt burde der ikke komme en hund hen til en bunden hund, alene det er farligt, men man må som hundejere også tage det i sine overvejelser før man tager den med, at det kan ske....
    Er ked af at den lille mistede livet, det kunne være forhindret og jeg er ked i at rotten igen får et hak i bogen fordi folk ikke er ansvaret voksen, denne slags ting er det sidste racen har brug for lige nu.
    Lige en sidste note så er jeg ked af at folk ikke kan sætte sig ind i at folk med store hunde også kan blive angste over andres hunde, det er ikke kun jer med bette hunde der har frygt så se lige lidt ud over egen næsetip der.


  • #148   27. jul 2011 Winther -

    Ro på for pokker da ;))))))))))))

    Jeg har sq da ikke skrevet at den ikke kan bide - jeg skriver at jeg ikke synes den er en hund der "kan" - se nu hvad jeg skriver ;

    <b> Andet end at vi vist ser liiiidt forskelligt på hvornår en hund "kan" ;))</b>

    Kan i " " ...

    Hvorfor gider du i det hele taget spørge mig, når jeg i dine øjne alligevel er en af dem der bare slynger ting ud uden at underbygge dem ?

    Forventede du, at jeg på et offentligt forum villle sidde og diskutere en anden mands hund med dig ?



  • #149   27. jul 2011 Bad to the bone *Krumme*

    Interessant pointe smiley


  • #150   27. jul 2011 Glemte lige at fortælle at for et par uger siden sad der en rotte han uden for vores lokale superbest, da jeg kom ud igen sad den der stadig men der stod sku en lille gravhund oppe i snotten af den og vimsede rundt om den, rotten var bestemt meget trykket af situationen men kunne jo ikke komme væk, heldigvis gjorde rotten ingenting og ejeren kom ud efter mig og skyndte sig væk med hans hund.
    Sådan noget skal man også forberede sig på kan ske når man efterlader sin hund udenfor, selvom det ikke er i orden, faktisk noget svineri.


  • #151   27. jul 2011 Det er meget trist historie den her. For igen bliver rottweileren udsat som værende meget farlig hund. Jeg synes så det er helt forkert og lade sit 2 årig barn gå med sin hund, også lige forbi en anden hund som står bundet.
    Her hvor Jeg bor, er der også en pomeran, den har stukket af 3 gangee fra sin matrikel nu og ud til mig og mine hunde, og har bidt min den ældste i halsen, heldigvis gjorde mine ikke noget. Men så kommer ejeren grinede ud, og siger til sin hund, når der er du, tager den og går ind igen.... øhh hvad sker der lige,,,,, havde det været omvendt skulle mine Jo ha været aflivet med det samme...
    Husk nu det er EJERNE den er gal med, og ikke hundene.....


  • #153   27. jul 2011 Ej en ...

    Du er da på månen, søster !!!

    Hvor i alverden ser du at jeg negligerer rottens angreb ? Lad mig hjælpe dig lidt - du virker som om du har brug for det - ingen steder.

    Jeg skriver at idioten, der har placeret en aggressiv hund udenfor et center bærer en stor del af ansvaret - men at HVIS ejeren af den lille hund IKKE havde ladet den gå hen så rotten kunne nå den IKKE havde mistet sin hund.
    Ergo har ejeren af den lille hund udvist manglende ansvar ..

    Beklager hvis det er for svært for dig at forstå ...

    Og lige et hint ... når man skriver "hold nu kæft altså" ... er det ikke nødvendigvis et ønske om at få den anden person til at tie stille - men det blev så også for indviklet ... sorry ...


  • #154   27. jul 2011 Krumme... havde hunde gået rundt om det hjørne og skåret sine poter, så var det ejerens skyld (eller dem der havde knust glasset).... nu går hun rundt om hjørnet og forudser ikek at der står en rotte i meget lang line... det er IKKE hendes skyld, det er den uansvarlige rotteejers skyld.

  • #155   27. jul 2011 <i>Måske du læser det du selv vil? Od det handler om fordomme istedet?</i>

    BINGO !!!!!!



  • #158   27. jul 2011 Den med glasskårene synes jeg slet ikke kan sammenlignes med en agressiv hund!!!

    Har man sådan en hund skal den slet ikke stå sådan et offentligt sted, den kunne lige så godt være hoppet på et barn der kom omkring det hjørne.


  • #160   27. jul 2011 <b>*Ej en medløber*

    VIP


    Skrevet: 27-07-2011 20:59:49


    Malinois fan .

    Nej men læs evt. profilen der udtalte sig</b>

    Ja, du "ringede" da vist Malinois fan op .. kniber det også med at forstå hvad du selv skriver nu ? Du har jo helt tydeligt problemer med andres indlæg - men troede da trods alt, at du havde bare <i>lidt</i> styr på dine egne ;)))))))))))


  • #161   27. jul 2011 Ej en medløber. : Jeg er også ligeglad med om folk herinde er imod eller med rottweiler, det er nærmere medierne der køre tingene op, og det ender med at man kun må have hund i dk på max 5 kg eller noget i den stil. Det er det der bekymrer mig....

  • #162   27. jul 2011 Ej en: Nej du skrev winther havde kaldt den en pelstot. Men det var nu mig og derfor rettede jeg dig.



  • #164   27. jul 2011 Er der ikke en der gider forklare mig hvad det er for et "hjørne" de skulle være gået omkring hvor rottweiler stod? Der står i artiklen at de kommer om et hjørne der står rottweilere (åbenbart så tæt på hjørnet at de ikke kan nå at afværge) bundet til en pæl.
    Det eneste hjørne omkring centrets indgang er et "halvt" hjørne, hvor der ingen pæle eller andet er hvor hunden kan bindes. Der hvor der er pæle er midt på pladsen i langs fortovet som man altså ikke bare kan "rende ind i uden at se ligegyldigt hvor man kommer fra, så i min optik er der altså noget af historien der mangler.
    Dette er IKKE et forsvar af rotten, men når man læser sådan en historie vil jeg da gerne have det korrekte at forholde mig til.


  • #165   27. jul 2011 Jamen Krumme, lige meget om hunden bliver tricket af det ene eller¨det andet, så brude den slet ikke stå der - sådan som du beskriver dine hunde, så bandt du dem vel heller ikke med 1½ m snor på et befærdet sted, hvor der er stor risiko for, at der kommer nogen rundt om hjørnet???

    KAn hunden ikke klare at folk elelr hunde kommer hen tid den når den står bundet, jamen så skal den slet ikek med hen sådan et sted, det er da logik for perlehøns.


  • #167   27. jul 2011 <i>Men med lidt fornuftig omgang og omtanke med hunde så havde den lille Poms stadig været i live..</i>

    Netop smiley






  • #169   27. jul 2011 Jeg synes stadig det er idioten til rotten, der burde have tænkt sig om - at en mor går tur med sit lilel barn og en lile hund og så skal udsættes for dette, finder jeg helt uacceptabelt. Viser det sig, at hun har ladet pomsen går hen foran rotten elelr andet, er situationen en anden, men jeg tager stilling ud fra det jeg har læst i artiklen.

    Jeg fatter ikke man kan undskylde den rotteejer der i den grad opfører sig uansvarligt - h*n er en KÆMPE idiot.


  • #171   27. jul 2011 <i>Det kan da ikke være rigtigt at man ikke kan lufte sin hund uden at man har gennemgået frømandskorpsets grundkursus.</i>

    Skal man gennemgå det for at kunne regne ud at det er en pænt dum ide at lade sin hund komme tæt nok på en afbundet hund da ?


  • #172   27. jul 2011 Kennelmor: hvem er det der undskylder ham? Det læser Jeh ingen steder?
    Han ER en KÆMPE idiot - ingen tvivl

    Hvor læser du andet?


  • #173   27. jul 2011 For fanden og sgu altså ... hun har jo ikek set den rottweiler rundt om hjørnet Malle-Fan!!!! Det er jo det der er pointen.

  • #174   27. jul 2011 <i>Jeg fatter ikke man kan undskylde den rotteejer der i den grad opfører sig uansvarligt - h*n er en KÆMPE idiot.</i>

    Det er der vel heller ikke nogen der gør ???


  • #175   27. jul 2011 Jeg læser mange steder at en del i tråden hentyder, at den pomsermor bare kunen have gjort en hel masse, så var det aldrig set - hun burde bl.a kunne se om hjørner!!!!

  • #176   27. jul 2011 Kennelmor !

    Netop !!

    Havde hun orienteret sig og ladet være med at lade hunden gå rundt om hjørnet INDEN hun vidste hvad der stod på den anden side, var det ikke sket !

    Det er NETOP det, der er min pointe !


  • #177   27. jul 2011 Kennelmor: men ingen steder at vi ikke synes manden med rotten er en idiot..

  • #179   27. jul 2011 Kennelmor. Hun ved da udemærket at der sidder hunde ved centeret og derfor burde hun ha taget snoren fra den 2 årige og taget hunden til sig når man skal forbi andre hunde. Som sagt er det ingen supprise at der sidder hunde der, og for det andet er hun heller ikke kommet om et totalt blind hjørne, kan jeg ikke se.
    Det er tilladt at være forudseende og passe på sin hund når man ikke ved hvad klaphatte der har også har medbragt sin ikke venlige hund.
    Man bliver nødt til at tænke for andre engang i mellem for sådan er verden, det nytter ikke noget at have "ret" når ens hund er død.
    Det er ikke alene pomsens ejers ansvar og heller ikke rottens. De har begge fejlet.


  • #180   27. jul 2011 LOOL jeg vil også til at have rullemarie med, så kan der ikke ske os noget, når vi går en strøgtur og kommer forbi en port.
    Jeg kunne også tage kamouflagedragt på og så kunne collierne og jeg kravle frem mod hjørnet og tage et vue og vurdere om der var fri passage ;-)))Jeg tør fame aldrig nogen sinde mere går om hjørner her i DK, det er alt for farligt og jeg er alt for uansvarlig hvis jeg vover mig ud i det kan jeg forstå ---wiiii hvor er det sjovt ,-))))) Sikek et spændende liv mig og collierne får fra nu af, jeg tror indbyggerne her i Odder får sig et festligt syn, når vi fra nu af SNIGER os rundt når vi skal på indkøb.


  • #181   27. jul 2011 Stinne: hvis din hun render ind i en af de porte til en hund der bider den... Den kan være bundet eller med sin ejer

    Er det så også udelukkende den anden hunds skyld eller kunne du have holdt din til dig?


  • #182   27. jul 2011 stinne P

    Ja, jeg ved ikke med dig, men når jeg har mine hunde med på gåtur i Præstø, så holder jeg dem i forholdsvis kort snor og lader dem ikke gå et par meter i forvejen - NETOP pga alle portene, forretningerne, sidevejene osv .. det kan rent faktisk godt lade sig gøre ...



  • #184   27. jul 2011 Men - kunne poms ejeren ikke også have haft hunden ved sin side da hun gik om hjørnet, kunne det så måske være undgået?



  • #185   27. jul 2011 malle.-fan

    Jeg er sikker på ejeren synes det er ok du kommenterer... men kan du ikke fortælle hvad du synes der er galt med biddet bortset fra det er en rottweiler, så er det da helt ok.


  • #186   27. jul 2011 Det er en tid for lange liner og en tid for at brugen af korte..... og mere opmærksomhed.....er det ikke det der hedder at passe på sin hund ude i verdenen.

  • #187   27. jul 2011 stinne -

    Nope, Vordingborg - men bruger havnen eller den lille strand når jeg smider mine hunde i vandet, og synes at Præstø er en enormt charmerende og hyggelig by, så jeg kan godt lide at gå tur med hundene igennem byen inden vi kører hjem igen smiley


  • #188   27. jul 2011 I morgen vil jeg tage ned på gågaden, der er mange hjørner og porte, så vil jeg kravle på mine knæ frem mod hver en port og står der en farlig hund, ja så er vi forduftet med de vuns...er der ingen hund, ja så sniger vi os videre langs gågaden og måske ned mod Kvickly, hvor vi passer meget på fremspringende farlige objekter og agressive hunde. Jeg vil prøve at få fat i en kikkert der kan se om hjørner, jeg ved man kan få dem, for min bror har engang lavet en i sløjdtimerne.... LOOL

  • #189   27. jul 2011 Stinne: Det er ikke det samme. En helt anden situation.

    Og hundeejers fejl øvrigt.

    Her VAR hundeejer med, hunden var ikke løs. Og med lidt omtanke kunne det være undgået.


  • #191   27. jul 2011 Der er heldigvis flere af os smiley

  • #192   27. jul 2011 Nu i bliver ved med at snakke om at hun kommer om et hjørne og intet kan se og rotten står bundet til en pæl, så bliver jeg nødt til at ligge dette billede ind så i kan se området, på billedet er kvinden kommet oppe fra højre.

    (link fjernet)


  • #193   27. jul 2011 forfærdeligt, den hund skal bare aflives med det samme, ejeren af rottweileren burde have haft mundkurv på sin hund! håber efterhånden de kommer på listen så det her ikke gentager sig, sys jeg høre flere og flere tilfælde med den race.

  • #194   27. jul 2011 Krumme, det er jo det der er hele pointen i denne sag - har man sådan en hund, så sætter man den ikek midt imellem andre mennesker alene og bundet!!!!



  • #195   27. jul 2011 La vær: kan det være en af de jernbøjler dimser langs muren de mener?

  • #199   27. jul 2011 Stine- jeg siger præcis hvad der passer mig! og så længe de her tilfælde bliver ved med at poppe op gør det ingen forskel for mig om det er en amstaff eller en rotte, i mine øjne er de snart lige så farlige!

  • #200   27. jul 2011 Krumme, Amen. Men det er åbenbart ikke en selvfølge....

  • #201   27. jul 2011 JA hold hunden tæt til kroppen - eller hvad med at holde den tæt til pælen hvor den er bundet - det ser jeg mere fornuft i.

  • #202   27. jul 2011 La vær at vise : Det er oppe i det hjørne ved muren hvor pallerne står i dag og skærmer af. Hunden må have haft en virkelig lang snor og det har de altså nogle gange.
    Der stod en Lab-ting og gøede af os i dag og den stod næsten ude på vejen - vi var nød til at rende rundt ude mellem bilerne for ikke at blive hapset.


  • #203   27. jul 2011 Frederikke. hvorfor ønske flere på den åndsvage liste, det hjælper jo ikke. Men meget småligt må jeg siger, jeg ønsker ikke den slags for noget uanset race, men sådan er vi jo så forskellige.

  • #204   27. jul 2011 jeg vil ikke have de skal aflives eller være forbudte, men jeg syntes at de alle skal bære mundkurv når de er ude i offentligheden, så må man lave nogle klubber hvor de racer kan mødes og være sammen der.

  • #205   27. jul 2011 Stinne. For sidste gang. NEJ det burde ikke være nødvendigt, det er der så meget der ikke burde, men sådan er det nu engang fordi vi ikke tænker og handler på samme måde, derfor bliver man nødt til, selvom det er begrænsende for en selv, at tænke for andre, og have i tankerne at folk kan være idioter og gøre ting som vi ikke vil gøre ( så som at tage en aggresiv hund med i centeret)
    Når man ved der står andre hunde hvor man skal hen med sin, bliver man bare nødt til at tage sine forholdsregler, fordi andre måske ikke gør det. Man kan ikke bare gå ud fra at alle andre hunde man kommer forvi kan med alle andre og der måske ikke er noget i vejen oppe i hovedet på nogle af dem, eller at ejerene er tumper.
    Det ville da være dehligt hvis verdenen ikke var sådan men man er godt blå øjet hvis man ikke kan se at sådan forholder virkeligheden sig ikke.
    Det kan som dagt godt være man har retten på sin side og man burde have lov til at gøre som man gør men hvad hjælper det bagefter når man har fået flået en uskyldig hund ihjel.
    Ingen af parterne kan frasige sig det fulde ansvar.
    Over and out.


  • #207   27. jul 2011 Krumme - alle skal jo udvise hensyn, men har man en potentiel "farlig" hund som dine lyder til at være, så skal man jo tage endnu mere hensyn når man bevæger sig rundt blandt andre mennesker, der måske ikke ved, hvordan den rigtige omgang med hunde er.



  • #208   27. jul 2011 Stinne: den med Chi'en.. blev den ikke overfaldet af en hund fra en have?

  • #209   27. jul 2011 Stinne: den situation kan man ikke forberede sig på.. det ville jeg give dig ret i.


    Men synes den situation er helt anderledes


  • #210   27. jul 2011 hmmmm ja nu kunne det lige så godt have været mig ..lige på nær det jeg holder mine små dræber dyr tæt til kroppen for de ikke skal bide nogen eller noget ---


    tror dogg jeg vil til at gøre som kennelmor bare så jeg er på den sikre side fremover


  • #211   27. jul 2011 Bad to the bone *Krumme*

    kan kun være enig i det du skiver ...

    og ja det er forfærdeligt for den lille hund og moren og datteren .. men hvis det er billede hvor de gik rundt om hjørnet . har de da haft tid til at se at der stod en hund bundet og måske have taget der forholdsregler der ..

    og ja man ser mange ejere til de små hunde rende med de fleks linier hvor hunden bare spurder derud af og over til andre hunde som små som store som er i kort snor . men er faren der ja så er det somregl altid den store der får skylden .. så mundkurv på alle store hunde og kort snor .. imens alle de små hunde kan rende i deres fleks linier og uden mundkurv og hvor de kan genere de store .....


  • #212   27. jul 2011 Susanne: når du holder dine hunde tæt til dig, så kunne det nok næppe være dig...

  • #213   27. jul 2011 touche :-))))

  • #214   28. jul 2011 Nå, nu kalder dynerne hvis og jeg har 2 tøser der skal ud og tisse af smiley

    Godnat folkens

    Og husk.. vi kan altid blive enige om 1 ting... At være uenige smiley


  • #216   28. jul 2011 Jeg er sådan set ligeglad med hvilken hund,der bider en anden.. man binder ikke en hund af,der reagerer negativ og man skrider ikke bare fra stedet !

    Så er man simpelthen ikke sit ansvar bevist !

    Nu skal der ingenting til,før en race som min kan skade en mindre hund alvorligt og kan man som ejer ikke ta det ansvar at sørge for sådanne ting her ikke sker,så skal man ikke ha en race af denne kaliber !


  • #217   28. jul 2011 Stine er så enig med dig

  • #218   28. jul 2011 Nu har jeg ikke lige læst alle kommentarerne smiley Men, jeg synes det var forfærdentligt da jeg læste om det i går, og synes det var meget synd for ejeren af pomeranian. Jeg så så lokalnyhederne i går aftes, hvor man ser ejeren af hunden fortælle og vise hvor hunden blev bidt. Og det var slet ikke omkring et hjørne! Det var ved en stolpe op af en væg! Hun har nok været uopmærksom, da datteren har gået med hunden (garanteret i flexline), og reageret for sent. Ejeren af Rotten skulle selvfølgelig heller ikke lade en bidsk hund være bundet til en pæl.
    Stakkels stakkels hunde og ejere.


  • #219   28. jul 2011 Det vil så sige at pomsen er gået lige ind i hovedet af rotttweileren...Lod jeg min hund fare hovedet af en hund der står bundet, ja så kunne der altså også ske ting og sager..
    Rotten stod bundet og synlig, så på det grundlag er det altså svært at råbe aflivning...


  • #220   28. jul 2011 Malinois: En hund behøver ikke være bidsk for at bide en anden hund. Det kan være den anden hund udsender de forkerte signaler til en bundet hund, som så bare prøver at forsvare sig, når den er "trængt op i en krog".

  • #221   28. jul 2011 Anne: så enig, så enig...

  • #222   28. jul 2011 Stakkels ejer, stakkels barn, stakkels hund
    Ingen tvivl om at Rotten skal aflives i denne sag - og ejeren af denne skulle have en høj bøde og erstatte hunden.

    og så kan jeg virkeligt ikke se noget større problem i at barnet holder snoren på en hund der er så lille (og tydeligtvis rolig ellers kunne barnet jo ikke holde den).
    Her er jeg måske forkert på den?


  • #223   28. jul 2011 Ang barnet holder snoren, så ser jeg heller ikek noget problem i det når moderen går ved siden af, det har mine børn godt nok gjort tit og ofte, da de var mindre.
    Har hun ladet barnet gå med hunden i en flexline er det en anden sag, men det står der intet om.


  • #224   28. jul 2011 Men ang aflivning, så vil jeg slet ikke udtale mig om det, det kommer an på situationen og om der evt har været andre episoder.

    Og så gad jeg også godt at vide om det er en rotttweiler med tavle eller en blanding!!!


  • #225   28. jul 2011 Altså undskyld jeg spørger, men hvor står det hun er gået HEN til rotten?? Hvad jeg kan læse mig frem til, er hun gået omkring et hjørne. Moderen eneste fejl i mine øjne, er hun lader hunden gå først. Jeg har altid mine hunde ved min side, hvis jeg skal rundt et hjørne. At man lader en så usikker hund, at den ligefrem angriber før den advare stå bundet så tæt et hjørne, er direkte uansvarligt!
    Havde hunden advaret, havde moderen kunne nå at trække sin hund væk fra det næste skridt, nemlig angreb. Lige præcis det, er noget jeg træner meget med mine hunde, og det er selvom jeg hverken træner IPO og alle de andre former for højt lydighed.
    En hund skal gå frem og sige højt VOV, og hjælper ingen den ud af situationen, ja så er der self. kun en vej, nemlig angreb.
    Denne hund er jo fløjet frem i sin snor, idet pomsen har passeret hjørnet, og direkte kommet med et dødeligt bid, ikke engang en markering eller en dyb knurren. Det er der, min største bekymring ligger, for en hund der direkte angriber, uden at advare er skisme farlig i mine øjne.

    Malinios fan:

    Du træner IPO ikke? er det ikke lige præcis en træning der lære hunde, advar før angreb? Hvordan kan du så sige, din hund ikke ville kunne tåle en lille hund gik forbi, uden den ja som rotten gjorde går til andgreb? Troede faktisk i trænede en god nervefast hund, og ikke en der bare går til angreb, når den bliver forbi passeret?


  • #227   28. jul 2011 Anne

    Hvis det er korrekt, giver det jo bestemt et andet perspektiv af sagen. En ting er at gå tæt på en bunden hund, der står åbenlyst, et andet er at gå rundt om et hjørne og IKKE at have set hunden.

    Er det du skriver korrekt, ja så kan man ikke bebrejde rotte ejeren for andet end han går sin vej, uden at sige ord.


  • #228   28. jul 2011 I kan se udsendelsen fra de nordjyske lokalnyheder her: http://www.tv2nord.dk/arkiv/2011/7/27?video_id=28474&autoplay=1

  • #229   28. jul 2011 Ina T -

    IPO træning har INTET at gøre med hvordan en hund reagerer på en fremmed hund, der vader lige ind i hovedet på den.

    Jeg har to hunde - den ene ville temmeligt sikkert, havde den været i rottens sted, hakket den én på kassen.
    Den anden ville temmeligt sikkert ikke foretage sig ret meget .. andet end at være ligeglad da fremmede hunde ikke har hans interesse.

    Men du kan ikke sidestille en hund, der bliver trænet i IPO med en hund, der har "lært" ikke at bide fremmede hunde.

    Hvis en af mine hunde nogensinde bider en fremmed hund, der spæner op i hovedet på dem ville jeg iøvrigt aldrig overveje at aflive - hvorfor skulle man det ?

    Men rotte-ejeren er en idiot ! Især nu, hvor der er så meget negativ fokus på racen.


  • #230   28. jul 2011 <i>er det ikke lige præcis en træning der lære hunde, advar før angreb</i>

    Vi lærer ikke vores hunde at angribe - vi lærer dem at forsvare .. bare lige til info.

    Så nej - det du skriver der er ikke korrekt.


  • #231   28. jul 2011 Malle fan:

    Jeg synes da sidst vi snakkede om IPO, du fortalte en hund aldrig måtte angribe/forsvare for du sagde "go" Om en mand kommer mod dig med truende adfærd, skal din hund gø og fortælle hold dig væk, først når du siger til, må den forsvare? Og det er diskvalificerende hvis hunden stikker eller går på uden kommando fra ejer. Og det er hvad jeg vil kalde en nervefast hund, hvis den kan leve op til det.

    Som situationen var sat op i linket øverst, gik hunden jo lige præcis ikke op i hovedet på rotten, men passerede et hjørne før ejer (som jeg også ser forkert) og det vil jeg kalde = at passere en bunden hund, og ikke gå i hovedet på den. Dog, er situationen som Anne beskriver den, sagen self. en anden, da man så har synligt kunne se rotten, men har alligevel været uopmærksom, og så kan det sagtens passe, den r gået op til rotten. Og ja, så har rotte ejeren sådan set ikke gjort noget galt, idet han har bundet si hund synligt. Dog synes jeg stadig der er utrolig koldt, bare at tage sin hund og gå sin vej.
    Jeg træner nu ikke "ikke bide" eller "bid" jeg træner ganske alm. miljø træning, og det betyder vi kan gå alle steder, uden mine hunde fare frem eller laver udfald. På ganske almindelige ture kan mange ting ske, børn komme farende rundt hjørnet, en løs hund komme farende og stå ganske tæt og knurre, en fuld mand, vælter ud af en værtshus dør lige idet vi passere, og ja det træner jeg mine hunde i, de skal ignorere. HVIS en løs hund gik i hovedet på mine, ja så ville jeg ikke garantere for de ikke ville hapse. Men igen, synes der er stor forskel på at passere, end gå direkte til hunden.


  • #232   28. jul 2011 Angribe/forsvare tjaa hunden hopper op og passivisere "truslen". At det så er pænere at sige forsvare end angribe, fair nok smiley

  • #233   28. jul 2011 <i>Jeg synes da sidst vi snakkede om IPO, du fortalte en hund aldrig måtte angribe/forsvare for du sagde "go" Om en mand kommer mod dig med truende adfærd, skal din hund gø og fortælle hold dig væk, først når du siger til, må den forsvare? Og det er diskvalificerende hvis hunden stikker eller går på uden kommando fra ejer. Og det er hvad jeg vil kalde en nervefast hund, hvis den kan leve op til det.</i>

    For det første - det har ikke ret meget at gøre med nervefasthed - det er lydighed .. men det er jo en helt anden snak.

    Nej, det er ikke korrekt at vi skal sige "go" (eller noget andet for den sag skyld) før hunden må reagere.
    Der er 4 øvelser i et IPO3 program hvor hunden selvstændigt skal reagere.

    <i>Angribe/forsvare tjaa hunden hopper op og passivisere "truslen". At det så er pænere at sige forsvare end angribe, fair nok :-)</i>

    Det har ikke noget at gøre med hvad der er "pænt". Det har intet med at angribe at gøre - der er da en stor forskel på, om hunden angriber en 100% passiv person, og så til at den forsvarer sin fører mod en fremstormende figurant ?
    Det har ikke noget med pænt eller ikke pænt at gøre - så jeg finder din smiley enormt malplaceret, må jeg beklageligvis sige.

    Og igen - hvordan en hund er i et IPO program har ikke noget med real life at gøre ..


  • #234   28. jul 2011 Malinois fan:

    Nu stod der lige præcis i linket, at den IKKE kom springende i hovedet på rotten. Som jeg har skrevet overstående, skrev jeg ud fra linket, at Pomsen kommer rundt et hjørne. Stor forskel i mine øjne, om hunden passere et hjørne end den springer lige i hovedet på en bunden hund!

    Min undren var, lige dig som har en så veltrænet hund, kunne identificere dig med, at hvis din hund stod bundet ved et hjørne og en hund passere dette hjørne, det ligeså godt kunne være dig der blev skrevet om i artiklen.

    MEN kom hunden springende rotten i hovedet, ja så kan man ikke bebrejde rotten.

    Men nej, det var nu ikke for at diskuterer IPO, det gør jeg meget heller med Malle fan eller Martin T, da jeg ikke betvivler deres erfaring og dygtighed et sekund smiley


  • #235   28. jul 2011 Nu forstår jeg overhovedet ikke hvad du skriver ?

    Men som jeg har skrevet en del gange - så har det at min ene hund har deltaget ved VM i IPO intet at gøre med hvordan han ville reagere i en situation som den som rotten blev udsat for.

    Din sidste sætning .. jamen fint så. Så træder jeg til side og lader de to komme til med deres erfaring og dygtighed udi IPO, og skal nok lade være med at udtale mig yderligere om et emne, som jeg så åbenbart ikke har hverken erfaring eller dygtighed i :DDDD


  • #236   28. jul 2011 Jo men en nervefast hund, er vel også bedst i lydighed, da den ikke bar skal rende, hvis du giver den en kommando?

    At en hund hopper op og passivisere en trussel, kan da meget vel kaldes at angribe truslen så ejer bliver forsvaret? Jeg vil nu mere synes det lyder malplaceret hunden hopper op og forsvare truslen.

    Måske min smiley er malplaceret, den er såmænd sat grundet, jeg siger det med et smil, da jeg ikke betvivler dine ord, men nok selv formulere ordene anderledes.

    Men vil nu hjertens gerne høre mere om IPO, men det er nok ikke lige tråden.

    Og at man træner med sin hund, om det er IPO, agillity, PH eller bare alm. lydighed, har det da bestemt i mine øjne noget at gøre med hvordan hunden er i real life, ellers er det da ganske ligegyldigt at træne, hvis ligeså snart man kom ud fra banen, hunden havde glemt alt hvad den lige har lært.


  • #237   28. jul 2011 Ina -

    Jeg har forsøgt at forklare hvordan tingene hænger sammen mht IPO og real life - men det kan jeg læse mig frem til af dine indlæg, jeg ikke gør ret godt. Du forstår ihvertfald ikke hvad jeg skriver.

    Du kommer nok til at tage den med Martin istedet for smiley


  • #238   28. jul 2011 Malinios fan:

    Jeg kalder bestemt ikke din hund bidsk, kender hverken dig eller din hund. Og som skrevet overstående, kan jeg godt forstå rottens reaktion hvis pomsen har gået i hovedet på rotten. Dog var det ikke hvad jeg fik ud af linket fra TS. Der var de passerede et hjørne hvor der stod en rotte bundet på den anden side. Men har situationen været igen som Anne beskriver den (har ikke fået set nyheds linket) Tager jeg bestemt mine ord igen, for så har hunden ikke passeret et hjørne på et fortov, men gået til rotten ved pomsens ejers uopmærksomhed. Og så kan rotten ikke bebrejdes.


  • #239   28. jul 2011 <b>At en hund hopper op og passivisere en trussel, kan da meget vel kaldes at angribe truslen så ejer bliver forsvaret? Jeg vil nu mere synes det lyder malplaceret hunden hopper op og forsvare truslen.</b>

    Nu prøver jeg for sidste gang smiley

    Hvis en hund møder en anden hund der fuldstændigt umotiveret ANGRIBER den ... så er det da helt klart noget andet end at den angrebne hund nok vil FORSVARE sig .. ikke ?

    Angreb er når du starter - forsvar er når du ... tja, forsvarer dig mod angriberen.

    Når figuranten ANGRIBER føreren FORSVARER hunden føreren ..

    Nu håber jeg du forstår det - for ellers kan jeg altså ikke forklare dig det smiley


  • #240   28. jul 2011 Har lige skiftet mit profilnavn - det var liiidt indviklet at holde styr på Malle- og Malinois Fan i samme tråd smiley

  • #241   28. jul 2011 Anne - Jeg var selv ved at blive forvirret smiley

  • #242   28. jul 2011 Du ser godt nok - det er Milan, der er ude for at træne lidt med nogle af politets hunde i USA smiley

  • #243   28. jul 2011 Anne:

    Jeg giver dig HELT ret i man ikke binder sine hunde foran et supermarkdet, butik ja bare et offentligt sted, uden opsyn smiley

    Og stod den bundet 5 til 10 meter væk fra hjørnet, tror jeg desværre du har ret i, den lille pige er kommet for tæt og moren har været uopmærksom

    Martine:

    Ok, kan godt se hvad du mener med ordet angribe. At forsvare ejer mod truslen, må så være at stoppe truslen. Og kan skam godt se, at en hund i IPO3 der selvstændigt skal stoppe truslen ikke forgår i real life.

    Malinois fan:

    Jamen så forstår jeg dig, det ville jeg nu heller ikke kunne garantere mine ikke havde gjort.


Kommentér på:
Pomeranian bidt ihjel af Rottweiler

Annonce