{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.508 visninger | Oprettet:

caroline S
caroline S
Tilmeldt:
29. jun 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

9 uger gammel hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Her for en uge siden fik vi vores lille golden retriever hvalp hjem. Oskar som han hedder er faldt rigtig godt til herude han elsker at løbe i haven og lege. Men så ville vi lige høre om i kender noget man kan gøre så han ikke heletiden gør af os og følger efter os lige meget hvor vi går hen. Vi ved godt det normalt hvalpe de bider men bare så han måske ikke bider så hårdt. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  9 uger gammel hvalp
  • #1   29. jul 2011 Der er bare ikke noget bedre end at få hvalp i huset smiley

    Når han bider jer, skal I sige "AUUUUUU" højt (lidt ligesom et hyl), tage hånden til jer og vende ansigtet væk - på den måde lære han, at han ikke må gøre det.

    Lige nu vil han bare gerne følge jer (I er jo hans nye flok), men I kan arbejde på de basale kommandoer som sit, dæk og bliv - godbidder, ros og tålmodighed er et must ;-).

    Hvis han bider i ting skal I sige nej, og give ham et alternativ han kan bide i (fx et tyggeben eller lignende)

    Ros ham for alt det han gør godt med høj, lys stemme - korriger ham med en dybere stemme. Brug ikke hans navn, når I korrigere ham, da det kan være med til at forvirre billedet for ham.

    Ellers findes der rigtig mange gode sider omkring hvalpe og deres adfærd, som I kan kaste jer over.

    God fornøjelse smiley



  • caroline S
    caroline S Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #2   29. jul 2011 Tak for svaret jannie, det ville vi så prøve at gøre. Der er også en ting mere, han er nemlig begyndt at lave parrings bevægelser, på ben arme og puder smiley

  • #3   29. jul 2011 Caroline - At han humper er et signal på at han er stresset, afled hans opmærksomhed med noget andet når han gør dette.

  • #4   29. jul 2011 Undskyld for OT men opretter du ham ikke så vi kan se ham? Elsker jo goldens :-))

  • caroline S
    caroline S Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #5   29. jul 2011 Jo skal nok lige oprette ham imorgen så i kan se ham. Han er helt vild fantastisk - dejlig race smiley

  • #6   30. jul 2011 I USA bruger de rigtig meget metoden med at gnubbe hænderne ind i smør, så hunden lærer, at hud skal behandles anderledes end legetøj. smiley Har ikke selv prøvet det, men det virker, har jeg hørt. smiley

    Sørg for at vende den af med det så hurtigt som muligt - Goldens har desværre tendens til at bide...


  • #7   30. jul 2011 Ashley du skriver **Goldens har desværre tendens til at bide... ** i hvad om jeg må spørge? smiley





  • #8   30. jul 2011 margit N

    I USA står de for RIGTIG mange bid, på både mennesker og dyr. smiley


  • #9   30. jul 2011 Okay det var jeg ikke klar over. Synes da ikke at det er noget man normalt forbinder med goldens.
    Ved du om der er forskel på de amerikanske goldens og de europæiske? Om det kan have noget at sige?


  • #10   30. jul 2011 margit N

    Det ved jeg faktisk ikke, men det tror jeg ikke :o)
    http://animal.discovery.com/videos/top-10-family-dogs/
    - Vælg Golden Retriever der hvor der står "Playlist(10)" smiley


  • #11   30. jul 2011 Gad vide om de bider oftere fordi mange folk helt uhæmmet stikker hånden ned til den for at kæle?. Og lader deres børn rende hen til den for at ae den? Det var bare en tanke jeg fik.
    Men herhjemme ligger den vel egentlig også forholdsvis højt på listen over bid.


  • #12   30. jul 2011 margit N

    Jeg ved det ikke :o)
    Kender kun få Goldens. smiley
    Men det er ikke ligefrem noget man kunne forestille sig :o)


  • #13   30. jul 2011 He he det kunne jeg nu nemt forestille mig. Var i løveparken tidligere på ugen. Og er du gal der var mange der overhovedet IKKE havde nogen respekt overhovedet. Hverken børn eller voksne smiley Nå men det er egentlig heller ikke så vigtigt. Er jo ikke det tråden handler om. Undskyld TS.

  • #14   30. jul 2011 margit N

    Mente også at jeg nok ikke ville gætte på Goldens som en bidende race :o) hehe.

    Og undskyld ts. smiley


  • #15   30. jul 2011 Ha ha ah nå sådan. Ja det er nemt at misforstå når noget er skrevet smiley

Kommentér på:
9 uger gammel hvalp

Annonce