1.455 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Køb uden kontrakt Køb uden kontrakt

Vi læser gang på gang tråde, hvor køber ikke får en kontrakt/aftale med på sin hvalp.
Det kan ikke gentages nok – SÅ HUSK DOG DEN KONTRAKT!!!

Uden den står man meget svagere hvis et problem opstår.
Og hvis man får et nedslag i prisen pga. en fejl/mangel ved hunden, så skal det stå specifikt i kontrakten. Ellers er prisen altid for en hvalp, der er i orden.

Min egen mening er derudover, at hvis ikke opdrætter automatisk tilbyder en kontrakt – så lad være med at købe hund der. Hvad er der galt med hvalpen når man ikke vil skrive en aftale? Og hvorfor sælger man sine hunde uden?
Og der er ingen forklaringer, der er gode nok for ikke at lave en kontrakt. Hvis der ikke er noget galt, så er der jo heller ikke et problem med at lave aftalen.

En mundtlig aftale er også gældende – men den skal jo kunne bevises!

HUSK DET NU!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb uden kontrakt
  • #3   3. aug 2011 Synes godt om til alle indlæg smiley

• #6   3. aug 2011 Det er forkert
    Hvis opdrætter har solgt hunden, og den senere sælges videre, kan sidste køber ikke gå efter opdrætter.
    Han kan hun gå efter sælger 2. Hvis denne ikke er prof.opdærtter, så bliver det vanskeligt for sidste skøber.
    Denne kan så gå efter opdrætter.

Meget kan være vanskeligt undervejs.

Jeg synes det er tåbeligt at anbefale at en aftale kan undværes.

• #8   3. aug 2011 Hvad er det for krav som sælger har frasagt sig, hvis der ikke er kontrakt?

• #9   3. aug 2011 Kan kun være enig. :o)

• #10   4. aug 2011 Er skade bliver man klog! Aldrig mere hund uden kontrakt til mig smiley

• #11   4. aug 2011 Jeg fik ikke svar på spørgsmålet om hvad det er sælger har frasagt sig, men skidt med det.

Men jeg vil lige kommentere på at man med stamtvale ikke behøver en kontrakt.
    Det er en farlig vej.
    Der er allerede kommenteret omkring problemer med eks. videresalg, men endnu værre kan blive hvis man ikke har dokumentation for hvad hvalpen har kostet.
    Hvis man ikke får en aftale og éks. betaler kontant, så kan man ikke dokumentere det.

Så igen - HUSK NU DEN KONTRAKT - alt andet er hul i hovedet

• #12   4. aug 2011 Det er jo ikke en ret man automatisk har - så derfor kan det ikke kaldes en "ret". Det er et tillæg til en kontrakt, hvor man aftaler specielle ting -alt efter (mest sælgers) behov.

Tilbagekøbsaftale skriver mange på kontrakten, og så længe det er et rimeligt beløb, så vil det gælde. Jeg har set tilbagekøb, hvor opdrætter ikke skulle betale for hunden, men det vil ikke være gyldigt.

Aftale om at se hunden - tja. Den er lidt underlig. Hvis man har et godt forhold til sine hvalpekøbere, så er det ikke et problem.

Brug i avl sker ind i mellem hvis en hvalp ser ud til at udvikle sig godt.
    men det er trods alt få hvalpe.

Jeg er generelt ikke tilhænger af, at man binder køberen op på alt for mange restiktioner m.m.
    De har trods alt KØBT deres hvalp.

• #14   4. aug 2011 Det er helt rigtigt Pia.
    Som opdrætter er det vigtigt at finde fornuftige købere. Og så hjæpe dem med at gøre de rigtige ting.
    Hjælp til enhver tid - genne dem på kursus m.m.

Så bliver det lettere at aflevere en hvalp. Med en tro på at den får et rigtigt godt liv sammen med familien.

Kommentér på:
Køb uden kontrakt

Annonce