Sår efter angreb Sår efter angreb
Hej HG.
Igår fik vi Louis op i ordentlig lys, så vi kunne rense sårene ordentlig og tage billed af det. Han er meget meget øm ved det, og vil ikke lade os kigge på det, så vi var nødt til at være to om det. Det er der heller ikke noget at sige til jo
Sårene er værre end vi først havde set, hos dyrlægen lignede det mest af alt hudafskrabninger, og det gjorde det også tirsdag. (Han blev overfaldet mandag)
Men igår så det alt værre ud, og der er betændelse i det. Han får pencilin, spiser og drikker, er glad og frisk - så skal vi ikke bare holde godt øje med det? Eller bør man tage til dyrlægen igen? Jeg har aldrig haft en hund som er kommet til skade, så ved ikke helt hvordan jeg skal reagere.
Derudover tog jeg ham imorges i at klø i det, jeg fik ham hurtigt stoppet, for hans egne negle er jo ikke ligefrem rene?! Hvad gør jeg lige ved det? Jeg kan jo ikke holde øje med ham konstant 24 timer i døgnet.
Håber der er nogle som kan hjælpe!
Her er link til et billede af sårene:
http://www.hundegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=64178
aug 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 503
God bedring med ham
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.135
Mht at klø i det... ja det er jo ikke så nemt at undgå lige der. Man kan jo ikke så godt sætte skærm på eller noget. Måske babystrømper på poterne?
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.640
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 578
Jeg spurgte dyrlægen ang. pencilin, og det er det stærkeste. + han fik to indsprøjtninger hos ham også.
Han sagde jeg kunne give ham en ½ pamol 1 time inden vi rensede det.
Vi renser det med intimsæbe fra matas?! Det er måske en dårlig idé? Tænkte bare det altid er det jeg har brugt til tatoveringer, piercinger og åbne sår på mig selv.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.405
Det sagde han forhåbentlig ikke?? Pamol kan være det rene gift for hunde!! Brug det endelig ikke!!
maj 2007
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.167
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.595
dec 2009
Det er den dyrlæge vi altid har brugt i vores familie, og han har 20 års erfaring.
Men hvis vi skal barbere pelsen hel væk, hvordan gør vi så lige det? Vi kan jo ikke bare tage en skraber eller? Og er bange for at den vil hive i såret
Han får sokker på når jeg ikke er der til at holde øje nu, men han får dem hevet af
maj 2007
JEG ville køre tiul dyrlægen, få det barberet og tjekket igen. Spørgsmålet er om der er en fistel, som I ikke kan se?
dec 2009
Nu spørger jeg måske dumt, men hvad er en fistel?
Kan godt se det ligner på billedet at han har normal pels omkring, men området er klippet ned? Men det skal helt af eller?
maj 2007
Ja, det skal barberes helt væk. Så er det 10 gange nemmere at komme til at holde rent.
dec 2009
Noget andet lige, ejeren af hunden der angreb er desværre en "brian" type, og ryger ind og ud af fængsel. Han tager stoffer og er vidst nok med i noget støttegruppe til bandidos, så altså ikke en man har lyst til at være uvenner med. Jeg har alligevel valgt at anmelde det, men har ikke lyst til at snakke med ejeren. Jeg regner ikke med at få nogle penge af ham til dyrlæge, selvom han jo skal, men hunden har nok heller ikke en ansvars forsikring.
Kan jeg ringe til min egen forsikring? Eller Louis' selfølgelig. Jeg har en sygeforsikring.
Jeg er fuldstændig ligeglad med hvis jeg ikke får pengene, jeg har trods alt min baby endnu
Sår efter angreb