2 Hvalpe på engang ???? 2 Hvalpe på engang ????
Hejsa HGere
Tankerne er mang for tiden herhjemme.
Snakker meget om hva slags race osv. vi skal finde næste gang osv..
Lige pt. går vi og afventer vi skal til dyrlægen med begge hunde og håber selvfølgelig på, de begge kan lidt endnu..
Men hvis nu, vi skal af med begge, så var det min mand sage i går, JAMEN SÅ KØBER VI DA BARE; SÅ VI FÅR PÅ ENGANG ???????
Øhh den jeg så ikke helt med på, vil vil da gerne høre jeres mening med at havde 2 hvalpe samtidig..
Har nogle erfaring med dette ????
Vi vil og kan ikke købe nogle ny hund/hunde nu.
Da vi først vil finde den helt rigtie race, samt finde en rigtige opdratter/opdrattere..
For skal det værer søskene eller er det måske bedst at få 2 fra 2 forskellig kuld ???
Puha ja alt det rod fylder i mit hovede lige nu og håber nogle kan afhjæle os lidt med vores spørgsmål SMILL..
Nu ingen kritik, vi snakker kun og da ingen af os, har prøvet dette, er det jo nemmest at spørger..
På forhånd tak KH Bitten
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 108
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.249
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 71
Uha ja meget arbejde GRIN, tror jeg på SMILL
Altså, Henrik min mands forslag var at vi gik til hundetræning med vær vores, ikke på samme hold..
Så lærte de at få kontakt til andre alene..
Som I siger så tage den ene med og lad den anden værer alene hjmenne, f.eks. når jeg handler..
Måske en mulighed, hmm skal da hvis lige i tænkeboks..
Noget andet, vi er noget uening og race, kan det f.eks værer 2 forskellige racer ????
Kunne det gå ???
KH Bitten
dec 2010
Følger: 24 Følgere: 21 Emner: 168 Svar: 1.198
Jeg ved mange siger at man skal have nogle år mellem sine hunde, at det er bedst. men jeg har simpelthen haft så god en oplevelse med mine to piger at jeg ville gøre det til hver en tid igen
Min kæreste og jeg har aldrig haft hund før, og vi sprang som sagt direkte ud i 2 hvalpe. jeg kan som sagt ikke fortælle om det er hårdere for jeg har aldrig prøvet andet
Men om jeg har klaret opgaven godt, så vil jeg sige ja! mine piger er super vidunderlige og meget lydige. de kunne sagten lære flere ting end de gør nu, men så skulle vi gå til hundetræning, netop fordi jeg ikke har prøvet det før, og derfor ikke ved så meget om fremgangsmåderne på de lidt sværer ting som at gå pænt i snor. men alligevel synes jeg at jeg har fået dem til at gå rigtig fint. Mika trækker lidt, men de holder sig på den venstreside, ved siden af hinanden. og kommer hvis man siger kom så piger
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
Næste gang med to hvalpe sloges hvalpene indbyrdes, og ikke for sjov. De var så kuldsøskende og 5 mdr da nummer to kom i huset.
dec 2010
dec 2010
jeg har faktisk også hørt at det ikke er smart at have 2 kuldsøskende. netop fordi de modens osv meget li hinanden, og så vil der hurtigt opstå det problem at der skal være noget rangorden. hvilket der selvfølgelig vil være uanset hvad, men ja det har jeg hvertfald bare hørt
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.949
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 22 Svar: 71
Ej hvor dejligt så mange vil værer med på dette emne...
Hmm vi har jo Bernersennen nu, men er begge enige om at en míndre hunderace ville passe bedre ind for os de næste mange år..
Manden er lidt på en rød krothåret gravhund HEHE
jeg er nok mere Westi el.ligne..
Vil de kunne sammen str. messigt ????
GLade Bitten
okt 2007
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 216 Svar: 1.402
det går rigtig fint. men det kræver noget mere arbejde med 2 hvalpe..
men vi har bestemt ikke fortrudt...
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.198
Vi træner dem lidt hver for sig, smutter på hvalpehold med den ene og unghunde med den anden, men gik til fælles hvalpemotivation.
For at de ikke skal blive alt for afhængige af hinanden, og iøvrigt også være trygge ved at være alene andre steder, så passer vores faste hundesitter(en veninde) en af dem engang imellem. Så hygger vi med den anden, tager den med i byen eller på camping mm.
Vi var lidt nervøse ved tanken om to teenagere;-), men mistede den gamle hund uventet få mdr. efter vi havde fået den første hvalp, og så var ideen om en ny legekammerat i samme alder nærliggende.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.686
2 Hvalpe på engang ????