769 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

2 Hvalpe på engang ???? 2 Hvalpe på engang ????

Hejsa HGere

Tankerne er mang for tiden herhjemme.
Snakker meget om hva slags race osv. vi skal finde næste gang osv..

Lige pt. går vi og afventer vi skal til dyrlægen med begge hunde og håber selvfølgelig på, de begge kan lidt endnu..

Men hvis nu, vi skal af med begge, så var det min mand sage i går, JAMEN SÅ KØBER VI DA BARE; SÅ VI FÅR PÅ ENGANG ???????

Øhh den jeg så ikke helt med på, vil vil da gerne høre jeres mening med at havde 2 hvalpe samtidig..
Har nogle erfaring med dette ????

Vi vil og kan ikke købe nogle ny hund/hunde nu.
Da vi først vil finde den helt rigtie race, samt finde en rigtige opdratter/opdrattere..

For skal det værer søskene eller er det måske bedst at få 2 fra 2 forskellig kuld ???

Puha ja alt det rod fylder i mit hovede lige nu og håber nogle kan afhjæle os lidt med vores spørgsmål SMILL..

Nu ingen kritik, vi snakker kun og da ingen af os, har prøvet dette, er det jo nemmest at spørger..

På forhånd tak KH Bitten

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 Hvalpe på engang ????
  • #2   15. aug 2011 Maj-Britt, does the training change--do I need to be harder or softer with the training, and should they be separated for training sessions? What differences have you noticed between training or just raising one puppy as compared to raising two. I'm thinking of keeping the last puppy--well that's been my plan all along as he has a wonderful (and poodle) personality. (Yea he's more poodle in coat, eyes, face and personality than Flora is.)

• #3   15. aug 2011 Jeg har haft to hunde på 12 måneder sammen, det gik supernemt! Men som Maj-Britt siger så var de meget knyttede til hinanden, på trods af at de ikke havde været helt små sammen.

• #6   15. aug 2011 Hejsa

Uha ja meget arbejde GRIN, tror jeg på SMILL

Altså, Henrik min mands forslag var at vi gik til hundetræning med vær vores, ikke på samme hold..
    Så lærte de at få kontakt til andre alene..

Som I siger så tage den ene med og lad den anden værer alene hjmenne, f.eks. når jeg handler..

Måske en mulighed, hmm skal da hvis lige i tænkeboks..

Noget andet, vi er noget uening og race, kan det f.eks værer 2 forskellige racer ????
    Kunne det gå ???

KH Bitten

• #7   15. aug 2011 vi fik Kaya og 1 måned efter fik vi Mika. de ELSKER hinanden. der har aldrig været noget!

Jeg ved mange siger at man skal have nogle år mellem sine hunde, at det er bedst. men jeg har simpelthen haft så god en oplevelse med mine to piger at jeg ville gøre det til hver en tid igen smiley

Min kæreste og jeg har aldrig haft hund før, og vi sprang som sagt direkte ud i 2 hvalpe. jeg kan som sagt ikke fortælle om det er hårdere for jeg har aldrig prøvet andet smiley

Men om jeg har klaret opgaven godt, så vil jeg sige ja! mine piger er super vidunderlige og meget lydige. de kunne sagten lære flere ting end de gør nu, men så skulle vi gå til hundetræning, netop fordi jeg ikke har prøvet det før, og derfor ikke ved så meget om fremgangsmåderne på de lidt sværer ting som at gå pænt i snor. men alligevel synes jeg at jeg har fået dem til at gå rigtig fint. Mika trækker lidt, men de holder sig på den venstreside, ved siden af hinanden. og kommer hvis man siger kom så piger smiley

• #8   15. aug 2011 Ja har både gode og dårlige erfaring med to hvalpe samtidig. De to første fungerede fint, både inbyrdes og i flokken på 4 hunde.
    Næste gang med to hvalpe sloges hvalpene indbyrdes, og ikke for sjov. De var så kuldsøskende og 5 mdr da nummer to kom i huset.

• #9   15. aug 2011 Hov forresten synes jeg altså ike mine er SÅ afhængige af hinanden. og vi har ikke gjort noget xtra for at de ikke skulle blive det. Mika er Chihuahua og Kaya er blanding af Chihuahua og Pomeranian. så de er jo heller ikke helt den samme race. smiley

• #10   15. aug 2011 Brug hjernen...

jeg har faktisk også hørt at det ikke er smart at have 2 kuldsøskende. netop fordi de modens osv meget li hinanden, og så vil der hurtigt opstå det problem at der skal være noget rangorden. hvilket der selvfølgelig vil være uanset hvad, men ja det har jeg hvertfald bare hørt smiley

• #12   15. aug 2011 Jeg har godt nok ikke prøvet det selv, men jeg tror sagtens at i kan vælge hver jeres race – hvis man kan sige det sådan. Der er jo rigtig mange der starter med en hund og så efter et par år finder en race der passer bedre til deres trænings ønsker/mål…

• #15   15. aug 2011 Hejsa igen

Ej hvor dejligt så mange vil værer med på dette emne...

Hmm vi har jo Bernersennen nu, men er begge enige om at en míndre hunderace ville passe bedre ind for os de næste mange år..

Manden er lidt på en rød krothåret gravhund HEHE
    jeg er nok mere Westi el.ligne..
    Vil de kunne sammen str. messigt ????

GLade Bitten

• #17   15. aug 2011 Vi har Balder og Rasmus. kulsøskende.
    det går rigtig fint. men det kræver noget mere arbejde med 2 hvalpe..
    men vi har bestemt ikke fortrudt...

• #18   15. aug 2011 Vi har to berner sennen som der kun er 2 mdr.'s forskel på. De har så stor glæde af hinanden, det er simpelthen utroligt at se.
    Vi træner dem lidt hver for sig, smutter på hvalpehold med den ene og unghunde med den anden, men gik til fælles hvalpemotivation.
    For at de ikke skal blive alt for afhængige af hinanden, og iøvrigt også være trygge ved at være alene andre steder, så passer vores faste hundesitter(en veninde) en af dem engang imellem. Så hygger vi med den anden, tager den med i byen eller på camping mm.
    Vi var lidt nervøse ved tanken om to teenagere;-), men mistede den gamle hund uventet få mdr. efter vi havde fået den første hvalp, og så var ideen om en ny legekammerat i samme alder nærliggende.

• #19   15. aug 2011 Jeg ville IKKE gøre det, men det er så også fordi min race i sig selv er super krævende de første tre år. Jeg ville DØ hvis der var dobbelt op.

Kommentér på:
2 Hvalpe på engang ????

Annonce