{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Alt for glad hund {{forumTopicSubject}}

Jeg har en dejlig tæve fra 1. april, som simpelthen er ALT for glad når der kommer folk uanset om de er fremmede eller kendte. Hun springer rundt, hopper op ad folk, fjumrer rundt mellem benene på folk, piver, slikker, bider (læs: som i leg) og snurrer rundt. Dette gør hun også ved mig når jeg kommer fra arbejde endda også når jeg bare lige har været væk i små 5 min.

Generelt er hun meget livlig, selvfølgelig for hun er jo kun en hvalp, men nogle gange er det virkelig bare for meget. Desuden æder hun ALT -- ikke et problem jeg nogensinde har haft før -- hvad kan jeg gøre ved det? Hun er alene hjemme fra 7-16 og lukkes ude i gangen hvor hun har sine ting at gnave i, men til trods for bamser, sko, kødben, godbidder vælger hun at æde vægge og jeg ved ikke hvad. Hun har en enorm træng til at ødelægge alting.

Har haft hund siden jeg var spæd, men denne er godt nok en udfordring for mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alt for glad hund
  • #1   15. aug 2011 Hvordan har du trænet alene-hjemme med hende?
    Er hun kun i gangen, når hun er alene?
    Hvordan reagerer du, når hun bliver så glad? Stemme, krop, kærtegn?


  • #3   15. aug 2011 Julie, ja hun er kun i gangen. Nåede ikke at træne hende i at være alene inden jeg startede på job da jeg fik hende. Jeg har en fast stemme og siger nej til hende og ignorerer hende til hun falder ned hvor jeg så kæler med hende og siger pænt goddag.

    I starten havde hun en af mine brugte t-shirts og jeg giver hende alt hvad hjertet begærer til at holde hende beskæftiget. Hun havde hele huset i starten men hun åd simpelthen alle mine ting og møbler så nu har kun kun gangen.


  • #4   15. aug 2011 Jamen, så er der ikke andet for, end at du kommer i gang med at rette op på hendes angst. Så alene hjemme træning fra bunden.

    Jeg mente, om hun kun er i gangen, når hun er alene, eller om hun også er der, når I er hjemme? Altså er stedet trygt og rart eller er det der, hvor man kommer hen, når man skal være alene?


  • #5   15. aug 2011 Hun er over alt når jeg er hjemme :O)

  • #6   15. aug 2011 Men er gangen et sted I er? Altså er det et sted hun naturligt opholder sig, eller bliver hun kun lukket derud, når hun skal være alene?

    Jeg ville tage hende ud af den gang og ind i fx soveværelset, hvis hun er meget der, når du er hjemme. Så ville jeg tage 14 dage fri og så lære hende fra bunden, at det er okay at være alene og at du kommer tilbage


  • #8   15. aug 2011 Ja gangen er et sted vi er. Jeg kan eventuelt åbne en dør mere til hende. Da vejret var bedre kunne hun også gå uden for og rende rundt måske hun skal have lov til dette igen. Hun er blevet meget bedre til at være alene og det er egentlig ikke dette der er problemet. Problemet er at hun ødelægger ting også hvis jeg ikke holder øje med hende når jeg er hjemme.

    Mit egentlige "problem" er at hun er så glad når der kommer folk. Nu er det mest min nabo det går ud over for ham er hun rigtig glad for, men det er bare for meget at hun får sådan et glædesrus. Det er ikke kun når jeg kommer hjem også når folk kommer forbi selvom jeg har været hos hende hele dagen. Der er katte til at holde hende med selskab også og dem nyder hun. Hun er ellers en meget selvstændig hund og er gerne uden for for sig selv i flere timer om dagen.


Kommentér på:
Alt for glad hund

Annonce