{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

Alt for glad for mennesker {{forumTopicSubject}}

Vores hvalp Shadow er en 12-13 uger gammel golden retriever.
Vi har et stort problem med ham som er at han ikke kan holde sig fra andre mennesker. Vi kan ikke have ham i haven uden han løber over til naboen hvis hun er ude, også selvom det er to haver væk..
Det samme hvis døren er åben, løber han ud, ned af trapperne og over på den anden side af gaden hvis han kan se nogen..
Hvis vi går med ham uden snor, er han også komplet umulig at kalde til sig når at han ser andre mennesker, han vil simpelhent ikke lade dem være..
Det er virkelig begyndt at være frustrerende..

Hvordan træner man ham bedst til at komme når man kalder på ham selvom der er andre mennesker?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alt for glad for mennesker
  • #1   10. jun 2010 han skal have snor på... det kræver loven jo.. så enten er han under kontrol ellers snor på.

    Så skal der trænes indkald under ordnede forhold.. og du skal være mere spændende end alt andet, så han altid vælger dig.

    Det er jo alt for farligt uden snor.. der kan komme en bil, og så er han jo væk..


  • #2   10. jun 2010 Altså.... der er jo en hvalp i snakker om og sådan nogen kommer jo ikke forprogrammerede ind ad døren!

    Tilmeld jer hundetræning og lær jer selv og hvalpen hvad lydighed går ud på. Hold døren lukket, sæt en line på hunden når i er i haven og snor på når i går tur.
    Held og lykke og husk: Det kræver trænin, godbidder, tålmodighed, motivation og flere godbidder + en del tid inden en hvalp bliver til en lydig hund *S*


  • #3   10. jun 2010 For det første ville jeg da sørge for at få haven hegnet ind, så han ikke kan komme ud. ikek kun af hensyn til naboerne, men osse fordi han jo risikerer at komme til skade på sine "springture".

    Derudover -snor på. Hvis ikke hunden er under fuld kontrol (og det kan så lille en hvalp med bedste vilje ikke være), så skal den være i snor.

    Find nogen gode arealer at træne på, hvor man ikke generer nogen, og hvor hvalpen ikek kan blive kørt ned e.l. (hjemme i stuen er et fint sted at starte).
    Og så gælder det "bare" om at hvalpen skal lære at det fedeste i hele verden, er at være henne ved jer.
    Når hvalpen er på vej hen til jer (eller står lige ved siden af) så kald dens navn. Her er der jo RIGTIG stor sandsynlighed for succes, for hvalpen er jo allerede på vej hen til jer. Og så skal den altså have verdens bedste ros (her gælder det så om at finde ud af hvad den synes er fedt -at lege med en bold, super lækre guffer eller hvad det nu måtte være)

    Lad være at kalde på den, når i ved den ikke vil reagere på det. Er den på vej over til naboen, så hent den istedet. Jo flere gange i kalder uden reaktion, jo længere tid vil det tage at lære den at den skal komme når den hører sit navn.

    Det gælder om at sætte hvalpen op til succes, i alt hvad man træner med den.

    Og så vil jeg da anbefale at i melder jer til træning i en klub.


  • #4   10. jun 2010 Slap nu af mennesker og få liiige lidt luft ned i lungerne smiley (som sagt i reklamen som jeg er så glad for :P).
    Vi lader ham ikke gå uden snor normalt - kun når vi træner med ham udenfor, som vi gør på en boldbane hvor der normalt aldrig er mennesker - og han løber altså ikke hrutigere end vi kan fange ham.
    Vi lader ham heller ikke være uden snor i haven, og det med at han er løbet ud af døren er sket én gang, fordi vi troede han ikke kunne gå ned af trapperne.
    Så slap af før i dømmer, som i herinde på hundegalleri ellers altid er så gode til :S.

    Tak for de seriøse indlæg og besvarelser.. Dvs Michelle.
    Det er planen haven skal hegnes ind, men det bliver først senere da vi simpelhent ikke har økonomien til det lige pt.
    Tak for rådene de er til stor hjælp.


  • #5   10. jun 2010 Shadow

    God reklame, i øvrigt *s*

    Men hvorfor lægger du selv ud med at råbe "bål og brand" ( "Vi har et stort problem med ham som er at han ikke kan holde sig fra andre mennesker.")

    Det er en lille hvalp, - og det er en menneskeglad race...........så måske man en anden gang skal nøjes med at skrive, at man har en lille problem?

    Nogle gange er man måske selv skyld i den respons, man får? ( Bare et godt råd)


  • #6   10. jun 2010 Shadow :

    Øv, nu vil jeg lidt til bunds i det her.........
    Altså i den anden tråd, fortæller du at jeres hvalp bider, humper og er "dominerende" ( har endnu til gode at opleve en hund være dominerende overfor mennesker ) og her i denne tråd, fortæller du at I har svært ved at kalde ham til jer, når han løber over til andre mennesker. Nu kan jeg så se på dit seneste indlæg at du går i forsvar, fordi folk klandrer jer for at have ham gående løs og for at have ham gående i jeres have der ikke er indhegnet. Jeg kan godt forstå at du går i forsvar når du ikke får de svar du søgte, men som en af de anndre skriver, så har du jo selv forklaret problemet i starten af tråden, og så er man nød til at drage sine konklusioner ud fra det. Nu prøver jeg så lige at kople de to tråde sammen. Han bider ud efter dig- får skæld ud ( og du opfatter det som dominans og synes derfor at du skal vise ham, hvem der bestemmer ). Han drøner afsted når I er ude for at løbe over til hyggelige mennesker der taler med kælen stemme og er glade og vil ikke komme når du ( måske med irritation i stemmen ) kalder på ham. Kan du se sammenhængen ? ( og det er ikke fordi jeg skal være klog eller noget. Har bare efterhånde trænet så mange hunde- og deres ejer- at jeg efterhånden ved at tingene hænger sammen )


  • #7   11. jun 2010 Hvorfor han ikke kommer til dig når du kalder, kan være fordi han binder dig med det 'negative'..

    Kender det kun for godt selv.
    Basil er noget af humørbombe - super glad dreng, som elsker mennesker og dyr - og ofte ikke for hans eget bedste.

    I starten blev jeg meget irreteret over det - men lærte at man skulle være mere interresant end andre. Fx ved at huske godbider på gåture og snakke til ham i en munter tone smiley

    Derudover så køb en flexline, eller spor snor. og så lad ham løbe snoren ud og kald ham til dig :).
    Så han ikke lige pludselig er væk, men du stadig har styr på ham :).

    Det har jeg selv brugt, og det har resulteret i at jeg bare skal lave "klik" lyd med munden og min hund kommer langt de fleste gange :).

    Derudover skal du jo tænke på det bare en hvalp du har dig, og hvalpe er jo utroligt legesyge - så det med han napper er jo for at få lov til at lege vildt, som han nok har gjort med søskende :).


Kommentér på:
Alt for glad for mennesker

Annonce