Ny hvalp i huset. {{forumTopicSubject}}
Ok, undskylder lige for misvisende overskrift allerførst.
Men jeg har tænkt lidt:
Vi skal jo have en hvalp engang næste år, har vi bestemt os for. Vi vil have en tæve - ligesom de 2 andre vi har.
Begge vore nuværende har engang haft hvalpe, DSG´en er nu steriliseret, den anden er ikke. Det er tydeligt for os hvem af de to, der er "bossen" i huset.
Det var heller ikke lige der, jeg ville hen.
Vi sad så lige og snakkede lidt om hvordan det evt ville blive mellem hvalpen og de to andre. Jeg tror - og det er min mening - at vores DSG måske ville overtage en form for moderrolle overfor hvalpen, men vi er ikke sikre.
Jeg kom nemlig til at tænke på at min mor engang for mange år siden anskaffede sig en hvalp og de havde i forvejen en voksen hund, der så blev moder for hvalpen. Endda så meget, at den voksne lod hvalpen sutte mælk, selvom den voksne aldrig havde haft hvalpe og ikke anede hvordan den slags foregik, men det lå åbenbart i generne på den voksne hund.
Så tænker jeg lidt, gad vide om vore to voksne tæver vil evt. slås om at få lov til at være moder for hvalpen.
Det er bare lidt tanker jeg gør mig af og til, håber I forstår, hvad jeg mener og evt vil give Jeres tanker og meninger til kende.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 103 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.397
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.854
Min Aifi er Alvas hvalp, men Jarna har været med fra dag et som en slags tante :o) Det tætteste der kommer på moder-opførsel, ses tydeligt på denne her video :o)
Det skal lige siges at Aifi er tre og Jarna er fem, og Jarna er gravhunden
http://www.hundegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=33209
Jarna er også rigtig god til at lege med Aifi :o)
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.076
Men vi er meget spændte på hvordan det kommer til at gå. Vi tager det dog stille og roligt og ser hvad der sker.
Takker for input
Ny hvalp i huset.