{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
689 visninger | Oprettet:

Ny hvalp i huset. {{forumTopicSubject}}

Ok, undskylder lige for misvisende overskrift allerførst.

Men jeg har tænkt lidt:
Vi skal jo have en hvalp engang næste år, har vi bestemt os for. Vi vil have en tæve - ligesom de 2 andre vi har.
Begge vore nuværende har engang haft hvalpe, DSG´en er nu steriliseret, den anden er ikke. Det er tydeligt for os hvem af de to, der er "bossen" i huset.
Det var heller ikke lige der, jeg ville hen.

Vi sad så lige og snakkede lidt om hvordan det evt ville blive mellem hvalpen og de to andre. Jeg tror - og det er min mening - at vores DSG måske ville overtage en form for moderrolle overfor hvalpen, men vi er ikke sikre.
Jeg kom nemlig til at tænke på at min mor engang for mange år siden anskaffede sig en hvalp og de havde i forvejen en voksen hund, der så blev moder for hvalpen. Endda så meget, at den voksne lod hvalpen sutte mælk, selvom den voksne aldrig havde haft hvalpe og ikke anede hvordan den slags foregik, men det lå åbenbart i generne på den voksne hund.

Så tænker jeg lidt, gad vide om vore to voksne tæver vil evt. slås om at få lov til at være moder for hvalpen.

Det er bare lidt tanker jeg gør mig af og til, håber I forstår, hvad jeg mener og evt vil give Jeres tanker og meninger til kende.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny hvalp i huset.
  • #2   13. sep 2011 tror alt er muligt, man skal bare ikke regne med det.... som du beskriver var det også næsten sidst vi havde 2 tæver sammen... nu her havde vi håbet, men sådan er et slet ikke... den ældre gider ikke hvalpen meget, en anelse leg af og til og ikke mere... og de første 2-3 uger blev den lille sat på plads hele tiden, så håb på det bedste men vær forberedt på at det ikke altid bliver som man håber når man fører ny og gammel hund sammen..

• #3   13. sep 2011 Enig med Hanne - det er muligt, men ville ikke tro det :o)
    Min Aifi er Alvas hvalp, men Jarna har været med fra dag et som en slags tante :o) Det tætteste der kommer på moder-opførsel, ses tydeligt på denne her video :o)

Det skal lige siges at Aifi er tre og Jarna er fem, og Jarna er gravhunden smiley

http://www.hundegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=33209

Jarna er også rigtig god til at lege med Aifi :o)

• #4   13. sep 2011 Vi er forberedt på at hvalpen vil blive sat på plads langt det meste af tiden, men samtidig er vi enige om at de to voksne ikke skal være "for strenge" og hele tiden være efter hvalpen. Håber I forstår hvad jeg mener.
    Men vi er meget spændte på hvordan det kommer til at gå. Vi tager det dog stille og roligt og ser hvad der sker.

Takker for input

Kommentér på:
Ny hvalp i huset.

Annonce