1.884 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Alene hjemmetræning - på en weekend? Alene hjemmetræning - på en weekend?

Kan man lærer hunden at være alene hjemme på intens alene hjemmetræning på 1 weekend?..

Lille Tas, hyler og gøer når jeg forlader hende. Hun falder til ro efter noget tid.
Men det kan ikke være rart for hende at blive så ked af det når jeg går.

Så ville gerne træne det.

Det er bare lidt svært hun er ikke faldet til 100% og tør ikke helt at komme til mig. Der går noget tid også kommer hun hen, også roser jeg hende bare

Tror i det ville være muligt at få trænet alenehjemmetræning over 1 weekend?

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• justerer terrassedøren som hænger 600 kr.
  • Male rum på 10 m2 2.000 kr.
  • Opsætning af diverse ting 2.900 kr.
  • Hænge to spejle op 500 kr.
  • Vandtilførsel til vask / opvask virker ikke 800 kr.
  • Reparation af lampe 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alene hjemmetræning - på en weekend?
  • #1   13. sep 2011 Jeg ville nok vente til, at hun er helt tryg hos dig. Det kan nemt blive et problem, hvis frygten først er kommet.

• #3   13. sep 2011 Nej, der er ingen, der kan træne en hund til at være alene hjemme på kun én weekend. Slet ikke en hund, der i forvejen er utryg....

• #4   13. sep 2011 Efter 3 ugers ferie kunne jeg gå fra min Aussie hvalp, da var han 11 uger, og var alene den første uge 5-6 timer. Og efter 4 ugers indkørsel i alt er han alene hjemme 9 timer sammen med min anden DSG uden nogen problemer.

Jeg tror ikke på det kan gøres på en weekend.

• #5   13. sep 2011 Svar til spørgsmålet: nej, det kan ikke lade sig gøre at lære en hund at være tryg alene hjemme på en weekend. Slet ikke en hvalp som skal bruge tid til at blive tryg blandt sine nye ejere og nye hjem.

• #6   13. sep 2011 Det er fordi, jeg trods alt ikke må have hunde, men katte hvor jeg bor. Og at jeg går i skole, så der er nogen timer dagligt jeg ikke er der. Det er heller ikke hele dagen hun gø'er, men lige når jeg går.
    Der er intet ondt i at træne det hurtigt.
    Mest for hendes egen skyld. Jeg vil selvfølgelig også arbejde med det i hverdagene. Men ville bare gerne at hun ikke var så utryg når jeg ikke er der.
    Lige nu passer min mor hende og Bamse. Men jeg kan jo ikke ringe og få hende til at komme hver morgen.

Er igang med at finde en løsning.
    Om at jeg evt. Cykler op med begge hundene om morgnen. Men stadigvæk bliver mine dage dobbelt så lange:) I stedet for bare at få trænet alenehjemme træning. Så er det 7-8 timer dagligt alene hjemme. Dog med en luftetur eller 2 i mellemtiden af min far. Som elsker at gå med Bamse. Og ville intet imod have at ha' hende med.

Det var mere en forspørgelse.

• #7   13. sep 2011 Hun er ikke en hvalp men 4-5 år:)

• #8   13. sep 2011 Må du ikke have hund hvor du bor?

• #9   13. sep 2011 Har først ferie til næste år.

• #10   13. sep 2011 Jeg skal lige forstå det her korrekt. Du har overtaget en fysisk skadet omplaceringshund, som har et ukendt antal problemer med i bagagen. Uden at have ferie til at komme godt i gang - og iøvrigt i en bolig, hvor du slet ikke må have hunde, men så nu har to stk?

• #11   13. sep 2011 Karina-- Ja jeg tror desværre det er sådan det skal forståes.

• #12   13. sep 2011 Molly lærte først at være alene over 1 år efter vi havd efået hende, fordi hun var angst.

så nej en weekend vil aldrig ku lade sig gøre med en angst hund. Det tager tid. LANG tid.

• #13   13. sep 2011 Jeg har nemlig aldrig prøvet alene hjemme træning før. Bamse kunne være alene hjemme fra dag 1.
    Derfor mit spørgsmål kom, har aldrig prøvet at have en hund som ikke kan være alene. Og det skærer i mit hjerte at hun gøer:(

• #14   13. sep 2011 Jeg er på skole, og kan ikke tage Ferie herfra. Ikke på nuværende tidspunkt desværre. Havde fået lavet en speciel aftale da jeg skulle have haft hvalp. Og tvivler på at det går igennem. Så skal jeg forlænge min uddannelse. Eller starte forfra om 6 måneder.

• #17   13. sep 2011 synes altså ikke dette er helt gennemtænkt smiley sorry

• #20   13. sep 2011 Man kunne jo få en slem ondfluenza, så man blev NØDT til at blive hjemme fra skole i en uge.....sygdom er ingen jo herre over;-*

• #21   13. sep 2011 Synes i er unfair.
    Men nok om det:)

Hvis i læste det hele igennem. Er min mor hos hende, plus at imens jeg finder en løsning, eller hun er trænet til at være alene hjemme. Kommer hun ikke til at være alene. Mere end højst nødvendig. Så som når jeg handler.
    Jo jeg må ikke have hende. Men jeg har en plan, bliver jeg smidt ud, kan jeg bo hos min mor. I skal ikke gøre det til være end det er. Gennemtænkt eller ej.
    Fik af vide at hun sagtens kunne være alene.

Og Winnie, nej søger ikke en der tryller.
    Kan folk virkelig ikke svare pænt mere?

Spurgte om det kunne lade sig gøre. Nej det kunne det ikke, helt ok:)
    Så må vi jo gå den lange vej, og træne det langsomt.

Og samtidig arbejde på vores venskab og tillid.
    Det er selvfølgelig en stor omvæltning for Tas at være blevet kastet rundt. Hentet af en, også ende hos mig.

Og måske aflivning havde været det korrekt at gøre. Men hun har bare fortjent så meget. Hun blev kasseret og skulle have været aflivet. Pga. Hendes ejer fandt en muslimsk mand, som hellere så hende død. Og derfor har hun nok været "neglected" I noget tid, inden hun kom væk.

• #22   13. sep 2011 Man kan jo ikke forvente en hund der er vant til at være alene i trygge omgivelser, kan et helt fremmedsted?! Og da slet ikke hvis den er angst i forvejen.

• #23   13. sep 2011 Jo, er åbent. Folk skrev bare med det samme. Det kunne man ikke. Jamen, helt ok.
    Jeg fortæller så, at på nuværende tidspunkt ligger en ferie dårligt, og er ikke muligt. Så er der vel ikke mere at gøre ved det? Jeg kan ikke, har intet med jeg ikke vil.
    Tog fri igår. For at tage godt imod hende. Men jeg kan bare ikke alle dage.
    Lider iforvejen af en masse, der gør at jeg automatisk nok skal få mit "fravær".
    Og hun bliver ikke efterladt alene, hvor tydligt skal jeg understrege det?

I skriver i brugte måneder. Godt, så må vi gøre det over måneder.
    Mere er der vel ikke til det?
    Så må i være så sarkastiske som i overhoved vil.

Det er jer selv som gør det her til meget mere end det er.

• #24   13. sep 2011 Og jeg forventede ikke nogen ting overhoved. Havde ingen ide om hvad jeg ville få ind af døren.
    Men nu er hun der, og hun kommer til at blive der til resten af hendes dage. Hun er glad for Bamse, og Bamse legede for første gang imorges med hende. Så de har det godt sammen. Det er også første gang i mit liv jeg har set Bamse lege.

Hverken velovervejet, eller måske det bedste at få hende lige nu.
    Men hun fortjener livet.
    Om i så mener det er livet, kan jeg ikke gøre meget ved. Hun får dejlige mange ture, for det meste aldrig alene. Og vil blive behandlet som den prinsesse hun er.

Det må i min verden være bedre, end billigt mad, sort af lopper, og alt alt for lange negle.

Jeg vil søge her i løbet af ugen om tilladelse til også at have hende. Så jeg ikke ender i problemer. Og får jeg nej. Så må jeg tage den derfra.

• #25   13. sep 2011 En voksen hund er sværere at omplacere end en hvalp. Voksne hunde har tit nogle dumme ting med i bagagen.
    Der hvor du har fået hende, har hun der været vant til at være alene? Ellers kan det komme til at tage mere end lang tid. Måske aldrig, vil jeg sige, hvis hun ikke er vant til det.
    Når man tager en voksen hund ind, skal man være forberedt på at en masse ting ikke bare lige kan ændres. Er det en hund med seprationsangst og den er 4-5 år kan det være en næsten umulig ting.
    Min egen dreng Tazz haved/har også denne angst. Og han er bestemt ikke bange for noget som helst andet. Men alene hjemme, var et stort problem. Jeg har gået hjemme de sidste 2.5 mdr. og har trænet i at gå hjemmefra lidt af gangen, og så lagt mere og mere på af tiden jeg er væk. Tænder altid radioen, og lader den egenlig spille ret højt, når jeg kører. Tazz viste det på den måde at at besørgede inde også selvom det kun var måske 20 minutter jeg var hjemmefra. Jeg straffede ham egenlig ikke når jeg kom hjem, og han havde besørget, sagd kun på ha, noget griseri. Men skamroste ham, så når der intet var, og han fik ros, ros og ros, samt nogle frolic når der intet var. Og nu efter 2-5 mdr kan jeg være hjemmefra ihvertfald 5-6 timer uden han gør noget. Har jeg så været afsted de tiemr en dag, er jeg helt sikkert hjemme det meste af dagen næste dag, så han ved det ikke er hver dag jeg er væk.
    Jeg mener selv, at en hund med denne alene hjemme angst ikke skal være i et hjem, hvor den dag ud og dag ind er alene. Og en hund i den alder, tror jeg er meget svær at lave om, hvis man ikke har tiden (LÆS MDR:) til at gøre det på- Og det er IKKE negativt ment. Kun min erfaring, fortæller mig om problemer med det, på en hund som er lidt oppe i årene.

• #26   13. sep 2011 Jo Winnie, selvfølgelig. Men det er da ingengrund til at være dumme over for mig? Eller dumme er ikke det korrekt ordvalg. Jeg ved ikke hvad jeg skal sige.
    Synes bare i er unfair. I har givet gode indputs. Men hun er hentet nu. Og nu må jeg arbejde med hvad jeg har.
    Hun er som sagt ikke alene. Og kunne i mit liv aldrig finde på at efterlade en angst hund alene hjemme :S

Har set mere end rigeligt hvad sådan noget gør ved hunden. Og hjemmet. Derfor jeg vil arbejde på det.

• #27   13. sep 2011 Når man får en ny hund, tager man ferie, Hunden skal lære familiens rytmer og rutiner, den skal falde til og blive tryg. Først derefter kan man begynde alene-hjemme-træningen. Det er altså en længere proces.

Du starter ret uheldigt ud, når du vælger at bryde boligens regler for husdyr synes jeg.

Når man træner alene-hjemme med en hund, må den på intet tidspunkt blive utryg. Man må heller ikek forlade den før den har lært det. Så den kan altså ikke være alene mens du lige handler, før du har lært den det.

For pokker altså.

• #28   13. sep 2011 vi fik athos en fredag og skulle på arbejde/skole mandag og han hylede og skreg når vi bare lukkede døren i 1 sek. det vi gjorde var at tænde en radio, rulle gardinerne ned og fyldte foder og leverpostej i en "KONG" og smed foder ud på gulvet i stuen og spisestuen, samt foder i en bold til aktivering. han fik kun lov til at være i spisestue/stuen, så han ikke havde hele lejligheden at skulle vogte over og der var intet, han var helt stille.. og det skal siges at vi bor i lejlighed og underbo + overbo går hjemme, og de hørte intet til ham.
    enten har vi været heldige ellers var det bare nogle gode triks.. smiley

• #29   13. sep 2011 ÅÅÅHHH nej. Dette er vist langt fra gemmentænkt. Stakkels hund. Den ender vel med og skal skifte hjem igen fordi man ikke lige havde tænkt over at man skulle i skole, og ikke måtte have hund hvor man bor.

• #30   13. sep 2011 ÅÅÅHHH nej. Dette er vist langt fra gemmentænkt. Stakkels hund. Den ender vel med og skal skifte hjem igen fordi man ikke lige havde tænkt over at man skulle i skole, og ikke måtte have hund hvor man bor.

Synes den er ret tarvlig. Nej, ikke 100% gennemtænkt. Enig.
    Men hun skal ikke skifte hjem, eller være kastebold. Nu er hun her, og her for at blive. Basta.

Michelle T. Tak for rådene.

Har snakket med min Nabo. Han hørte hende ikke tidligere, da jeg hørte hende.

Så må i andre altså synes hvad i vil..

• #31   13. sep 2011 selvom naboen ikke hørte hende og du gjorde - så er hunden jo stadig ikke tryg.

• #32   13. sep 2011 Enig. Men var nød til at forlade hende. Imorgen kommer min mor fra starten af. Hun bliver dog stadig ked af det, når JEG går. Også selv om min mor er der. Så ved ikke helt.
    Jeg kan først om 1 måned tage ferie. Og kun 1 uge der. Desværre

• #33   13. sep 2011 Så lidt B-B smiley håber i finder ud af det..

• #34   14. sep 2011 Hun pev ikke idag da jeg gik:) Det er da positivt

• #35   14. sep 2011 det lyder godt smiley så går det fremad....

Kommentér på:
Alene hjemmetræning - på en weekend?

Annonce