Alaskan Malamute Alaskan Malamute
Jeg har lige et par spørgsmål (:
Jeg har fået en Alaskan Malamute blanding i fødselsdags gave af min mor (:
- Han er blandet med Breton..
Mit første spørgsmål lyder på: er det helt normalt at en hund af denne blanding gerne vil sidde og hyle som en ulv når den er alene hjemme ??
(han har alle former for aktivitets ting) Eller er det bare fordi han kun er 13 uger, har haft ham i 3 uger (:
Mit andet spørgsmål er: hvornår må man begynde at løbe med sin hund? Da jeg er en person der gerne løber hver eller hver anden dag, ville det jo være perfekt jeg kunne tage min hund med (: Men hvor gammel skal han være før jeg tager ham med ud at løbe.. (jeg løber ca. 3-4 km hver gang)
Mit tredje spørgsmål er: kan en hund af denne blanding trække kælke om vinteren ? (: i så fald hvor meget må den trække ?? Jeg selv vejer kun 49 kg (:
På forhånd tak for jeres svar (:
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 106 Svar: 733
2. Den skal være 1 år, eller deromkring før den kan klare fast løbetræning. Og du skal starte langsomt ud, ligesom hvis du selv startede forfra.
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 6 Svar: 19
- mange tak ..
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.456
2) - min hund bliver 11 måneder i næste uge, og jeg har fået at vide den musher (en der går træk løb med sine hunde) som jeg har søgt råd hos at jeg kan begynde at cykle korte ture med hende nu og starte op på trækningen.. hun må dog ikke starte med mere end 1 km og så langsomt forstørre afstanden, og hun må ikke løbe/trække på astfalt da det vil ødelægge hendes fødder og belaste hendes led for meget..
Han er ALT for ung endnu..
3) - ja han kan godt trække, det kan alle hunde der har drivet til at trække alt efter hvor meget Malamute han har fået sig så vil han også være en rigtig stærk hund, og 50 kg (inkl hvad du nu vil trækkes på - evt kan du jogge/trække med ham) så burde der ingen problemer være der..
jun 2007
Jeg har læst side op og side ned óm begge racer han er blandet med (; og har hele mit liv haft rottweiler(; som er en hund man skal opdrage godt fra helt lille af, så den ikke vinder magtkampen (; men mange tak for svar ..
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
Alle hunde skal da opdrages godt? Hvad er det for en "magtkamp"?
jun 2007
Magtkamp .. Du kan også kalde det overgang fra hvalp til teenager (; hvor den skal se hvem der bestemmer (; hvis den er opdraget ordenligt så får man ikke de der magtkampe ..
- men på den anden side! Så er der urelavant i dette forum.. Da det ikke er det eg søger svar på (;
mar 2009
Så det er vigtigt i opdragelsen af den at man viser sig som en god leder med de gode valg og de fornuftige løsninger - det er ikke en "magtkamp" som det er med nogle andre racer, men noget helt basalt der ligger i Malamuttens ophav at hvis dens musher ikke kunne tage det bedste valg så ville den ikke overleve, og derfor har den udviklet et selvstændigt sind der har sikret dens overlevelse..
Og så skal du i øvrigt passe på med at du ikke fodrer med alt for meget mad (og det forkerte), da de skulle optage føden rigtigt godt (normalt) og hvis de får for meget mad (eller det forkerte) så kan de ende med at blive rigtigt fede..
jun 2007
Bare glem mit misbrugte ors magtkamp .. For det ord bliver da helt misforstået /:
mar 2009
- har du evt. fundet nogle gode forums med Malamutes på? ellers er spidshundegruppen herinde måske et valg
(jeg tør ikke stole på dyrlægers "anbefalinger" af mad da mange af dem får penge af firmaerne hvis de sælger en bestemt vare)
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 32 Hunde: 4 Annoncer: 5 Emner: 73 Svar: 4.137
2: Hunden skal være midste et år før du begynder at løbe med den, specielt når det er en så stor en race.
3: Hunden kan godt trække dig, men det er vigtig at den har en ordenlig sele på(helst en rigtig træksele), så den ikke trækker i halsen/nakken. Før den begynder at trække flere kilo skal den trænes op til det stille og rolig. Og jeg ville ikke anbefale at den trækker dig før den er 1½ år.
sep 2008
mar 2009
jun 2007
sep 2008
mar 2009
plus jeg gennem bekendte også har fået det bekræftet..
Så det er rimeligt nemt for mig at sige - hvis de får ekstra penge for at sælge et bestemt produkt frem for et andet (og det er der mange af dem der gør)...
Det var så lidt Heidi
sep 2008
mar 2009
jun 2007
- men som jeg skrev tidligere .. Så er det urelavant i dette forum!! Da jeg skulle have svar på nogen andre ting, og ikke have at vide det jeg skriver er forkert ..
mar 2009
Så kan du jo bare ignorere resten - at man fortsætter en debat i andre retninger er jo netop en del af at debattere i et åbent forum
Det er heldigvis tilladt at ignorere indlæg man ikke kan bruge eller bryder sig om - og er man træt af at få notifikationer kan man "slette" sit abonnoment til tråden
sep 2008
mar 2009
Jeg siger på ingen måde at de produkter dyrlægerne sælger er dårlige - så tvivler jeg stærkt på at langt de fleste dyrlæger ville sætte deres gode navn bag produktet.
Til gengæld tør jeg godt sige at de produkter de anbefaler langt fra altid er det optimale produkt til den enkelte hund, ydermere er det ofte noget billigere end andre produkter der er lige så gode eller måske bedre (hvilket måske i høj grad også ligger til grund i at hunde/kattefoder i Danmark er langt dyrere end mange andre steder).
Men nej, jeg er ret sikker på at det ikke er ulovligt at anbefale et produkt som hvis du selv kan sælge det så får du en bonus af det firma der sælger det..
jun 2007
-men når folk hentyder til det jeg skriver .. Så det lidt svære at ignorere (;
mar 2009
Alaskan Malamute