{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
844 visninger | Oprettet:

Gør af store hunde, især muskelhunde {{forumTopicSubject}}

Milo er de sidste 3-4 mdr begyndt at gø af store hunde når vi går tur, og 9 ud af 10 gange er det muskelhunde. Han virker ikke gal eller bange. Jeg kan ikke rigtig tyde hvad det er med ham. Han hiver meget i snoren og vil efter dem. Det har han aldrig gjort før. Jeg bliver jo liiiidt nervøs over han gør af de store hunde, hvis de bliver aggresive over for ham. Og så er det bare pisse pinligt og træls. Nogle forslag til hvad der kan være galt og hvad jeg kan gøre. Og er det ikke underligt det primært er muskelhunde.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af Vedde skab fra Jysk. 500 kr.
  • Samling af sofaer 300 kr.
  • Sanitets/vådrumsfuge i bruseniche 1.150 kr.
  • Samle jysk tøjskab 900 kr.
  • Varmelegeme skift 950 kr.
  • Etabler strøm i loftsroset 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gør af store hunde, især muskelhunde
  • #1   26. sep 2011 Er det primært muskelhunde du møder for så er det da ikke så sært?

• #2   26. sep 2011 nu du skriver muskelhunde, er det så evt. fordi de har mundkurv på - for så det nok fordi de ser "mærkelige" ud med det de har om hovedet

det har jeg nemlig opdaget flere gange med mine

• #3   26. sep 2011 jeanette: hvorfor er det ikke sært hvis det primært er muskelhunde?

• #4   26. sep 2011 Louise Skov: Når de primært er muskelhunde, er det så fordi du evt. sender nogle signaler til ham om at de er lidt farlige? og det er derfor han reagere som han gør.

Da du ikke beskriver andet end hans gøen, så kan jeg desværre ikke svare på om han er bange, utryg eller sur. Det kommer an på hele hundens kropssprog.

Er han vant til at hilse på hunde når I går tur?

• #5   26. sep 2011 Chris$$er prøv læs hvad jeg skriver!?

• #6   26. sep 2011 jeg vil også skyde på mundkurvene forvirre smiley ellers er han bare en meget bestemt herre der lige vil huske de andre hunde på at "jeg er altså lidt farlig selvom jeg er lille! smiley

Loke gør indtil han får lov til at hilse, fordi vi i starten boede inde i byen og der måtte vi hilse på alle vi mødte. det "ødelagde ham" men vi træner for at få det af ham smiley når han begynder afleder jeg ham, og så får han en godbid eller andet hvis han tier stille smiley

• #7   26. sep 2011 Hvis hun 9 ud at ti gange støder på "muskelhunde" så er det jo nok ikke så mærkeligt at han gør meget af dem! Og hvis hun frygter nogle racer/ størrelser mere end andre så er det nok mest dem hun alligevel lægger mærke til;0)

• #8   26. sep 2011 Hvis han ikke virker gal eller bange kan de så være fordi han bare gerne vil hilse på dem eller lege med dem måske... dette var bare et bud af mange, men har ikke rigtig forstand på det når man ikke lige ser situationen smiley

• #9   26. sep 2011 Vi bor i et område hvor der er rigtigt rigtig mange muskelhunde!!! Så dem møder vi mange af, kan ikke gå tur uden af møde nogle stykker, men møder selvfølgelig også andre hunde. Jeg har aldrig set en muskelhund med mundkurv på her i området, så det er ikke den han reagerer på. Men jeg er selv meget bange for muskelhunde, da jeg er blevet bidt 2 gange, det var inden vi fik Milo, så det er ikke noget han har oplevet. Men jeg syntes ikke selv jeg viser det, men hunde er jo ikke dumme, så måske han kan mærke det på mig alligevel. Han hilser på rigtig mange hunde når vi går tur og det går fint, og er også tit i hundeskoven. Men når han begynder at gø af muskelhunde og andre store hunde så får han ikke lov at hilse på dem, er SÅ bange for det lige tricker noget.
    Ang hans kropssprog, syntes jeg det er så svært med en mops at aflæse det. Er stadig nybegynder inden for mops. Jeg har læst om det og også gået til træning, hvor vi lærte lidt, men syntes det er svært. Men altså han trækker helt sindsygt i snoren, så han forsøger ikke sådan at gemme sig bag mig som om han er bange. Ørene hænger bare normalt ned og halen er rejst.

• #10   26. sep 2011 der har du svaret, din frygt går igennem snoren og ned i ham .. smiley du skal arbejde med dig selv. så kommer resten smiley !

• #11   26. sep 2011 Er det muskelhunde du er blevet bidt af??

Hvis du ser en stor hund, og han ikke har set den endnu hvordan reagere du så?

• #12   26. sep 2011 Og ja måske vil han bare lege, men han gør det ikke med alle andre hunde han vil lege med. Syntes bare det bliver værre og værre, så er godt og grundig træt af det. Og det er jo også synd for Milo, hvis han forsøger at udtrykke noger, som hans dumme mor bare ikke fatter:)

• #13   26. sep 2011 Louise: snakker han med nogen store/muskelhunde?

• #14   26. sep 2011 Ja det er muskelhunde, ikke noget alvorligt, men blev pisse bange, så det sidder bare i mig.
    Hvis jeg ser en kamphund på afstand og Milo ikke har bemærket den, så vender jeg enten om eller går over på modsatte fortov, og håber på han ikke når at opdage den. Hvis min kæreste er med så vender vi ikke om, så er jeg mere tryg, men Milo gør alligevel Hvis jeg fx møder en labrador eller noget i den stil så bliver vi bare og mødes med den, men dem kan han jo så også finde på at gø af. Hvis han ikke gør får de lov at snuse lidt til hinanden.

• #15   26. sep 2011 louise, din frygt, kan han mærke.
    jeg er bange for læger, så hundene skaber sig hvis jeg tager dem til dyrelægen, hvis min kæreste tager dem med er der intet, de er eksemplariske..
    VI brugte mundkurv på loke i 2 år , fordi det ikke liiiige gik op for os at det var mig der var problemet. han elsker dyrelægen nu.. fordi jeg ikke er med til at gøre angsten værre ved at putte min frygt i ham,

det virkelig vigtigt. det kan gå galt. en dag er der en hund der ikke finder sig i hans optræden smiley kan du ikke få noget hjælp ? kender du ikke nogen med muskelhunde, som du måske kan besøge og finde tilliden til.

det jo svært at smide mundkurv på en mops. det uladsiggørligt. smiley

• #16   26. sep 2011 Milo har aldrig fået lov at snakke med muskelhunde, men han leger lidt med andre store hunde i hundeskoven, primært labrador og hønsehunde. Han leger også med mine forældres hund, som er en blanding mellem en labrador og foxterrie, den er dog ikke så stor.

• #17   26. sep 2011 Ann-Christina N: Lige netop, er SÅ bange for det en dag går galt. Kan sgu godt forstå, hvis de ikke gider finde sig i sådan en lille mops står og gør af dem. Også derfor jeg prøver herinde nu og få lidt hjælp. Lyder som en god ide, med at mødet med en muskelhund og få lidt tillid dem til dem igen. Jeg føler mig jo også total latterlig ved at reagere sådan, det er bare så svært

• #18   26. sep 2011 Skriv herinde og spørg om der r nogen med en skøn hund gerne af den race der ved dig som kunne hjælpe;0)

• #19   26. sep 2011 Hvor i Odense er du fra? hvis du har lyst kan milo møde min hund, så han kan se at muskelhunde ikk er så farlige.:)

• #20   26. sep 2011 Og jeg er sgu også lidt flov over min opførelse, fordi jeg er normalt ikke en person med fordomme osv, men lige på det her punkt har min frygt fået mig til at opføre mig som en person fyldt med fordomme overfor disse hunde. Og jeg har jo ikke lyst til at være sådan.

• #21   26. sep 2011 Mizz Vestergaard: Vi bor i Skibhuskvarteret, men helt nede i enden ved banegården. Vil rigtig gerne prøve at mødes, god ide og tak:-) Hvor bor i?

• #22   26. sep 2011 frygt kan gøre meget ved os, og det ikke altid noget vi kan styre selv. men vi kan arbejde frygten væk smiley så ville da være fantastisk både for dig og vovse og finde nogle gode muskel venner smiley
    Ville med glæde invitere dig på kaffe, men er oppe fra nordjylland. Vi har en skøn muskel blanding, der elsker alle mennesker, alle dyr og især børn smiley hun leger med vores kaniner, og ildere smiley og vores lille hvalp på knap 2 kilo smiley hun er skøn og ville elske at lave lidt terapi med dig smiley

• #23   26. sep 2011 Vi bor ude i seden syd så det er jo ikk så langt, så hvis du er frisk kunne vi da mødes.

• #24   26. sep 2011 Ann Christina N: Tak for invitationen:-) Men ja er nok liiidt for langt væk. Lyder ellers som en dejlig hund:-)

Mizz Vestergaard: Det passer jo fint, vi har bil så kan sagents komme derud. Har du en have de kan lege i? Eller skal vi finde et andet sted?

• #25   26. sep 2011 Jeg har ikke have, men der er mange grønne område her smiley ved ikk om du kender H.C. Skoven? Men det ville være et Perfekt sted at mødes.

• #26   26. sep 2011 Nej den kender jeg ikke. Hvor ligger den?

• #27   26. sep 2011 Det ligger lige ved siden af seden syd. Ved lyskrydset på kertemindevej drejer du op forbi seden syd men forsætter ca 500 meter længere ud og så er det på din venstre side smiley det er rimelig nemt at finde.

• #28   26. sep 2011 Har lige sendt en besked til dig

Kommentér på:
Gør af store hunde, især muskelhunde

Annonce