{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.220 visninger | Oprettet:

Jamen det er da sådan en kamphund... {{forumTopicSubject}}

.... du har dig der!!! Det er rent faktisk ordene jeg hører ret jævnligt fra uvidende folk.. Jeg har bare valgt at smile og gå videre, jeg gider hverken forklare eller spilde mig tid på disse mennesker.

Men den anden dag da jeg luftede grisen i hans K9 sele hvor der pt står police på, stoppede en ældre dame mig. Hun siger "Sikke en lavbenet politihund du har dig der, er i ude for at sniffe hash?" Jeg "Neeej det er vi ikke, det er han ikke god nok til" samtidig med at jeg små fniser. Hun "Nå¨da, men det bliver han nok rigtig dygtig til en dag, han ligner en der kan sniffe hash"
Jeg synes simpelthen hun var så sød, så ikke alle har disse fordømmende ord, nogle mennesker ude i Danmark er ganske flinke.

Grisen er selvfølgelig ikke nogen politi hund, og det fik hun heller ikke at vide. Men sødt det var det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jamen det er da sådan en kamphund...
  • #1   27. sep 2011 Nåår, ej hvor sødt!

• #2   27. sep 2011 Det må være træls :O( dog må jeg indrømme der også gik noget tid inden jeg ku kende forskel på de forskellige racer amstaff og sbt.:)

• #3   27. sep 2011 Nej hvor kært da! smiley Jeg ville godt nok også smile lidt :o)

• #4   27. sep 2011 Hehe Hvor sødt !! smiley

• #5   27. sep 2011 Jeg fniser stadig lidt fordi hun vælger ordet sniffe hash.. Hehe.. Lidt som om at mig og grisen lige har lavet en bane hash for at få gå ture til at være lidt sjovere..

• #6   27. sep 2011 Sidst jeg var i Næstved hundeskov med Karma måtte jeg simpelthen korse mig af at høre på en person der stod og klogede sig. Desværre en ejer af en muskelbasse af en slags...."jamen de er ikke aggressive, det bliver de kun, hvis de får råt kød, har de først smagt blod....bla, bla" Og egentlig måtte jeg også grine lidt, for kom til at tænke på alle de mennesker der BARF´er så må ha aggressive hunde smiley

Men kan da hilse og sige at mig og Karma også tit møder fordomme.....jeg troede den hellige grav var velforvaret med en dober, men jeg kan love dig for at der er mange mange fordomme. Så er det dejligt når vi får alle de andre oplevelser smiley

• #7   27. sep 2011 Camille L - Det er simpelthen noget lort at lukke ud smiley Jeg har også hørt en i hundeskoven snakke om at hendes hund havde dræbt en hare så nu skulle den aflives fordi den havde smagt blod....

• #9   27. sep 2011 Jeg havde også lidt en aha oplevelse i Tufra Dyrhandel i Kolding storcenter hvor jeg var på udkig efter noget KONG til ham, hvor en ungarbejder prøver at fortælle mig at min hund kan låse kæberne... Han er stærkt i kæberne, men så vidt jeg ved kan de ikke låse dem.

• #10   27. sep 2011 Haha jeg gik jo faktisk i et boligkvarter hvor der er mange sådan typer. Ikke for at lyde fordømmende, men der bor tit sådan mennesker i de lejligheder. Så det kunne jo godt være hun troede jeg var på hash jagt i civiltøj med politihund.

• #11   27. sep 2011 fordomme er en grim ting .. smiley

• #12   27. sep 2011 TenZe....
    Årh, men jeg har jo også hørt udtalt, at muskelbasser har to rækker tænder....
    Og griner lige stadig af hashsnifferiet smiley smiley

• #13   27. sep 2011 Vi møder også en del, hvor deres hund ikke kan lide schæferhunde. 9 ud af 10 gange ender det med at de tonser rundt og leger i et kvarter, og den sidste får et 'ja ja det skal der også være plads til', og så tøffer vi videre.

Men rart med en solstråle historie, der er sgu så mange 'kedelige oplevelser' herinde nogle gange smiley

• #14   27. sep 2011 gamle damer er søde..jeg er blevet spurgt om min kastareret han hund var MOR til min nye hvalp:)

• #15   27. sep 2011 Christina...HAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHA gamle damer= smiley smiley

• #16   27. sep 2011 gotta love them<33

• #17   27. sep 2011 Jeg gik på en en sti da en ældre kvinde kigger på Nate og spørger: Er den trænet til kamp?

Jeg smiler og svarer: Han er trænet til at være doven, kvik og vores familie hund.

Så hev hun en pølse op fra hendes indkøbspose og spurgte om han måtte få den.

Hun blev så begejstret for ham og hun fik da også lige et kys med på vejen smiley

Skønt med så dejlige mennesker smiley

• #18   27. sep 2011 Vi hører også mange tossede ting på vores ture - men jeg har alligevel nogle episoder som står mit hjerte nært.

Episode et: er mest husket på grund af den søde og sjove betegnelse, som jeg for første gang stiftede bekendtskab med netop der.
    To kvinder kommer gående, for derefter at udbryde ''se, det er en bananhund!!''
    De satte sig omgående på knæ for at kunne klappe og nusse - de vidste udemærket hvad en bullterrier var, men den havde i deres familie fået det søde kælenavn ''bananhund''

Episode to: vi sidder med Lulu og ser rideopvisning på et marked. Et ældre ægtepar kommer hen og spørger om de ikke nok må klappe vores bull terrier - og så fik vi ellers en lang historie om deres gamle bull terrier, som de havde haft for år tilbage, og som simpelthen havde været den mest fantastiske karakter.

Episode nr. tre, og en af de absolut bedste: vi står på banegården i Århus, da en familiefar forbavset stopper op ved siden af os og peger til sine to børn (jeg når at tænke åh nej, ikke igen) men han siger ''se, kan i huske den fantastiske hund far snakkede om han havde kendt engang? - det var sådan en der!'' og så skulle han ellers begejstret hen og spørge, om han måtte klappe, og om hans store pige på 3-4 år også måtte, og naturligvis fik de lov, mens han med et stort smil fortalte sine børn om, hvordan han bare så gerne ville have netop sådan en hund.
    Han takkede enormt glad og gik videre.. Ca. 30 sekunder senere kommer han hastende tilbage og siger ''undskyld, men må den lille ikke også nok få lov til at klappe hende'' og hans lille barn i klapvognen får derefter også lov til at røre Lulu på hovedet, til farens store og åbenlyse begejstring.
    Jeg smilede simpelthen så meget bagefter. Så dejlig en oplevelse, som virkelig bliver værdsat, når det ikke er noget man oplever særligt tit.

• #19   27. sep 2011 Danielle smiley <3 smiley Det er dejligt med sådanne oplevelser smiley

• #20   27. sep 2011 Danielle¨

Du gav mig lige aftenens største smil!

• #22   27. sep 2011 andrea P...heheheh...du siger Fransk Bulldog og folk mener den kommer til at veje 50-60kg.....ohhh what a sight smiley :D

Mundkurv på en fransk bulldog....kan det overhovedet lade sig gøre???

• #23   27. sep 2011 camilla l haha god pointe man må da ikk håbe den bliver ulovlig den franske:D

åhh men der er altså også de folk man ikke kan slippe af med igen..fordi så skal man hører om de 10 forskellige hunde de har haft igennem deres liv..

• #24   27. sep 2011 Christina Med sbt.....jeg må nok indrømme at går der først hund i den for mig, så har jeg svært ved at stoppe igen smiley Så jeg er nok en af de der velcro ting du snakker om smiley smiley

• #25   27. sep 2011 camilla l Haha ja det kan godt være:) Det kommer også helt an på hvor meget tid man har til at stå at plydre..hvis jeg intet skal tager jeg gerne en snak..:) har faktisk haft rigtigt mange damer der vil snakke med min amstaff blanding. selv om de også fortæller at deres hund er blevet skambidt..det rart..

• #26   27. sep 2011 Dejligt med gode historier... og ja som Danielle, så er jeg også blevet stoppet på Gl. Kongevej midt i kbh, hvor en ældre herre kom på sin cykel, og jeg gik på fortov med Elmo.

Han fik med det sammen øjenkontakt med mig, og stoppede for at tale med Elmo, og han fortalte også, at de tidligere havde haft Bull Terrier, og han elskede racen, men at de ikke skulle have hund igen.... det var bare sådan en dejlig oplevelse.. og ja når man har en race, som ikke er så stærkt repræsenteret, så møder man sjældent nogen, som har haft eller har den race smiley

• #28   27. sep 2011 Christina...det er da ENORMT positivt, har de sagt hvorfor?
    Og ja seføli kommer det an på tiden, men det er nu så super hyggeligt at snakke om det der ligger ens hjerte nært smiley

• #29   27. sep 2011 andrea...hehehhe...det ville nu ellers se sjovt ud smiley Sådan et bette kræ udstyret med et monstrum af en mundkurv smiley

• #30   27. sep 2011 nej jeg kan ikke huske præcist om det var af listehunde de var blevet bidt..men kan huske en dame der fortalte at hendes var blevet bidt af en eller anden hund..kan bare huske den ikke var listehund.. men hendes mening var også at det ejeren den er gal med:)

• #32   27. sep 2011 HAHAHAHAHAHAHAH...."folde ud hund" smiley :D D:

• #37   28. sep 2011 Jeg oplever RIGTIG ofte generte børn, der længe har stået og kigget på Naquita, og læænge har taget mod til sig for at komme hen og spørge om det er en rigtig ulv. smiley Forældrene står som regel bagved med et glimt i øjet.

• #38   28. sep 2011 hold op nogle søde og underholdene ting der kan ske når man har hund.

må indrømme jeg selv har oplevet lidt med min bette tøs smiley
    Først om det er en ren boxer smiley tjo kan vi da godt sige haha (skal lige siges hun er købt som ren amstaff da hun var 4½ månede gammel.)

havde hende med i toget en dag (skulle til århus og hygge med min mor og derefter videre hjem til hende) og mischa og mig sidder i toget og mischa har mundkurv på. et par ældre damer kigger rigtig meget men dem om det. smiley tager så mundkurven af for at gi en godbid da den var af nylon da ingen anden mundkurv passede jeg havde prøvet smiley og de synes hun var så lydig og sød så de ville gerne hilse på mischa smiley

og så til beach party i grenå i år var x´en, en veninde og mig på markedet med mischa og havde nu fundet et ordenlig mundkurv langt om længe så den havde hun på. (ved ikke præcis hvad race mischa er) har aldrig oplevet folk kaste sig over os smiley alle synes det var så synd hun skulle have den på og en dame jeg jeg især huske hun var godt bedukket og nemte at mischa slet ikke kunne trække vejret med hendes mundkurv på. den er med gitter smiley

• #39   28. sep 2011 Anne
    Fuldstændig vores oplevelse med de ældre, de er bare så fordomsfrie når det kommer til vores hunde, faktisk er det ældre mennesker der har "ødelagt" Bubbie" for hun er da sikker på at alle af den slags vil snakke og helt sikkert har en godbid i lommen:o))

Men generation 30- 45.. gisp, det er jo fordommens generationer...

Vi har også mødt den med bananhunden:o))

Og to børn, eej, moar, den ser sjov ud.. Moderen siger: Shhh, den bliver da ked af det, tænk hvis nogen sagde sådan om jer..

• #40   28. sep 2011 Hahaha folde ud hund! fed kommentar smiley

• #41   28. sep 2011 Jeg kom gående med Silje (hvor hun rent faktisk gik pænt!) og jeg ser en ældre dame (omkring de 60-70 år) ordne sin have. Da vi går forbi råber damen til mig "Er sådan en hund dér, ikke svær at styre?" Så står jeg der med lille Silje på 6,8 kg og svarer, at det er hun nu ikke. smiley

Kommentér på:
Jamen det er da sådan en kamphund...

Annonce