5.066 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hvor meget indmad pr. dag? Hvor meget indmad pr. dag?

Hej alle.

Har nu endelig fundet en måde at få Tilde til at spise sin mad på, blander det simpelthen med en gang småt skåret lever fra kalv eller kylling, nogle gange kommer jeg også kyllinge kråser el. hjerte i.

Men hvor meget må hun få pr dag af den slags? og er det al slags indmad de må få, bare ikke fra gris?
Hun vejer imellem 6,5 og 7 kg

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor meget indmad pr. dag?
  • #1   5. okt 2011 oka, hun får det er sammen med tørfoder for at få hende til at spise de, så hun får ca 3-4 spsk. om dagen

• #2   5. okt 2011 altså er jo lige selv begyndt at råfodre, og har fået af vide og læst mig frem til at en dags ration skal være ca 2% af hundens vægt... men det er samlet råfoder med kød og grønt og forskelligt henover ugen, ikke det samme hver dag... jeg blander det også med tørkost så giver ca det halve af dags ration af hver slags...
    Min vejer 8.5 kg og skal altså have omkring 160 gr om dagen...

• #3   5. okt 2011 ja, skriver jo også at det er forskelligt de får... netop for at skrive at det kun at give en ting ikke er hensigtsmæssigt...

• #4   6. okt 2011 tænkte hun kunne bruge det som inspiration til at putte andet kød end lever i.... tror også jeg ender uden tørkost i længden... synes bare tørkosten er nemmere når man enten skal have hunden passet af ikke hu nde kyndige, eller når man skal have den med på langturs ferie... er ikke vild med at købe råt i udlandet...

• #5   6. okt 2011 om det er nemt når hundene bare er her er lidt lige meget.... og eftersom de tørkost produkter jeg har været ude i at prøve har været af den dyre slags, så tror jeg ikke det bliver dyrere at fodre mine med rå foder.... Der hvor jeg har mest behov for at det er så nemt (som tørkost) er når jeg beder andre passe min hund eller når den skal med på ferie.... det er nemt at sige til folk "den skal have en kop om dagen fx" eller det er nemt at tage en pose tørkost med fx sydpå, det smelter ikke, bliver ikke dårligt og skal ikke transporteres under specielle forhold, det er der jeg finder tørkost nemt..

tænker stadig at kombinere, men vil se an hvordan det går... tørkosten til den store er pt. wolfsblut så det er også dyrt og vel det nærmeste man kommer tørret råt..... det jeg savner ved rå er det at de dagligt bruger deres tænder... synes det der bløde foder er lidt nemt for hunden...

• #6   6. okt 2011 grunden til jeg overhovedet er endt på råt er fordi min store overhovedet IKKE vil røre tørkost... har prøvet så mange produkter og hun sulter strejker nærmest og taber sig hvis hun kun får tørkost... hvalpen derimod spiser havd som helst.... så desværre tror jeg ikke jeg kan skifte sådan frem og tilbage.....

• #7   7. okt 2011 Hej igen. Har haft comp. problemer så har lige været fraværende.. Var ikke klar over at der var så meget a-vitamin i lever, så vil daklart passe på med det.. Hvordan med blod ved i det? For bare der at der kommer lidt blod'7kødsaft over så spser hun som regel også..

Har overvejet barf, men kan ikke lige overskue hvor jeg skal finde info omkring udregning/sammensætning af "menu", dessuden har jeg ikke så meget fryse plads

• #8   8. okt 2011 jeg er også meget ny indenfor BARF, men synes det er let at finde info ved at google...
    med hensyn til mængden har jeg fundet ud at at fingerreglen er 2% af deres kropsvægt pr. dag... altså da min vejer 8.5 kg lige nu så skal hun have ca 170 gr om dagen, hun får det fordelt på 2 gange..

Som jeg forstår kan man også købe alm godt hakket kød fx (okse, svin, kylling eller lam) og blande det med fx kogte eller rå grønt, også grønt fra frost, også skal man vist også tilsætte noget olie ... men det har jeg endnu ikke sat mig meget ind i da jeg har købt det som færdig blandet enten pakker eller nuggets af mærket Natures:Menu, det er ihvertfald nemt, tager dags portion op om morgenen og lader det tø op i en boks i køleskabet, så er der til aften og næste dags morgen, og så tager jeg en portion op igen til næste døgn og har i køleskab.... Men er hunden stor er det nok lidt dyrt... skulle jeg fodre helt med det tror jeg det vil koste til bare den store ca 50 kr om ugen... lige nu får hun både det og så noget tørkost da jeg helst vil have hun er vænnet til begge dele, men hun foretrækker klart det optøede BARF, er hun ikke ret sulten ligger der kugler tilbage...

• #9   8. okt 2011 Stephanie> Du kan kigge ind hos rigtighundemad i odense. Det ligger i albanigade i baggården bag fiskehandleren. Sara er super god til at rådgive og finde løsningerne for de forskellige hunde.

• #10   8. okt 2011 Hanne - natures:menu har jeg også prøvet, det gad hun kun spise i en uge.

Ginna - ja dem havde jeg også tænkt på at besøge, kræver bare at jeg finder noget mere fryseplads

• #11   8. okt 2011 hmm, det håber jeg ikke sker her, for så skal hun da have maden intravenøst tilsidst, tørkost gider hun ihvertfald ikke....
    Vi ved jo ikke hvorfor tingene sker, men den vi begyndte med BARF sidste søndag og i løbet af den her uge er hun som forvandlet, mere glad, kommer mere til os, og tonser rundt med hvalpen, der haqr hun bare ikke gidet før.....

Kommentér på:
Hvor meget indmad pr. dag?

Annonce