{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Foder? {{forumTopicSubject}}

Hej hg smiley

Vores lille Louis på 2,5 år er ekstrem kræsen! Og dyrlægen synes han skulle tage to kg på gerne. Derudover døjer vi meget med hans mave ( har vi altid gjort ). Han prutter ekstremt meget!! Og lugter fælt!
Vi havde så været på ferie hos min mor hvor han prøvede deres hundefoder, de fodre med bosch hvalpefoder, og han elskede det. Spiste det han skulle og lugtede ikke fælt. Så jeg tænkte det køber jeg ski, bare til voksne, men ak - han spiser det kun med nød og næppe, og han lugter!! Man kan ikk få samme smags variant til voksne som hvalpe fra bosch.
Nu tænker jeg jo så hvad jeg skal prøve nu?
Vi har prøvet: RC, Olivers, Eukanuba, Wolfsblut og noget billigt.

Jeg overvejer markus muhle? Er der nogle med gode erfaringer?

Godbidder er også et problem! Han er så kræsen! Ikke engang okse ben fra slagteren glider ned. Han er altså lidt sær smiley

Louis er blevet kastereret.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder?
  • #2   10. okt 2011 hva med Arion?

    Det er vores hunde utrolig glade for.. smiley


  • #3   10. okt 2011 Pia h : jeg har overvejet det, men han er bare ikke til kødben og sådan. Så tror ikke han gider det.

    Molly : det har vi også prøvet smiley det gad han heller ikke ;b han er virkelig kræsen!


  • #4   10. okt 2011 Har rigtig dårlig erfaring med M.M. - til gengæld meget god med Luposan smiley

  • #5   10. okt 2011 Mette - hahaha.. hvad hvis i kommer lakseolie på? glider det så heller ikke ned?


  • #6   10. okt 2011 Molly : det har vi faktisk ikke prøvet, kunne være vi skulle prøve smiley

    Sus : må jeg spørge hvilke dårlige erfaringer? smiley


  • #7   10. okt 2011 Mette, Sakki kløjs i det og hostede under fodring - iøvrigt syns jeg det lugter vildt kedeligt !

  • #8   10. okt 2011 Mette - det plejer at være et hit smiley

  • #10   10. okt 2011 har også tæve der er enormt kræsen... har prøvet 6-7 forskellige tørfoder, det sidste jeg købte var wolfsblut, det sted forhandlede også færdig rå-mad, i pakker lige til at tage ud af fryser og tø op... fra Natures:Menu, hun spiser det ikke begejstret med en del mere end tørfoder... i sidste uge var det en okse variant den var hun glad for, nu her er det så kylling og det skal jeg ikke købe mere af, det gælder om at finde smagen... har nu efter første prøve købt det i større portioner i nuggets, men prøv råt, eller våd foder. tror bare der er hunde der ikke gider det tørkost... ikke alene spiser hun nu, hun er også blevet meget gladere og mere legesyg...

    Hvis din hund skal tage på så ville jeg da også af og til give en mad med leverpostej, det er de fleste nu glade for og det skader ikke...


  • #11   10. okt 2011 Ziwi-Peak er et utroligt dyrt, sundt og lækkert tørfoder, de fleste kan lide. BARF får også de fleste til at spise op.

    Jeg bruger selv Ami dog. Men det er ikke anbefalingsværdigt til meget kræsne hunde =)


  • #12   10. okt 2011 Pia H : nå for Søren, det vidste jeg ikke. Så kræver det heller ikke sådan et stort arbejde som barf eller? Og hvilken prisklasse ligger det i? Og hvor forhandles det?
    Jeg kan ikke se dit link hvis svarene er der, jeg er på fra mobilen smiley


  • #13   10. okt 2011 Hanne m : det kunne være jeg skulle prøve det. Det lyder bare rigtig dyrt? Eller?
    Leverpostej får han engang imellem smiley og hvis han kunne ville han leve a det, for det er en af de få ting han kan li smiley


  • #14   10. okt 2011 Sandie h : det har vi prøvet smiley og her fungere det ikke.

  • #17   10. okt 2011 (link fjernet)
    ellers google Natures:menu sa kan du finde en forhandler i nærheden... men flere netbutikker har det...

    Dyrt, nej... men jo større hund jo dyrere... de skal have ca 2% af deres kropsvægt.... vores vejer 8.5 kg så en pose med 1 kg Nuggets holder en lille uge hvis man kun giver det, det koster 39 kr... jeg giver så lidt tørkost i, nogle dage koger vi en kartoffel og gulerod fx, eller giver en leverpostej mad, så jeg regner med nå begge mine hunde er voksne, så vil jeg nok købe 4-5 poser om måneden, og så en pose tørkost, så jeg regner med at kunne fodre det der svarer til ca 18 kg hund for 400 kr og det er så vel og mærke kvalitets foder... så det er velm ok... ellers kan det være billigere at købe rent BARF kød i store postioner, og vil man så også have at ens hund får grønt så kog nogle gulerødder, rødbeder eller andet og mos det sammen med... nogle bruger også poser med optøede frosne grøntsager og moser i.... jeg har ikke undersøgt det, men kunne forestille mig at rent kød er meget billigere end det færdig blandede jeg bruger, producenterne tager jo deres for at lave produktet fix og færdig til brug...


  • #18   10. okt 2011 Pia H : super tak for link smiley nu skal jeg lige være sikker på jeg forstår det korrekt. Skal man bare tage sådan en pose op af fryseren, måle x antal gram af til en potion, i skålen med det, og så servere? Der skal ingen ekstra tilsætningen af noget? For det lyder jo næsten for nemt ;b

  • #19   10. okt 2011 Rikke C : nå for Søren, nej - så går markus muhle hvertfald ikke. Uh, det der wild halløj har vi vidst nok haft en foderprøve på, og mener ikke det behagede Herren.

  • #20   10. okt 2011 Hanne m : altså nu er jeg måske dum, men forstår jeg det rigtig ved at jeg sagten han nøjedes med at servere det frosne for ham? Han vejer små 15 kg nu.
    Er det virkelig bare at tage det op af fryseren og lade det tø op og servere? Intet andet bøvl eller noget?
    Grunden til jeg spørger er at da jeg læste om barf, forstod jeg det som om man skulle hele tiden tænke på de skulle ha x antal gram af det og det osv.
    Så synes jo det virker meget nemt hvis jeg bare kun kan nøjedes med det som der er i posen? F.eks. Hvis han nu mest er til oksekød, kan jeg så nøjedes med den variant? Eller skal det være forskellige?


  • #23   10. okt 2011 Pia h : det lyder jo næsten for godt til at være sandt smiley hehe. Det må vi helt klart prøve når tørfoderet er ved at være spist. Kan det passe han ca skal have 300 g om dagen?
    Jeg vil også prøve alle varianterne, tænker bare han er sååå kræsen - så ville ikke undre mig hvis han kun gad en slags, så ville være sikker på man kunne nøjedes med det.
    Har du selv erfaringer med det også? smiley


  • #24   10. okt 2011 Og lige et spørgsmål mere smiley håber det er okay jeg spørger så meget.
    Nu hvor maden er frosen, kan det så godt holde sig oppe? Altså tænker hvis han ikke spiser det med det samme? Nogen gange har han mad stående hele dagen nemlig ( vi har prøvet at tage det væk og sådan ).


  • #25   10. okt 2011 hvis han vejer ca 15 kg skal han efter min hovedregning have ca 300 gr om dagen, mener man kan købe det i blokke med 300 gr i, og ja så kan man enten tø det op eller give det frosset.... de retter der er færdigblandede skal der jo ikke andet i, der er kød, grønt og omega fedtsyrer så vidt jeg ved...

    Min er heller ikke vild med det hele, okse er ok, kylling gider hun ikke, så nu har jeg prøvet at tage nogle om med lever så må vi se om det er lykken... men nemt er det....
    Hvis man køber de hele blokke så tror jeg en blok med 200 gr koster 12, 50 kr, dvs sige at skal din have 300 gr om dagen så har du til 2 dage i 3 blokke, altså koster det dig knapt 40 kr på 2 dage....



  • #26   10. okt 2011 køber du derimod Nuggets (det er det samme men frosset i små kugler), så må du jo have til godt og vel 3 dage for 39 kr...

  • #27   10. okt 2011 mht at holde sig oppe så synes jeg det er lidt ulækkert at have råt kød stående, tænker også om der nemmere kommer bakterievækst i hvis det står og bliver små lunt så det ville jeg ikke gøre... jeg giver morgen og aften til min voksne, og det står så max ½ time...

    Men hvis de spiser til måltiderne fordi de gider maden er det jo ikke et problem...


  • #28   10. okt 2011 Hanne M : det var nemlig også det jeg tænkte smiley men ja - hvis det er noget han synes om ryger det jo hurtigt ned smiley ellers kan man vel stille det i køleskabet og tilbyde igen senere?
    Nej, dyrt er det hvertfald ikke smiley
    Tror jeg prøver de blokke først, for der var en pakke med alle smagsvarianterne i smiley

    Hvordan er dine hundes tarmflora nu? For synes egentlig også Louis kommer af med rigtig meget afføring, og så er der jo hans ekstreme prutter.


  • #29   10. okt 2011 ja, jeg kan godt finde på at sætte det i køleskab og tilbude senere...

    Nu har de ikke haft nogle problemer med afføring... men den voksne laver nok 2 gange om dagen, og det er fint, sammenhængende og ikke hårdt....


  • #30   10. okt 2011 Hanne m : okay, det lyder jo også mere normalt smiley tusind tak for hjælpen!

Kommentér på:
Foder?

Annonce