{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

HJÆLP! Dækker min forsikring?? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle HÅBER I KAN HJÆLPE :O)
Jeg sidder i den uheldige situration at jeg har en chihuahua med en brækket kæbe. Hun har nu vært på operationsboret 3 gange. vi har hende heldivis syge og ulykkedækket. Mit spørgsmål er derfor: Når en behandlingsperiode omfatter 60 dage, regnet fra
første dyrlægekonsultation, er jeg så dækket, nu da der er gået mere end de 60 dage? (Forløbet: Hun har først været kandikat til en operation der ikke lykkes, fik så derefter en ny, hvor hun skluue have en "bøjle" på. Den faldt af, og hun har netop idag fået sat en ny på. Dyrelægeregningen er nu oppe på 13.000 kr og den bliver dyere endnu). Jeg er meget bage for at min forsikring ikke dækker alle regningerne.
Er der nogen der ved besked om dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! Dækker min forsikring??
  • #1   12. okt 2011 Regner da bestemt med at den dækker. Som jeg har forstået betyder de 60 dage bare at du ikke skal betale selvrisiko andet end een gang inden for de 60 dages periode ...

    Derefter skal du betale selvrisiko igen

    Men følger lige med :o)


  • #2   12. okt 2011 Ring og spørg dit forsikringsselskab - de ved det bedst udfra hver enkel sag smiley
    Giv endelig besked når du har snakket med dem.


  • #3   12. okt 2011 Ringer os til dem i morgen :o). Det var bare her til aften, jeg gik hen og belv lidt nervøs, og kunne ikke finde noget på deres hjemmeside. Jeg tror du har ret Sanne M. med selvrissikoen. Det bliver spændende at høre hvad de siger. Skal nok lige give en tilbage meldning herinde.

  • #5   13. okt 2011 Nogle forsikringsselskaber har en regel om hvor længe en behandlingsperiode kan være. Oftest er det 3 mdr. Herefter skal man selv betale regningerne hvis der stadig er følgebehandlinger/genoptræning mv.
    Så jeg ville da også lige spørge selskabet.

    Jeg forstår ikke hvorfor du ikke anmeldte skaden dengang den skete og indsendte første regning. Det er da vigtigt at anmelde en skade straks den er sket. Så er sagen startet op, og så får du hurtigt klarhed over om du er dækket og i så fald hvor længe og for hvad.


  • #6   13. okt 2011 Hej Nicolia & Malene.
    Jeg har skam også anmeldt skaden til forsikringen, enda inden hendes første operation smiley
    Men jeg blev nervøs for, om jeg nu også var dækket efter de 60 dage, der er nemlig gået 85 dage pt. og hun er desværre ikke færdig behandlet.
    Den første regning som er på 6.600 kr er betalt og sendt ind. Men min problematik, var om de nu også dækkede de andre, nu da vi er langt over de 60 dage.
    Men jeg tror os bare at min selvrissiko kommer på igen, som de andre siger.


  • #7   13. okt 2011 Ringede tidligere idag til min forsikring, og fik af vide at jeg selvfølgelig var dækket, men som i rigtig nok havde skrevet, så skal jeg bare betale en ny selvrissiko pr. 60 dag.

  • #8   13. okt 2011 Det var godt at høre smiley

    Hvad er der dog sket med din lille hund, siden den skal så meget igennem? Stakkels lille vovse... Du må lige give den et ekstra kys og ønske god bedring..


  • #11   14. okt 2011 Hej Camilla.
    Jamen hun har brækket sin underkæbe, det skete ved at hun løb efter sin bold, og kom til at ramme tv-bordet :O(
    Første gang prøvede dyrelægen at sy underkæben sammen, for at holde kæben samlet, det lykkes ikke, så fik hun i stedet en "bøjle" sart på, som er fastspændt på hendes to store tænder i undermunden. Efter 2 uger, faldt den desværre af, og hun blev for 3 gang langt i narkose og fik sat en ny på. Og mange tak for de søde ord, kysset og ønske om god bedring er hermed givet videre :O)


  • #12   14. okt 2011 Tak til Palle P :O)
    Jeg har faktisk fået min forsikring til at forudbetale det de dækker til dyrlægen, da jeg ikke har råd til at lægge flere penge ud mere. :O) (afslag i banken).
    Jeg havde ellers forstået at man selv skulle betale dyrlægen af egen lomme, og derefter kunne man sende regningen til forsikringen.
    Men pga. beløbet st., kunne de godt gå ind og betale dyrlægen hvad de dækker. Endda som haste sag 7-10 dage og dyrlægen har hvad de dækker. Fantastisk forsikringsselskab :O) Det eneste jeg skulle gøre var at give dem en fuldmagt til dyrelægen.


  • #13   14. okt 2011 Nu har jeg ikke læst alle men efter de 60 dage så skal du bare betale ny selvriciko og så går i vidre igen;0)

  • #14   14. okt 2011 Hej Jeanette B.
    Jo det har du helt ret i. Det er bare en ny selvrissiko efter de 60 dage, som du rigtig nok skriver ;O)


  • #15   14. okt 2011 Okay så også nu at du havde fået det konstateret længere oppe;0)

Kommentér på:
HJÆLP! Dækker min forsikring??

Annonce