{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
848 visninger | Oprettet:

At have en hundelufter? pris osv.? {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen,

Min kæreste og jeg flytter snart i vores nye lejlighed, som egentligt er et hus.
Vi vil ikke lade vores lille Peia gå ude i haven, når ikke vi er hjemme, i rædsel for at nogen skulle nappe hende.

Derfor overvejer vi at få en hunde-lufter, en ung pige fra folkeskolen evt.? på de der minimum 12-13 år - som kan komme et par gange om ugen? eller hver dag?

Jeg har brug for jeres hjælp og mening, vi har også mulighed for at kører Peia i dagpleje hos mine bedsteforældre et par gange om ugen.
Jeg arbejder i SFO og møder typisk kl. 11.00 og har fri hen sidst på eftermiddagen, min kæreste arbejder også om eftermiddagen oftest, og ud på aftnen.

Jeg er klar over at hun godt kan holde sig, og jeg er også klar over at hun ikke aner at hun er alene i 6-7 timer,
men det er min dårlige samvittighed der taler her, jeg synes hun fortjener mere.

Hvordan ville I gøre? vil hun blive "tosset" af at være i "dagpleje" hos mine bedsteforældre 2 gange om ugen og have fast hundelufter 2-3 gange om ugen, de dage hun ikke er i "dagpleje"? smiley

Har i erfaring med at have hundelufter? - og ville i trygt lade en ung pige have ansvaret for jeres hund? + nøgle til jeres hjem? og sidst men ikke mindst, hvad skal en pige, på 13 år have i løn for at gå en time 2-3 gange om ugen med en lille hund?

Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe, både med erfaring, men bestemt også med jeres holdninger!

Mvh. Katarina, menneske-hunde-mor til Cassiopeia smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At have en hundelufter? pris osv.?
  • #1   19. okt 2011 Jeg ville ikke lade noget barn have ansvaret for mine hunde.
    Men idéen ved dine bedsteforældre luder god, både for dem og vovsen :o)
    Dén mulighed ville jeg hellere trække på et par gange om ugen, og lade hende være alene hjemme de andre dage.
    6-7 timer er jo ingenting - Mange hunde er alene 8-10 timer dagligt.


  • #2   19. okt 2011 Hmm.. Som sagt er det nok primært min dårlige samvittighed...

    Vi vil selvfølgelig snakke med pigen + forældre, hvis vi skulle ansætte hende som vores hunde-passer, jeg tænker bare at sådan en ung pige ville elske sådan en lille hund, og have masser af energi til at løbe og lege med hende.

    Men samtidig, så er jeg også varsom, det er jo ikke sikkert at det nødvendigvis skulle være piges skyld hvis der skete noget, folk kunne jo også tage min hund "fra hende" - det er nok i virkeligheden det jeg er mest bange for.. små hunde er jo desværre eftertragtede smiley


  • #3   19. okt 2011 Hvis i kender en ung pige eller dreng ville der ik være noget galt i det,, jeg luftede et par hunde fast nogle gange om ugen som barn,, men dengang stjal folk selvfølgelig heller ik hunde fra børn osv. Men jeg elskede den tjans og da jeg var 12 og selv fik hund i hjemmet, gik jeg stadig med den ene af hundene nogle gange om ugen.

  • #4   19. okt 2011 Din hund burde sagtens kunne passes ude x antal gange i ugen hvis den ellers hviler i sig selv og dermed er god til at tilpasse sig :o)

    Ville ikke ansætte en pige så ung. Minimum 16 år og helst een jeg kender. Ellers ville jeg bruge de professionelle hundeluftere/doggy daycares


  • #5   19. okt 2011 Hej jeg har haft en ung pige til at lufte mine. Hun skulle ikke gå med dem, vi har en meget stor have, så ideen var bare at hun skulle tage dem der ud en times tid hver dag mandag til fredag. Hun kom her til samtale, og vi talte sammen et par gange før hun startede, og hun var sammen med hundene et par gange inden hun startede. Hun kom så og alt var fint indtil jeg fant ud af at hun sage at hun havde været der, men ikke havde ca. 3 gange om ugen dukkede hun ikke op.... Jeg var meget sur, og nu bruger jeg en proff. to gange om ugen i stedet.

  • #6   19. okt 2011 Koda bliver luftet af vores nabo om torsdagen, hvor jeg har sent fri. Jeg ville ikke have at der var et barn der gik med ham. Hvis der sker et eller andet har jeg kun tillid til voksne mennesker. Hun vil ikek have noget for det, da hun bare savner sin hund hjemme. Så jeg regner med at finde en rigtig lækker julegave til hende i stedet.

  • #7   19. okt 2011 Først.. ville jeg ALDRIG lade mine hunde blive luftet af børn. De er IKKE ansvarlige nok og det er IKKE fair at overlade et barn ansvaret hvis hunden bliver overfaldet og der skal udveksles forsikringsting..

    En anden ting... jeg ville heller ALDRIG lade en af disse prof hundeluftere tage mine hunde med i en skov.. for jeg har nu mødt en af dem og der er IKKE styr på noget som helst!.. hundene render rundt og den der lufter kan ikke kalde dem til sig fordi der luftes mere end 6 hunde sammen af gangen.. derved er det en flok som har sit eget hiraki.. og så er der heller ikke bure til alle hundene i bilen så hundene bliver sat ind i en samlet "klump".. IKKE forsvarligt.. og det at møde en af disse "prof luftere" er et HELVEDE fordi de ikke evner at vise høflig og ansvarlig opførsel da de naturligvis ikke kalder hundene hen til sig.. derved er der gøende hunde man mødes med og det er bestemt ikke behageligt!

    Så jeg ville hellere lade familien passe hundene.. derved kender de også ens hunde og der er trygge rammer!

    Man kunne jo blot undersøge disse luftere nærmere og selv tage med ud og gå ture når de lufter og så ser man hvor uansvarligt det er!

    Det samme gælder når børn lufter hunde.. de HAR IKKE samme ansvarlighed som en voksen og skal heller ikke have det!


  • #8   19. okt 2011 Min datter luftede naboens hund hver dag i ca. 20 min. Hun fik 50 pr. dag. Og jo hun var ansvarlig nok smiley

  • #9   20. okt 2011 Anne P; men hvad hvis den hund et barn lufter bliver overfaldet eller den hund de lufter bliver overfaldet.. er det fair at lade et barn stå med en voksens ansvar om at sikre hundene er ok og udveksle tlf nr til forsikring mv?.. var din datter også informeret om disse ting?

    Og tænk så på det chok et barn får når sådan noget sker.. det er så noget barnet bærer med fremover.. det ville JEG ikke udsætte mit barn for.. så ville jeg selv gå med.

    Eller hvad hvis hunden stikker af og bliver kørt ned.. er børn så informeret godt nok til at klare de praktiske ting?.. man skal ringe til falck mv..?


  • #10   20. okt 2011 Bertil bliver delt imellem mig og Fru Nielsen smiley

    Så jo , en hund kan satens finde ud af , at der kommer andre ind i dens liv end lige familien.

    Fru Nielsens og mit arragenment startede for snart et år siden , fordi Bertil ikke er så god til at være alene hjemme , Fru Nielsen havde lige afhændet sin egen hund , men manglede en at tage sig af......

    Vupti , verdens bedste hundeliv lå lige foran os alle tre.

    Bertil sover nu 3-4 gange nede hos Fru Nielsen samt er der alle de timer jeg er på arbejde og jow han kan sagtens finde ud af hvem der er lederen i hans liv.
    Bertil går selv turen fra stuen hvor Fru Nielsen bor og op til os på 2.sal og tilbage igen. Vi ringer bare sammen , åbner døren og vupti Bertil er smuttet.

    Så min erfaring er ;

    - hellere finde en der kan være hos hunden i de timer hvor man iikke selv kan end at hunden er ulykkelig.

    Om det skal være et barn , voksen eller som her en ældre dame , vil jeg ikke udtale mig om , det må være et spørgsmål om kemi - tid og ansvarsfølelse.

    Fru Nielsen for intet for denne indsats , det vil hun ikke , men jeg tilbød hende 100 kr pr dag og det ville så blive til et par tusind om måned.


  • #11   20. okt 2011 Jeanette. Ja hun ved godt hvordan man takler en hund. Nu syntes jeg heller ikke man skal se død og ulykke alle vejne. Det må da være forfærdeligt at leve i smiley

  • #12   28. okt 2011 Anne P; Jeg ser bare realiteterne for jeg har oplevet MANGE BØRN lufte hunde.. og de har IKKE styr på dem og kan heller ikke magte det hvis der er optræk til ballade.. Og ved hun også at hun skal have fat i ejers police nr mv.. det har jeg så min tvivl om et barn evner at klare hvis ens hund er blevet bidt voldsomt.. sikke et traume det barn så også skal leve med bagefter.. det er ikke fair at man lader børn lufte hunde hvis de ikke også kender hundeloven og div andre basale ting.. Børn er altid meget anderledes når deres forældre ikke ser dem.. og jeg ser ofte hunde blive SLÆBT afsted fordi ungerne ikke gider lufte dem.. men det ser deres forældre jo ikke vel..

    Jeg er hundetræner og møder så de ejere der har haft de dårlige oplevelser og skal hjælpe dem og deres hunde videre efter overfald feks fordi et barn ikke kunne holde hunden.. så.. det her er fakta.

    Jeg lever selv efter mottoet; MIN hund MIT ansvar.. og lader ikke børn lufte dem alene fordi jeg har set bagsiden af de problemer der opstår i dette..


Kommentér på:
At have en hundelufter? pris osv.?

Annonce