5.129 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 60 Svar

Hvor tit får jeres hunde kødben? Hvor tit får jeres hunde kødben?

Ja hvor tit gør de det? Altså de rå ben, som f.eks kan købes ved en slagter =)

Vores får flere gange om ugen, de har nærmest altid ben til at ligge som de kan gnave i. Når de er alene hjemme får de altid et eller andet, kallun, oksehaler eller et ben.
Jeg tror på det er rigtig godt for dem at have mulighed for at bruge tænderne, på noget hårdt hver dag.
Min far er jæger så vi får oss ben fra ham, fra rådyr og vildsin.

Hvad med jer, hvor tit får jeres? =)

Og glædelig solrig søndag til jer alle =D

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle afbryder korrekt 400 kr.
  • Hænge maleri op 500 kr.
  • Opsætning af skab 600 kr.
  • Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor tit får jeres hunde kødben?
  • #1   23. okt 2011 Aldrig.

• #2   23. okt 2011 Mine tøser for 1-2 gange om ugen. De får hård mave af det, så derfor er det ikke tiere. Og så skiftes maden ud, så de får en okseknogle eller et marvben istedet. Så okseknogle/marvben = ingen aftensmad.

• #3   23. okt 2011 Jeg har den bedste benpusher hvor jeg får KÆMPE okseknogler. Så der er masser af guf på:-)

• #4   23. okt 2011 Hvis Silje skal have noget ekstra godt, får hun et marvben med leverpostej i.

• #5   23. okt 2011 Det er forskelligt.. Dog ikke så ofte som det har været, eftersom det slider hendes tænder voldsomt meget.

• #6   23. okt 2011 Danielle - kan man simpelthen se det på hendes tænder?

• #7   23. okt 2011 Ikke så tit mere efter at Daisy knækkede en kindtand. Dyrlægen sagde at vi bør holde lidt igen desværre.

• #8   23. okt 2011 Natascha - sagtens. De spidse flader bliver langsomt slidt mere og mere flade på hende.

• #9   23. okt 2011 Mine får røget skinkeben ca. 3-4 gange om ugen. De resterende dage får de fyldte koklove.
    Så de får tit noget til tænderne :o)

• #10   23. okt 2011 mine får rå mad så de får tit ben ;O)

• #11   23. okt 2011 never:)
    aldrig:)

• #12   23. okt 2011 mine spiser også råt, så det er også flere gange om ugen smiley

• #13   23. okt 2011 Har prøvet 3 gange inden for de sidste 3 uger men Calle får rigtigt ondt i maven af det. Er okse knogler/suppeben jeg har brugt.
    Enten skal jeg finde en måde at vende ham langsomt til ben eller også skal jeg give op. Han elsker de ben.
    Så hvis der er nogen som kender en god og skånsom måde at vende en lille hund på 4kg til ben er jeg meget lydhør.

• #14   23. okt 2011 Vores får når vi kommer forbi et sted hvor de har ben, de kan også få lidt hård mave, men da det kun er dagen efter, så overstiger det nok glæden ved et godt ben.

Jeg kan ikke forstå man aldrig giver sin hund ben?

• #15   23. okt 2011 Kennel Flindt
    Fordi der er så meget andet godt hunden kan få, end rå ben. Synes de er rigtig ulækre, men sådan er vi jo forskellige.

• #16   23. okt 2011 mette

så det jo heldigt at du ikke selv behøver spise dem

hundene er vel rovdyr og mange elsker ben.

Flindt

enig
    ben giver hård mave og hjælper med og tømme analkirtlerne ;o)

• #17   23. okt 2011 Myret B,
    Ja, ligesom mange hunde får rigtig dårlig mave af dem - inkl. Silje. Og hvem skal fjerne tynd mave fra gulvtæppet efter at den stakkels hund har gået rundt og haft ondt i maven hele næste dag, bare pga. af ben skulle være sunde for hunden. Det skal Silje da nok blive glad for. Kan sige at Silje virkelig er sølle når hun har ondt i maven.

• #18   23. okt 2011 mette

hvis hunden ikke tåler ben er det jo ofte fordi de lever af tørfoder og maven ikke er vant til rå ben.

for det andet tåler hunden ikke ben ja så lad være og give den det, men fordi man synes ben er ulækkert er det ikke grund nok til og ikke give hunden det synes jeg

• #19   23. okt 2011 Ærgeligt for jer som ikke kan give jeres hunde, men heldigvis er der jo mange andre gode ting =D

Vores får Tholo hundemad, og så får de ben, tørret grisetarme, tørret oksehaler, kallun og som godbidder bruger vi bøfstænger, som vi knækker i små stykker.
    Jeg har tænkt mig at kontakte en slagter som ikke ligger så langt herfra, og høre om jeg muligvis kunne få lidt affaldskød. Som jeg self vil give noget for =)

Sådan at de oss kan få lidt kød. Vores har fået alle disse gode ting fra dag 1 de kom her, så de får hverken dårlig eller hård mave. Det er nogle smukke hunde, der ikke fælder, har blød og skindene pels, de er velafbalanceret og fungere helt optimalt.

Muskler og kropsholdning er perfekt, psyken er ligeså. Jeg tror på foder har virkelig meget at sige, ikke at jeg fodre perfekt det er slet ikke det jeg siger. Men jeg har fundet den gyldne vej for vores hunde, og andre finder deres på en anden måde =)

Calle's Moar ! måske du skulle prøve at give ham et lille ben, og så tage det igen efter 20-30 min. Self ikke bare tage det fra ham, men bytte med noget andet godt så han ikke føler sig snydt smiley
    Og se hvad der sker, om han bliver dårlig. Måske man så kunne give ham længere og længere tid med benet, det ville jeg prøve. Måske det er helt forkert, men i min verden lyder det som en plan =)

• #20   23. okt 2011 Calle's Moar ! eller måske starte med 10 min, hvis han har meget sart mavse =)

• #21   23. okt 2011 Virkelig sjældent, og hvis han gør er det kun om sommeren så han kan ligge med det i haven

• #22   23. okt 2011 Min får jævnligt. Har en nabo, der har gode forbindelser, så han smider ofte en stor okseknogle ind i haven til hende. Og eller køber jeg et suppeben eller en kylling smiley

• #23   23. okt 2011 Vores gravhund får rå ben et par gange om ugen, whipperne sjældent.
    De gider ikke spise dem, så længe de er friske, men først når de har ligget nedgravet i haven en måneds tid eller 2.

Jeg er ikke sart, men rådne ben nogle gange med larver eller maddiker, det er en anelse for klamt smiley

• #24   23. okt 2011 Myret B, ja hun lever af tørfoder, har dårlige erfaringer med at barfe. Om det er synd eller ej, jeg kan ikke se det er synd da hun får så mange andre gode tyggeting til hendes tænder, osv. som hun rent faktisk kan tåle. Så længe jeg kan se hun er sund og rask genere det ikke mig. Hun er sikkert også ligeglad, bare hun får noget.

• #25   23. okt 2011 mette

Har også haft en hund med sart mave mht. ben. Han kunne sagtens tåle rå kylling. Ikke at give ben fordi man synes, de er ulækre.. hmm.. sådan er hunde jo..

Har engang hørt om en, der skældte hunden ud, når den slikkede sig bagi, fordi det var noget svineri. Lige et sidespring, men det er jo deres natur, ligesom det er at spise rå ben mm.

• #26   23. okt 2011 Fordi den slikkede sig? Sygt, det er jo helt naturligt. Lidt ligesom når mennesker går i bad eller tørrer sig efter toilet besøg.

Ja, det er hunde. Nu er det heldigvis noget man selv vælger, hvad man vil give hundene eller ej. Rå kylling? Det tør jeg så ikke give, min veninde gav det til hendes coton de tulear, den fik splintret benet så det sad fast i halsen, huhej til dyrlæge.

• #27   23. okt 2011 Det er lidt forskellig, nogle gange kan der gå et par måneder imellem, men ellers maks. en gang om ugen.

• #28   23. okt 2011 Mette

Hun var heller ikke helt normal.

• #29   23. okt 2011 Helle, nej det lyder da også sådan. smiley

• #30   23. okt 2011 Kaoz gider ikke de store knogler, så han får i stedet en poussin, andelår eller ribben =)
    - Han gider kun hvis det hele kan ædes haha..

Men dagligt får han et tyggeben af en art.. politistav, gnawlers, dentarask og sådan.. Ikke alt der er lige sundt, men det tager vi med et gran salt =)

• #31   23. okt 2011 En gang, sad med det i 10 min og gravede det ned. Vi har ikke set det siden smiley

• #32   23. okt 2011 og vi får sukkeret sat på de forkerte fedtdepoter:o)

Giv da hundene det de lever af normalt, et kødben kan være i mange varianter og der findes helt sikkert ben de ikke knuser.

Alle mine får ben, både store og små, seriøst så er et marvbed ikke helt det samme, de vil hellere have køs end leverpostej, dog bruger vi ikke barf da de ikke tåler det, men rå ben, SELVFØLGELIG da...Det er jo hunde!!

• #33   23. okt 2011 hov køs=kød

• #34   23. okt 2011 Min hund får kyllingehalse stort set hver dag. Nu får han også kyllingerygge 1-2 gange om ugen.. Større ben gives kun en gang imellem (et par gange om måneden-agtigt)

• #35   23. okt 2011 Susanne; dejligt det ikke kun er min hund. :o)

• #36   23. okt 2011 Vores schæfer på 9mdr. får en okseknogle på størrelse med min knytnæve, ca. hver fredag. Den holder et par timer, så er den væk smiley

• #37   23. okt 2011 Kennel, ja det er hunde. Men egentlig er det TAMhunde. Tamhunde og ulve. Hunden nedstammer fra ulven. Ulven lever af ben, knogler og alt det der, mens hunden er blevet avlet så den sagtens kan klare sig med tørkost samt diverse godbidder, tyggestænger og hvad man nu ellers kan få.

• #38   23. okt 2011 Mette.
    hvor dælen får du det fra?

ja de kan klare sig, men når man ser fornøjelsen af et kødben, så ses det tydeligt at der stadig og heldigvis er hund i vores tamhunde.

• #39   23. okt 2011 Susanne.
    Så giver du nok forkerte ben, og skriv nu ikke den splintre alt, der findes ben de godt kan spise uden problemer.

At de får lidt dårlig mave er vel fordi de ikke er vant til ben.

• #40   23. okt 2011 Mavben har vi også dårlige erfaringer med, men de store okseknogler volder ikke problemer her, selvfølgelig kan en hund være for ivrig, men generelt kan de sluge endda vældig store bidder uden problemer..Langt værre er det når folk vælger at kaste en kæp, eller hunden får lov til at ganske i den, eller f.eks en tennisbold, så ville jeg absolut hellere give kødben og så have et øje på.
    Vi kan uden problemer tage vores hundes ben, og kan man det kan man forhindre de får de store stykker fri, ved selv at fjerne dem.

Det er da klart en smagssag, men hunde elsker nu engang et godt ben.

• #41   23. okt 2011 Tak alle sammen for de gode indput og gode ønsker.
    Har fået nogle ideer til hvordan jeg vil prøve at gribe det an 8-)

• #42   23. okt 2011 mette

jeg syntes bestemt heller ikke det er synd for hunde de ikke får ben

mette

hunde er ikke avlet til og spise tørfoder da dette foder knapt og eksisteret i 70 år knap nok hunden mange tusind år længere, og hvis hunde ikke tåler rå mad er det da ikke noget og prale af at de ikke tåler hvad et rovdyr som naturen har skabt burde leve af så er der noget galt med hundens fordøjelsessystem

• #43   23. okt 2011 Kennel: ja, fornøjelsen er stor de par timer det nu varer. De næste 24 timer piver hunden og har ondt i maven samt problemer med afføringen. Det er da rigtig sjovt.

Myret: jeg praler ikke med noget. Avlet, - måske ikke, men flere 1000 hunde lever i bedste velgående på det, så det....

• #44   23. okt 2011 Helt store ben giver vi ikke så ofte. Da det er havearbejde.

Men mindre kødfulde ben får de et par gange i ugen.

• #45   23. okt 2011 Vi gir når vi har det hjemme og når jeg får det købt. plus de får alt muligt andet gnave ben. tørret mix af alt muligt og klove presset oksehud og forskellige ører og haler og oksepenis og fisk og rå fisk og rå bøffer og alt muligt andet råt kød. når jeg ryder op i min fryser engang imellem for de det kød som jeg syntes har ligget der for længe..

• #46   23. okt 2011 mine får "rå" kødben en gang om ugen (cleo gør ikke da hun kaster op så snart hun får råt kød i munden). Desuden får de dagligt gulerødder (der er tag selv gulerødder her hjemme som de plejer at tage en af om dagen), så får de jævnligt tyggeben (der ligger altid en del og flyder her hjemme som de hapser af af og til.

• #47   23. okt 2011 mette

folk må fodre lige præcis det der behager dem ;o)

• #48   24. okt 2011 HVis der stadig er nogen på denne tråd..

Jer der fodre råkylling, det har jeg aldrig turde, men er har I ingen kvaler med det overhovedet?? De knuser bare benene?? Min elsker kylkling, men hun har altid kun fået det rene kød, men sådan en halv poussion (staves??) VIlle da være en genial hygge weekend snaks, især når man skal holde dne slanke linje smiley

• #49   24. okt 2011 Har aldrig haft problemer med det.
    Min får enten lår/bryst stykker. Nogle gange en hel kylling smiley

• #50   24. okt 2011 Så vidt jeg ved skal den være rå hvis de får det hele, ellers kan de få alt på en stegt/kogt kylling på nær de tykke runde ben.

• #51   24. okt 2011 Mine har aldrig fået den slags smiley
    De har fået nogle ben købt hos dyrehandleren, men det har været noget specielt.

• #52   24. okt 2011 Tinna.
    Så lige ud og find en kylling, de vil elske dig for det

• #53   24. okt 2011 Kennel, vil da også håbe at hundene elsker en uden at få kylling...

• #54   24. okt 2011 Ellers tak, de får deres tørkost og en tyggepind og en gulerod i ny og næ smiley
    Har for nogle år siden givet Lilly et stykke rå kylling med ben og sådan. Hun gider ikke æde det, bare ligge og vogte over det.

• #55   24. okt 2011 Åh jo mon ikke nok:o)

• #56   24. okt 2011 Tinna.
    Mine vil helst have det kogt, så det får de, det er nams:o)

• #57   24. okt 2011 De får da lidt kylling og sådan når jeg får det - men laver det ikke specielt til dem.
    Lilly kan reelt ikke tåle andet end hendes tørkost smiley

• Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #58   13. nov 2013 Der er en der skriver, at kyllingen og andre ben splintre. Ja! Det er rigtigt nok, men det er kun hvis de er kogt, stegt eller på anden måde tilberedt, dog er der en undtagelse med kogte eller stegte ben. Hvis du kører dem gennem kødmaskinen så de bliver findelt, sker dette aldrig.
    Og ellers er det også OK at give helt rå ben i passende mængde, da de aldrig splintre, jeg giver BL.a. Kylling og Kalkunhalse, samt vinger, fødder o.l., til min Lhasa Apso på 8,5 kg.
    Jeg har også tænkt mig at grave nogle kødben ned, og lade dem ligge i 3 - 6 mdr.

• #59   13. nov 2013
    Mine får rå okseknogler 2-3 x om ugen- ellers så flyttede jeg altså hjemmefra smiley
    De har så meget glæde af at ligge og gnave i sådan en fætter, så udover at jeg ønsker mig et par høreværn/ørepropper når de sådan rigtig giver den gnaskegas, så er det fint med mig.

De får ben i køkkenet og det plejer at passe med at jeg lige kan vaske køkkengulvet når de har spist færdig.
    INGEN ben i stuen- og især ikke i sofaen! Der sætter jeg sgu grænsen smiley

• #60   13. nov 2013 Hihi så kom den gamle tråd til live igen smiley

Vores får stadig ben flere gange om ugen. Zippo får det i sit bur, og Musashi får det i bryggerset. Hvis de kan se hinanden er der en værre knurren, så derfor er de i hvert deres rum smiley

Kommentér på:
Hvor tit får jeres hunde kødben?

Annonce