{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
764 visninger | Oprettet:

Hvordan bliver jeres hunde når de er syge/skadet? {{forumTopicSubject}}

Sigurt er pt. i behandling for et "hotspot", med tilhørende krave/badering for han kan ikke lade være med at slikke i det.
Og når Sigurt er syg eller skadet, så bliver han ikke sørgelig og tryghedssøgende. Næ nej, han bliver bitter og PMS-agtig. Jo mere syg han er jo mere PMS-agtig bliver han....
Asta er ikke syg så tit, men hun bliver sørgelig og tryghedssøgende.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan bliver jeres hunde når de er syge/skadet?
  • #1   31. okt 2011 Buddy bliver meget stille og ynkelig at se på...

Jeg kunne være fristet til at sige typisk for hankønsvæsener *GG*

• #2   31. okt 2011 men han har ikke på noget tidspunkt haft noget alvorligt såsom hotspot...

• #3   31. okt 2011 Jeg kan ikke mærke noget på min hund. han har i 3 år gået med stærke smerter uden at jeg har kunne se det. Han blev aggressiv, men det kunne være race relateret. Efter han bliver smertebehandlet har han ændret adfærd og kan med en del hunde. Han er også blevet mere glad

• #4   31. okt 2011 Min gamle lab. ændrede sig overhovedet ikke. Hun var totalt lalleglad uanset hvordan hun havde det. Det var kun da hun fik akut nyresvigt, i en alder af 11 år, hun blev lidt sløj at se på Og så blev hun sendt over regnbuebroen, nyresvigt er der ikke rigtig noget at gøre ved og slet ikke hos så gammel en hund.

• #5   31. okt 2011 Ingen nedtrykhed her ved sygdom- altså når vi lige modregner dengang Anubis fik en miltdrejning. Men dagen efter operationen, var han frisk og glad igen (jagtede endda en hare, selvom han var nyopereret).
    Ellers mærker jeg intet til, hvis hundene har hotspot, afrevet negle, nykastreret/steriliseret eller ligende.

• #6   31. okt 2011 Han er meget pylret. Hvis han bliver syg om natten, så skal han op og kaste op i sengen og i mors side... Suk...

• #7   31. okt 2011 Hmm, Chico har aldrig rigtig fejlet noget. Men ville da gætte på at han ville være meget tryghedssøende.

• #8   31. okt 2011 Shorty min gamle hund blev MEGET morsyg, han var atypisk idet han ikke gemte sig eller søgte væk ved smerter, han kom til gengæld hen til mig hver eneste gang hvilket jeg kun kan være glad for, da det gjorde at han levede 2 år ekstra :

En dag sidder jeg på kontoret mens Shorty er ude og spise da han så kommer indenfor døren og derefter falder om, urinerer (ufrivilligt) og mister kontakten helt, Jeg løber hurtigt over til ham og ved med det samme at han har forsluget sig og ikke kan få luft så jager hånden i munden på ham, får banket ham på ryggen og skabt luftveje....

.... jeg takker stadig den lille gris for at være mor-syg på denne måde for ellers havde jeg mistet ham der...

desuden gjorde det tætte bånd imellem os også at jeg ALTID kunne mærke på ham når noget var galt og han lod mig gerne undersøge osv. selvom der til tider var store smerter - men derfor skulle dyrlægen altså IKKE røre ved ham smiley

• #9   31. okt 2011 Julie : uhhhmmm, det var da knapt så lækkert at vågne op til :S

• #10   31. okt 2011 Mine har heldigvis aldrig fejlet noget særlig alvorligt. Polly har jeg ikke mærket noget på de par gange, hun har haft lidt mavehalløj. Disen ligger nok lidt mere for sig selv i sin kurv og "puster pelsen op", når hun har det skidt.

Hvis jeg er syg derimod, klisterer de nærmest til kroppen af mig, er meget stille og "hensynsfulde", sover mere og har ikke de store krav til at komme ud

• #11   31. okt 2011 Da han havde problemer med maven var der ingenting.

Men de gange han er kommet til skade med poten, var han yderst ynkelig, han lugger sig under møblerne og vil slet ikke have kontakt til om verdenen.

• #12   31. okt 2011 Silas har lige været syg i to dage og han bliver mega morsyg og skal helst ligge helt oppe på brystet og sove, og hvis man så lige skal spise eller noget andet ligge han sig på gulvet som om han er ved at dø og piver. smiley
    men når han skal kaste op gør han det på gulvet så er det hurtigt ned og hurtigt op igen.

• #13   31. okt 2011 Mikael H: Ikke i Sigurts tilfælde. Vi har efterhånden været så meget igennem at en enkelt hotspot ikke vækker bekymring hos os længere.

• #14   31. okt 2011 Nej, det er helt rigtigt smiley

• #15   31. okt 2011 Stakkels vaps da!

• #16   31. okt 2011 Jack bliver pivet.. Som et lille barn der tror han er ved at krædse af.

Joey bliver også pivet, men ikke lige så slem som Jack. Ønsker lidt trøst engang imellem og det er det.

Jack vil helst gerne sidde inde i øret på en, hvis det var muligt smiley

• #17   31. okt 2011 Lia har 7-9-13 aldrig været rigtig dårlig. Har kun haft lidt dårlig mave nogle gange. Vi mærker det meget lidt, hun er lidt mere stille og lidt mere puttet (det burde faktisk ikke være muligt), men det er det.

Hvis hun slår sig, så går hun i selvsving og bliver helt pjattet, så skal der leges! Men det er noget jeg bevidst har lært hende fordi hun er en smule blød og nemt kan blive "traumatiseret".

Kommentér på:
Hvordan bliver jeres hunde når de er syge/skadet?

Annonce