{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.596 visninger | Oprettet:

Din næste hund? {{forumTopicSubject}}

Din næste hund:

- Hvilken race?
- Hvilket køn?
- Med eller uden stamtavle (hvilken)?
- Blanding eller ikke?
- En speciel farve?
- Hvornår?
- Hvorfor?

Lige en mandags hyggetråd fra min side af. Svar på alt det du kan, og det du ikke ved kan du bare lade være. :o)

Min næste hund skal være en cavalier og en mops. Elsker simpelthen de to racer. Dog skal der lige gå nogle år endnu, da Silje stadig er min lille vapse-pige og har ikke lige overskud til en hvalp mere. Jeg skal resten af mit liv, kun have hunhunde, da det ganske enkelt er dem jeg synes bedst om (ingen kritik af hanhunde). Jeg ved som sagt slet ikke hvornår jeg skal have hunden, men det skal i hvert fald være til en sommerferie. Selvfølgelig skal hunden også have en stamtavle, som skal være fra DKK eller DRU. Prisen er ligegyldig, så længe forældre + hvalpe er sunde, og indavl ikke er blevet benyttet. Farverne i cavalieren skal endnu en gang være ruby eller blendheim. Mopsens farve skal være fawn. smiley

- Glæder mig til at læse jeres svar, har intet bedre at tage mig til, når jeg er syg på sådan en grå dag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Din næste hund?
  • #1   7. nov 2011 Min næste hund

    - Hvilken race? Beagle
    - Hvilket køn? Det er vi ikke blevet helt enige om endnu
    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? DKK tavle
    - Blanding eller ikke? Renracet
    - En speciel farve? Ja, trefarvet
    - Hvornår? Så snart vi bliver enige om, at vi skal have en han smiley
    - Hvorfor? Fordi vi ikke kan have en intakt tæve, sammen med Aqui, og fordi jeg ikke er sikker på, at Lanka ville acceptere en tæve mere i huset.


  • #2   7. nov 2011 Finder mig altid en "genbrugshund"....enten fra internat eller privat.....så jeg har ingen anelse om hvilken hund jeg får næste gang.... ;0)

  • #3   7. nov 2011 Golden retriever
    Hanhund
    MED DKK tavle
    Forhåbentlig til sommer

    Racens temperament passer til mig, og så kan jeg bruge den til det jeg vil- TRÆNING smiley


  • #4   7. nov 2011 - Hvilken race? - Springer Spaniel
    - Hvilket køn? - Vides ikke endnu.
    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? - DJR (Dansk Jagthunde Registrering.
    - Blanding eller ikke? - Nej.
    - En speciel farve? - Nej.
    - Hvornår? - om ca. 3 år måske 6
    - Hvorfor? - Fordi jeg kan og vil.


  • #5   7. nov 2011 Lisa Ø, det synes jeg egentlig er en utrolig sød tanke, samt en god idé. Er sikker på at hundene får/har det godt ved dig. :o) Dog er jeg selv så sippet, at jeg gerne vil have hunden fra hvalp af, så jeg selv kan præge den, men lur mig om der alligevel ikke skulle komme til at bo en lille genbrugsbasse, hjemme ved mig engang? smiley

  • #6   7. nov 2011 - Hvilken race?
    American Akita

    - Hvilket køn?
    Tror det bliver en tæve smiley

    - Med eller uden stamtavle (hvilken)?
    Med DKK Stamtavle

    - Blanding eller ikke?
    Ikke blanding

    - En speciel farve?
    Helst ikke helt hvid ellers er de jo næsten alle smukke

    - Hvornår?
    Gerne så snart vi har sparet sammen, så inden for det næste års tid

    - Hvorfor?
    Mødte den første gang til en udstilling for 7-8 år siden og blev fuldstændig forelsket i udseendet, og da vi kæresten og jeg begyndte at studere hvad hund vi skulle have næste gang er vi kommet frem til at sådan en faktisk vil passe rigtig godt til os.
    Har Kareler nu og vil ikke afvise vi skal have en igen på et tidspunkt, men drømmehunden PT er godt nok en American Aktia


  • #8   7. nov 2011 Min næste hund:

    - Hvilken race? - Staffordshire bull terrier
    - Hvilket køn? - Han, hvis Enzo vil accepterer det
    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? - Med DKK tavle
    - Blanding eller ikke? - Ingen blanding her i huset smiley
    - En speciel farve? - Gerne rød, men farven er ikke det vigtigste
    - Hvornår? - Det bliver ikke før om 2 år, måske går der længere tid
    - Hvorfor? Hvorfor hvad ? smiley


  • #9   7. nov 2011 Jeg ved det faktisk ikke..
    Men der er 3 racer, jeg SKAL eje, før jeg dør, og det er breton, tjekkoslavisk ulvehund og australian shepherd. ^^


  • #10   7. nov 2011 Hvor jeg dog elsker at læse alle jeres svar. :o) Kan se det er meget forskelligt med køneneog racerne, dog skal de fleste have DKK stamtavle. :o)

  • #12   7. nov 2011 min næste race

    race? schæfer brugs eller hollandsk hyrdehund brugs
    køn ? kan bedst lide hanner men har en af hver ved ikke
    med eller uden tavle?? altid med stamtavle , ALDRIG uden
    farve? helst helsort hvis det er schæfer, hollandsk ja kun en farve
    hvorfor ? elsker brugshunde med meget højt gear og som elsker og være aktive


  • #13   7. nov 2011 A&D;

    Hvorfor?

    - Hvorfor dine valg er som de er. :o)


  • #14   7. nov 2011 Drømmen : En staff eller bullterrier.... Meeen tror disse racer kræver for meget af mig som person...

    Virkeligheden : En Yorkie
    Køn : Han
    Tavle : Dkk
    Farve : gerne den sølvfarvede...
    Hvornår : Vides ikke endnu...¨
    Hvorfor : Vil gerne udstille og de små racer passer bedst her i huset...


  • #15   7. nov 2011 - Hvilken race? Welsh Corgi Pembroke
    - Hvilket køn? Sindet er vigtigst, men kunne godt tænke mig at prøve at eje en hunhund
    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? DKK
    - Blanding eller ikke? Formentlig ikke... Så skulle det være fordi jeg ændrede holdning til hvad type hund, jeg gerne vil have.
    - En speciel farve? Fuldstændigt underordnet smiley
    - Hvornår? Når vi engang ikke har Buddy mere... Er ikke sikker på at jeg tør vove en hvalp, så længe han bor her.
    - Hvorfor? Jeg synes, huset er underligt tomt og trist uden en hund, der løber en i møde, altid er glad for at se en og gerne vil lave sjove ting sammen med en. Jeg bliver i godt humør af at lege med en hund, den er en god følgesvend på gåturene i skoven og den er godt selskab i sofaen til en bog eller en film.
    Mht. race så er det en udadvendt, aktiv, robust lille hund, der netop typisk ikke har et skrøbeligt temperament. smiley


  • #16   7. nov 2011 Mor til Puttehunden Prinsesse Silje!
    Ja jeg har da indtil videre ikke fået klager over betjeningen herhjemme ;o)
    Jeg synes det er fint vi er forskellige, og det at have en hvalp er for mig ikke vigtigt.
    Min erfaring er at man har store muligheder for at præge genbrugshunde, og
    udfordringerne ikke er mindre fordi det ikke en en hvalp....ind imellem tvært imod!
    Elsker hunde og jeg kan ikke holde tanken ud om alle en dejlige hunde der ikke har et hjem blot fordi nogle mennesker kasseret dem......


  • #17   7. nov 2011 Okay, Staffen er en race der passer super godt ind i vores liv. Den er tilpas aktiv og er evigt glad og fjollet. Vi kan godt lide små tunge racer. En dag vil vi gerne have en mini bull. Men vi er begge lige startet på elevpladser i år, så det passer os bedst at få en mere om et par år.

  • #18   7. nov 2011 Lise Ø
    Det er virkelig også trist at nogle mennesker bare kan aflevere deres bedste ven på et internat. Jeg kunne aldrig få mig selv til det, uanset hvor sort det så ud. Jeg skulle skam nok klare det alligevel. Man tager et ansvar når man har hund, og det gælder altså lidt mere end et par år.


  • #19   7. nov 2011 - Hvilken race? Broholmer
    - Hvilket køn? Det må nok blive en hanhund, tror jeg
    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? Jamen allerhelst DKK smiley
    - Blanding eller ikke? Nej renracet!
    - En speciel farve? typisk brun/rød
    - Hvornår? Når vi har fundet vores store hus, så der er godt plads til den
    - Hvorfor? Fordi vi simpelthen er faldet pladask for den race og vi har snakket meget om at den ville passe rigtig godt ind i vores familie smiley


  • #21   7. nov 2011 mor til puttehunden

    nu er vi alle jo forskellige og bruger vores hunde til forskellige ting så der er ikke noget galt i og finde en ny ejer til hunden what ever the reason

    du har hunde af en grund , jeg har helt sikkert nogle andre grunde og krav end dig og jeg syntes da bestemt ikke det er synd og sørge for at hunden kan få et bedre hjem


  • #23   7. nov 2011 Din næste hund:

    - Hvilken race? Labrador
    - Hvilket køn? Det ved jeg ikke helt endnu
    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? Det har jeg ikke taget stilling til endnu
    - Blanding eller ikke? Ikke
    - En speciel farve? Brun eller sort
    - Hvornår? Når vi engang har fået et barn mere
    - Hvorfor? Jeg er opvokset med hund smiley



  • #24   7. nov 2011 - Hvilken race?: Papillon (men er ikke helt sikker men regner jeg med)
    - Hvilket køn?: Tæve
    - Med eller uden stamtavle (hvilken)?: Ja DKK
    - Blanding eller ikke?: Ikke
    - En speciel farve?: Hmm nææ men hvis det er en Papillon så Tricoller
    - Hvornår?: Når jeg har pengene til at have en hund når jeg er flyttet hjemme fra.
    - Hvorfor?: Øhhmmm fordi jeg ikke kan leve uden ?? smiley


  • > VunS <
    > VunS < Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 44
    #25   7. nov 2011 Hvor er det spændende at læse alle jer andres ønske om hund, jeg har ikke selv fundet ud af hvilken race det skal være her, det eneste der er sikkert er at hunden skal have DKK stamtavle (:

  • #27   7. nov 2011 myret;

    Det er ikke det jeg synes er synd. Det er at man sender sin bedste ven ind på sådan et stresset sted med en masse gøen og fremmede mennesker, fordi man ikke har planlagt lang nok tid fremad. Den med at man ikke har tid nok til hunden, synes jeg er en underlig undskyldning, da man kunne have tænkt på det før man købte hunden.


  • #28   7. nov 2011 New-Cleopatra;

    Jamen så vil jeg sige mange tak. smiley


  • #29   7. nov 2011 - Hvilken race? Border Collie (én gang border collie, ALTID border collie) :o)
    - Hvilket køn? Tæve
    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? DKK
    - Blanding eller ikke? Tror det bliver svært at finde en blanding med DKK tavle smiley
    - En speciel farve? Det er ikke det afgørende. Men synes da de røde, trefarvede og merle er de smukkeste.
    - Hvornår? Når Bella er senior hund i agility. Så om 5-6 år ca.
    - Hvorfor?


  • #31   7. nov 2011 mor

    ja det er jeg helt enig i men der kan jo opstå ting i ens liv som gør man ikke kan have hunden .nyt job, andet sted og bo hvor hunden ikke kan være ,sygdom , krav som hunden ikke opfylder, men jeg ville kontakte min opdrætter som højst sandsynlig ville tage hunden tilbage og sælge den videre


  • #32   7. nov 2011 - Hvilken race? Siberian Husky - passer bare til mig
    - Hvilket køn? Lige nu har det ingen betydning - bare den har det rette temperament!
    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? DKK da det er den eneste organisation som FCI anderkender i Danmark
    - Blanding eller ikke? Ikke - ellers vil den jo være uden stamtavle smiley
    - En speciel farve? Farve har ingen betydning - kun temperament og gener.
    - Hvornår? Om 2 - 4 år - Så kan Neo hjælpe med at opdrage smiley
    - Hvorfor? Vil gerne have en makker til Neo


  • #33   7. nov 2011 marie k

    satme en lækker hund i har smuk er den


  • #34   7. nov 2011 Min næste hund smiley Hyggelig tråd.

    - Hvilken race? Border Collie

    - Hvilket køn? Hanhund, tror jeg.

    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? Med DKK tavle

    - Blanding eller ikke? Ikke blanding.

    - En speciel farve? Nej, farven har ikke den store betydning. Synes de er smukke i alle farver.

    - Hvornår? Om et år eller to vil jeg tro. Det afhænger selvfølgelig en hel del af hvornår der er et kuld med en hvalp til mig.

    - Hvorfor? Jeg skal have en ny agilityhund til den tid og min mand vil gerne hyrde.


  • #35   7. nov 2011 Myret
    Tak - er også selv helt forelsket - smuk og helt vidunderlig


  • #36   7. nov 2011 marie

    ;o))))


  • #37   7. nov 2011 - Hvilken race? Lia er her forhåbentlig i mange, mange, mange år endnu, så jeg ved ikke om jeg ville have energi til en Belgier når hun ikke er her mere. Hvis jeg har så bliver det en Tervueren eller en Groenendael, hvis jeg ikke har så bliver det en af de andre hyrdehunde, der kører i et lidt lavere gear.

    - Hvilket køn? Tæve

    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? Med DKK tavle, med mindre jeg falder for en voksen omplaceringshund.

    - Blanding eller ikke? Igen, med DKK tavle, med mindre jeg falder for en voksen omplaceringshund.

    - En speciel farve? Niks. Farven er ligemeget.

    - Hvornår? Da jeg er gået lidt væk fra tanken om at have to hunde så forhåbentligt først om mindst 100 år, når Lia ikke er her længere. smiley

    - Hvorfor? Jeg synes det er hyggeligt med hund i huset, kan godt lide hundetræning, og så er jeg en doven sjæl, der har brug for en hund for ikke at blive en sofakartoffel. Har jeg ikke hund, så falder mit aktivitetsniveau som regel ret drastisk...så jeg har til dels hund for sundhedens skyld.


  • #38   7. nov 2011 - Endnu en fransk bulldog smiley
    - Jeg ved ikke helt om det skal være en han eller en tæve, der er laaaaang tid til.
    - stamtavle er ikke vildt vigtigt for mig, så længe hunden er tjekket hos dyrlægen og er sund og rask med raske forældre, pg ellers bare virker frisk, kontaktsøgende, kærlig osv.
    - ikke blanding
    - helst sort, fawn eller broget, da vi har en brindle smiley
    - om 3-5 år, da vi bor i lejlighed og studerer smiley
    - fordi vi gerne vil have to, og ønsker en ven til Vega, som hun kan dele livet med i tykt og tyndt smiley


  • #39   7. nov 2011 Din næste hund:

    Hvilken race?
    - Dobermann (Kuperet)
    Synes det er en smuk og elegant hund. Det er (i min verden) hundeuniversets ferarri, og så vil jeg gerne blive mere ambitiøs indenfor hundetræning.

    Hvilket køn?
    - Skal have to, så en af hver.

    Med eller uden stamtavle (hvilken)?
    - Med, men regner med at skulle til udlandet og hente en hjem, da man jo ikke længere må kupere i danmark.

    Blanding eller ikke?
    - Ikke
    En speciel farve?
    - Vil gerne have en i almindelig sort med rust, og så en brun variant.

    Hvornår?
    - Engang når jeg har fået det nedlagte landbrugshjem jeg vil have smiley

    Hvorfor?
    - De kræver plads og motion, og så er det det eneste tidspunkt, hvor det er nødvendigt for mig at få mig nogle vagthunde. Som det er nu er vores grund stor nok til at kunne holdes øje med fra køkkenvinduet smiley


  • #40   7. nov 2011 - Hvilken race? hvis ikke det bull terrier igen så Amerikansk akita
    - Hvilket køn? tæve
    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? FCI tavle
    - Blanding eller ikke? ikke
    - En speciel farve? så mørk så mulig
    - Hvornår? hmmm om nogen år (4 ca)
    - Hvorfor? det en fantastisk lækker race, og vil gerne prøve den. Kender nogen som har den.


  • #41   7. nov 2011 sabrina

    bare husk du må ikke gå til prøver og konkurrencer her hvad jeg ved af med en kuperet hund så er det et smut til udlandet men hvor er jeg enig ;o))))


  • #42   7. nov 2011 Spændende racer, der er noget for enhver smag kan jeg se. :o)

  • #43   7. nov 2011 Myret du mener vel det til Sabina smiley

    Iøvrigt kommer der en bull terrier mere indenfor de næste 3 år så mente den næste race udover bull terrieren smiley


  • #44   7. nov 2011 ODDS

    jooo selvfølgelig kigget ikke ordenlig på navnet ups ;o)


  • #45   7. nov 2011 Hvilken race? Schæfer

    - Hvilket køn? Ligegyldigt, men overvejer en tæve næste gang

    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? Med DKK

    - Blanding eller ikke? Ikke

    - En speciel farve? Helst brun/ sort, men farven er ikke det afgørende, næste gang bliver det en brugslinie

    - Hvornår? Om maaaange år, Benny har lovet at blvie meget gammel

    - Hvorfor? Fordi jeg er blevet totalt bidt af hundesport


  • #46   7. nov 2011 Min næste hund:

    - Hvilken race? Chi, Chinese Crested Hairless, Papillion, Yorkie eller Westie
    - Hvilket køn? Tæve helst (sterilliseres)
    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? DKK
    - Blanding eller ikke? Nej
    - En speciel farve? Ville rigtigt gerne have en Blue Merles med blå åjne men de fås ikke i nogen af de racer så.... Hvis CC meget gerne med rødligt hår.
    - Hvornår? Når jeg er flyttet. Forhåbentligt i det nye år.
    - Hvorfor? Fordi det er de racer som står mit hjerte nærmest. Måske det ender med jeg får 2 nye hunde (forskellig race) hen af vejen så jeg har 3 i alt. Nu får vi se hvad økonomien og kræfterne siger til den tid.


  • #47   7. nov 2011 - Hvilken race? japansk spids, selvfølgelig
    - Hvilket køn? tæve....det andet ville blive for besværligt
    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? DKK tavle
    - En speciel farve? hmmm den var svær *GGG*
    - Hvornår? kommer an på så meget.....nu regner jeg jo med at mine hunde bliver mindst 20 år og så kan det godt vare længe
    - Hvorfor? en japansk spids passer til mit temperament og desuden er jeg opdrætter under DKK...


  • #48   7. nov 2011 Næste hund:
    Beauceron
    Hanhund ( det trives jeg godt med)
    DKK
    Traditionel sort / (rød)brun
    2012 / sensommer-efterår
    Er i den grad til store vapser, men vil gerne have en med liiiidt mere krudt i end min smukke roooolige Barley. Til gengæld vil jeg gerne have et overlap på de to, så jeg kan få glæde af den "trænings hjælp" som Barley kan bidrage med.


  • #49   7. nov 2011 - Hvilken race? Schæfer selvfølgelig.

    - Hvilket køn? Næste gang nok en hanhund. Har 2 tæver nu.

    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? ALTID med. DKK.

    - Blanding eller ikke? Ikke.

    - En speciel farve? Kunne godt tænke mig en sort/gul hanhund.

    - Hvornår? Vides ikke.

    - Hvorfor? Fordi det er racen for mig.



  • #50   7. nov 2011 - Hvilken race? Jeg går og drømmer om en Border Collie, men kæresten elsker Schæfere, så det er ikke helt til at vide hvad det bliver. Og vi elsker jo også Corgien. Ihhh det bliver svært når vi skal vælge.

    - Hvilket køn? Tæve

    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? DKK

    - Blanding eller ikke? Nej

    - En speciel farve? Nej, for mig er farven ikke så vigtig. Jeg synes sundhed og temperament kommer først.

    - Hvornår? Når Elli er lidt ældre og måske skal vi også lige flytte først.

    - Hvorfor? Jamen jeg kan slet ikke undvære at have hund og Elli vil elske at få en søster.


  • #51   7. nov 2011 - Hvilken race? Schæfer
    - Hvilket køn? Han
    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? Med, DKK
    - Blanding eller ikke? -
    - En speciel farve? Grå (eller rettere af brugslinjer, farven er ligegyldig.
    - Hvornår? Inden for et par år
    - Hvorfor? For ikke at stå med hundevaacum, når en falder væk.


  • #52   7. nov 2011 race: hmm, skotsk terrier og/eller sealyham terrier

    køn : altid tæver
    Stamtavle : uden tvivl DKK
    blanding: nej, eller måske engang hvem ved...
    farve : en sort skotte, en hved skotte og en sealy med så meget farve som mulig

    Hvornår og hvorfor : ja, ikke lige med det samme dem jeg er har er jo ret unge... men måske om 8-10 år, fordi der ellers bliver for tomt...


  • #53   7. nov 2011 - Hvilken race? Shiba inu
    - Hvilket køn? Tæve
    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? Ja - dhl
    - Blanding eller ikke? - Nope
    - En speciel farve? - Gerne en black/tan hvis der er en tæve i kuldet
    - Hvornår? Om 4 - 6 mdr
    - Hvorfor - Fordi vores nuværende er syg, og skal aflives, og vi får derfor en ny af opdrætter


  • #54   7. nov 2011 Race : Rottweiler
    Køn : Han
    Tavle : DRU
    Hvornår : Inden for det næste år
    Hvorfor : Fordi Rottweileren er den perfekte hund ! smiley


  • #55   7. nov 2011 - Hvilken race? F.T. Cocker
    - Hvilket køn? Tæve - jeg er bare ikke til hanhunde...
    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? Med
    - En speciel farve? Gerne sort - elsker sorte hunde, men det er ikke altafgørende
    - Hvornår? Når Layney ikke er her mere.
    - Hvorfor? Fordi jeg gerne vil have 2 hunde - eller 3 smiley


  • #56   7. nov 2011
    Næste hund bliver sandsynligvis endnu en tibetansk mastiff. Tror også denne vil blive en tæve.
    Den skal have en tavle (fci) som kan overføres til Dkk. Det vil unde iingen omstændigheder blive en blanding.
    Farven... tjaaah, den er ikke så vigtig men synes at farverne "gold" og "blue and tan" er smukke..*S*
    Hvornår det bliver ved jeg ikke - måske om ½ år (hvis jeg falder over den HELT rigtige kombinatione) eller måske først om 10 år..
    Hvorfor det skal være denne race? Kender man racen ved man hvorfor :o))


  • #57   7. nov 2011 - Hvilken race? Labrador

    - Hvilket køn? Hanhund

    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? Med DKK-tavle

    - Blanding eller ikke? Ikke blanding

    - En speciel farve? Har ikke stillet "krav" til farve denne gang smiley

    - Hvornår? Om knap et år - den er bestilt smiley

    - Hvorfor? Jeg vil gerne have to hunde og Labrador er den race, der passer bedst til vores familie smiley


  • #58   7. nov 2011 Hvilken race? Bull Terrier

    - Hvilket køn? Tæve

    - Med eller uden stamtavle (hvilken)?Med ( fra england)

    - Blanding eller ikke? Ikke

    - En speciel farve? Hvid

    - Hvornår? om et par år

    - Hvorfor? Det er ynlings racen! opvokset med dem


  • #59   7. nov 2011 Race. Dobermann igen

    Køn. Tæve (syntes de er lettere)

    Stamtavle. Helt sikkert. Og fra DKK

    Blanding. Nej

    Farve. Vil godt ha`en brun

    Hvornår. Om nogen år, med mindre jeg lige falder over den rigtige


  • #60   7. nov 2011 - Hvilken race? Cavalier king charles spaniel

    - Hvilket køn? Han hund uden tvivl

    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? Med DKK/FCI bog

    - Blanding eller ikke? Ingen blanding her kun FCI bog

    - En speciel farve? Blendheim selvfølgelig smiley

    - Hvornår? Først når Fluffy ikke er her mere og Bazil er blevet lidt ældre, må kun have 2 hunde hvor jeg bor.

    - Hvorfor? Jeg elsker cavalieren det er bare den rigtige hund for mig, og så er jeg mest til hanhunde, synes de er nemmere end tæver smiley



  • #61   7. nov 2011 Oh...

    Race : Se det komme an på hvornår den næste hund lander. Er vi stadig her i lejligheden, så bliver næste vaps endnu en bolognese. Er vi kommet videre til noget større og mere landligt, så skal jeg måske have min husky.
    Køn : Hvis det bliver huskien - tæve. HVis bolognese så kommer det an på hvad jeg har der kan indgå i mit opdræt på tidspunktet og hvad der er af gode hunde.
    Tavle : DKK eller anden FCI
    Hvornår : Når det passer.
    Hvorfor :


  • #62   7. nov 2011 Min næste hund bliver en irsk ulvehund......helst en tæve men ikke afgørende kommer an på hvad der bedst passer til mig og det jeg kan tilbyde hvalpen tager den som opdrætter mener passer bedst....med dkk stamtavle og farven er heller ikke afgørende...dog gerne fawn men igen heller et det rigtige valg end efter farve......og jeg håber på at til sommer har jeg den lille vidunder.....men der er jo ikke så tit hvalpe indenfor den race så må vente til den rigtige hvalp er der........glæder mig

  • #63   7. nov 2011
    Min næste hund:)

    - Hvilken race? ...Azawakh

    - Hvilket køn? ...Han

    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? ...Med VDH, som selvfølgelig overføres til DKK

    - En speciel farve? ...Rød

    - Hvornår? ...januar/februar

    - Hvorfor? ...Azawakh passer perfekt hos os, og er blevet tilbudt en hvalp efter vores egen hund's søster. Kunne ikke være mere perfekt:)


  • #64   7. nov 2011 - Hvilken race?
    Rescue.

    - Hvilket køn?
    Han

    - Med eller uden stamtavle (hvilken)?
    Uden bliver det jo nok.

    - Blanding eller ikke?
    100% ægte rescue

    - En speciel farve?
    Nix. Her er det personligheden der tæller.

    - Hvornår?
    Når den rette hund dukker op

    - Hvorfor?
    Hvorfor hvad?


  • #67   7. nov 2011 Næste hund....endnu en Grand Danois, helst hanhund (er jeg mest til), hvis stamtavle-DKK, gerne endnu en Mantel eller en blå, men det bliver først engang, når vi ikke har Bailey (lab/golden) mere...
    FORDI jeg er faldet pladask for GDéns skønne temperament og størrelse ikke mindst (men nu er Ludvig jo også kun ca. 4 en halv måned)


  • #68   7. nov 2011 Min næste hund:

    - Hvilken race? Groendal Belgisk hyrdehund

    - Hvilket køn? Tæve, elsker deres særheder

    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? Stamtavler er et must og næste gang er det Dkk.

    - Blanding eller ikke? Ingen blandinger da jeg fortrækker at vide hvordan udfaldet bliver.

    - En speciel farve? Ja den fås kun i sort så jeg vælger sort. smiley

    - Hvornår? En gang når jeg er flyttet og når malou er faldet til.

    - Hvorfor? Grunden til at jeg ønsker en hund mere er nok at jeg er blevet lidt bidt af IPO og vil gerne træne dette, jeg har dog ingen drømme om at vinde noget. Jeg vil også gerne give malou en ven som hun kan hygge sig med når jeg er på job.


  • #69   7. nov 2011 - Hvilken race?
    Enten en toller (Nova Scotia Duck Tolling Retriever) igen
    eller endnu en tibbe (Tibetansk Spaniel)

    - Hvilket køn?
    Tolleren SKAL være tæve, da jeg vil have hvalpe
    Tibben bliver nok også en tæve, men hvis den helt rigtige han dukker op, tager jeg den.

    - Med eller uden stamtavle (hvilken)?
    Kun med DKK/FCI-tavle

    - En speciel farve?
    Tolleren bliver jo nok en rød nuance med hvide aftegn smiley
    Tibben? Ja bare ikke hvid eller ren sort

    - Hvornår?
    Når jeg enten er flyttet til mere plads, eller ikke har så mange hunde mere.

    - Hvorfor?
    Tibben: Vil bare godt have en mere.
    Tolleren: Vil forsøge at lave nogle gode hvalpe, så jeg igen kan være stolt af min race. Synes den danske avl er røget helt af sporet



  • #70   7. nov 2011 Wickie S: en westie fælder smiley

  • #71   7. nov 2011 Rikke: ja måske men ikke mere end vi selv gør. Det er da i det mindste min erfaring.
    Jeg havde aldrig tåtter liggende i krogende og jeg (undskyld) støvsuger ofte kun hver 14 dag


  • #72   7. nov 2011 PS: Nu blev min Westie klippet kan være der er forskel på fældningen på det og trimning?

  • #73   7. nov 2011 Det skal jeg ikke kunne sige om det påvirker det, men vores er også altid blevet trimmet smiley det skal dog siges at vores sealy fældede meget mere men at sige de ikke fælder, er i hver fald ikke helt rigtig smiley
    Theis bliver trimmet hver 6-8 uge, hvilket er jo er rimmeligt ofte og der bliver yder pelsen jo hevet af, så når det heller ikke selv at falde af... men hvis man venter til hver 3-4 måned så fælder de noget mere smiley

    Nå jeg vil også være med smiley

    - Hvilken race? Bullmastiff

    - Hvilket køn? Tæve
    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? DKK tavle selvfølgelig
    - Blanding eller ikke? raceren (ellers får jeg jo ikke den hund jeg gerne vil have :))
    - En speciel farve? Brindel eller fawn siger mig mere end den røde
    - Hvornår? Til forået
    - Hvorfor? Fordi racen passer til mig og mine forventninger til en hund + at jeg kan give den hvad den har brug for. Jeg har villet have en Bullmastiff siden jeg har 15, så jeg er haft rimelig med tid til at studere racen og tænke det igennem fra alle sider og vinkler smiley



  • #74   7. nov 2011 - Hvilken race? Cavalier
    - Hvilket køn? Tæve
    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? Dkk tavle
    - Blanding eller ikke?%
    - En speciel farve?Blemheim
    - Hvornår? Det ved jeg ikke, når Rico ikke er her mere.....
    - Hvorfor? Fordi den race passer godt til mit behov smiley


  • #75   7. nov 2011 Blemheim=Blendheim selvfølgelig, ved ik lige hvad der skete dér smiley

  • #76   7. nov 2011 - Hvilken race? ...Old English Bulldog

    - Hvilket køn? ...Tæve

    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? ...Med stamtavle i OEB.DK og NKC

    - En speciel farve? ...Rød

    - Hvornår? ...Når mine nuværende tæver ikke er her længere (om maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange år)

    - Hvorfor? ...OEB passer perfekt i denne familie. Børneglad, kærlig, lalleglad, uintelligent, legesyg og trænbar er nøgleordene, og der passer en OEB super.




  • #77   7. nov 2011 Min næste hund:

    - Hvilken race?
    - Hvilket køn? Han
    - Med eller uden stamtavle (hvilken)?.....
    - Blanding eller ikke? ja. Chihuahua/ papillion
    - En speciel farve?
    - Hvornår? tjaa nok engang om 7 år da jeg flytter hjemmefra.. har jo stadig min lille vapsepige<3
    - Hvorfor? hmm hvorfor ikke?..


  • #79   7. nov 2011 - Hvilken race: miniature bull terrier
    - Hvilket køn: Underordnet
    - Med eller uden stamtavle: med. Tavlen afhænger af hvilket land det ender med at blive.
    - En speciel farve: I bund og grund underordnet, men gerne tricolor eller rød
    - Hvornår: forhåbentligt næste år, men måske først i 2013


  • #80   7. nov 2011 Sikke en masse forskellige racer der dukker op her i tråden, havde slet ikke regnet med så mange svar - hvor er det dejligt. :o)

  • #82   8. nov 2011 Rotte
    han
    DKK
    sort/rust
    til sommer,er bestilt
    Fordi jeg er til rotten og har altid været.. det er racen for mig smiley


  • #83   8. nov 2011

    - Hvilken race: Endnu en staffordshire bull terrier
    - Hvilket køn: tæve
    - Med eller uden stamtavle: med. Tavle men sikkert tysk hunde klub, og jeg gider ikke betale 1200 kr for at få den i DKK
    - En speciel farve: blue hvis jeg kan finde en
    - Hvornår: langt ude i fremtiden, ikke mens haven og sofaen er så begrænset


  • #84   8. nov 2011 Det har jeg slet ikke taget stilling til endnu, der går forhåbentlig 10 år endnu *G*

  • #85   8. nov 2011 Race : Boxer hvis helbredet tillader det ellers Lagotto
    Hvilket køn: Har jeg ikke bestemt endnu.
    Stamtavle: FCI
    Farve: Boxer Mørkt (sort) stribet Lagotto "hønsehundefarvet"
    Hvornår: Om forhåbentlig mindst 10 år eller når insekterne ikke er her mere.


  • #86   8. nov 2011 - Hvilken race? Flatcoated retreiver - tror jeg
    - Hvilket køn? Han,
    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? DKK (FCI)
    --En speciel farve? Helst sort
    - Hvornår? Om 2-3 år
    - Hvorfor? fordi så mangler jeg en ny træningsmakker og familiehund smiley


  • #87   9. nov 2011 - Hvilken race? Dobermann
    - Hvilket køn? Tæve
    - Med eller uden stamtavle (hvilken)? KLART DKK tavle
    - Blanding eller ikke? Nej
    - En speciel farve? Helst black tan
    - Hvornår? Forhåbentligt til foråret
    - Hvorfor? Fordi det er mandens drømmehund og jeg kan osse godt lide dem.
    Det er en større hund end dem vi har og jeg vil gerne være lidt aktiv til træning med hunden.
    Prisen er 100 % ligemeget - jeg betaler ved kasse 1 og smiler over at have fået min nye hund, så det glæder vi os meget til.




Kommentér på:
Din næste hund?

Annonce