1.002 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 57 Svar

Hvilken race skal man vælge? Hvilken race skal man vælge?

Halløj, jeg søger lidt råd og vejledning, og tænkte at her var det rigtige sted at finde det:D

Jeg er ude at lede efter den perfekte race(r), og håber at der er nogle hundekloge mennesker der kan hjælpe lidt med hvad der måske er det rigtige for os:)

Vi er 3 unge mennesker der bor sammen ude på landet, mig, kærestem og barndomsveninden.
Lidt om os:
Vi er alle under uddannelse, så det skal være en der kan være alene hjemme lidt.
Vi er aktive, og går gerne tur. Derudover har vi en stor have. Og hundehus fra tidligere lånehund.
Vi har kat, er der bestemte ikke-venlige-mod-katte-racer?
Vi er ikke rige på penge, så vi tror at de skal være en ikke alt for stor hund(e), ja vi regner med at skulle have to, for enehund er synd når vi ikke er hjemme hele dagen:)
Vi er nusse-hygge mennesker.

Vi ved intet om hunde pg forskelle på racer, udover størrelsen, så vi håber at der er folk herude der gerne deler ud af lidt viden:D

Hilsen W

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 500 kr.
  • Gardinskinne i loft 250 kr.
  • Hej! Jeg har lige købt et IKEA garderobeskab (model: Rådmansö]), og jeg har brug for hjælp til at samle det. Skabet er bresde 118 dybde højde64H190 cm, og det er stadig i sin originale emballage. Kan du hjælpe mig med at samle det hjemme hos mig i Nørrebro? Hvad vil det koste, og hvornår har du tid? Venlig hilsen, Sasha please, if possible, reply in english thanks! i would need it to be done ideally this morning, but also tomorrow morning is fine 800 kr.
  • Udskift Nilhane / Stophane 1.400 kr.
  • Reparation af tørretumbler 1.500 kr.
  • Træfældning 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken race skal man vælge?
  • #1   9. nov 2011 For mig lyder det som om i skal have en Grå Schæfer eller en formel 1 Labrador smiley

• #2   9. nov 2011 For mig lyder det da ikke så hverken schæfer eller formel 1, det er 2 yderst aktive hunde, der står intet om træning...

• #3   9. nov 2011 Schæfer.. Nu lytter jeg meget til rygter, men får de ikke ofte gigtproblemer, eller rygproblemer eller sådan noget? smiley labrador har vi tænkt på, men den er jo så almindelig smiley

• #4   9. nov 2011 Træning? Nej sådan noget har vi ikke planer om, udover det der hjemlige sit og små tricks:)

• #5   9. nov 2011 Fransk bulldog smiley

• #6   9. nov 2011 Ua, Det er herligt at i skriver racer, men vil i ikke lige skrive hvorfor netop de racer? smiley
    En fransk bulldog ser sød ud, i hvert fald dem der er herinde;p Men de ser også lidt dovne ud, er det rigtigt set? smiley

• #7   9. nov 2011 Har I haft hund før? og hvor meget kender I til opdragelse osv?

• #9   9. nov 2011 De franske jeg ser her ude, de er ihvertfald ikke dovne smiley

• #11   9. nov 2011 Vi troede at vi havde fået kærligheden, en pyneerdame. Vi havde fået hende fordi hendes forrige ejer blev alvorligt syg, vi havde hende i 9 måneder da han blev rask igen. Så rejste vi op i nordsverige for at aflevere hende, og deroppe fandt vi ud af hvor vigtigt der er at have flere, og ikke bare en:) Vi lærte samtidig med at sådanne to vil æde os ud af huset...
    Med opdragelse, så synes vi selv at vi har styr på det, men har kun haft én hund før, så det er begrænset med hvad vi har af erfaring:)

Vi havde sådan set lovet os selv ikke at få hund, men vi er kommet frem til at vi ikke kan undvære en vores firbenede venner:)

• #12   9. nov 2011 Der er flere hunderacer, der generelt er dårlige til katte - herunder de store spidshunde. Alle mindre dyr er byttedyr, og de vil derfor blive jaget. Hvis hvalpen vokser op med kat, kan den blive accepteret, men der vil ofte gå jagt i den alligevel.

• #13   9. nov 2011 pia k
    Det lyder som om du er inde på noget:D
    pelspleje kan jeg godt lide, så har man noget at hygge med.
    Selskabsracer siger du? Hvor manger er der af dem? smiley

• #14   9. nov 2011 når i skriver at i er aktive, betyder det så at i er meget væk hjemmefra også efter "skoletid"

i må endelig ikke købe to hunde på en gang....slet ikke som førstegangshundeejere.
    lad den første blive voksen, så kan den også hjælpe til med at opdrage på nr 2 hund.
    og med voksen mener jeg over 2 år.

mange gør den fejl at de får nr 2 for tidligt og ender op med en teenagerhund og en hvalp.....tro mig det er ikke altid lykken

den type hund i skal have skal ikke have så meget jagtinstinkt at den vil jage katten.
    for øvrigt lige et spørgsmål mere, er jeres grund hegnet ind, for hvis den ikke er, så skal det jo være en hund der generelt ikke vil strøjfe - igen ikke en jagthund.

jeg kender ikke alle racer og slet ikke i dybden, men min egen japanske spids kunne godt trives et sted som hos jer.

• #15   9. nov 2011 se evt DKKs video hvor de viser lidt om de forskellige racer
    http://dansk-kennel-klub.dk/DVD-2

• #16   9. nov 2011 Jeg kan anbefale DKK's før du køber hund kursus så bliver i en hel del klogere

• #17   9. nov 2011 I kan godt overveje shetland sheepdog, da den er billig i drift, aktiv, pelsrig og godt kan forventes at kunne med andre dyr.... MEN, i er som minimum nødt til at købe en bog om hjemmetræning og aktivering, for det er en hamrende intelligent hund, og det er synd for den at den ikke får brugt sin hjerne.

Når i nu er 3, så skal i også fra start være enige i hvem der står som ejer af hunden(e). Hvis du og kæresten går fra hinanden, eller veninden flytter ud, så skal i have styr på fra start hvor hunden(e) ender.

Jeg vil også skynde mig at sige at i skal søge via specialklubben da i så også har mulighed for at checke forældredyrenes øjenstatus (de skal være testede inden avl).

Andre racer som måske kunne have interesse:
    Whippet
    Cavalier King Charles Spaniel
    Fransk Bulldog
    Japansk Spids
    Schipperke?

• #18   9. nov 2011 Vi har et område der er hegnet ind, og så har vi planer om også at hegne haven ind, så vi altid med god samvittighed kan lukke the hund ud:)

Hmm, smart tanke med ikke at få to på en gang, sådan havde vi ikke tænkt:)

Tja, det med vi er aktive er ment på to måder:
    Vi lufter gerne, lange gode skovture i weekenderne, så dovne hunde er ikke os. Gode morgenture savner vi også...
    Men i dagligdagen er vi også hestetøser:) Hesten står her hjemme, så der vil kun være studietiderne hvor vi ikke er hjemme:)

• #19   9. nov 2011 oi ja, vi hverken drikker eller ryger smiley

• #20   9. nov 2011 Vi har aftalt at det er mig og veninden der skal købe hund, hver for sig på papirne:)

• #21   9. nov 2011 I øvrigt er jeg enig med Connie og Heidi. Før du køber hund kursus, og køb én af gangen. At opdrage på to hunde i lømmelalderen kan i godt glemme alt om. smiley

• #22   9. nov 2011 Hmm, jeg havde egentlig først tænkt mig at der skulle ske noget med hund til sommer, men måske er det ikke forkert at købe en omkring januar og så en til sommer? smiley

• #23   9. nov 2011 *** Hold op hvor er jeg glad for at jeg skrev herinde og ikke bare kastede mig ud i det***
    puha, i er fantastiske:D

• #24   9. nov 2011 nej at købe hund nu og så igen til sommer er alt for tidligt efter hinanden, så får i netop en teenagerhund og en hvalp

vent 2 år med at få nr 2, især fordi i er førstegangshundeejere

• #25   9. nov 2011 Kan kune tilslutte mig de andre - start med 1 hund !
    Det første 1-2 år i hundens liv er baby-teenager perioden , og det kræver en del arbejde - ligegyldig race smiley der er meget at lære dem og det kan tilrider være er helvede at være hvalpe ejer , og så oveni købet til 2.. Puuhha ville nødig gøre det smiley
    Desuden har mange hunde bedst af, at der er 1,5-2 år mellem den , det skaber den bedste balance .

Jeg kan kun varmt anbefale både mops og fransk, har selv de 2 dejlige racer og de er bestemt ikke dovne smiley de er pt de
    Mest legesyge og aktive hunde jeg kender!! De er billige i drift, hvis man sørger for at købe nogen hunde med papir , da der ellers kan følge lige skavanker . De kan sagtne s holde til lange ture og stadig være friske når man kommer ind smiley

• #26   9. nov 2011 Mine forældre har carrin terrie, der er også søde hunde - dog kan de være ret kønsaggrasive..

• #27   9. nov 2011 Hvis det skal gå så stærkt, så ville det ikke være nogen dårlig idé at kontakte et internat (eller specialklubben for den race i er interesseret i) og spørge om der evt er en voksen hund til omplacering.

Når den er faldet til efter et halvt år, så kan i snakke om at anskaffe jer en hvalp.

• #28   9. nov 2011 vil en cairn terrier ikke også være lidt svær at få til ikke at jage katte....den jeg kender jager alt, lige fra fuglene i haven til cyklerne på vejen

• #29   9. nov 2011 To års mellemrum minimum.
    Især, når I er helt nye i det med at have hund.

En hvalp/ung hund kræver bare sindssygt meget! Der er tusind ting, som der skal indlæres, og de forstår ingenting. Og to af dem bliver simpelthen en kæmpe mundfuld. En hund kan sagtens trives med at være alene- nogen foretrækker det endda.

Jeg ville nok kigge på Cavalier King Charles Spaniel. Lille hund, som kan holde til at komme med ud og som er nem at opdrage.

• #30   9. nov 2011 god ide Søster

• #31   9. nov 2011 Jeg kan kun anbefale en Fransk bulldog smiley

• #32   9. nov 2011 mht 2 hvalpe samtidig, så kan du læse folks erfaringer i følgende tråd:

http://www.hundegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=487337

der er både for og imod smiley

• #33   9. nov 2011 måske kunne I finde en voksen hund og en hvalp?

• #34   9. nov 2011 I kan også kigge på Westie, Det er en sød og glad lille hund. Elsker selskab og elsker lange ture. Ved ikke med alle Westier men min elskede Katte og det var ikke som frokost.
    Der er nogen udgifter hvis i vælger trimning så skal det gøres hver 3 til 4 måned, i kan dog også vælge at købe en god klipper og klippe den ned. Dette er billiger men så må i være indstillet på i MÅSKE får brug for et dækken i de kolde vinter vi efterhånden har.

Westie er ikke dyr i foder heller.

I skal dog være opmærksom på racen lider meget af allergi så gør jer selv den tjeneste kun at se på hvalp hos en god opdrætter uden denne svøbe blandt tidligere avlet hvalpe og forældrehunde.

Lige et sidste råd. Da i ikke har så mange penge vil jeg uanset race i vælger råde jer til at tegne en sygeforsikring fra start af. 1500 kr kan syndes af meget oven i købs pris og pris på alt det i skal have til start men de er givet godt ud.
    Netop når man ikke er rig syndes jeg det er vigtigt med den sikkerhed at hunden kan blive behandlet uanset økonomi i tilfælde af den bliver syg.

• #35   9. nov 2011 Det er ikke første gang vi har hund i huset, det er bare første gang vi selv skal købe:)
    Vi har heller ikke super travlt, og det behøver ikke som sådan at være en renracet.
    penge bekymrer os ikke rigtigt:) Om den rigtige hund koster 15000 eller om vi skal finde den på et internat er ligegyldigt, bare kemien er der:D
    Vi leder efter husets bedste ven:)

• #36   9. nov 2011 hvis det er første gang i har hvalp, vil jeg stadig stærkt fraråde at købe to hvalpe på samme tid eller med kort interval

• #37   9. nov 2011 PS: ud af de 1500 til forsikring er det jo også kun de ca 1000 som er sygeforsikring. Ansvar skal i jo ifølge loven have alligevel 8-)

• #38   9. nov 2011 Wicki: Men det er første gang i skal have en fra start ikke? Der er kæmpe forskel på at låne en opdraget hund og så stå med en hund, der er helt blank! Men en voksen hund vil nok ikke være en dum idé

• #39   9. nov 2011 Hov, da jeg skrev at vi ikke er rige oppe i annoncens start, mente jeg at jeg ikke glædeligt vil have en sror stor hund der på sigt spiser mig helt ud af huset:)
    Vi har sparet sammen til den rigtige vov, men størrelsen er vi meget i tvivl om, også i forhold til motion:)

• #40   9. nov 2011 Hej Wicki,

Nu har jeg ikke læst hele indlægget men jeg tænker hvad med en Eurasier det er den eneste hunderace der er opdrættet til at være en familie-/selskabshund.

I kan læse om Eurasieren her: http://www.eurasierklubdanmark.dk/

Måske kunne I tage med til den fælles skov tur som bliver afholdt den 12 november så kan I tale med ejerene og hilse på hundene for det er altid godt at opleve dem live ; )

• #41   9. nov 2011 Reiki

Det var en god idé!

• #42   9. nov 2011 du får nok kun bud på renracet hunde, for blandinger kan man jo ikke vide hvordan falder ud....hverken aktivitetsmæssigt eller sindsmæssigt.

så kan i købe en voksenhund

• #43   9. nov 2011 Den hund vi lånte var helt blank, og må indrømme at det ikke var alle skavanker vi fik pillet af hende. Fik hun chancen skrallede hun en cykel(med mand på, dem kunne hun ikke lide). Men hun lærte at gå i snor, komme når man kalder og i det hele taget være en god hund:) Hun kom fra udendørs forhold hvor hendes hovedopgave var/nu igen er at gø højt sammen med de andre hunde så bjørnene bliver skræmt væk smiley
    Rigtig uciviliseret smiley

• #44   9. nov 2011 Lassiehunde kan vi godt lide:)
    Det tror jeg er et fornuftigt bud:D

• #46   9. nov 2011 Wicki: collien kræver en del hjernearbejde, da det er en yderst intelligent brugshund.

• #47   9. nov 2011 Reiki - tak at du lige kom mig i forkøbet smiley

Ja, eurasiere ville passe godt til jer, Wicki, de er nemlig selskabshunde i lidt større størrelse - og knytter sig til alle i familien.

• #48   9. nov 2011 selskabshund i større størrelser smiley Det lyder genialt. Er det også en hund der med lidt træning kan gå uden snor?

• #49   9. nov 2011 Hvis I er til daglige gåture og ønsker en hund der er nem at opdrage vil jeg foreslå en collie.
    Den er førerfikseret og lærer nem at indordne sig efter familiens liv. Den skal have daglig luft og motion og den vil elske mentale udfordringer, men det er ikke en hund der kravler på væggene, hvis den ikke går til træning tre gange om ugen.
    En collie er en hyrdehund og den vil sørge for at samle familien og de dyr der nu hører til der. det er ikek en hundegårdshund, den vil være ved sin flok.
    Pelsplejen er moderat - faktisk er den meget nemmere end den ser ud til, ihvertilfælde hvis man køber den klassiske type.
    den findes også i en korthårsmodel, hvis man ikek ønsker den lange pels.
    Collien er generelt en sund hunderace med bl.a sunde hofter. det er en mellemstor hund der vejer 20-30 kg.

• #50   9. nov 2011 Lige bortset fra størrelsen, så synes jeg også at collien er et bedre bud en sheltien (som jeg kom med). Sheltien er ikke en "svær" hund, men den er som en collie der har drukket væsentligt mere kaffe. smiley

• #51   9. nov 2011 jamen det med størrelsen tænker jeg også med Eurasieren, bliver den ikke for stor?

• #52   9. nov 2011 Hvor står der at det ikke må være en stor hund?

• #53   9. nov 2011 den koster for meget i foder

• #54   9. nov 2011 Nå sådan indirekte smiley
    Jamen collien er ikke speciel dyr i foder selvom den er en mellemstørrelse hund, men OK den spiser da mere end en chi!

• #55   9. nov 2011 eurasieren er en mellemstørrelse - tæverne ligger omkring 20-23 kilo. Det er ikke nogen stor hund. Prisen på foder afhænger af hvad man fodrer med.

Nogle eurasiere kan gå uden snor - vores Dorthea/Namie kan. Vores ældste tæve kan derimod ikke. Det handler også om hundens personlighed.

• #56   9. nov 2011 Vi tænker også lidt på den med personlighed, og ønsker derfor en
    hvalp smiley

• #57   9. nov 2011 vi havde vores cairn sammen med vores katte uden nogen problemer :)men katte og andre dyr den mødte kunne den godt finde på at jagte smiley - sådan da ..

Men eller som de andre siger så er en FB, sheltie eller westie en god ide smiley

• #58   9. nov 2011 I mine øjne er Cavalier King Charles den mest geniale hund, hvis man gerne vil have en lille hund, og gider pelspleje.

Den duer til det hele.
    Kan være aktiv eller ej, nem at have med at gøre ikke meget støjende.
    En genial lille hund, med et skønt temperament.

• #59   9. nov 2011 Ja, Lisbeth som du skriver nogle Euraiser kan gå uden snor og andre ikke - derfor vil jeg opfordre jer til at tage med på Euraiser skovtur som tidligere nævnt så I kan få svar af andre Euraiser ejere ; )

• #61   10. nov 2011 Tja. man ved jo aldrig med kærester... :=) Mig mig og veninden bliver sammen, og det er os der skal have hund. Vi har efter overvejelserne besluttet os for at se på markedet, og så købe en hund når vi finder en der passer smiley
    Altså, kun én nu, og ikke to som vi før snakkede om, der har i overbevist mig om at det med sikkerhed giver et slemt udfald:p

MANGE TAK FOR HJÆLPEN TIL DE DER SKREV smiley

Kommentér på:
Hvilken race skal man vælge?

Annonce