4. feb 2008 Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
når hunden har noget galt i halsen hvad gør man så når hunden har noget galt i halsen hvad gør man så
Joey spiser RIGTIG meget græs lige i tiden, vi taler om stadiet før koen... Aner ikke hvorfor han gør det, har haft ham til dyrlæge og han sagde han var sund og rask, og kunne heller ikke finde nogen grund andet end at han jo måtte synes det smager godt..
Nå men, det korte af det lange, han går tit sådan et græsstrå galt i halsen, tit sidder det så jeg kan trække det op igen, men igår sad det helt nede i svælget og jeg kunne bare ikke få ved på den ene eller anden måde, han hostede og brækkede sig i et væk i 1 time, hvorefter jeg ringede til dyrlægen som sagde jeg skulle tvinge ham til at drikke, det gjorde jeg, det hjalp ikke.. gav ham så sådan noget tørret kylling så jeg vidste han ville synke mange gange i træk, og det hjalp så sammen med lidt vand bagefter..
Idag har han så igen spist græs, og igen sidder der noget i halsen på ham, nu får han lige lidt tid til at se om han kan klare det selv, for vil ikke pille ham for meget i halsen på den måde.. Pludselig slog det mig så, her kan han jo sagtens trække vejret, men hvad gør man hvis han reelt en dag får noget i den "gale hals" hvis hunde kan det´? kan man give dem en heimlich?
Ja ved gdt det er et sært spørgsmål, men hvis det her fortsætter, så kan det jo være jeg må ty til 112-metoderne... dumme græsædende hund...
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.685
De gange hundene har fået noget galt i halsen her, har det været ben, som de enten har brækket op, eller vi har kunne få fat i, men hvad nu hvis....
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 95 Hunde: 4 Emner: 956 Svar: 17.791
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.314
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 529
okt 2007
I en nødsituation hvor alternativet er døden er det eneste rigtige handling da alt andet vil betyde døden ..
Men det er selvf. altid det bedste scenarie hvis man rent faktisk ved hvad man laver :o)
Godt råd at låse op om førstehjælp generelt og evt. tage et kursus. Både for ens egen skyld og andres ...
okt 2007
okt 2007
apr 2009
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 76
der var rådet og stille sig bag ved dem og så klappe dem "hårdt i begge side med flad hånd og få dem til og give et ordentlig grynt.
har desværre prøvet det en enkelt gang med lennox og det virkede selvom det virker voldsomt
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 3.609
jul 2011
okt 2007
jul 2011
hvis noget sidder fast i spiserøret og det blokere halsen, så kan luftvejene blive klemte og luften ikke kan passere.. det er yderst sjældent at noget sidder fast i luftvejene, eller jo, støv eller lignende kan irritere, men der kan ikke komme noget igennem næseborene som er så stort, at det blokere HELT for vejrtrækning. så skal det igennem svælget og ende i luftvejene på den måde, og det er der sådan en minimal risiko for at der sker ved en sund hund, med normal muskelfunktion i halsen og svælget.. det kan ske ved en svækket og syg hund, men det er jo ikke det diskussionen handler om
jul 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 257
Men jeg har hørt at gunden til at de spiser græs kan være at de trænger til at få renset ud i maven, og at græs får maven igang som så fremprovkere at de brækker sig, og så er maven i orden igen. Jeg ved ikke om det passer men det er hvad jeg har hør.
jul 2011
Sanne M, Kradsebørsten og hundehvalpens moar
Prinsesse: Og når så genstanden sidder i luftrøret? Så er det i hvert tilfælde det helt helt helt forkerte at gøre at forsøge at skubbe det ned ...
-------------------------------------------------------------------------------------------------
jeg har aldrig sagt at man skal tage det roligt!!! det har jeg bestemt ikke selv gjort de gange hvor det har været galt med mine hunde..
det jeg siger er, at hvis det sidder i spiserøret og det IKKE kan komme op, så bliver man nød til at prøve at få hunden til at synke det!
aug 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 759
I følge Kbh dyrehospital æder hunde græs fordi de ikke får nok kulhydrater..
http://www.hundeleksikon.dk/
aug 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 759
maj 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 807
(link fjernet)
Hvis man ikke forstår svensk kan man bare få det oversat på google translate
nov 2013
Følger: 1 Svar: 1
jeg har også idag været så uheldig at min lille hun på knap 10 uger fik et lille stykke kogt kylling som hun elsker. Desværre bed hun lige et alt for stort stykke af og fik faktisk svært ved at synke det og kunne ikke trække vejret. Jeg blev meget forskrækket og vendte helt impulsivt hendes hoved nedad og ud røg det efter ca 1/2 min. Puha det var en meget væmmelig fornemmelse.
Men jeg ville også gerne vide præcis hvad an gør i sådanne situationer. Har aldrig hafr hund før, så det kom som et chok for både jeg og mine børn. Snøft :((
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
når hunden har noget galt i halsen hvad gør man så