{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.761 visninger | Oprettet:

Svar fra TV2 ang. Hundeviskeren {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Ved ikke om andre har fået svar fra TV2 ang. Hundeviskeren alias Hundepiskeren!?? Her er hvad jeg fik tilbage fra dem.


Kære Anja!

Tak for din interesse for TV 2s programmer - og for dine kommentarer og din kritik, som jeg har videresendt til orientering til TV 2-redaktøren på "Hundehviskeren". Hun har bedt mig om at sende dig følgende tilbagemelding:

"Hundeprogrammer er meget populære for tiden. TV 2 har vist en engelsk serie, "It's me or the Dog" med hundeeksperten Victoria Stillwell og er i øjeblikket ved at producere en dansk pendant til udsendelse i efteråret.

Hen over sommeren viser vi programserien "Hundehviskeren" med den amerikanske hundeterapeut Cesar Millan. Serien har i udlandet været vist på det prestigefyldte National Geographic, der har det på skærmen p.t.

Efter at der i nogle kredse er udsendt opfordringer til at kontakte TV 2 og protestere mod "Hundehviskeren", har TV 2 modtaget flere reaktioner på de først udsendte episoder. I disse henvendelser vurderes Millans metoder af nogle at være gammeldags og byggende på frygt i stedet for samarbejde.

Ifølge Cesar Millans hjemmeside er viden om hundes flokinstinkt og bevidstheden om, at det er ejeren, ikke hunden, der er problemet, nøglen til at forbedre adfærden hos hunde, der vantrives.

Endvidere fremgår det, at Millan tydeligt skelner mellem "discipline" og "punishment", hens metoder bygger ikke på afstraffelse, men på at vise hunden dens plads i flokken, at vise hunden lederskab. Disse opfattelser er - såvidt jeg kan bedømme - grundlæggende i de fleste moderne hundeterapeutiske "skoler".

Hundeejere er forskellige, og der er forskellige opfattelser af, hvordan man bedst opnår et godt forhold til sin hund. Jeg er imidlertid ikke enig i, at de metoder, Cesar Millan demonstrerer i programserien "Hundehviskeren" er af en sådan karakter, at de skulle give TV 2 anledning til at genoverveje serien."


Med venlig hilsen

Michael Hansen
R E D A K T Ø R
T V 2 | K o m m u n i k a t i o n

TV 2 | DANMARK A/S
Rugaardsvej 25, 5100 Odense C, Danmark
Phone [+ 45] 65 91 91 91
Email: miha@tv2.dk
Fax: [+ 45] 65 21 18 49


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svar fra TV2 ang. Hundeviskeren
  • #1   25. jun 2006 Lige præcis den samme har jeg fået. Det er bare et standard brev de sender ud. Jeg tvivler på at de bruger tid på at læse nogen af brevene, man burde måske prøve at sætte en en tekst ind fra et ugeblad og se om man fik samme svar.. :o)

  • #2   25. jun 2006 .............

  • #3   25. jun 2006 hvorfor har i skrevet til tv2? om jeg må spørge :o)

  • #4   25. jun 2006 Den har jeg også fået!

  • #5   25. jun 2006 Øøøøhhh, måske fordi det er ren tortur det manden laver!!!

  • #6   25. jun 2006 Jeg har skrevet tl TV2 fordi jeg synes at han den såkaldte hundevisker er totalt ude af trit med moderne hunde psykologi....

    Se evt mere på
    http://www.kennelklubben.dk/337/1/1/1607


  • #7   25. jun 2006 Fordi han er kendt er det ikke ensbetydende med at jeg synes om hans metoder!

    Som du siger forskellige mennesker - forskellige meninger og dette er min mening!


  • #8   25. jun 2006 Danmarks eneste hundepsykolog Lone Greva har ligeledes brokket sig, og kontaktet dyrenes beskyttelse for at få det stoppet.

    Man kan ikke læse hele teksten, fordi man skal være medlem, men man kan da forstå budskabet http://stiften.dk/apps/pbcs.dll/misc?url=/templates/front_aarhus.pbs&Category=AARHUS&Profile=1002


  • #9   25. jun 2006 Bolette ( Frederiksberg )

    Fordi folk ikke bryder sig om den form opdragelse af hunden...

    I det sidste program, sad halsbåndet het oppe bag ørerne, og lige under kæben, et lille nøk i line, og der stoppes for luftvejene... så hunden ikke kan få luft.

    og så sparker han hunden også i sin metode på at "opdrage" hunden til at finde sin plads...

    Det er bla. derfor at der er skrevet in til TV"...


  • #10   25. jun 2006 N.F: snævertsynet fordi man ikke bifalder vold mod sin hund og tvang mod angst...... Sæføli!!!!! Tsk..

  • #11   25. jun 2006 Hvor der er vold? Over det hele.. Fysisk OG psykisk.. Han TVINGER en GD ind på et gulv, han FASTHOLDER en chi mod dens vilje, han TVINGER en vizla i poolen mod dens vilje... Alt dette er i min definition vold af enten den ene eller den anden slags.. og ofte begge..

  • #12   25. jun 2006 jeg har dog ikke set det afsnit hvor han pisker hunden, men flere af hans metoder har virket godt på bastian, og jeg synes faktisk om programmet!

    Nød i sær et afsnit hvor han lagde hunden ned på siden for den skulle slappe af og det virker 100% på vores hund!

    en af mine venners far bruger ligende metoder og hans jagthunde er simpelthen noget af det mest afbalancerede og lydige, det er især opdagelse hvor hunden skal lære at kende sin plads der har givet pote for ham!


  • #13   25. jun 2006 Vi er alle forskellige og har forskellige metoder.
    Sådan vil det altid være og der er ikke nogen der kan sige dette er netop den rigtige eller forkerte metode at opdrage sin hund på. Og skulle han havde ladet den chi skambide ham eller hvad? Eller skulle han havde ladet den forblive dominerende?

    Min hund er blevet "tvunget" til at lære at gå på åbne trapper og han er blevet "tvunget" til at lære at svømme i svømmehal, hvad er problemet?


  • #14   25. jun 2006 Jep - kender en der fik samme brev...

  • #15   25. jun 2006 mie men selvom han fastholdte og tvang hundene var det jo tydeligt at de overvandt deres frygt! her henviser jeg til hunden der kom i poolen og hunden der var bange for microbølgeovn samt toaster! hvis det hjælper hunden overvinde en frygt er det vel at fortrække end de få minutters stress den udsættes for... skal den frygte noget et helt liv eller blot få minutter?

  • #16   25. jun 2006 mark - basse var også en pylderrøv første gang men nu ELSKER han vand, han blev tvunget derefter skamrost smiley DET VIRKER!!

  • #17   25. jun 2006 Det er netop de træningsmetoder man prøver at vende folk af med rundt omkring på træningspladserne, så er det jo helt hen i låget at bifalde dem på åben skærm.

    Når man totalt ser bort fra alle hundes dæmpende signaler overskrider men alle dens grænser med mulig angst til følge, og en angst hun er en utilregnelig hund.

    Hunden skal kende sin plads i flokken, men hvor ofte ser man de slags metoder i en hundeflok? Nu hvor han jo påstår at han har en medfødt evne til at forstå hundesprog, hvorfor hører han så ikke efter?


  • #18   25. jun 2006 Man kan da osse bare kaste hunden i vandet.. og lad den svømme ....

    Man tager en del af hundens drift ud af den med den metode der bliver brugt.... for at sige det lige ud, så jkuer han hunden, på en måde som en ikke stærk hund vil knække total...

    Men hvad sker der så bagefter, når det er ejerne som overtager igen... hvordan er hunden så.... også efter et ½ års tid... her sætter jeg spørgsmålteg....



  • #19   25. jun 2006 Jer som går ind for hans metoder, burde måske læse Alfasyndromet af Anders Hallgren.

    Den beskriver ret godt om hierakiet i en flok, at alle i flokken har deres rolle,og ingen er mere værd end andre.
    Der er et forældre/lederpar og deres afkom i en flok. "Børnene" har også deres roller, nogen er måske gode til at jage, andre er mere sociale og finder på lege, så de er alle på lige fod med hinanden.

    De metoder CM bruger har absolut INTET med lederskab at gøre tværtigmod. han skaber utryghed og frustration, frem for tryghed ro og orden.

    De metoder han bruger skader ikke kun hundene fysisk men også psykisk.
    Han symptombehandler, hvilket i bund og grund vil sige, at behandlingerne ikke holder på sigt. Så der vil ikke gå ret længe, så skal hundene igennem det samme igen.

    Han siger at ejerne er problemet, men arbejder i stedet med hunden som i forvejen er skræmte og utrygge. Han burde i stedet arbejde noget mere på kontakt og tillid hund og ejer immelem, og så også arbejde med det reele peoblem og heller ikke tvinge hundene ud i noget de ikke vil.

    Han er også blottet for enhver forståelse for hundesproget, han acceptere i hvert fald ikke de dæmpende signaler alle hundene sender ham.


  • #20   25. jun 2006 Mark, nej jeg så ikke en hund der nød at komme i poolen. Jeg så en hund der søgte mod kanten hele tiden, jeg så en hund der var så kuet at den ikke turde andet end at hoppe med i vandet. Jeg ville have revurderet min holdning hvis den var hoppet i uden snor for der ville den selv have været herre over situationen, det var den IKKE her, for snoren var aldrig af den...

  • #21   25. jun 2006 Lige præcis, Stella!!

  • #22   25. jun 2006 N.F. ved du overhovedet hvad dæmpende signaler indebærer??

  • #23   25. jun 2006 Man ser hvad man vil....

    Jeg kan kun sige at vi alle opfatter det forskelligt.

    Ja jeg har mest brugt metoder fra jan fennels bøger hundelytteren og hundelytteren i praksis og det har virket men stadigvæk har jeg også været nød til at bruge "frivillig tvang".


  • #24   25. jun 2006 Ynke?? Hvordan ynker du ved at respektere hundens signaler og arbejde efter dem? Det forstår jeg ikke en snus af.. Det er da på ingen måde at ynke..

  • #25   25. jun 2006 N.F. Ja, han behandler den som en hund, men der er ingen respekt med.

    Man kan godt arbejde positivt uden at pyldre, men der er nogle der har svært ved at kende forskel.

    Enten er man hård og kontant, en hund er en hund og den skal bare kende sin plads. Ros og opmuntring er ikke en del af det. Hunden skal bare gør som den får besked på ellers kan den få et spark over benet. Eller også er man en hønemor der ikke kan sige fy til sin lille vovse.

    Men det er ikke sort og hvidt. Det er meget mere farvet, heldigvis. Men desværre er der mange der ikke kan finde en gylden middelvej.


  • #26   25. jun 2006 Ja, selvfølgelig svømmede den, Mark.. Ellers var den druknet, den blev jo kastet i! Og den svømmede mod kanterne konstant lige så snart den var blevet smidt i.. hver gang..
    Jeg behøver ikke se det igen..


  • #27   25. jun 2006 Næææ så heller legemetoden.... så får man en glad hamonisk og stærk hund... en der er glad for at møde andre.. en der er glad for at lære... så får man en lydighed... uden at man behøver at knække den - og så bygge den op igen.... nææææ legemetoden er den bedste - og kan brugs på alle hunde....

  • #28   25. jun 2006 Jeg ved hvad der sker for min hund når en "svag" person prøver at "træne" med ham. Han ryger på og prøver at humpe dem på stedet. Eller hvis en smider sig og leger med ham på jorden og pjatter med ham. Han ryger på og humper dem med det samme. Det har han aldrig gjort ved hverken min mand eller miog og jeg er overbevist om at det er fordi at vi var helt sikre på at udvise at vi var flokkens ledere og at vi har anvendt jan fennels metoder.

  • #29   25. jun 2006 Hvordan kan man være ligeglad med at man påføre sin hund smerte og ubehag?????????

    Hvor egoistiske kan man være!


  • #30   25. jun 2006 N.F>> Man kan godt træne positivt uden at ynke sin hund.

    Her hos os er der ingen ynk, men der er heller ingen spark, slag, kvælning eller voldsommer overskridelser af hundens grænser.

    Men hvis det betyder ynk, jo, så ynker jeg s.. mine hunde, og så er jeg stolt af det smiley


  • #31   25. jun 2006 Det er da ikke at ynke at respektere at hunden er bange for vandet. Og jeg siger da absolut ikke at den ikke kan lære at elske vand blot at metoderne er alt alt for grænseoverskridende for min smag.. Jeg har selv en hund der har været bange for vand, men stille og roligt med gode forbilleder så lærer hun at det ikke er farligt, og det UDEN tvang!

  • #32   25. jun 2006 Hvor ved du fra at de fungerer normalt efterfølgende? Det ebliver der da ikke nævnt et ord om..

  • #33   25. jun 2006 N.F - vi bestemmer ikke hvad vores hunde kan lide og ikke kan lide, det klare de helt fint selv, men nu er vi nogle stykker der har sat os ind i hundes måde at vise disse følelser på. Hunde har rent faktisk et sprog, måske du skulle sætte dig lidt ind i det.

  • #34   25. jun 2006 jeg kan ikke forstå man bliver ved med at snakke om fra klip og slet ikke fra en der går ind for metoderne, for jeg tror netop at det er rigtig ubehageligt i fraklippende.

  • #35   25. jun 2006 Den hund skulle jo bare i baljen for de BØRNENE syntes det kunne være sjovt at svømme med den. Det var ikke fordi de f. eks. ville give hunden mulighed for at træne musklerne. Hunden havde det fint på land, og kunne man med god og rolig lederskab ikke overbevise den om at vandet var spændende, hvad skulle den så dernede?

    Der er da også mennesker der er bange for vand, højder, slanger og små rum. Hvordan tror I de ville reagere hvis der kom en stor stor fyr, tog dem i armen og tvang dem til det de frygtede allermest, uden nogen form tillid først?


  • #36   25. jun 2006 Tanja man kan godt tale ordentligt til folk. Vi har jo alle vores mening og det er bare ærgeligt at vi ikke er enige. Der er ikke nogen grund til at nedgøre folk på den måde ved at skrive sådan.

  • #37   25. jun 2006 DET tror jeg også, Tanja.. Hvis fraklippene var det bedste så var det nok dem vi havde set!

  • #38   25. jun 2006 Det kan godt være jeg nu bliver uporpulær, men jeg kan ligesom fornemme en rød tråd, når man ser på hvilke hunde dem der går ind for metoderne har.

  • #39   25. jun 2006 Jeg går ikke ind for hans metoder og det har jeg også skrevet i den første hundehvisker tråd. Og igen hvad er du for en ambassadør for den metode når du ikke kan tale ordentligt til folk?

  • #40   25. jun 2006 Godnat og sov godt.

  • #41   25. jun 2006 Siger også godnat herfra.
    Og jeg synes at det er skønt at møde mennesker der ikke ligefrem har den samme mening som en selv. Man kan sagtens snakke sammen af den grund og bør bestemt ikke gøres bedre eller dårligere. Takker alle for de samtaler vi har haft sammen rolige som vilde.


  • #42   25. jun 2006 Det er et godt program- men jeg har ikke set at han sparkede hunden...den fik en lille skub...og straks -gik hunden flot....

  • #43   26. jun 2006 Hej Allesammen..
    Puha..skulle lige læse mig igennem alle indlæg..
    Jeg må indrømme at først og fremmest så har jeg egentlig ikke lagt mærke til nogle af de "negative" sider af sagen når jeg har set de programmer jeg nu har set, men kan godt her i "bagspejlet" sidde og få nogle tanker omkring hvorvidt det nu var den helt rigtige måde at CM gjorde tingene på.
    Der er sagt i mange af trådene her at det er lidt forskelligt fra hund til hund hvordan man skal gribe det an, og det tilslutter jeg mig også helt klart. Men en ting vil jeg godt slå fast som min helt klare mening og det gælder både tidligere viste programmer og det nuværende med CM. Vi har generalt at gøre med nogle virkelige virkelige dårlige leder, som helt har glemt at det er en hund de har og ikke et barn. Der er der desværre rigtig mange der falder på gulvet.... Den bedste hund man kan få er den hund der får lov til at være hund. De kræver en leder og det er DIG ! Du skal beskytte dem,lede dem,irettesætte og ikke mindst lege med dem. Igennem dette opnår man en kontakt med sin hund og en tillid fra den der vil gøre at den vil følge dig igennem ild og vand, for den ved at du er der hvis noget går galt !!

    Der er rigtig mange måder at lave en god bøf på, og vi er alle overbevist om at vi hver især laver den der smager bedst.....

    Så fik jeg lige skrevet en lille tråd...og så endda lige før min fødselsdag er slut

    Hilsen
    Frederik


  • #46   26. jun 2006 jeg kan også kun være skuffet over alle dem der desværre er så uvidende, at de tror det han gør er rigtigt. er overasket over så mange går ind for hans metoder. Men det er jo et tv program og folk synes han er gud, fordi han udretter mirakler på 15 min! Jeg ville også godt se de hunde i fremtiden. Tror ikk de har det særlig godt. Det er synd og skam at så manger "falder" for ham..

  • #48   26. jun 2006 Louise - lige mine ord - og lidt til.

  • #49   26. jun 2006 Cæsar er gud:-)

  • #50   26. jun 2006 Når ligefrem DKK går på barrikaderne, og en masse anerkendte adfærdsterapeuter herhjemme - så er det en klar indikation for mig om, at han er helt galt afmacheret.

    Jeg så det første program - og stod helt af. Det var dybt grænseoverskridende af se på. Sådan en lille ooppustet flødebolle, som bare tvinger sin vilje igennem.

    Bliver man udsat for massivt pres, vil de fleste levende væsener reagere ved passivitet. De giver op.

    Men de har det bestemt ikke godt. Er super-stressede og er ude af balance.

    Er det sådan man skal holde hund ?

    Er man sin hunds evindelige tillid og lyoalitet værdig ?

    Jeg synes det ikke.

    En hund respekterer ikke en "stærk" leder, som hele tiden skælder ud og irettesætter og bruger Cecars metoder. Ville du respektere en chef, som var sådan ?

    Næh - i hundens øjne er det en svag leder, men den indrettere sig, fordi konksekvenserne ellers er for ubehagelige. Men man vil aldrig kunne stole på sådan en hund, for den gør ikke ting af lyst, men af tvang. I det øjeblik presset ikke er der, vil den måske reagerer helt anderledes.

    Men en hund, som færdighederne er blevet leget ind i, og hvor man aldrig overskirder grænserne, samt er en ægte stærk leder - nemlig rolig, afbalanceret og med overskud - der vil hunden gøre ALT for lederen.

    Og det er meget, meget sjovere og mere tilfredsstillende at have et forhold baseret på gensidig tillid og tryghed, fremfor et baseret på frygt.


  • #51   26. jun 2006 Her et link til en underskriftindsamling mod programmet:

    http://www.hundehviskeren.underskrifter.dk/


  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #52   16. mar 2014 Så er der kommet en ny Hundevisker - serie på TV2, bla. I dag d.16/2-14. Hundeviskeren fra Manhatan. Så er det spændende at se, om det viser sig, at han er lige såvoldelig som Cæsar Miller, der var så berømt for sine resultater, som viste sig at være Torturmetoder, som "knækker" hundens Psyke.
    Desværre er der mange Danske hundeejere, der tilsyneladende har "stået i lære" bed ham, med bl.a. det resultat, at hundene på et tidspunkt bliver Psykisk ustabile, og man så vælger at aflive den. Det er vist tilsyneladende ermeget større problem, end den Horrible Hundelov fra 2010, hvor en hvilken som helst hund i Danmark, risikere aflivning, udennogen mulighed for at blive reddet, før det er for sent. Det et virkelig en skamplet på Dansk Kulturliv!


  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #53   16. mar 2014 Der SKULLE STÅ: d. 16/3-14 - i stedefor 16/2!!!!!!! På mit indlæg for lidt siden!!!

  • #56   16. mar 2014 Dansker er så snobbet smiley
    Det er sku helt pinligt at være dansker nogen gange....

    Cesar Millan er mere end velkommen hjemme hos mig til en kop kaffe og en god hunde snak smiley


  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #58   26. jun 2014 Sarah du skriver, at jeg har gravet et emne fra 2006 frem, altså Cæsar Miller metoden. Ja, det er rigtigt, og det er tilsyneladende blevet meget mere aktuelt nu, da de mange negative konsekvenser af Hundeloven fra 2010, nu virkelig kommer op til overfladen, og hundeejerne bliver mere og mere frustrerede over den lov, og når de bliver det, så skal hunden bare parerer ordre fra ejeren omgående, og så bruger de Cæsar Millers metoder og torturvæktøjer, for at nå frem til de hurtige resultater på rekordtid, og det er uanset at hunden skades fysisk og psykisk, hvilket både er dyrplageri og svært eller umuligt at rette op på senere.

  • #59   26. jun 2014 aaaarh der skal da vidst en hel del kreativitet til at drage den slutning at CM bliver mere populær nu pga den "nye" hundelov, og at det at han bliver mere populær fører til flere aflivninger pga psykisk skadede hunde...

    For det første er det slet ikke mit indtryk at CM er mere populær nu end han var for en håndfuld år siden (måske nok mere end i 2006 hvor tråden er skrevet og han endnu var ret ukendt herhjemme -men det var hans metoder jo altså ikke)
    For det andet blev der allerede inden den "nye" hundelov, aflivet omkring 15000 sunde og raske hunde om året. Det tal ved jeg ikke af har ændret sig (eller retter, jeg ved ikke af at man har lavet undersøgelser der viser om det er ændret)

    HVIS man hiver sådan en gammel tråd frem, var det måske meget godt bare at holde sig til emnet og ikke drage en hundelov ind i det, som dengang ikke engang var fremsat som lovforslag og derfor næppe har så meget med sagen at gøre


  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #60   26. jun 2014 Kære Maj-Brit. DKK Snop. Hvordan så godt som alle hunde risikerer at blive aflivet, på grund af Hundeloven. Eksempelvis var jeg udsat for at min hund blev aflivet p.g.a. En falsk politianmeldelse, som p.g.a. Dårligt politiarbejde, bevirkede aflivning af min hund. Og den risiko kan alle hunde / hundeejere let risikere at blive udsat for også. Og nu du nævner at du er DKK Snop, går jeg ud fra du, bifalder alle deres arbejdsmetoder, BL. A. Så tog de min sag, da det lige var en ønskesag for DKK, med da det kom til stykket, trak de følehornene til sig, og nægtede totalt at hjælpe eller at rådgive mig. Til alt held for mig, fik jeg kontakt med Charlotte formand for Fair Dog, som fik mig og min -desværre aflivede hund - totalt frikendt for enhver form for skyld. Det hjalp dog IKKE min døde hund! Men Maj - Britt, du er meget velkommen til at få flere af de horrible detaljer fra sagen!

  • #61   26. jun 2014 Hvis din hund ikke havde gjort noget, handler det så ikke om lovgivningen og den person der meldte din hund?
    Og ikke noget med en hundehvisker at gøre?


  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #62   26. jun 2014 Kære Michelle. Du skriver selv, at du er en strid kælling. Om du har ret i det, kender jeg dig alt for lidt til, at udtale mig om. Men bemærk venligst, jeg fremsætter INGEN påstande om sammenligninger af hundeejeradfærd i forbindelse med nogle konkrete årstal. Joeg skriver "tilsyneladende" og det er ud fra mine daglige observationsturer på 3-4 timer, hvor jeg sammen med min hund, møder rigtig mange hunde og deres ejere, og dette drejer sig om flere sæt sammenvoksede byområder, som har ret stor "hundetæthed" pr. Kvadratkilometer, og strækker sig over ca. 25 Kvadratkilometer. Jeg mangler dog lidt i den videnskabelige underbygning af mine udtalelser, som jeg nærmest bygger på 80 års livserfaring.

  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #63   27. jun 2014 Kære fredsfyldt. Jo det handler om lovgivning. Vi har en hundelov der er i strid med grundloven, logik, sund fornuft og NATURLOVEN. Og så er den blevet til, på grund af nogle politikeres Magtsygdom. Om min hund havde gjort noget? Reelt set er det umuligt at lade være med ar gøre noget, selv når man er død. Men jo den har da gjort noget, i det den forsvarede sig mod et overfald fra en kvinde, og så bed den da som en helt naturlig ting. Et levende og naturligt væsen, vil da altid forsvare sit liv, men det er altså en overtrædelse af Hundeloven, med mindre den forsvarer sig overfor alle andre levende væsner, end netop en hund eller et menneske. Kan du se logikken, i den lov? Og hvis du kan, er jeg meget interesseret.

  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #64   27. jun 2014 Der var en der havde noget imod at jeg tog dette emne op igen, men det ser da ud til, at emnet stadig er "levende" og jeg mener da også det stadig er meget aktuelt, Da denne Cæsar Miller og hans holdninger stadig spøger i mange menneskers hjerner.

  • #65   27. jun 2014 Tja man kan se at der nu 8 år senere er masser af plattenslagere her i Danmark, der alle har "de vise sten".

    profilbillede
  • #66   27. jun 2014 Steen -så du observerer simpelthen at folk pga angst for aflivning tyer til CM (hans metoder er altså ikke opfundet af ham selv, de har eksisteret i mange år, længe længe inden de kom på TV herhjemme), derved ødelægger de deres hunde, hvorefter de må aflives?
    -og derfor er det altså hundelovens skyld... eller hvad?

    At du har fået din hund aflivet har intet med CM at gøre, så selvom det da er en trist historie, hører det jo til i en tråd om hundeloven, og ikke i en tråd om CM

    Jeg er godt nok ked af at sige det, men at drage de slutninger du gør er bare ikke holdbart. Hunde blev aflivet fordi de var "'ødelagt" (om det så skyldes dårlig avl, dårlig træning eller noget helt 3. skal jeg lade være usagt) længe før hundeloven blev ændret i 2010.
    Så folk har altså haft hunde med så svære adfærdsproblemer helt uden at hundeloven havde noget med sagen at gøre (og i øvrigt osse uden at CM havde haft en finger med i spillet)

    Du kan f.eks. læse den her: http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/sites/default/files/pjecer/hunde/adfrapp.pdf

    eller denne som er nyere http://www.bull-image-gruppen.dk/materiale/dokumentation/2007-aflivning-af-familiehunde-i-danmark.pdf

    Der er altså slet intet nyt i at hunde aflives pga adfærdsproblemer, og er ret sikker på at hverken den nye hundelov eller CM har noget som helst at gøre med antallet af hunde med adfærdsproblemer i den første fra omkring 2000


  • #69   27. jun 2014 Jeg har svært ved at se sammenhængen...

  • footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

    Svar: 481
    #70   27. jun 2014 "Dansker er så snobbet"


    DanskerE er så snobbeDE



    Steen.. med 80 års livserfaring, burde du have lært at dele dine skriverier op i afsnit ind i mellem, for at lette forståeligheden og læsbarheden. Prøv det smiley

    Koblingen du kommer med, har jeg meget svært ved at se logikken i, iøvrigt.


  • #71   27. jun 2014 Jeg forstår intet af det Steen skriver. Er jeg den eneste der ikke har modtaget ordbogen "Steen H/ Dansk"...?

  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #72   29. jun 2014 Jeg ved udemærket god at "CM's" metoder er gamle, og at de BL.a. Er godt og grundigt gennemprøvede af Kineserne gennem flere tusind år, bl. A. Som Torturmetoder.
    Det halsbånd som påstås et være så effektivt til hundeopdragelse, rammer netop det ømmeste og mest sårbare punkt på hundens hjerne.
    Den udtalelse har jeg hentet fra en af Verdens mest anerkendte ulve og hundeforskere.

    At nogen her på "siden" har svært ved at forstå, hvad jeg skriver, kan sandsynligvis skyldes, at jeg er ordblind, at de bedre forstår "Facebooksprog", Kinesisk eller andre sprog.
    Det kan også skyldes at de blokere for den måde, eller de ting jeg skriver om.

    Og så til vedkommende der kommentere, at jeg mangler at opdele mine tekster i afsnit, skyldes at jeg er lidt af en Novise mht. At skrive på disse debatsider.
    Men nu prøver jeg lig at anstrenge mig!

    Og så lige til Maj Britt. Undskyld fejltagelsen.
    Jeg vil aldrig betragte dig som Snop, fordi du vælger racerene hunde.
    Jeg mener at en hund kan være lige så dejlig en hund, uanset om den er en raceren, Lhasa Apso, Si Vov Vov, Sct. Bernhard eller et gadekryds.
    Jeg har selv en Lhasa Apso med en stamtavle der kan føres næsten helt tilbage til de første Tibetanske Klostre, men det er udelukkende pga. At min tidligere hund, blev Offer for de Magtsyge politikeres "Hundelovssjuskearbejde". -

    Da jeg OGSÅ har lidt andet at tage mig til, end at skrive på Hundegalleriet, kommer mine indlæg evt.. Lidt sent for nogen af i andre. - så jeg smutter lidt igen, men vender evt.. Tilbage!


  • footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

    Svar: 481
    #73   29. jun 2014 "Og så til vedkommende der kommentere, at jeg mangler at opdele mine tekster i afsnit, skyldes at jeg er lidt af en Novise mht. At skrive på disse debatsider.
    Men nu prøver jeg lig at anstrenge mig!"

    Tak. Det hjælper helt gevaldigt.


  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #74   2. jul 2014 Footrot. Ja, men det tager mig også m e g e t l a n g t i d, da jeg skal skrive det i et andet program først! Men måske kan du lære mig hvordan jeg gør det HER! Jeg kan selvfølgelig - som jeg har gjort her - lave en masse mellemrum, da "den" jo ellers bare sender indlægget.

    Nej nu vil den godt. Så er det nok på en masse andre debatsider, der bare sender indlægget når jeg trykker " retur", så det er blevet en vane for mig.



  • footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

    Svar: 481
    #75   2. jul 2014 hold shift nede, når du trykker enter, for at lave linjeskift på "andre" debatsider. SOm f.eks. facebook. smiley

  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #76   6. jul 2014 Du skal have mange tak for tippet med shift og enter - Footrod. Så lærte jeg igen noget nyt. Det er da fantastisk så meget der stadig er plads til i min gamle, ellers godt brugte hjerne, men der skylder jo nok at den bliver vedligeholdt så godt.

  • #77   7. jul 2014 Hold da op... Sikke en lang smøre at læse herinde smiley

    Jeg vil bare sige at angående afsnittet hvor han angiveligt "smider" en hund i vandet, så overreagerer folk. Han hjælper hunden med at overkomme sin frygt for vand på en stille og rolig måde, og til sidst ser hunden ud til at blive ret glad for at komme ud og lege i vandet.

    Cesar Milan kommer jo ikke ud til hverdagens hunde. Han kommer ud til hunde der er helt forkert på den og som kan være farlige for dem selv og deres ejere samt nærmeste. Og jeg vil da sige det lykkedes ret godt for ham i de tilfælde, alternativt var det jo at hundene blev aflivet som resultatet af afmagt fra ejernes side.

    Der er da nogen af hans metoder som er skrappe, men jeg har aldrig følt at han har været uden grund dertil. I de fleste tilfælde ender historierne ud lykkeligt og ejerne får hunde som igen er til at styre. Og hans egen hundeflok ser da ud til at stortrives hos ham, så jeg kan ikke se hvorfor folk mener han er så slem og ond ved hundene.


  • #78   7. jul 2014 Vikkelsø -sagen er jo den at man faktisk ganske ofte kunne opnå ligeså godt/bedre (og holdbart) resultat uden at behandle hunden så hårdt.
    Han sætter ofte hunden i situationer han VED den ikke kan magte, presser den liiiige lidt ekstra oveni og SÅ skal den fanme ha' skal den, når den reagerer voldsomt.
    Der findes faktisk en mellemvej hvor man osse får flyttet grænserne og ender ud med en hund der fungerer, men det tager gerne lidt længere tid... og kræver en større indsats fra ejerne.

    Nogen problemer KAN fixes ved bare at kaste hunden ud i dem -men en del problemer vil kun være løst på den måde hvis man formår konstant at sikre at hunden er mere bange for dig (eller hvad du gør ved den hvis den ikke gør som ønsket) en hvadend den nu reagerede på og sådan vil jeg ikke have hund.

    Og så handler det for mig ikke kun om hvad han evt gør ved hundene, men faktisk osse at han lære folk at det at have hund er en konstant magtkamp. Han lærer folk at se konflikter hvor der ikke er nogen. Det synes jeg er trist

    Det er ikke sådan at jeg mener ALT hvad manden siger og gør er forkert -men hans syn på hunde og fortolkninger af deres adfærd er jeg godt nok ked af mange tager til sig


  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #79   7. jul 2014 Hej STRIDE KÆLLING: Jeg er fuldstændig enig med dig, og -for at sige det mildt - temmelig UENIG med Vikkelsø! Jeg har lært, at der findes 3 forskellige, såkaldte "opdragelsesmetoder". De to mest kendte - eller rettere sagt anvendte- i dagens Danmark er: Magtanvendelse, Anvendelse af Misforstået Kærlighed, og så er der Ægte Kærlighedsanvendelse. Og hvis man i Dagens Danmark anvendte sidestnævnte, som egentlig er den oprindelige "opdragelsesmetode" , og som er grundlaget for at Menneskets bedste ven, valgte at bo sammen med os.
    Desværre har meget ændret sig i de 30.000 år eller meget meget mere, som vi har haft hunde. Hvis vi mennesker havde været kloge nok, havde vi bibeholdt denne "opdragelsesmetode". Vi havde så været fri for, i tusindvis af menneskeskabte love, som er i total strid med Naturloven. Ligesom vi ogsa havde været fri for Krig, Vold, Kriminalitet osv. osv. Ligesom Politi, Alarrmfirmaer, Fængsler, Dommere, Advokater og mange mange flere havde været fuldstændig overflødige, og vores ressourcer kunne være anvendt på en masse positive ting i stedet for.
    Men p.g.a. den omfattende Magtsygdom, der er grundlaget for de to førstnævnte "opdragelsesmetoder", sågar vi det samfund som vi har i dag.
    Altså et samfund i strid med Naturloven, som uundgåeligt fører til undergang, altså at menneskene uddør, sammen med en masse andet som vi når at få ødelagt.
    Det kunne selvfølgelig være undgået, hvis mennesker havde været så kloge, så de undlod at lade sig Manipulere, hvilket nogle "vismænd" skrev etpar ord om i Biblen.
    Een af de mange ting Mennesker aldrig har fattet meningen af.
    (Derfor stoler jeg også på Naturen, frem for nogen som helst religion!)


  • #81   7. jul 2014 Godt nok ked af det Steen, men osse langt tilbage i tiden fandtes der altså vold og andre ubehageligheder smiley
    Hvordan de opdragere deres hunde aner jeg ikke, men vil ikke gå udfra det var mere rosenrødt end i dag.

    Og har lidt svært ved at snakke om naturlove i forbindelse med hundetræning.


  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #82   7. jul 2014 Isabella. Du har fuldstændig ret! Ja Naturloven siger OGSÅ, at den stærke overlever! Den siger også, at den klogestes overlever, samt at Tryk avler Modtryk, (det er det samme som Vold skaber meget Vold!), samt balance er livsvigtigt, (Derfor er ubalance, misbrug og lign. Livsfarligt!), at være social og kunne samarbejde, er også livsvigtigt! 
    Og så indeholder Naturloven også meget mere end det jeg har nævnt her,  men jeg vil nøjes med at nævne ovenstående, som mange mennesker, lever i strid med, og dermed har vi "dømt" os selv til at uddø meget  tidligere, end vi ville gøre, hvis vi rettede os efter Naturloven, ligesom de allerfleste dyr og planter gør.
    Der er rigtig mange eksempler på, at forskellige dyreart kan overleve i flere millioner år, fordi de har rettet sig efter Naturloven. 
    Men vi mennesker, (som et ret stort firma, i deres Markedsføring påstår,) "betyder alt"!  Betyder i realiteten - i det lange løb - så godt som intet her på Jorden, lige bortset fra, at vi er "så kloge" så vi er i stand til at ødelægge levevilkårene for os selv og en del planter, men som sagt så dør vi af det!
    Jeg ved godt, at det kan lyde somom jeg er kommet ret langt væk, fra det oprindelige emne, men som der også står i Naturloven, så hænger alt i hele Verden sammen, og har indflydelse på hinanden.

    Så fik jeg vist også svaret "strid kælling"  på, at hundetræning også hænger sammen med Naturloven. Og med hensyn til om fortiden var Rosenrød, det har jeg vist aldrig påstået. 
    Men hvis Rosenrød og Ideelt er det samme, så mener jeg det kommer meget tæt på. Men havde det været ideelt, så mener jeg også, vi havde levet i et ideelt samfund i dag, så der er altså noget der er gået galt for os mennesker der Tror på, at vi betyder alt, og er klogere end Naturen!


  • #83   7. jul 2014 Steen -du kommer godt nok vidt omkring, uden egentligt at sige ret meget om trådens emne.

    naturlove, fjern fortid mm har altså ikke ret meget med Cesar Millan at gøre. Tror bare jeg stopper her


  • #84   7. jul 2014 Steen "Tryk avler Modtryk" er ganske rigtigt en naturlov( Newtons tredje), men det er lidt søgt at henvise til den, når der tales om hundetræning.
    Der er masser af naturlove, men naturlovEN er vist din egen opfindelse


  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #85   20. jul 2014 Hej Housebuster
    Du mener det er søgt, at henvise til at tryk avler modtryk, når det gælder hundeopdragelse.

    Det kan da godt være du mener det, men jeg mener nu, at det er særdeles relevant. 

    Selvfølgelig kan Cæsar Millan, - og mange andre med samme indstilling som ham, -  med vold og magt, knække en næsten hvilken som helst hunds psyke.

    Men det har da nogle, både fysisk og psykisk skadelige indvirkningen på hunden.

    Men det kan man selvfølgelig sagtens lukke øre og øjne for, hvis man har den indstilling. 

    Og den indstilling er der desværre mange mennesker der har. 

    Hvis det modsatte var tilfælder, havde vi noget der kunne sammenlignes med Paradisiske tilstande her på Jorden.

    Så skriver du også, at der er masser af Naturlove, men NaturlovEn er vist min egen opfindelse.

    For mig lyder det, som en usandsynlighed, at jeg skulle havde opfundet NaturlovEn.

    At jeg henviser til den, mener jeg da er særdeles relevant, når nogen - på det nærmeste - fornægter dens eksistens og indflydelse på alt i Verden.

    Men du vil måske påstå, at Naturloven er sat ud af kraft, når det drejer sig, om hundeopdragelse.


  • #86   21. jul 2014 Hvis Cesar Millan var så forfærdelig som "de danske husmødre" mener, så var han nok blevet lukket ned for længe længe siden smiley

  • #87   21. jul 2014 Tja, han er jo blevet sagsøgt af en af sine tidligere medarbejdere, så jeg tror ikke der er langt igen.
    I øvrigt findes der utrolig mange mennesker der gerne ofre deres hund, for at kunne hoppe over hvor gæret er lavest. Og det skal man ikke undervurdere.


  • footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

    Svar: 481
    #88   21. jul 2014 Newtons lov om bevægelse dikterer at hvis jeg losser hårdt nok til hunden.... så flytter den sig....

    Godt så.... anvendelighed i hundetræningen? Og for den sags skyld årsagen til at det giver problemer hvis folk skulle være dumme nok til at glemme den indlysende kendsgerning?


  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #89   21. jul 2014 Kære footrot.

    Du lyder som en god gennemsnits dansker, der tror fuldt og fast på, at alle problemer kan løses med vold, magt og lignende.

    Til en vis grad har du da også ret!
    Hvis du kan få alle mennesker på Jorden til at slå hinanden ihjel, så er problemet med at der er mennesker på Jorden, da løst, og så kan alt andet på Jorden få fred til at leve deres liv i fred og forståelse med hinanden.


  • #90   21. jul 2014 Steen -og du lyder som om du overhovedet ikke forstår hvad det er folk skriver... (og så meget for at holde sig væk, men for dælen da, ved jo snart ikke om jeg skal grine eller græde)

    Du snakker om naturloven -ved du overhovedet hvad naturlove er? hvis ikke kan jeg da lige slå en definition op for dig:
    http://www.denstoredanske.dk/Sprog,_religion_og_filosofi/Filosofi/Filosofiske_begreber_og_fagudtryk/naturlov?highlight=naturlov

    Hvordan du vil anvende DET i hundetræning er noget svært for mig at forstå. Naturlove har absolut intet at gøre med vold, krig, adfærdsvanskelige hunde mm.

    Og jeg tror i øvrigt det var det noget i den retning Footrot osse ville sige med sit indlæg, selvom du endnu engang læste noget helt andet end det skrevne...

    I øvrigt ved jeg da ikke hvad det er for folk du omgås -jeg kender altså ikke mange, hverken danskere eller andre nationaliteter, der tror at alle problemer kan løses med vold, magt mm...


  • footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

    Svar: 481
    #91   21. jul 2014 "Kære footrot.

    Du lyder som en god gennemsnits dansker, der tror fuldt og fast på, at alle problemer kan løses med vold, magt og lignende. "

    Jep... for det er nemlig dét en gennemsnitsdansker tror på....

    Jeg tager det endda et skridt videre, og springer over alt det med vold og magt.... Hvis ikke ting kan løses med en kugle, eller fjernes med sprængstof, så er det ikke noget der behøver en løsning... Dét er sgu da smart....

    Eller.... smiley *popcorn* smiley


  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #92   22. jul 2014 Michelle.
    Nu vi er på Hundegalleriet, så vil jeg da gerne nævne, at man ved hjælp af vold og magt med mere, indførte en hundelov, som skulle løse problemet med at såkaldte Kamphunde, overfald andre hunde og mennesker, ved at forbyde dem, og og aflive alle disse, samt alle andre der på nogen mulig måde kunne forveksles med disse.
    Så skulle det problem være løst!
    Hører du til dem der tror på den løsning?
    Og hører du forøvrigt til det flertal af danskere, der tror på, at politikerne arbejder for dine blå øjnes skyld?
    Eller hører du til det mindretal, der har fundet ud af, at politikerne HAR LÆRT
    at tage flertallet af deres vælgere ved næsen, gang på gang, og bare blive ved
    med det år efter år?


  • #93   22. jul 2014 Steen -jeg hører såmænd ikke til de grupper du nævner nej. Men hundeloven blev altså ikke indført vha vold... den blev gennemført fordi en gruppe hundeejere opførte sig tåbeligt, og fordi der var stemmer at hente i at indføre sådan en lov...

    Men igen: Hvad har hundeloven, naturlove og politikere at gøre med Cesar Millan?

    Du bliver ved at spekulere i hvordan vi andre har hund -ja faktisk går du simpelthen udfra at vi er grimme ved dem.
    Hvad med istedet at forholde dig til trådens emne -der er ikke et eneste af dine indlæg der har forholdt dig til det.

    Du hev en tråd frem fra 2006 -det må man gerne. Men det giver da ingen mening at hive netop DENNE tråd frem, hvis det er noget helt andet man egentligt gerne vil diskutere


  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #94   23. jul 2014 Michelle.
    Du skriver at du ikke hører til de grupper jeg nævner.

    Mener du dermed, at politikerne har indført Hundeloven pr. 2010, på et sagligt, og velfunderet grundlag?

    Hvis du mener det, synes jeg virkelig at du skal give dig til at sætte dig ind i
    hvad der i virkeligheden er sket, for at få gennemtrumfet den lov.

    Når du hari gjort det, kan du passende sætte dig ind i alle de negative konsekvenser, denne lov har fået, og vil få i fremtiden, for en meget stor del af
    samfundet.

    Hvis du havde fået en, eller alle dine hunde aflivet p.g.a. Hundeloven, samt en falsk politianmeldelse, og du virkelig holdt af hunde - også i al almindelighed, så havde du sikkert sat dig rigtig ind i Hundeloven, og bl.a. undladt at komme med en påstand om en gruppe hundeejere der opførte sig tåbeligt, at de var en af årsagerne til Hundeloven.

    Hvis du med ovennævnte gruppe, mener de såkaldte Kamphundeejere, så er det,
    i følge videnskabeliget underbyggede oplysninger, en mediefremkaldt spøgelsesgruppe, som det drejer sig om.

    Og denne gruppe har absulut intet med virkeligheden at gøre.


  • #95   23. jul 2014 Steen -du læser jo overhovedet ikke hvad der skrives. Jeg skriver jeg IKKE hører til de grupper = jeg er helt klar over på hvilket mangelfulde grundlag loven blev lavet.
    Jeg har ej heller kamphunde (kig på min profil, en hyrdehund og en spidshund har jeg)

    Men jeg spørger gerne igen: hvad har alt det ævl og hundeloven med Cesar Millan at gøre.


  • footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

    Svar: 481
    #96   23. jul 2014 du er jo helt tabt Steen. Bed dit plejepersonale om at øge medicineringen.

  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #97   23. jul 2014 Footrot.

    Mange tak for dit helt overflødige råd.

    Nu har jeg da heldig vis opdaget for mange år siden, at vil jeg leve et godt og langt liv, så gælder det om at være sin egen bedste ven, og gøre uafhængig af men samtidig samarbejdsvilling med andre fornuftige mennesker. Så jeg bruger ingen af de såkaldte hjælpere, der udfører deres arbejde mere for egen vinnngs skyld, end for at hjælpe mennesker til at være selvhjulpne og selvstændige.

    Og Michelle.

    Som hundeejer hører du også til den gruppe af Fredløse mennesker, som Hundeloven gælder for, med hensyn til aflivning af USKYLDIGE hunde.

    Så netop her mangler du en hel del viden, eller erfaring var måske mere effektivt til at motivere dig til at sætte dig ind i - blandt andet Hundeloven!


  • #99   23. jul 2014 Steen -jeg er såmænd ikke spor bekymret for at mine hunde bliver aflivet pga skambidningsparagraffen.
    For det første er den jo blevet ændret, så lad os nu se hvordan politiet håndterer de nye muligheder for vurdering af den enkelte sag.
    For det andet kan mine hunde på ingen måde forveksles med listehunde
    For det 3. er det jo altså ikke sådan en dagligdags-ting at den slags sker, og da slet ikke uden at hunden der aflives faktisk HAR skambidt andre hunde.

    jeg synes det er frygteligt trist at du har været så uheldig -men det har altså INTET med denne tråd at gøre Steen. Denne tråd handler om Cesar Millan. Hvis du vil diskutere aflivning og hundelov, så gå dog ind i en af de mange tråde der handler om netop dette eller start din egen. lad nu for f.... være med at rode hundelov (og naturlov) ind i samtlige tråde du deltager i


  • #100   23. jul 2014 Dette kan man dælme kalde afsporing! smiley Steen tager et emne op om CM, for så at sludre løs om noget helt andet.
    Men jeg tror godt i kan droppe at diskutere med Steen. Han læser jo ikke svarene, overhovedet.


  • footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

    Svar: 481
    #101   23. jul 2014 Ja, er det ikke en ko, så må det være en vejrmølle

  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #102   24. jul 2014 Selvfølgelig har flertallet da ret, uanset hvad flertallet mener og tror på er rigtigt, om det så er, at jorden er flad som en pannekage.
    Det gælder også i spørgsmålet om Cæsar Millerudsendelserne, skulle stoppes på grund af at hærte hundeejere at de skulle opdrage deres hunde efter kæft trit og retning metoden eller fortsætte fordi flertallet holdt på at metoden var rigtig, med deres baggrund i at denne metode, måtte være den bedste ud af de tre forskellige metoder der findes.


  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #105   28. jul 2014 Mht. At jeg drager alle mulige love ind i debatten om deTV2 udsendelser, som skulle handle om hundeopdragelse, mener jeg da kun jeg har henvist til samt nævnt noget om Naturloven.
    At Cæsar Millan - (ja, det er da en stor og utilgivelig fejl, at jeg periodisk laver stavefejl) - og mange andremenneaker mener, at Naturloven kan sættes ud af kraft, er og bliver da deres problem, men desværre går det ud over meget andet på Jorden.
    Men som jeg vist har skrevet tidligere, så sørger naturen for at rette op på det, på et senere tidspunkt.
    At nogen og måske et flertal, mener noget andet end det jeg skriver om, må jeg jo enten vælge at acceptere, eller vælge at forsøge at lave om på det.

    Jeg synes at vi skal stoppe vores diskution og så være enige om - hvis det er muligt - atvi nok aldrig bliver enige.

    Hvis vi kan blive enige om det, vil jeg sige jer tak for en interessant diskution.

    Med venlig hilsen Steen


  • #106   28. jul 2014 OT men hvad mener du når du skriver "naturloven" Steen?
    Jeg har nok set dig skrive det 20-50 gange i forskellige fora, og mig bekendt er der ikke EN naturlov, men derimod mange.
    Når du opfinder et begreb, bliver du nødt til at uddybe, hvad du mener med det, ellers spiller du din egen og alle andres tid


  • #107   28. jul 2014 Ligesom Housebuster søger jeg osse en forklaring på "naturloven" -jeg og andre har faktisk bedt om en forklaring et hav af gange, men du lader til at nægte at svare på det du bliver spurgt om.

    Det du i denne tråd lader til at mene med naturlovEN er altså et selvopfundet begreb baseret på din syn på verden og holdning til den -så må du da forklare dig så det er til at forstå, for jeg kan da se jeg ikke er den eneste med forståelses-problemer


  • Steen H
    Steen H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #108   31. jul 2014 OK. Jeg ville da gerne forsøge, at forklare hvad jeg mener Naturloven "dækker"! - Og om jeg mener, der er een eller flere Naturlove!
    Men da naturen aldrig har nedskrevet naturloven, men det i stedet er os mennesker, der lidt efter lidt, finder ud af, hvad naturloven omfatter, så synes jeg i skulle kigge på, hvad der står om naturloven (eller naturlovene) på internettet. - For jeg har andre ting at tage mig til, end at forklarer altom hvad jeg mener med naturloven.
    Så måske får jeg senere tid til at genoptage diskussionen.


  • #109   31. jul 2014 Steen -det er jo lidt det der er problemet. Vi andre HAR undersøgt/ved i forvejen hvad naturlove er for noget.
    Men den måde DU bruger ordet på, har bare intet som helst at gøre med hvad naturlove er.

    Her er f.eks. hvad videnskab.dk siger om naturlov:

    HVAD ER EN NATURLOV?

    En naturlov beskriver et mønster eller en sammenhæng i naturen. Newtons 2. lov (F=m*a) beskriver for eksempel, hvordan masse, acceleration og kraft hænger sammen. Betegnelsen naturlove blev første gang brugt i 1200-tallet af Roger Bacon.


    Og her en fra Den Store Danske

    naturlov, i naturvidenskaben generel og velbegrundet sammenhæng mellem fysiske størrelser. Naturlove kaldes i videnskabsteorien også for nomologiske udsagn.
    Der er mange typer af naturlove. Nogle er kvalitative og normalt udtrykt i sproglige udsagn som fx "alle salte består af ioner", mens andre, som Maxwells love for elektromagnetisme, er kvantitative og matematisk formulerede. Naturlove kan være deterministiske som Newtons love i mekanikken, eller udtrykke statistiske sammenhænge som fx Hardy-Weinberg-loven i biologi. Empiriske love eller lovmæssigheder, fx brydningsloven i optik, giver en korrelation mellem størrelser og har et begrænset gyldighedsområde; de vil ofte kunne udledes af de fundamentale naturlove, der gælder universelt. Det er fysikkens ambition at reducere antallet af disse fundamentale love mest muligt.
    Forestillingen om naturlove fandtes ikke i antikken og blev først brugt i 1200-t. af Roger Bacon. Det spillede dog først en rolle fra 1500-t. og blev i det følgende århundrede grundlaget for den nye naturvidenskab.


    Jeg har uendeligt svært ved at se hvordan du kæder hundelov, Cesar Millan, vold, magt osv sammen med naturlove


Kommentér på:
Svar fra TV2 ang. Hundeviskeren

Annonce