{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.756 visninger | Oprettet:

Alle de hunde der løber væk. {{forumTopicSubject}}

Ja undre mig faktisk over dette.

Self er det trist at man lige med et ikke kan finde sin hund, men jeg tænker lidt;

Hvis hunden løber væk kan det så være man ikke har hænget haven ordenligt ind. Ikke kan kalde sin hund til sig? lade hunden være uden opsyn?

Hvis man gør alle disse ting hvordan kan det så være hunden løber væk?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alle de hunde der løber væk.
  • #1   20. nov 2011 Ting sker, ingen er perfekte... Der er en første gang for alting....

• #2   20. nov 2011 CH - det er jeg helt klar over smiley

• #3   20. nov 2011 Hvis vi overvejer at der er over en halv million hunde i Danmark, så må man forvente, at i disse informationstider, så hører man det igen og igen...

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at mennesker er meget efter hinanden med krav om at gøre alting rigtigt første gang.
    Der må ikke ske smuttere, så lyncher vi hinanden for det.

Vi gør det personligt - ser vi en eller anden lave en bommert, så farer vi i flint, fordi vi har set bommerten før - uagtet at det måske er DENNE persons første...

Jeg ønsker mig lidt mere rummelighed...

• #4   20. nov 2011 Audi stak faktisk af for 2 mdr siden. Hun blev passet af min veninde som stod i hendes indkørsel med hendes 2 hunde og Audi. Skraldemanden kommer, og hendes hunde begynder at gø - skraldemanden bliver vred og begynder at råbe op. Her går Audi så i panik - hun er ikke så tryg ved mænd. Hun var desværre havnet bag ved lastbilen og kunne ikke komme forbi den vrede mand. Og så løb hun - alt hvad hun kunne. smiley Jeg ville aldrig have troet hun kunne finde på at stikke af, men hun gik ganske enkelt i panik.
    Gæt så lige om det var en morsom opringning at få, når man står i Billund lufthavn på vej på ferie.... Heldigvis blev hun fundet 3 kvarter senere 1½km derfra.

• #5   20. nov 2011 Naquita er rendt sin vej i sine unge dage, det skete ikke ofte, men det skete mere end en gang. Haven er hegnet ind, og det var gravet ned, forstår ikke hvordan, men ud kom ud. Og når hun førdt var ude, kunne jeg stå og vifte med en fisk og kalde mig grøn i hovedet hun var ligeglad, jeg fik lov til at komme indenfor 2 meters rækkevidde, og så løb banditten igen.

Flicka fik engang hevet sig ud af sit halsbånd. Vi skulle ud og køre og hun brød sig virkelig ikke om det, så hun panikkede og hev og trak til hun var løs, der var hun heller ikke til at fange, for hun vidste godt at så stod den på biltur.

• #6   20. nov 2011 Jeg havde på et tidspunkt 3 goldenhanner. Den ene var udbryderkongen!! Vi havde fået sat hegn op. 1.80 meter. Stolperne var støbt ned i jorden i cement og et pænt stykke hegn var gravet ned så han ikke kunne grave sig under.

Vores have en 3000 kvm. så jeg ville synes at det var synd hvis de ikke får lov at være så meget i haven som de har lyst til.

Denne hanhund hoppede let og elegant over 1.80 hegn!! Og væk var han. Jeg har ringet til politiet på alle tidspunkter af døgnet for at efterlyse ham. Jeg har kørt rundt i byerne her omkring for at finde ham. Jeg har kørt på motorvejen og kigget i vejkanter for at se om han var kørt over og lå der.

Vi var så heldige at hver gang er han enten kommet hjem eller vi er blevet ringet op af folk som havde fanget ham.

Til sidst satte vi et ekstra hegn på toppen af de 1.80 m. Et lidt "løst" hegn på 30 cm, så han røg bagover og tilbage i haven hvis han forsøgte at hoppe over. DET hjalp.

Men det var søreme da ikke en sjov tid og vi anede ikke vores levende råd. Han gjorde det selvom vi var i haven.

Siden har jeg ikke haft hunde der stikker af. Heldigvis!!

• #7   20. nov 2011 7 - 9 - 13 er det aldrig sket for mig endnu. Men min mor har haft 3 hunde som jævnligt stikker af også har en af mine hunde gjord det da min mor passede den. ( Blev også temmeligt pist på hende ) Men har aldrig selv haft en hund som stak af fra mig.

• #9   20. nov 2011 Min den første hund var en udbryderkonge. Den næste fangede slet ikke ideen med at løbe væk, om den så kunne.
    Og Coffey - han fangede ideen, da et bjerg af sne sidste vinter ligeså fint annulerede højden på vores hegn. Dette sted, som er det eneste han tror han kan komme over, det kan vi sikre fra nu og til juleaften, han finder sin vej ;o)

Det er heldigvis ved at dampe af.

Det der med at hunden skal være under konstant opsyn, det kommer aldrig til at ske hos os. Sådan gider jeg ganske enkelt ikke at have hund.
    Vi har hundelem, hunden har 3000 kvm have med masser af træer og krat, og dem må han boltre sig på - med og uden os.

• #10   20. nov 2011 Jeg fik engang passet min hund hos en veninde og hendes kæreste, har aldrig fundet ud af præcist hvad der skete, men hunden stak af, heldigvis løb hun hjem uden at komme til skade, men det kunne været gået galt for det var inde i byen.

• #11   20. nov 2011 Det er ikke sket her, men jeg har os hundene under opsyn og haven er hegnet ind smiley Og de kommer når jeg kalder når de er ude uden snor.

• #12   20. nov 2011 Det kan jo ske. Min hvalp slap ud af haven sidste vinter og ja, hun var uden opsyn de 30 sek., jeg var inde i køkkenet for at hente deres mad og ja, det viste sig, at haven ikke var ordentligt hegnet ind. Helt nede ved jorden var der nogle centimeter, hvor det finmaskede hegn ikke var nået helt hen til lågen og i det mere stormaskede hegn, var én "streng" knækket lige præcis der.

Det er en have, som min anden hund havde været i uden problemer i halvandet år og hvor jeg jævnligt lige tjekker, om hegnet sidder som det skal.

Mens jeg var i køkkenet, blev der fyret noget fyrværkeri af lige udenfor haven, så jeg for derud for at se, om hundene var ok. Da jeg ikke umiddelbart kunne se hvalpen, gik jeg ud fra, hun havde gemt sig under terrassen, så jeg lå en tid og kaldte og lyste derind uden at vide, hun slet ikke var i haven. Så i løbet af den tid, var hun jo væk og indkald derfor ret ligegyldigt.

• #13   20. nov 2011 Mette - vi havde præcis samme problem med Alfa, haven hegnet ind med hegn på 1,80 og gravet ½ meter i jorden, men kræet lettede over det, som var det blot en lille forhindring.
    Ekstra hegn i toppen satte også en stopper for det her.

Så fandt hun ud af at åbne døre, både indad- og udadgående. Håndtagene på dørene blev vendt lodret, det løste damen også i løbet af ingen tid.
    Låste døre og krog i dør og karm højt oppe på døren, har løst problemet og så er hun blevet "voksen og fornuftig", så hun laver ikke forsøg på udbrud længere, men i den periode det stod på var det lidt et mareridt, selv om hun aldrig bevægede sig langt væk og var nem at få fat på igen.

• #14   20. nov 2011 Jeg siger ikke det ikke kan ske, men syntes man har ansvar for at sørge for ens hunde ikke kan stikke af.

En ting er at jeg aldrig ville tilgive mig selv hvis en af mine stak af, tænk hvis den blev kørt ned, stjålet eller kom andet til.

Men man har jo os et ansvar overfor andre mennesker.

Min have ER hegnet ind, mine hunde stikker ikke af, men alligevel har jeg dem under opsyn. Er selvfølgelig ikke så jeg ikke kan blinke med øjene, men jeg har styr på dem og det er aldrig sket før.

Og mit hegn er kun 1.10 højt.

• #15   20. nov 2011 Skriver vel ingensteder folk er dårlige mennesker eller hvordan ??

Jeg skriver JEG syntes man har et ansvar der hedder at holde hunden på egen grund og sørge for hundene ikke kan stikke af.

• #16   20. nov 2011 Stort hegn så med store masker smiley

• #17   20. nov 2011 Nååh troede den var til mig, sorry smiley

Skriver os at ting kan ske, det er vi helt enige i smiley Ingen er fejlfrie.

• #18   20. nov 2011 Jeg tror måske os det er fordi man føler med de folk der mister deres hunde, og at det er tit herinde folk efterlyser hunde og så sidder man måske og tænker har folk ikke øje på deres hunde ? smiley

• #19   20. nov 2011 Malou er stukket af en gang, jeg blev en vinteraften ringet op af en mand der stod nede i gågaden med min hund, jeg var ved at lukke butikken. Slap alt hvad jeg havde gang i og løb ned i byen. Malou havde selv åbnet vinduet og uheldigvis havde porten stået åben og hun var gået en tur op i byen og havde mødt denne mand og hans fine gravhund. Alle vinduer har idag dobbelt låse på.

• #20   20. nov 2011 Jeg føler altid med de folk der efterlyser herinde og skriver ALTID at jeg krydser fingre og jeg skriver og spørger om hunden er fundet osv osv , jeg skriver aldrig til folk om at være bagklog eller andet smiley
    Men derfor kan man godt nogle gange tænker, hvordan kan der være folks hund stikker af hele tiden smiley Der er jo nogle der tager let på det, desværre.

Kommentér på:
Alle de hunde der løber væk.

Annonce