{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.388 visninger | Oprettet:

DKK udstilling i dag. Ubehagelig oplevelse :( {{forumTopicSubject}}

Hej.

Kiggede forbi ddk udstillingen i dag i Brørup. Kiggede noget LP og fik en god snak med mange andre hundefolk.

Lægger mærke til en rotweiler i ringen der er meget skarp og aggressiv. Hunden får ikke nogen god placering. Da jeg vil køre hjem ser jeg damen stå og sparke til sin hund, rykke i snoren, gøre fagter og skælde på hunden. Siger "Du står sgu da ik og sparker din hund". Bliver fuldstændigt overfuset af de her mennesker. Damen hendes mand og datteren. De er meget aggressive og jeg ved ikke hvad jeg bliver kaldt af ukvemsord. Går ind og anmelder dem i infoen. Hvorefter de påstår at jeg lyver. Jeg siger så at jeg ingen interesse har i at lyve, hvad skulle jeg da få ud af det??

Er bare blevet så ked af det over den episode og er kørt tudende derfra. Fatter ikke hvordan mennesker kan være sådan mod sin hund eller andre mennesker.

Nogen der ved hvor man kan se resultatlisten for dagens udstillingsresultater. Så jeg kan se hvor jeg i hvert fald ikke skal ha en hvalp fra når jeg en dag skal ha en ny hund. ???

Tror også bare jeg har brug for at komme ud med denne ubehagelige oplevelse.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DKK udstilling i dag. Ubehagelig oplevelse :(
  • #1   20. nov 2011 Dumme dumme mennesker!! Kan godt forstå dig!

• #2   20. nov 2011 håber da virkelig at DKK tager dig alvorligt og tror på dig og smidder disse mennesker langt ad H............og tager deres hund og redder den, så den kan få et ordentligt liv...................føj siger jeg bare..........

• #3   20. nov 2011 Der er desværre også disse ubehagelige oplevelser til udstillinger, har tidligere haft lavet en tråd med indtryk for udstillinger.....

• #4   20. nov 2011 hvor der er mennesker, er der gode og dårlige - men man skal ikke skære alle over en kam.
    Håber også at DKK tager det op.

• #5   20. nov 2011 Ja jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvem der behandler sin hund sådan? og ikke mindst opfører sig sådan over for andre mennesker.

• #6   20. nov 2011 Ej hvor ubehageligt..
    Hvis du har nogen ide om hvad denne hund hed vil jeg meget gerne ha en PB..

Det er jo indenfor min race, og slet slet ikke acceptabel opførsel!

• #7   20. nov 2011 Damen havde lyst krøllet hår, datteren havde samme lyse bølgede hår, manden var høj og mørkhåret. De var meget ubehagelige og bødske. Bilen var en sort... tjahh fik ikke mærke.
    Aner ik hvad de hedder eller hvad hunden hedder.

Men de blev placeret sidst i ringen under udstillingen.

• #8   20. nov 2011 fik DKK info deres navn ????

• #9   20. nov 2011 du har ikke et program? umiddelbart siger det mig ikke noget desværre...vil skyde på at det er "alm" mennesker altså ikke opdrætter...

• #11   20. nov 2011 føj ikke så sært hunden bliver aggressiv med den behandling.

• #12   20. nov 2011 Jeg har desværre ikke et program.
    Håbede lidt at der var nogle hg'ere der sad inde med viden om hvem der var i ringen.

Kan godt være lidt ærgelig over at jeg ikke er mere hård i filten end jeg er.

Jeg følte at de mennesker i infoen tog mig meget seriøst, så det var i det mindste en lettelse.

• #13   20. nov 2011 Hmm den beskrivelse vækker ikke lige noget hos mig om genkendelse..
    Men vil prøve at søge lidt dybere..

• #14   20. nov 2011 Henriette.
    Det vil være fint hvis der kunne kastes lys over et brådent kar. Rotweileren er en skøn race (en race der godt kunne blive aktuel herhjemme), den skulle gerne forblive sådan.

• #15   20. nov 2011 Føj for satan nogle idioter !!

• #17   20. nov 2011 Hold da op - det lyder da til I hygger jer gevaldigt til jeres dyre-modeshows ;))

• #18   20. nov 2011 De er nok blevet tæske gale over at jeg tog dem med bukserne nede.
    Blev også kaldt for en løgner, dch kølling, ko, kødbolle og jeg skulle bare blande mig udenom og skride, for hvad f..... lavede jeg også der.
    Jeg var ikke rigtig i mit hovedet. Havde min dch jakke på. Så Dch var noget lort og der måtte man ikke bruge kvæler halsbånd på. Som deres hund i øvrigt havde. Manden råbte til en anden mand nogle minutter senere at han ikke måtte skælde hans hund ud ellers blev han anmeldt.

Så ja, jeg synes de skulle have røvfuld for den utilstædelige opførsel. Men det rammer dem nok hårdere med et dårligt rygte og bemærkning af dkk.

• #19   20. nov 2011 Kølling=kælling

• #20   20. nov 2011 Tina..
    Jamen synes det er skrækkeligt hvis det er sådan et syn får på os rotte folk, og ikke mindst racen når man møder os på udstillinger..

Jeg gør nok det direkte modsatte.. Når jeg er færdig i ringen går jeg gerne rundt med Fadia på udstillingen og kigger på andre racer, både fordi jeg ikke synes hun skal sidde i bilen til jeg er færdig.. Men også fordi vi har brug for at racen blir opfattet som rar i de rigtige hænder..

• #21   20. nov 2011 Godt du meldte dem. Sikke nogle sv*n.
    De burde ikke have hund. Stakkels dyr!

• #23   20. nov 2011 Anita..
    Jamen vi må lige slå hovederne sammen, hvis vi er på nogle af de samme udstillinger smiley
    Men advarer, hun er meget kysseglad *G*

• #24   20. nov 2011 Jeg sidder med et program for udstillingen. Der var 6 rottweilere.

Hvis du er interesseret, vil jeg gerne sende dig navnene i en pb

• #25   20. nov 2011 Tror da, det i høj grad afhænger af hunden smiley

• #27   20. nov 2011 Dorte, det må du meget gerne.

• #28   20. nov 2011 Miss X.
    Jeg vil sætte pris på at du holder dine fordomme ude af tråden. På udstillingen blev der også afholdt prøver for rally og LP, så man havde rigelig mulighed for at se andet end udstilling.

• #30   20. nov 2011 Miss X - der er faktisk både dyrlæger og læger, der er udstillingsdommere smiley
    I dommeruddannelsen indgår ligeledes kurser i anatomi.
    En udstillingspræmiering er kun en enkelt brik af det puslespil, som udgør den perfekte avlshund og kan ikke stå alene.

• #32   20. nov 2011 Theresa.
    Læser du overhovedet hvad jeg skriver til dig???
    På udstillingen blev der også afholdt LP og rally prøver. Så der blev ikke kun vurderet eksteriøer.
    Og igen hold dine fordomme ude af min tråd. Jeg spurgte dig pænt første gang. Nu ber jeg dig om det igen. Ser jeg mere af dit vrøvl i tråden så ryger du på filter for en tid, når det ikke kan være anderledes.

Hanne, kan ikke vende det blinde øje til den slags.
    Mine hunde er mit et og alt. Og det er den indstilling jeg har til hundehold. Tåler ikke at folk er direkte modbydelige mod deres hund. Så kan jeg ikke bare holde min mund.

• #34   20. nov 2011 Tina!!!

Thumbs up!!!

Godt gået!

• #35   20. nov 2011 Tina, det er super godt at du reagerede på det du så, det ligner ikek noget at behandle sin hund på den måde!!!!
    Håber DKK gør noget ved det.

Og Miss X og andre - nu synes jeg det er unfair at fordømme hele udstillingsverdenen fordi der er EN episode som denne, langt de fleste hunde behandles heldigvis godt.
    Og igen Miss X det du skriver beviser bare i høj grad, at du INTET ved omkring udstillinger og du ander ikek hvad dommerne kan se og vrudere - det er IKKE kun en skønhedskonkurrence, dommeren ser også på bygning, vinkler, mentalitet - er eks vinklerne på en hund ikke i orden, så bevæger hunden sig forkert og det kan få koncekvenser for den senere.

• #36   20. nov 2011 Oprætteren til den pågælden hund er i hvert fald blevet underettet, og han vil gå videre med det..

• #37   21. nov 2011 Super Tina. Det er bare SÅ vigtigt. Det lyder som nogen der bare var på udstilling for at blive avlsgodkendt, så de lige kunne tjene boksen på masseavl.
    Linda, godt at vide der sker noget. Er det på baggrund af anmeldelsen på udstilingen de har fået det af vide, eller kom det til opdrætter via andre veje..

• #39   21. nov 2011 * Pruselusken *
    Det er kommet til opdrætter af andre veje, rotteverdenen er ikke SÅÅÅ stor i Dk:-)

• #40   21. nov 2011 Fedt der bliver gjort noget. Det er i min verden fuldstændig ligemeget om det har været til udstilling, LP, agility eller hvad pokker det har været til. Det er ikke ok og stort skulderklap herfra.

• #41   21. nov 2011 Pruselusken
    Det var et SKUE og dermed kan resultatet jo ikke engang bruges til noget.

• #42   21. nov 2011 Nå for søren. Jeg tog bare udgangspunkt i at der blev sagt DKK udstilling..

• #43   21. nov 2011 C B H
    Lyder som en uheldig dag, for sådan plejer det aldrig at være.......

• #44   21. nov 2011 Den slags sker alle steder, både i udstillings verdenen og hos brugshunde folk, jagtn kredse osv. Det er der ikke noget nyt i.
    Det meste foregår bare i det skjulte hvor mange ikke ser det.
    Nok fordi de selv ved det ikke er helt godt.........

• #45   21. nov 2011 Jeg kender omtalte hund, Athenapigen, føler dog ingen behov for at diskutere med trådstarter om hunden er blevet sparket, da jeg ved at hunden aldrig nogensinde er blevet rørt! Hunden er heller ikke agressiv, dommerens bedømmelse var excellent og som beskrivelse: "en glad hund". Hvorfor skulle nogen straffe hunden for den bedømmelse?
    Bare for at vise at der altid er to sider af en sag synes jeg i skal tjekke Athenas hjemmeside, i mine og ejernes øjne verdens dejligste hund: www.123hjemmeside.dk/athenas under Skue i Brørup og udstilling. Ligner hun en mishandlet hund som burde tages fra ejerne?
    Desuden er vi alle meget rystede over at een persons udsagn kan gøre en glad hundeejer til hundemishandler. Alle der påstår at Athena er mishandlet og aggressiv, bør møde hende - hun er den mest glade og forkælede hund jeg kender, og det ved alle der kender hende heldigvis godt.

• #46   21. nov 2011 Samtidig kunne i jo lige benytte lejligheden til at se alle de skønne billeder af Athena på hjemmesiden smiley

• #47   21. nov 2011 Hvad skulle TS have ud af at sprede et virkelig dårligt rygte om pågældende hund og ejer?

• #48   21. nov 2011 Michelle er du sikker på det er den samme hund! Linda skriver jo at der også er givet besked til opdrætter af andre veje om det!?

• #49   21. nov 2011 Pas, det spørger vi også os selv om.
    Selvfølgelig er det optimalt at reagere på en evt. dyremishandling, det ville jeg helt bestemt også gøre! dog er det ikke i orden at direkte lyve om at hunden bliver sparket i hovedet, når det overhovedet ikke er det der er sket.
    Desuden synes jeg ikke at det er i orden at hænge personer ud offentligt på nettet, med beskrivelser af både hund og ejere. Hvis TS mener hunden bliver mishandlet, hvilket jeg igen kan understrege den aldrig nogensinde er blevet, bør hun gå videre med dette til DKK i stedet for at søge bekræftelse på nettet.

• #50   21. nov 2011 Ja jeg er 100% sikker, jeg var der også.

• #51   21. nov 2011 *dog er det ikke i orden at direkte lyve om at hunden bliver sparket i hovedet, når det overhovedet ikke er det der er sket.*

Hvor står der henne at den blev sparket i hovedet?

• #52   21. nov 2011 Ja der er altid 2 sider af en sag...

Men må også undre mig over hvorfor TS skulle begynde at sprede rygter på denne baggrund.

Hvis man vil "lyve" på nettet om sådan noget her, så skrev man nok ikke så indgående omkring "signalment" på ejere,samt anmelder dem i infoén.....det ville da først være at lave selvmål

• #53   21. nov 2011 Og hvad var det så lige at TS så?

Og igen de er jo åbenbart fra andre steder blevet meldt?

• #54   21. nov 2011 det giver da absolut ingen mening??
    Det er jo ikke ligefrem en diskussion der er "grå"...
    den her er rimelig SORT/HVID
    enten blev hunden sparket, eller også gjorde den ikke!!
    ENTEN var hunden agressiv, eller også var den ikke.

Fatter simpelt hen ikke hvordan sådan en situation som denne kan blive tolket forskelligt... det burde bare ikke være muligt. Uden nogen lyver naturligvis!!

• #55   21. nov 2011 Må så lige sige at det er dog der jo direkte vælger at ligge hunden op så alle kan se hvem der er tale om!?
    Jeg aner ikke ud fra beskrivelsen hvem det er!

• #56   21. nov 2011 Og nu sidder jeg og bliver lidt spekulativ.......... Tråden er ikke udhængning og har derfor fået lov at blive her. Ingen udhængning, for der nævnes ingen navne FØR Michelle, som åbenbart er venner med dem som TS omtaler, kommer ind og smider både navn og link?

Michelle? Er du ude på at få tråden slettet?

• #57   21. nov 2011 *dig og ikke dog;0)

• #58   21. nov 2011 Kan ikke se at det er udhængning eftersom TS ikke har nævnt hverken hundens navn eller ejers navn her i tråden..

Der er kun een der er skyld i at alle nu ved hvilken hund der er tale om smiley

• #59   21. nov 2011 Mette- ja jeg mener nu også det først er Michelle der hænger ejer og hund ud!

• #60   21. nov 2011 Næææ, Henriette. Udhængningen kommer først da "veninden" kommer på banen. Og så bliver man jo lidt mistænksom.

• #61   21. nov 2011 Ja, denne tråd var kun ment som et sted at "læsse af" for TS og ikke andet. Sådan som jeg læser startindlæget ihvert fald.....

• #62   21. nov 2011 TS påstod i situationen at hunden blev sparket i hovedet.
    Og ja jeg vælger at lægge det offentligt ud, med ejers accept, da de heller ikke er interesserede i at blive stemplet som hundemishandler.
    Og jo, de fleste kan regne ud hvilken hund der er tale om hvis man enten var der til skuet eller ser resultaterne fra skuet, det er nok også derfor at ejer bliver kontaktet af en chokeret opdrætter og får en henvisning til denne tråd.
    Igen er jeg ikke ude på at diskutere noget som helst, synes bare folk skal have mulighed for at se sagen fra begge sider inden de stempler hundeejer.
    Desuden ja, for min skyld må tråden gerne blive slettet, men det er ikke derfor jeg lægger hjemmesiden ind. Det er igen kun for at folk kan se sagen fra begge sider.

• #63   21. nov 2011 Det er jo svært at se det fra begge sider hvis du ikke fortæller hvad der egentligt foregik idet TS reagerede?

• #64   21. nov 2011 Karina: hunden blev ikke sparket, og hvis du læser dommerens udtalelse på hjemmesiden vil du også kunne læse at hunden ikke var agressiv i ringen, kun en glad hund.
    Jeg hænger overhovedet ingen ud, jeg elsker Athena og synes ikke det er fair at hun bliver hængt ud som værende aggressiv og mishandlet. Derfor vælger jeg at svare i tråden.

• #65   21. nov 2011 Michelle- det er jo efter Signe heller ikke grundet TS at opdrætter blev kontaktet!

• #66   21. nov 2011 Jeanette: du kan læse ejers version af sagen på hjemmesiden.
    Christina: nej det er ord mod ord, vil stadig bare mene at de fleste kan se på billeder om der er tale om en hund der trives og er glade, eller om den er aggressiv og mishandlet.

• #67   21. nov 2011 Jeanette: Opdrætter blev kontaktet af en person der har læst og henviste til denne tråd. Så jo, det er pga trådstarter.

• #68   21. nov 2011 "Og jo, de fleste kan regne ud hvilken hund der er tale om hvis man enten var der til skuet eller ser resultaterne fra skuet"

- Vi var på skuet mig og min kæreste og sad mere eller mindre ved siden af rottweilerne sammen med noget familie og venner .
    VI aner ikke hvilken hund der er snak om, vi har intet hørt på skuet om noget, vi kiggede på rottweilerne da der var kaos da de var i ringen .. VI ved stadig ikke hvilken hund der er snak om ..

Så det passer altså ikke, jeg vidste først det her da jeg læste denne tråd og ved først hvem der er snak om nu efter linket er lagt på ..

• #69   21. nov 2011 Christina: hvorfor skulle ejer så vælge at begynde at mishandle hunden efter den har fået excellent med beskrivelsen 'en glad hund'?

• #70   21. nov 2011 og vi har ingen ting set heller..
    så jeg udtaler mig ikke om hvad TS har set og ikke set -..

• #71   21. nov 2011 C B H: måske ikke alle, men siden opdrætter er blevet kontaktet pga. denne tråd, er der jo nogen der kan regne det ud. Uanset om folk kan regne det ud eller ej, synes jeg stadig folk skal se hunden så de selv kan danne en mening.

• #72   21. nov 2011 Hvad skulle TS have ud af at melde en tilfældig rotteejer, hvis INTET var sket?
    Hvorfor skulle hun lægge tråden ind her, hvis INTET var sket?

Hun kender ikke disse menensker i forvejen, man går da ikke hen og anmelder folk til DKK, som man aldrig har set før, og så for noget man lige finder på tju hej - altså det giver ingen mening.

• #73   21. nov 2011 C B H: Nej, men det er der nogen der gør, selvom de ikke har overværet situationen smiley

• #74   21. nov 2011 Kennelmor: Nej, det giver ingen mening. Derfor forstår vi det heller ikke.

• #75   21. nov 2011 Jeg ønsker ikke at udhænge nogen. Har derfor heller ikke nævnt navn på hund eller ejer. Men jeg havde en utrolig ubehagelig oplevelse som jeg vælger at fortælle om.
    Jeg så hvad jeg så, og på det reagerede jeg. Hvilket enhver anden også ville ha gjort.
    Jeg ved ikke hvad jeg skulle få ud af at lyve eller sprede rygter for den sags skyld???
    Michelle at du så mener du kan opnå noget ved at kalde mig en løgner, det må være dit problem.

• #76   21. nov 2011 Min tanke er ... Dem der har henvendt sig til opdrætteren ... Har de selv set noget ske med hunden ? Siden de henvender sig til opdrætteren ...

• #77   21. nov 2011 Og derfor tænker jeg, når man melder på den måde, som ts har gjort, så er det jo fordi der er sket noget.

Der kan være sket følgende:
    1. de har sparket hunden men benægter det.
    2. der er tale om en anden hund end den du kender og linker til

... og nej et link til en hjememside siger intet om, hvordan hundene behandles.

• #78   21. nov 2011 Som ejer af hunden selv skriver så brugte hun foden til at styre hunden, og så kan jeg nu ikke se hvorfor folk ikke kan se det!

Hvis begge har 'ret' i deres beskrivelse så har ejer jo "sparket" hunden rundt og det har TS så set som et rigtigt spark!

Hvis det bare er en misforståelse hvorfor så fare i Flindt over det! Istedet for at sige det er godt folk er opmærksomme men det er altså ikke sådan situationen hænger sammen!

Sådan har hverken ejer eller TS tænkt i den givne situation ud fra beskrivelserne!

• #79   21. nov 2011 Hov sku have skrevet at jeg ikke forstår at i og med at hun brugte foden så kunne det jo godt se ud som om hun sparkede! Men det kan i slet ikke se!

• #80   21. nov 2011 Tina: du nævner ingen navne, men du giver detaljeret beskrivelser af personerne, plus hvilken placering hunden fik. Enhver der har et katalog kan så gå ind og se navn og adresse på ejeren.
    Og ja, når du står og påstår overfor udstillingsleder og kredsformand at hunden blev sparket i hovedet er det i hvert fald løgn. Det samme er det når du påstår at Athena er mishandlet og aggressiv.
    Jeg kan desuden oplyse at ejer har talt med DKK i dag, og at der ikke bliver gjort noget ved din beskyldning fordi de godt ved at der ikke er nogen sag.

I see it all in my baby:

• #81   21. nov 2011

I see it all in my baby: Nej, personen der har kontaktet opdrætter har ikke set situationen.

• #82   21. nov 2011 Jeanette: du har helt ret, ejer brugte foden til at skubbe hundens bagdel hen på plads, hvilket ejer også har forklaret DKK. TS vælger at se dette som et spark, jeg vælger at se det som et skub til numsen hvilket DKK også gør. Det er også helt fint hvis hun mener at det er at mishandle hunden, og selvfølgelig er hun i sin fulde ret til at reagere i situationen. Dog beskriver hun stadig hunden som aggressiv, og påstår at ejer står og råber af hunden og fægter med armene hvilket ikke slet er sandt.

• #83   21. nov 2011 én ting er hvis TS har sendt noget der ligner spark....

hvorfor bliver TS så svinet til ved at gøre familien opmærksom på det??

Hvorfor prøver familien til hunden ikke at redde trådene ud?
    TS skriver hun var rystet, og som jeg læser det, så ikke "kun" over at have set en hund blive behandlet dårligt, men også over at blive svinet til og herefter ikke blive taget alvorligt oppe i informationen.

• #84   21. nov 2011 Altså .. .At skubbe hunden rundt med foden er jo slet ikke det samme som at sparke en hund ... Såååå eh .... Bryder mig ikk om det !

• #85   21. nov 2011 Karina- ja jeg forstår det heller ikke!

Det eneste de siger er at de slet ikke forstår hvorfor TS sku reagere!
    Og konstatere da selv at de skubber hunden rundt!?!?

• #86   21. nov 2011 Karina..
    DET undrer også mig..
    Hvis ejer er sikker i sin sag, hvorfor står 3 mennesker så og råber af en fremmed?
    Ville det ikke være mere på sin plads at forklare hvad der skete, i stedet for at himle sådan op?

Der er altså noget der ikke passer sammen!
    Og klart DKK siger der ingen sag er, det er ord mod ord, og i den her sag 3 mod 1.. Hmmmm

• #87   21. nov 2011 Michelle.
    Det er ikke min overbevisning at man sætter sin hund af ved at smække foden op i hovedet på den.
    Og slutteligt, så var det ikke mig der angreb jer. Det var lige omvendt, derfor følte jeg også det var nødvendigt at involvere dkk, for tydeligvis var enhver form for civilseret kommunikation udelukket.

• #88   21. nov 2011 Der ud over så er det jo tydeligt når man læser på hjemmesiden, hvorfor du - Michelle - har smidt hjemmeside osv osv herind, eftersom ejer selv har prøvet at få HG til at slette denne tråd, men den ikke overtrådte nogle regler..

Det har du jo så sørget for den gør nu.. Flot!

• #89   21. nov 2011 Henriette jaa det var også det første jeg tænkte da jeg læste det!

• #90   21. nov 2011 Tina: nu påstår du igen at ejer smækkede foden op i hovedet på hunden hvilket er direkte løgn. Ejer flyttede hundens ende rundt med foden, stille og roligt. Hvordan det kan sammenlignes med at sparke hunden i hovedet forstår jeg stadig ikke.

Ejerne reagerer som de gør fordi de efter at have prøvet at forklare flere gange til TS at hunden ikke bliver sparket, bliver frustrede over at blive beskyldt for at mishandle deres lille 'baby'. Selvfølgelig er det ikke en korrekt måde at reagere på, men vil vove at påstå at de fleste hundeejere bliver chokerede og vrede over at blive beskyldt for noget så forfærdeligt, især når TS bliver ved med at påstå at hunden bliver sparket i hovedet.

Men det kan heller ikke betale sig at blive ved med at diskutere 'episoden'. Som sagt har DKK sagt at der ikke bliver gjort mere ved det, og Athena har det stadig fantastisk og trygt når den ligger og sover mellem sine ejere om natten smiley

• #91   21. nov 2011 Miriam: hvorfor holde lav profil når vi netop har vores på det rene? Hvorfor ikke lade folk se sagen fra to sider inden de beskylder hundeejer for at være forfærdelig ond ved sin hund.

• #92   21. nov 2011 Så nu er Ejer, ejers mand og ejers datter gået hen og blevet til "Vi"...
    Virker mere og mere mistænkeligt!

• #93   21. nov 2011 Hvad er det der virker mistænkeligt?

• #94   21. nov 2011 Michelle - synes det er utroligt du snakker på både dine og deres vegne ..
    Du var der ikke, du aner ikke hvad der har foregået ? du vælger blot at se det fra deres side ..
    Kan ikke som de andre siger se hvorfor TS skulle anklage nogen vedkommende ikke kender for sådan noget ?

Ejer har skrevet at vedkommende havde hænder fyldte og hunden trækkede da den ville hen til bilen hvor hun vælger at sætte den med foden eller hvad hun nu gør .. jeg kunne da godt forestille mig man er stresset og måske kommer til at reagere på en uheldig måde, da hunden bare vil afsted og man har hænderne fyldte og er bange for at falde eller tabe noget og ja så reagere man som man gør og måske kommer til at sparke hunden .

jeg vælger ikke at kommenterer for jeg så det ikke og du burde måske gøre det samme da du ej heller var der og det samme alle andre der ikke har set det.. dette er en sag mellem ejer og TS ??

• #95   21. nov 2011 Det har jeg strejfet over fra starten af ... Det vi der ...

• #96   21. nov 2011 JEG tror at Michelle var der. Hun er åbenbart venner med ejeren. Og så kan man jo tænke over om hun er objektiv?

• #97   21. nov 2011 Mette ... Tvivler ... smiley

• #98   21. nov 2011 Som jeg skriver i et af mine tidligere indlæg, så ja, jeg var der, det har jeg ikke lagt skjul på. Og nej, selvfølgelig er jeg ikke objektiv, det har jeg heller ikke påstået:)

• #99   21. nov 2011 Var du tilstede da episoden skete ? SÅ du hvad der skete ?

• #100   21. nov 2011 Jeg har kun sagt at man måske skulle se sagen fra begge sider inden man kommer med beskyldninger. TS beskriver sagen fra den ene side, og jeg beskriver sagen fra den anden side. At vi så har helt forskellige oplevelser af hvad der skete, er jo det der sker.

• #101   21. nov 2011 Og jeg spørger om du så hvad der skete ? for det gjorde TS jo erko kan TS udtale sig men har man ikke set det kan man efter min mening ikke udtale sig ..

• #102   21. nov 2011 Ja, men som flere siger så kender jeg både hund og ejer så jeg er jo ikke objektiv. Jeg så ikke et spark, jeg så et skub med foden mod hundens bagdel. Og jeg så ikke en agressiv, men en glad og livlig unghund som altid smiley

• #103   21. nov 2011 Ja, jeg så hvad der skete.
    Mht det med at man kun kan udtale sig hvis man så episoden, det er der vist en del der ikke er enige med dig i herinde.

• #104   21. nov 2011 Michelle .... Hvilken rolle er det lige du spiller her ? Udfra både Tina og på hjemmesiden var der 3 mennesker med ved den hund ... Kvinden der sparker... Hendes mand ... Og deres datter ... Det læser jeg igen og igen ...

• #105   21. nov 2011 Jeg er datteren, hvilken rolle spiller det for emnet? TS var der, jeg var der, jeg har skrevet fra starten og jeg kender hunden og var der i situationen, så kan ikke se hvilken forskel det gør hvem jeg er? smiley

• #106   21. nov 2011 *skrevet fra starten AT jeg kender hunden.

• #107   21. nov 2011 Men der er jo flere der har skrevet at der var kaos i rotte ringen konstant, så er det vel ikke så underligt hvis hunden opfattes som agressiv?

• #108   21. nov 2011 Var da bare nysgerrig .... smiley

• #109   21. nov 2011 Ja det er underligt så forskelligt en situation kan ses med forskellige øjne, ja en smule kaos var der da, det er store og livlige unghunde, jeg forstår bare ikke hvordan det kan ses som aggressivitet. Jeg så glade hunde med logrende haler, ivrige for at komme fremad og vise sig frem. Jeg så på intet tidspunkt noget der mindede om aggresivitet. Men sådan kan situationen jo igen tolkes forskelligt.

• #110   21. nov 2011 Helt i orden:) har ikke prøvet at lægge skjul på min rolle:)

• #111   21. nov 2011 Nåååå nej ... Men kan da se ingen har været klar over præcis, hvor impliceret du var i dette .... At folk havde indtryk af du bare kendte dem ... Du omtaler dem jo hele tiden som *ejer* ... Ikke dine forældre ... smiley Og jeg blev bare mere forvirret for jeg ku jo læse mig til der ikke var en 4 part ... smiley Så ville bare have det på det rene smiley

• #112   21. nov 2011 Michelle: det spiller da en ret så stor rolle, at du er datteren... det vil da aldrig gøre dig upartiesk - du vil da altid være farvet af dine relationer til dine forældre og så ser man ofte det man vil se. Jeg nægter simpelthen at tro at en vildt fremmed person, vælger at tage kontakt til jer, helt uden grund, bare fordi hunden er "flyttet" med foden - det lyder simpelthen for usandsynligt.

• #113   21. nov 2011 Når HG er bedst -

Et eksempel - Når man i brugshundetræning - har en figurant der bruger en stav til at provokere hunden - den skader ikke hunden men det ser ud til man slår den - hvad hvis TS overvære sådan en siation? skal DKK så også have det som en anmeldelse?

Mon ikke denne sag nu er blæst op til noget som ikke være kommet så langt, hvis hunden virkelig var blevet sparket i hovedet så kunne jeg slet ikke forstille mig at dattern som var med ville komme herind og forsvare sig -
    TS oplysninger er jo også modsigende, hunden beskrives som aggrasiv. men dommer har udtalt noget andet, så mon ikke der er kogt suppe på en "and" -

Min gamle hund Zenta - en schæfer med lyd, hende luftede vi en gang i en hundeskov, vi gik bag nogle træer og hun begynde at hyle fordi manden legede med hende, så var der en mand der råbte efter os vi ikke skulle mishandle vores hund, det er dybt ubehagligt..

Platugle; mon ikke michelle kan udtale sig mere end du kan idet hun jo rent faktisk var på stedet og selvfølgelig støtter hun da sine forældre?
    Nu hvor du er her, kan du ikke være venlig at kigge i den gamle tråd om boxerkennel, der stiller jeg dig et?

• #114   21. nov 2011 og en helt anden ting, jeg kan da slet ikke forstille mig at man kan sløæbe en rottweiler med på udstilling hvis dagligdagen består af tæsk, og nu har jeg set deres hjemmeside, hunden har fået gode udtaelser de gange den har været udstillet....

Det hænger nu heller ikke sammen -

• #115   21. nov 2011 Citronmåne: mon ikke ejeren så havde reageret liiiiidt mere roligt og afblanceret? hvis der er tale om en misforståelse, så er det da gak at bliver direkte ubehøvlet, når man ville være kommet meget længere med en simpel forklaring..... men når det er sagt, så kan jeg ikke se at stokkeslag til en brugsprøve, kan sammenlignes med det der sker på en udstilling.
    Ang der ikke sker hunden noget når den får stokkeslag, så har jeg da set optagelser af dette, hvor man tydeligt kan høre er nogle af slagende absolut rammer hunden, så det må kunne føles, på en ikke særlig rar måde.

• #116   21. nov 2011 Platugle
    Ja de burde nok have smilet af siutationen, men som Michelle selv forklare og beklager jo også de overeagere deres reaktion...

Ang stokkeslagene så er det bestemt heller ikke noget jeg bryder mig om, men flere brugsfolk herinde og andre med erfaring siger jo netop at hunden ikke bliver ramt i deres foreninger. Og hvis hunden led overlast ville DKK og klubberne vel også have en vis interesse i at forbyde det...

• #117   21. nov 2011 Citronmåne: jo hun kan bestemt udtale sig mere om det der skete, men det gøre hende ikke uvildig og upartiesk... forklar lige hvorfor pokker TS skulle digte det hun så? hvorfor reagede ejeren så voldsomt? Men hun kan ikke udtale sig mere om, hvordan historien virker på mig - det kan kun jeg og det er der jeg gør.... jeg synes ikke det lyder sandsynligt at T skulle digte dette.

ang den anden tråd, har kunne du jo læse at jeg ikke deltager i den mere, så nej den har jeg ikke tænk mig at kigge i - men har du noget at sprøge mig om, så er du da mere en velkommen til at skrive til mig.

• #118   21. nov 2011 Citronmåne: jo hun kan bestemt udtale sig mere om det der skete, men det gøre hende ikke uvildig og upartiesk... forklar lige hvorfor pokker TS skulle digte det hun så? hvorfor reagede ejeren så voldsomt? Men hun kan ikke udtale sig mere om, hvordan historien virker på mig - det kan kun jeg og det er der jeg gør.... jeg synes ikke det lyder sandsynligt at T skulle digte dette.

ang den anden tråd, har kunne du jo læse at jeg ikke deltager i den mere, så nej den har jeg ikke tænk mig at kigge i - men har du noget at sprøge mig om, så er du da mere en velkommen til at skrive til mig.

• #119   21. nov 2011 Ja det virker underlig at TS skulle lave sådan en tråd bare for sjov, men Ts har også set hunden i ringen og beskriver den:

" rotweiler i ringen der er meget skarp og aggressiv"

Men dommern udtalte det var en glad hund -

så jeg stiller måske ? ved hvad TS i virkeligheden har set - hvordan kan hun mene hunden er aggrasiv i ringen men ham der er uddannet til at vurdere har ikke haft problemer med hundens adfærd -

og en race som rottweiler er vel en af dem der hurtig vil falde igennem hvis den ikke bliver behandlet med respekt - og et spark i hovedet er langt fra at behandle den med respekt -

ifl. hjemmesiden og de billeder, dagbøger osv at dømme så virker det ikke til en hund der en gang imellem får slag, tværtimod -

jeg siger ikke TS lyver, men det kunne jo tænkes at TS har set forkert og er blevet ophidset over menneskers reaktion

• #120   22. nov 2011 Michelle Måske skulle i indvitere Tina på kaffe og kage, så hun kunne hilse på Athena, og i kunne få en snak om det hele : )

• #121   22. nov 2011 Citronmåne

"og en race som rottweiler er vel en af dem der hurtig vil falde igennem hvis den ikke bliver behandlet med respekt"

Ikke nødvendigvis smiley
    Jeg fik en Rottweiler, da han var 9 mdr. gammel. Alle, der havde set ham, ville sige, den hund har haft en god opvækst. Det var der også nogle, der sagde.

Sandheden var, at vi var 5. hjem. Hunden var tidligere opvokset hos misbrugere, som havde givet ham seriøst mange bank, havde røget ham ind i hovedet(Hash) osv. Så det kan man absolut ikke altid regne med.

• #122   22. nov 2011 nu syntes jeg i skal stoppe det her ,det er påstand mod på stand ,var der selv ja ved godt den var lidt ud til bens i ringen ,men derfra og til at de har sparket den er jo langt fra sikker,ok de har været grove i deres mund det ,skulle de heller ikke havde været ,men DCH folk ved ikke altid hvordan man skal forholde sig til rottweiler ,ved hel bestemt,lige den tæve der er skrevet om her har jeg haft til ringtræning 4 gange ,hvor det ikke virket som om de var håre ved deres tæve, men jeg ville nok havde tænk ,mig om da jeg skulle købe hvalp.og ikke havde fået fra den tæve og hand hund da de er i familie ,og køre højt, farfaren stammer fra den samme kennel som moren .så der kan de problemer komme fra,så lad de ejer få fred .så de kan få styr på deres hund og dem selv.hvis det var så farlig skulle der også havde været nogle der så dem oppe i Herning

• #123   22. nov 2011 platugle er du også tilhænger af DCH for de har prøvet i over ti år at stoppe alt gruppe c arbejde også ipo ,selfølig skal en hund ikke havde tæsk af stokken på bidearbejde de fleste lader kun stokken lige rødder hunden uden den mærker det,,men som jeg har sagt herinde flere gange så skal man passe på med to tæver der står og går sammen,hold altid afstand ..så mener jeg den sag burde lukke nu .da ingen andre end Tina J har set hvad der forgik nede ved deres bil ,for det er jo så nemt at dømme andre her inde ,når en skriver noget .stop heller de hundehandler der sidder her inde og skal admistreder hvad der bliver skrevet-

• #124   22. nov 2011 laika- siger du at det er indavl?

• #125   22. nov 2011 *.stop heller de hundehandler der sidder her inde og skal admistreder hvad der bliver skrevet-*

Hvem er det?

Og den der holder liv i tråden er da dig?

• #126   22. nov 2011 nej men i familie gå selv ind og se på hundeweb.

• #127   22. nov 2011 Laika: hvordan pokker kommer får du lige blandet DCH og mig sammen ??

• #128   22. nov 2011 Ja der er brugt linjeavl, men det mener jeg nu ikke er et problem så længe det er under ordnede forhold..
    Kan slet ikke forestille mig, at der er noget at mønte på den parring for så tror jeg ganske simpelt ikke på at Fairmoors ville ha lånt Miro ud!

• #129   22. nov 2011 Er det normalt at omtale sin unge højdriftige rotte, som sin " lille baby" ??

Ud fra det læste, er jeg personligt ikke i tvivl om, hvilken side jeg hælder til. Det havde nok været klogt bare at ignorere tråden her, fra ejernes side.

• #130   22. nov 2011 At der er brugt linje/Indavl har vel i bund og grund intet med sagen at gøre, det er avl med høje drifter, så er det vel underordnet om det er familie eller ej....

Linje/Indavl, er noget misforstået noget:o))

Og fordi man så har en hund der kører højt, må man ikke som så mange andre kaldr deres hund "Baby"

Ahh, er vi nu ikke ude på et sidespor, hvorfor ikke bare forholde sig til TS forklaring samt modpartens.. Og holde Linje/Indavl og hvad man kalder sin hund, helt uden for....

Emnet er spændene på flere plan, personlig bliver jeg da rystet over at flere hentyder at "Det er sg meget normalt" i udstillings verden, og det er en generel holdning at det er ok....

Det er bestemt ikke sandt, men igen igen er det de brodne kar der får lov at sætte standarden, og gud nåde trøste hvis vi andre skal sige at sådan er det altså ikke...

• #131   22. nov 2011 White..
    Og det vil du hvorhen med?

Virker ret plat at komme med en gentagelse af mit indlæg, og så ikke komme med din egen mening!

• #132   22. nov 2011 White Amr. C
    Og du vil sige, Hvad ??????

• #133   22. nov 2011 White
    Som de andre siger, kan du være noget mere konkret med hvad du lært?

• #134   22. nov 2011 Øhmm nu syntes jeg det bliver underligt, hvorfor er det unormalt at kalde sin Rottweiler for "sin baby"

helt ærlig - heldigvis er vi mennesker da forskellige, men man hænger sig i at ejeren kalder sin hund for sin baby fordi det er en brugshund er da ved at være på et sidespor

• #135   22. nov 2011 Hehe .. min kæreste på 100kg+ kalder da sine to maller for "skatter" når han træner med dem. Og de er da bestemt også brugshunde smiley

• #136   22. nov 2011 White Amr. C

Det er da KUN fordi du ikke sætter dig ordentligt ind i tingene....

Skræmmende når nu du selv er "opdrætter"

• #137   22. nov 2011 Det M&R skrev ...

• #139   22. nov 2011 Hold nu kæft en gang bræk ! ja gu er der liv i unghundene og nej de er ikke altid i hånd.. de blir ivrige og går frem og hurra for det.. Hvem dælen gider ha en såkaldt brugshund,der er sløv i betrækket..

Heller ha lidt at arbejde med end en fed sofahund.. jeg aner ikke om pågældende har puffet eller sparket,men så ta den dog personligt i stedet for at hænge folk ud her.. Ts havde jo været i kontakt med udstillingsledelsen..

Håber da ikke folk der var i Slagelse dagen før, var så sarte,da åben klasse hanner var i ringen smiley

Hvad angår gr c,ja så blir hunden tildelt stokkeslag.. det indlærer man gradvist på hunden stille og roligt.. er hunden indlært korrekt er den fløjtende med de små dap,som forøvrigt blir givet af en fiberstok,der gir efter..

Jøsses

• #140   22. nov 2011 Samt hvis man er bange for en hund,med lidt gang i gaden ja såå skal man nok vælge en anden race end en rotte.. de kan være stride i deres opvækst,igen alt efter hvad linjer de er efter og har man ikke mod eller kompetance til dette,så er der heldigvis en række andre racer der er noget nemmere at håndterer og jeg vil som rotteejer,da sætte pris på man kigger på dem i stedet for smiley

• #141   22. nov 2011 Stine: nu var det jo ikke TS der hængte nogen ud det, men datteren selv - TS gav bare udtryk for den oplevelse hun havde haft og det skal der vel være plads til, også selv om det er din race??

• #142   22. nov 2011 Platugler.. efter hvad jeg kan læse,er sagen klaret på selve skuet og med så få hunde tilmeldt,ja er det jo ikke svært at finde pågældene..

Min race eller ej,så kan jeg ikke se hvorfor man skal hænge folk ud herinde med den tydelighed.. Når sagen faktisk er afsluttet smiley Så kunne man ha pakket tingene noget bedre ind..

• #143   22. nov 2011 Stine, hvis du har læst hvad jeg har skrevet. Så fremgår det også at jeg har forsøgt kommunikation med dem. Men blev råbt og skreget af at jeg skulle blande mig uden om og skride samtidig med at jeg blev svinet til på det groveste.
    Jeg laver en tråd hvor jeg undlader at nævne navne og udlevere nogen, men har brug for luft da jeg er dybt chokeret.
    Der kommer først navne på banen da datteren selv udleverer navn og link til en hjemmeside, hvor jeg i øvrigt skal udhænges i en opdigtet og sandhedsfordrejende historie.

• #144   22. nov 2011 Tina J.. det vil sige at DKK ikke har været indblandet ? For hvis de har været det,er sagen jo ligesom lagt ved dem og derfor jeg stiller ? til hvorfor tingene skulle ud på den måde herinde.. kender ikke omtalte hund eller ejer,skal det lige siges

• #145   22. nov 2011 Stine: jeg anede da ikke hvem det var... det gør jeg så nu, takket være datteren - de andre rotte-ejer her i tråden, måtte da også melde pas ang hvem det kunne være, så kan altså ikke se at det ikke skulle være ok at fortælle om det man har oplevet.
    om sagen blev klaret eller ikke klaret, kan man så diskutere - det kommer vist an på om man bare ønsker at det skal tysses ned eller om det er ok at det kommer frem i lyset?

• #146   22. nov 2011 Stine : at sagen er forelagt DKK betyder det ikke at TS så skal være helt uden mening, holdning og behov for at komme af med det hun har oplevet.... det er da en omgang tyssen ned du ønsker og intet andet.

• #147   22. nov 2011 Samt du skriver hunden ikke får en god placering.. vil nu mene en exellent er pænt,selvom hunden blir sat som 4 vinder ?????? eller

• #148   22. nov 2011 Platugler.. Nej ønsker ikke noget tysset ned.. der burde du efter mange år herinde,efterhånden kende mig smiley Men syntes ikke det er iorden at hænge folk ud på den måde,om det så havde været en boxer,der blev fremstillet som agrrasiv med dårlig placering..

• #149   22. nov 2011 Stine: en 4. vinder er da ikke nødvendigvis ensbetydense med en god plasering i alles øjne.... og for en udefra vil det at blive sat sidst i rækken, vel syne som om at hunde er sidst og derfor ikke får en god plasering.
    og nej Stine, jeg kender dig ikke og skriver kun ud fra dette og der er ikke tale om at TS hænger nogen ud, men udelukkende fortæller om sin oplevelse på udstillingen og at man ikke synes at der skal være plads til det, er i mine øjne at tysse tingene ned.

• #150   22. nov 2011 Susanne.. okay.så kender vi ikke hinanden længre.. Så blev jeg da det klogere smiley

Du har din mening og jeg har min.. Eftersom DKK har været inde over sagen,som du jo selv udtrykker du ønsker,er den ikke så meget længere..

• #151   22. nov 2011 Stine: jeg kan ikke skelne folk fra hinanden herinde - folk skrifter navn og billede hurtiger en jeg ved ikke hvad, så jeg forholder mig bare til tingene fra tråd til tråd og her er jeg bare ikke enig med dig - der kommer ikke noget godt ud af, at ligge mundkurv på folk.

Jeg skriver, at fordi DKK har været ind over, så betyder det da ikke at sagen forsvinder som dug for solen, for TS eller andre... det er da naivt at tro

• #152   22. nov 2011 Susanne.. Ligger ikke mundkurv på folk.. jeg stiller ? lige som alle i andre og er så bare ikke enig,som du ikke er enig med mig smiley

Har forøvrigt hverken skiftet navn eller billed de sidste 3 år smiley

Ha en forsat god aften til jer alle smiley

Kommentér på:
DKK udstilling i dag. Ubehagelig oplevelse :(

Annonce