{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbsk tæve i friluft skov
  • #1   22. nov 2011 Nej aldrig - man risikere jo at ens tæve bliver parret. Meningen med sådan en skov er vel at hundene løber fri.

  • #2   22. nov 2011 Nej det ville jeg aldrig noglesinde kunne finde på! Det er farligt for tæven, og til gene for alle andre hundeejere, og villa da selv tænke diverse ord om andre der gjorde det! Det er jo en skov hvor hundene skal kunne være løse, og min hund skal ikke havde hvalpe. (:

  • #3   22. nov 2011 Tinna: Det også min mening, holder selv min væk fra områder med løse hunde nÅr hun er i løb, syntes bare at forstå nogen syntes det okay.

  • #5   22. nov 2011 Cecilie : Skønt smiley

  • #6   22. nov 2011 Nej aldrig i livet!
    Ligeledes kunne jeg heller ikke finde på at tage hende med den første uge efter hun er færdig med løb, det er min erfaring at Fadia stadig dufter EKSTREMT godt i ugen efter...


  • #7   22. nov 2011 Jeg ville ikke gøre det, medmindre jeg ikke havde andre muligheder. Og det er ikke fordi jeg ikke måtte, men fordi jeg ikke stoler på at andre har styr på deres hunde.

    Når det så er sagt, så bor jeg i et grønt område, hvor alle har hundene løse (hvis de vel og mærke kan) og der "råber" man lige hinanden an, hvis det er. Luna nåede at være i løb 4 gange inden sterilisation uden problemer.

    Jeg "råbte" lige ejer an på afstand, om det var en han- eller hunhund.

    Men derfor skal man stadig have styr på sin hund i en hundeskov.. Løs eller ej


  • #9   22. nov 2011 nej det kunne jeg aldrig drømme om!!

    Både med hensyn til min egen tæve, men også af hensyn til de andre der er i huneskoven.
    Folk i hundeskoven, forventer at de kan slippe deres hund løs, og det skal de have lov til, det er jo hundes instinkt at dufte sig frem til løbske tæver, og klart det bliver besværligt at kalde en hanhund til sig hvis der er 40 løbske tæver i hundeskoven..

    der er mange andre steder man kan tage sin hund med hen, mens den er i løb!:)


  • #10   22. nov 2011 Har selv hanhund. Men hvis jeg havde en tæve ville jeg ikke tage den med hvis den var i løbetid. Det stresser tæven og det vil jeg ikke byde den

  • #11   22. nov 2011 Aldrig..

  • #13   22. nov 2011 Nej det er sku for dumt at tage en løbsk tæve med i en hundeskov hvor hundene må være frie. Men der findes folk derude som synes det er ok at tage den med og selvfølgelig også slippe den løs også kan den jo bare få en abortsprøjte smart. Aldrig en løbsk tæve på et sted som Oxbjerget.

  • #14   22. nov 2011 Aldig om jeg ville udsætte min tæve for en evt massevoldtægt smiley .... og det er sku også synd for hanhundene ... nej hundeskove er i mine øjne for hunde der kan finde ud af at lege sammen og selvfølig hunde uden snor ... er din hund agressiv mener jeg hellere ikke en hundeskov er noget man bør bruge .. der er massere af andre gå muligheder !!

  • #15   22. nov 2011 Jeg ville nok heller ikke tage mine med i en hundeskov, igen det har noget med hensyn til hinanden at gøre. Forventer tilgengæld også at andre tager hensyn.
    Men det er dælme træls at nogle hanhundeejere mener at man ikke burde være andre steder end på fortorvet. Jeg bor tæt ved grønne områder og her vil jeg altså have lov at gå i fred med mine hunde selvom de er løbske


  • #16   22. nov 2011 Retten er på min side og min hund stressede ikke i løbetid da hanhunde sagde hende nada hele løbetiden igennem .. Så meget for instinkter ...

    Men ville ikke for hanhundenes skyld tage min hund med i en hundeskov eller lign. fordi mange hanhundeejere ikke mener at de skal træne deres hanhunde og mener at det er hunhundenes skyld når hanhundene fristes.

    I stedet for at se det som en mulighed for at træne sin hund til at ignorere tæver i løb skal det blive et stort problem ...
    Så må tæven og dennes ejer betale prisen da de helst skal bure sig inde i de mdr. hvor hunden er i løbetid så de stakkels hanhunde ikke stresser og så man ikke behøver at træne med dem ...

    Meen hvad så når man har en tæve der dufter godt hele året?

    Men selvf. så er det vel hunhundes egen skyld hvis den har en uopdragen hanhundesnude i røven konstant?

    Lyder underligt nok meget a la. "Jamen det var ikke min skyld, det var hende der var udfordrende klædt. Hun bad selv om det ..."

    Og den med at hanhundene også kan finde på at stikke af hjemmefra når der er en tæve i løb i området og det er instinkt så uhh det er helt okay .. Den holder IKKE !! Ja det kan ske og det er fair nok men så sørger man for det ikke sker igen og man begynder ikke at give tæverne skylden !!

    Må tæveejeren som har sin hund forsvarligt hegnet inde bare acceptere at hanhundene skal have lov at handle på deres instinkt fordi nogle hundeejere ikke mener de har noget som helst ansvar når de har hanhunde for det er jo instinkt ...?!? Jo jo ...

    Og jo. Jeg kender hanhunde der er trænet til ikke at reagere mere end hvad er acceptabelt omkring løbske tæver som ikke er højløbske ... Men det handler om træning !!


  • #17   22. nov 2011 Miriam: Helt sikkert. Men det er faktisk meget svært for en del hanhundeejere at gå på kompromis på noget som helst da de bruger instinktkortet ...

    Skal tit og ofte bede dem fjerne deres køtere fra Kias røv inden hun selv gør det ...

    Og hun er altså steriliseret nu ...

    Vi skal alle være her. Så tog aldrig Kia med ud nogen steder hvor vi kunne møde andre når hun var højløbsk og gik steder med stort overblik når hun var i alm. løb da hun kommer når der bliver kaldt ind.

    Kan hanhundeejerne sige det samme?


  • #18   22. nov 2011 Miriam: Nej desværre. Men hvis man holder af sin hund så prøver man jo kun at give dem gode oplevelser ...

    Min hund er 4 år og kan 7-9-13 stadig med alle hunde og mennesker ... Men hun har så indtil videre heller ikke haft en grim oplevelse med nogen af dem .. Kun lettere irriterende hanhunde :o)


  • #19   22. nov 2011 Nu er alle mine steriliseret, men NEJ det kunne jeg ikke finde på.

  • #21   22. nov 2011 Jeg har ikke gjort det, primært af hensyn til andre. MEN, jeg er efterhånden så pisse træt af at vade rundt på stier, hvor det TYDELIGT er skiltet, at hunde SKAL føres i snor og råbe og skrige til ejerne af alle de hunde, der render løs alligevel, at min altså er i løb og siden forsøge at forklare dem, at NEJ, hun gider ikke have en anden hund til at stå helt oppe i fjæset på hende, heller ikke selvom den anden ikke gør noget, fordi den er gammel og ligeglad med damer.

    På almindelige gåture her i området, møder jeg vel i snit ti andre hunde. I skoven møder jeg ofte ingen og nogle gange én eller to, så jeg overvejer faktisk, at tage hende i skoven i snor i håb om at få lidt fred


  • #22   22. nov 2011 Jeg gik ofte rundt om bagsværd sø med Fie, ogå når hun var i løb, den tur indebar så at vi var nødt til at gå gennem et friløbsområde...

    Ligesom hun også i løbetiden blev luftet i en indhegnet fold, hvor løse hunde er tilladt, den fold har så kun 1 indgang og man kan se hele området.

    Så må svare ja, til at det kunne jeg finde på....

    Men synes ikke det er så sort/hvidt et spørgsmål, som det stilles op....


  • #23   22. nov 2011 Ej en medløber
    Ja og dog, for det hænger sammen for mig. Jeg synes jo egentlig, det er lidt egoistisk og ikke specielt hensynsfuldt at tage sin løbske tæve med i hundeskov, så selvom man har retten på sin side, vil jeg gerne tage det hensyn.

    Problemet for mig er, at dem, jeg så evt. generer i skoven, formentlig ikke er de samme, som dem, der vil skide på reglerne der, hvor jeg normalt ville gå med hende. Hvis de gad møve deres røv de 800 meter over i skoven, behøvede de jo ikke at have deres hunde rendende løs her, hvor de ikke må.

    Det irriterer mig, hvis jeg skal risikere at være til gene for andre fordi jeg, af hensyn til min egen hund, føler mig presset til det. Og det irriterer mig endnu mere, hvis dem jeg evt. måtte møde i skoven tænker, at det er mig, der er en idiot at komme der med min løbske tæve.

    Der er så også den tredje mulighed, at jeg tager i en anden skov længere væk, som ikke er hundeskov, men et eller andet sted synes jeg heller ikke, det kan være meningen, at det skal være unødigt besværligt for mig, fordi andre ikke forstår et skilt med et simpelt piktogram.


  • #24   22. nov 2011 Og så er det jo forresten forklaringen på, hvorfor jeg ville gøre det, som der bliver spurgt om i oplægget

  • #25   22. nov 2011 Nej. Når min tæve er i løb, så holder er hun ikke løs andre steder end herhjemme og vi holder os helt fra områder hvor vi ved der kommer andre hunde. Det er 3 uger med ta' fat leg i haven, søge øvelser på marken, træning herhjemme osv, ...nok lidt kedeligt for hende, men sådan er det bare.

    Hvorfor: Jeg vil ikke risikere en parring og vil ikke at min hund er til gene for andre.


Kommentér på:
Løbsk tæve i friluft skov

Annonce