{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.053 visninger | Oprettet:

Grå schæfer {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt to hanner de er noen turbo hunde ikke lig den vanlige jeg har haft før sort og brun.
Jeg går lange turer fire ganger for dag men de er meget aktiv.
Den ene er meget stor for å være tre mnd så det må bli en stor hund.
De er ingen sofa hund skal ativiseres hele tiden de er kun stille når de såver.
Dette er noe helt annet en jeg er vant til.
Hva slags trening skal jeg begjynne med.
De kan sitt dek og kommer når de blir kalt på.
Er nu meget søde lell er det noen som har noe forslag


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grå schæfer
  • #1   23. nov 2011 Altså hvis du vil noget tricks træning er der jo giv pote, rulle rundt, 8-tal mellem benene o.s.v smiley

  • #3   23. nov 2011 De skal bruge deres hoveder, du kan ikke trætte dem ved at gå ture med dem.
    Det er brugshundelinier du har købt, de skal ud at arbejde.

    Spor, lydighed, rundering osv.

    God fornøjelse med det smiley


  • #4   23. nov 2011 meld dig til noget træning.
    dch
    Politihundeforeningen
    Schæferhundeklubben
    DKK

    Der er mange muligheder..

    Er det forstået korrekt at du har købt dig 2 hanhunde som er 3 måneder gamle ?
    Du får da noget at se til må jeg sige


  • #5   23. nov 2011 Det var da ellers noget af en opgave, du har givet dig selv der :o)

    Som der bliver sagt - de skal bruge deres hoveder. Det er vigtigt, at du får et forhold til dem individuelt, så brug tid på dem hver for sig.

    Man kan ikke motionere disse hunde trætte - og man skal også huske, at den standard man sætter for aktivering, det er den de kræver.

    De er kun tre måneder - fra nu af stiger aktivitetsniveauet, og man bliver nødt til at erkende, at man ikke kan stimulere sig til en afdæmpet grå schæferhan.
    De har et ekstra gear, og det får man en masse fornøjelse af i deres unghundeperiode.

    Jeg ville gå et sted hen, hvor der er en grundlæggende viden om den type hund, du nu har to af. Altså brugshundeklubber.


  • #6   23. nov 2011 Hvis jeg har forstået det rigtig og de kun er 3 måneder gamle, så skal de ikke ud at gå lange ture endnu, det er ikke godt for deres led. En tommelfingerregel siger 1 minut pr. uges alder, så er de 12 uger gamle, er det 12 minutter ad gangen.

    Ellers mental aktivering, søgelege, træning, spor osv. , det kan være næsten umuligt at køre en højaktiv race træt hvis man kun aktiverer den rent fysisk. Jeg har aldrig kunne køre mine træt med rene gåture, selv ikke Lia som ikke kører så højt igen.

    Husk også at lære dem "stilletid". Jeg er selv en aktiv race og min første hund lærte ikke "stilletid" fordi jeg ikke vidste at det ville være en god ide, men Lia er blevet trænet i det helt fra vi fik hende hjem. Selvfølgelig skal hunden aktiveres fysisk og mentalt, men den skal også lære at slappe af. Ellers kan du risikere at stå med en hund, der tror der skal ske noget hele tiden på nær når du sover.


  • #7   23. nov 2011 2 grå på 3 måneder ?? Yiirks siger jeg bare smiley

  • Tossen J
    Tossen J Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 114
    #9   23. nov 2011 Hold da op en mundfuld...
    Vil anbefale at i melder jer ind i en klub (Politihundeforeningen, dch, schæferklubben) eller hvad i nu har i nærheden.
    Få lært hvordan man træner spor, gerningssted, rundering lydighed og hvad der eller er af sjove ting man kan lave med schæfer af brugslinier.
    Men du/i skal være forberedt på, at det jo er en MEGET aktiv race, og hvis i allerede nu som 3 mdr. synes de er meget aktive, så for i jer nok lidt af en overraskelse. Aktivitetsniveauet vil kun stige det næste 1½ år...


  • #10   23. nov 2011 Takk for alle svar.
    Vi hadde bestilt to sort brune.Men siden vi hadde reist så langt skulle de ta med alle hannene så vi kunne velge selv.Men Nei ÅÅÅ stakars oss dær kom de med de grå hannene den ene var så udmagret at den ikke kunne stå min datter så på meg saken var klar jeg orked ikke sende dem tilbake det blev en lang natt,
    Vi flasket opp den lille og fik luksusmad så nu er han så stor som en på to mnd.
    Den andre blir svær han er kraftig men så har han det godt ikke tyk.
    Nei nei og atter nei vi ante ikke hva vi gik til men nu vet vi det.Ja ja jeg har forlat arbeidsmarkede og tid har vi nok av.
    Nu har de stille time og vi nyder kaffen vi må finne på noe lurt til de vågner få gobid ud av bolden selv om det går mye opp i hund så elsker vi det.


  • #11   23. nov 2011 Hold da op en historie. Det lyder som om, I har givet jer selv enorm opgave.

    To grå schæfere, der har været misrøgtede... Det ville jeg ikke kunne overskue.

    Noget helt andet - det er ikke farven, der afgør om det er af brugslinjer, så hvis den sort/brune, du taler om, var fra samme kuld som de to grå, så havde du fået brugslinjer alligevel.

    Hvor har I købt dem?


  • #12   23. nov 2011 Ja vi betalte fo dem 4000 de var købt i holstebro de var cippet og fodt ormekur og vaksinert.
    Den ene ligner en ulv derfor har han fodt navne ulv ja min datter sier du kan da ikke stå og robe ulv vi er voksen for oppgaven men jeg har lyst og melde han


  • #13   23. nov 2011 Vil du fortælle mig i en privat besked hvem du har købt dem hos?

  • #14   23. nov 2011 For pokker Norhild..............Sikken en opgave I der er kommet på- dig og din datter.
    Har selv to grå schæferhunde og er da glad for at jeg ikke fik dem samtidig. For hold da helt op, hvor der er blevet trænet, trænet og atter trænet de sidste mange år.
    Håber at I får meldt jer ind i en god klub, hvor I kan få masser af vejledning og hjælp.


  • #15   23. nov 2011 Vil rigtig gerne se billeder af dem smiley Og tillykke med dem.

  • #16   23. nov 2011 Er de med tavle? Det kræver DKK tavle at træne i politihundeforeningen.



  • #17   23. nov 2011 Hold da helt op man!
    Tillykke med de to grå fuldtidsjob;-). Helt sikkert til træning i en af de klubber som de andre allerede har beskrevet.
    Jeg har også en brugsschæfer på 3 mdr. og hun er helt fantastisk, men to af hende, og så på en gang.. Wow! Jeg bliver træt, bare ved tanken! Så jeg er da imponeret over du tager udfordringen op:-)!

    Det er fint du tager dem ud i verden flere gange dagligt synes jeg. Og hvis du sørge for at lade dem udforske nye steder hver dag, kan det godt give en smule til deres små hoveder. Specielt når de ikke er ældre!
    For at min hvalp for brugt sit lille hundehoved, giver jeg hende flere gange dagligt små opgaver hun kan løse.
    Her er nogle af mine aktiveringstips, som jeg med succes bruger til min hvalp:

    - Søge sin mad på græsset
    - Rulle den ud af en flaske
    - Flå den ud af en tapet æggebakke. Her kan du ydermer fylde æggebakken med køkkenrulle, eller pakke maden ind i en brugt toilet/køkkenrulle og så ligge den i æggebakken. En mælke/juicekarton kan også bruges.
    - Pak det ind i papkasser med aviser toiletpapir ol.
    - Det kan også lægges ind i et foldet viskestykke eller håndklæde
    - Læg maden under nogle bøtter
    - Find nogle halvrådne træstubbe på turene, som du kan gemme godbidder i, og lad dem splitte den ad, for at nå frem til godbidderne
    - Hæng en flaske op, så den hænger vandret og lav en træksnor i flaskehalsen, som de skal trække i, for at få godbidderne ud
    - Så findes der jo alverdens aktiveringslegetøj til hunde

    Det er vidst kun fantasien der sætter grænser:-).

    Så synes jeg også det lyder fornuftigt at bruge dem hver for sig og begræns dem lidt ifht. deres indbyrdes leg. De skal selvfølgelig have lov at lege indimellem, men det skal være med måde. Får de bare lov at køre løs på hinanden, øger de deres aktivitets og stressniveau betydeligt og du vil få en dårligere kontakt til dem på sigt!
    Held og lykke med dem:-)


  • #18   23. nov 2011 Tillykke med dem .Men det er noget af et job , du har sat dig selv i der smiley

  • Tossen J
    Tossen J Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 114
    #19   24. nov 2011 Monica P: Det gæler ikke alle politihundeforeninger... Mange steder kan man sagtens træne på hvalpe- og begynderholdene. Man kan bare ikke få hundene kåret.

  • #20   24. nov 2011 Tossen J: Det ville jeg også sige. Nu ved jeg ikke om det er anderledes end dengang jeg gik til træning med min første hund, men vi gik til at begynde med på politihundeforeningens hvalpe/begynder hold og der var da et gadekryds med på holdet, som faktisk var den dygtigste af alle unghundene. smiley

  • #22   24. nov 2011 Man kan gå til prøver i schæferhundeklubben med alle hunde. Uanset om den er renracet, med eller uden tavle.

    Man kan ikke deltage i DM og VM, og der er nogle kredskonkurrencer, hvor kredsene selv laver regler om, at hunden skal have tavle.

    Men prøver kan man ikke nægtes.


  • #23   24. nov 2011 Sorry, Ulla - for hulans, det var jo det, du skrev.. Men nu er det så gentaget *GG*

  • #25   24. nov 2011 Hei alle sammen og takk for støtte og gode råd.
    Det blev jo noe strevsomt i begjynnelsen da blek skulle ha exstra forpleining lære å gå å denslags ting opp om natten for å få mad men han er en lille hisiprop nu.
    Det tok en stund for ulv ville godta at det var jeg som var lederen.
    Heftig lek inne er forbudt strengt forbut jeg har en stor have som de traver rundt i så det får være nok.
    Når jeg og ulv er på tur får han undersøge tin nye lokter hilse på andre hunde .
    Det med godbit i flaske fant de fort ud tok flasken og ristet den vips så lå der noen godbiter hent bolden under skapet da samarbeider de blek når under skapet ulv er for stor når blek har hentet bolden tar ulv den frekt triller den under i gjen og son kan de holde på lenge.
    Jeg er glad for jeg tok dem med hjem jeg var skufet men når jeg ser på dem ligge og såve så rører det midt hjerte om aften vil ulv ha kos i sengen etter dagens strabaser når det er nok håpper han ned og er stille til kl 7 neste morgen.
    Hvorfor reise til udlande for å redde hunde når det er mange her hjemme som lever under kommelige kår.
    Som bare tenker på å bedekke hohunden for å få flere valper.
    Dyr skal ha det godt og gode vilkår.
    Ps kan hundene få rådt kød nu?



  • #26   24. nov 2011 Hehe - det lyder hyggeligt. Men jeg tror du skal regne med, at de ting, du føler er på plads nu, bliver væltet rundt et hav af gange inden hundene er et par år, og modnes.

    De kan sagtens få råt kød nu. Men introducer det stille og roligt.


  • #27   24. nov 2011 Jeg bor tæt på Holstebro, så jeg kunne godt tænke mig at vide hvor du har købt dem, hvis du vil fortælle det?

  • #28   26. nov 2011 hei alle sammen
    el caminas jeg kan godt fortelle hvem det er men jeg vil ikke ha noe bråk det er Frode ogMette Matterup flynder bækemarksbo.

    I nat blev jeg vekket av hundene gødde jeg var halvåken nei ikke ud midt i natten kl var havtre.
    Så hørte jeg det også noen kastet sten på plattingen jeg ved at schæfer er ikke noe folk syns om hær.
    Jeg viste ikke at så små valper reagerer på noe slike lyder.
    Tør ikke ha dem ud alene når det er mørkt.

    Så til noe annet lille blek går til døren når den skal gøre noe men ulv ja han giver meg grå hår jeg har prøvd alt men ingenting virker og jeg er meget tolmodig det siste nye er at han gjømmer seg under spiseboret hva skal jeg gøre


  • #30   26. nov 2011 Jeg tænkte nok at det var dem - han er den værste hundehandler der findes, og han skal i retten nu her for dyremishandling. Jeg bor ikke ret langt fra dem...

    Hvad skal man dog gøre for at få folk til at lade være med at købe hvalpe hos ham???????


  • #31   27. nov 2011 ja si det det var inne på den bla sider jeg fant dem hvis det var i dag ville jeg nok købe en valp fra stueoppdret valpene blir hantert og trenet stuerene.
    Jeg er lidt sur på meg selv det er klart at som ulv er vant til og gøre fra seg hvor som helst de er nok opdrettet i en lade sammen med mange og alle gør fra seg hvor som helst.
    Så nu blir det slik at de kommer ud og jeg står og ser på at de er ferdig og en lille belønning for gjort arbeide smiler ja jeg blir nok våd i dag -
    Hunnene er gode hunder men stress det blir de urolig av i dag har veret en god dag rene golv.
    Det er også deilig og ha et forum som man kan få avløb for mange ting så tak for det alle sammen


  • #32   27. nov 2011 Ja de er vokset op sammen med en masse andre hvalpekuld i en stald. Var du ikke ude og se dem da du købte dem?

  • #34   28. nov 2011 Han laver alt muligt - bare det giver penge!

  • #36   29. nov 2011 Kan min hunde vere en blanding av schæfer og malinois

  • #40   29. nov 2011 De kan være blandet af hvad som helst - jeg tænker dog også slædehund - de er temmelig kraftige i deres bygning. For kraftige til, at jeg tænker malle.

Kommentér på:
Grå schæfer

Annonce