{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.787 visninger | Oprettet:

Grå schæfer {{forumTopicSubject}}

Hej Med Jer

som nogle af jer måske ved kom jeg for nyligt af med min dejlige schæfer dreng.

Vi havde ellers snakket om herhjemme at vi skulle have en anden race, når vi engang skal have hund igen.

grunden til det er at vores to langhåret schæfer har mindet rigtig meget om hinanden, hvilket har været svært for vores datter.

Men nu har min mand og jeg snakket om andre racer og kommer alligevel frem til at schæferen bare er den der passer til os.

Vi har derfor snakket lidt om at få en grå schæfer næste gang, men vi har dog det med at vi helst vil have dem langhåret (som de to andre var, dog var de sort/brune), men jeg ved bare ikke om det er lige så typisk at der kommer grå langhåret som det er med den alm. schæfer, der ofte har et par langhåret i kuldet.

Håber der er nogle kloge mennesker der kan være behjælpelige med svar...

p.s. Ikke hvalpe aktuel lige nu....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grå schæfer
  • #1   17. apr 2014 Hvad med en helt sort schæfer, så ligner den ikke helt smiley Om de sorte hører under de grå ved jeg faktisk ikke, men ved da at nogle af de sorte også kan være lidt langhåret. Tror den sorte schæfer jeg kender til er en højavls

  • #2   17. apr 2014 Hvis det er helt anden race, hvad så med australsk cattledog? Jeg har fået at vide at de er i retning af en schæfer, men hæng mig ikke op på det! Det er kun hvad jeg har hørt.

  • #3   17. apr 2014 De sorte er også brugslinje. Jeg har aldrig set en sort langhåret.

    Der er ofte en langhåret i brugslinjekuld også


  • #4   17. apr 2014 CH

    Den er heller ikke langhåret som en langhåret schæfer, men heller ikke så korthåret som de grå kan være smiley


  • #6   17. apr 2014 Jeg har aldrig været heldig at løbe ind i en sort langhåret - som før skrevet.

    Oddsene for at finde en er nok ikke så hamrende store, tror jeg.

    Fuldsort i et kuld ses ind i mellem, langhåret også ind i mellem - men de to sammen er ikke så ofte forekommende.
    Men selvfølgelig sker det.

    Man skal vist være ualmindelig heldig at man lige præcis rammer det egenskabsmæssige helt rette kuld og så der lige er en sort langhåret der smiley

    Og til TS: Når vi nu er ved egenskaber - husk på, at en schæfer af brugslinjer ikke bare er forskellig i farven smiley

    I min verden vælger man en brugslinjehund på grund af dens egenskaber ikke på grund af dens udseende.


  • #7   17. apr 2014 CH: naturligvis er det også egenskaberne der tiltaler os, men vi har bare forelsket os I de langhåret, da der bare er noget over den. Vi ved godt begge to at den skal trænes på en anden måde og der er noget mere go i den grå.

    som skrevet længere oppe er schæferen bare den race der passer i vores liv, men grundet at de alm. minder rigtig meget om hinanden vil det være svært for vores datter, derfor mener vi at ved evt. at vælge den grå vil være skille sig ud både egenskab og farvemæssigt vil være godt for os alle.


  • #8   17. apr 2014 hmm.. bare lige for at smide det op i luften...
    tag et kig på Chodsky Pes...


Kommentér på:
Grå schæfer

Annonce