Drømmen om at få en hund {{forumTopicSubject}}
Hejsa, jeg har længe gået med drømmen om at få en hund, men er første gangs hundeejer og har derfor læst en masse på Dansk Kennel Klubs hjemmeside samt andre hvordan man skal opdrage og træne :).
Jeg har efterhånden fundet ud af at jeg gerne vil købe en Coton De Tulear, da den vil passe ind i familien
- Men oven i hatten har jeg marsvin og hest. Kan en hund, fra lille af, vennes til ikke at gø af marsvin hvis den tilbringer tid med dem?
Og er der nogle hunde der ikke kan lære at acceptere en hest? Fordi det ville være en drøm hvis hunden kunne løbe ved siden af imens man red en tur
Lige et sidste spørgsmål, hvad koster det ca. om året at have hund? Ved godt at det er forskelligt med hvor meget de spiser, dyrelægebesøg mm
Tak på forhånd,
- Dinah
okt 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 65 Svar: 605
så drømmen kan blive til virkelighed....
okt 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 65 Svar: 605
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 938
Heste ved jeg intet om, jeg tænker bare, at jeg ikke ville turde lade min hund løbe ved siden af en hest, når den er så lille - men jeg har heller ingen erfaring med heste, så det kan godt være det bare er mig
aug 2011
Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 50
- Men hvad giver i for jeres hund årligt sådan ca?
jun 2007
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 1.960
- sygeforsikring + ansvar 2000 kr.
- vaccination + rabies + dyrlægetjek 1500 kr.
- mad: 2000 kr.
- nyt legetøj, snor, halsbånd, skåle eller hvad hun mangler: 1000 kr.
Men herud over kommer jo uforudsete ting såsom akut skade/sygdom osv.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.736
Men her giver jeg ca 400 kr om måneden i foder, snart 550 da jeg skifter.
Hvis vi så siger at min hund ikke kommer til skade, og kun skal vaccineres på et år er det 600 kr ca.
Hvis du så køber kødben, trænings-godbidder, eller andet guf skal det regnes med. Nu har jeg lige købt 10 kilo ben for 400 kr, lad os sige det holder en måned da min får ben hver dag.
Så koster det ca 12-14 tusind at have hund om året, men hvis du så er uheldig med den kommer til skade, kan det hurtigt koste 20 tusind.
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.736
Nå ja forsikring glemte jeg da helt, ja den koster jo oss =)
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
600 til vaccine og sundhedstjek
1600 til syge- og udvidet ansvarsforsikring
1800 til almindelig foder
Og så er der alt det, jeg ikke aner, hvad koster
Godbider - meget varierende både i pris og type
Hømhømposer - synes jeg, jeg køber hele tiden, men ved ikke, hvad de koster eller hvor mange, jeg bruger
Dyrlæge udover det årlige besøg - Der har jeg været heldig, de har sjældent været syge, men det kan hurtigt løbe op. Tror, jeg gav 1500 for en tandrensning sidste år
Træning - jeg går ikke i øjeblikket, men der varierer priserne også en del. valpehold synes jeg, er et must
Pelspleje - Jeg bruger trimmer (engangsbeløb), shampoo og balsam. Nogle skal bruge penge på hundefrisør
Og, ikke et must, men noget, jeg alligevel bruger penge på en gang imellem - nyt legetøj/aktiveringssager
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
Og så er der anskaffelsen. Det kostede en del ved den første, synes jeg :). Skal prøve at se, om jeg ca. kan huske, hvad jeg købte
De første vacciner og chipning (hvis ikke det er gjort fra sælger)
Indmeldelse i hunderegister (jeg er i tvivl, om det kostede noget) samt evt. i klub
Halsbånd, hundetegn, hvalpesele, voksensele, snor, evt. flex-line og sikkerhedssele til bilen
Kurve, senge, tæpper, trnasporttaske/kasse
Bamser, bolde, reb, aktiveringslegetøj
Negleklipper, tandbørste, (trimmer), børste, kam osv.
Skåle, opbevaring til foder og den slags
Dækken og trøje
Jeg kommer sikkert på mere i løbet af dagen
aug 2011
Og mange tak Marianne K for at du har sat det op som en liste, så jeg ( som ny hunde ejer ) kan finde ud af hvad det sådan ca. kommer til at løbe op i :)!
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 3.608
Tror sagtens cotonen kunne lære og løbe ved siden af hesten, men jeg ville personligt ikke have en hund med sådan en fin hvid lang pels til og løbe ved siden af hesten. Men nu er jeg heller ikke till ret meget pelspleje overhovedet. Gizmo kan tørres i et håndklæde og så er den potte ude *GG*
aug 2011
Men tak for dine råd
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 938
Jeg ved ikke hvad den årlige vaccine koster, så læg den oveni.
Ansvar + sygeforsikring ca 2000
Mad ca. 1600 (tror jeg.. Vi har kun haft hende siden september, men hendes mad koster ca 400 for 12 kg og hun spiser jo ikke vildt meget)
Og så godbidder, ben, seler, halsbånd, dækken osv ., måske 1000 kr i alt om året
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
nov 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 679
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.314
Men hvis du er heldig og have en rask hund så er udgifterne noget mindre :o)
Livstidssygeforsikring er essentielt !!
Drømmen om at få en hund