{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Drømmen om at få en hund {{forumTopicSubject}}

Hejsa, jeg har længe gået med drømmen om at få en hund, men er første gangs hundeejer og har derfor læst en masse på Dansk Kennel Klubs hjemmeside samt andre hvordan man skal opdrage og træne :).

Jeg har efterhånden fundet ud af at jeg gerne vil købe en Coton De Tulear, da den vil passe ind i familien smiley
- Men oven i hatten har jeg marsvin og hest. Kan en hund, fra lille af, vennes til ikke at gø af marsvin hvis den tilbringer tid med dem?
Og er der nogle hunde der ikke kan lære at acceptere en hest? Fordi det ville være en drøm hvis hunden kunne løbe ved siden af imens man red en tur smiley

Lige et sidste spørgsmål, hvad koster det ca. om året at have hund? Ved godt at det er forskelligt med hvor meget de spiser, dyrelægebesøg mm smiley

Tak på forhånd,
- Dinah

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drømmen om at få en hund
  • #2   27. nov 2011 en hund kan vænde sig til alt(heste, marsvin etc.)

så drømmen kan blive til virkelighed....

• #3   27. nov 2011 jeg kan gå med min hest(e) i den ene hånd og hunden i den anden:)

• #4   27. nov 2011 Jeg har en dværghamster, og Vega er totalt ligeglad med den - alt hvad hun interesserer sig for er om den får bedre mad end hende smiley hun har mødt den, og vidste ikke helt hvad hun skulle gøre med den, så den fik et par slik og så var det det.

Heste ved jeg intet om, jeg tænker bare, at jeg ikke ville turde lade min hund løbe ved siden af en hest, når den er så lille - men jeg har heller ingen erfaring med heste, så det kan godt være det bare er mig smiley

• #5   27. nov 2011 Tak for jeres svar smiley
    - Men hvad giver i for jeres hund årligt sådan ca?

• #6   27. nov 2011 Jeg tror ca. jeg giver:

- sygeforsikring + ansvar 2000 kr.
    - vaccination + rabies + dyrlægetjek 1500 kr.
    - mad: 2000 kr.
    - nyt legetøj, snor, halsbånd, skåle eller hvad hun mangler: 1000 kr.

Men herud over kommer jo uforudsete ting såsom akut skade/sygdom osv.

• #7   27. nov 2011 Det kan man ikke sige hvad man giver årligt, det kommer jo an på foder, dyrlæge og div.

Men her giver jeg ca 400 kr om måneden i foder, snart 550 da jeg skifter.
    Hvis vi så siger at min hund ikke kommer til skade, og kun skal vaccineres på et år er det 600 kr ca.

Hvis du så køber kødben, trænings-godbidder, eller andet guf skal det regnes med. Nu har jeg lige købt 10 kilo ben for 400 kr, lad os sige det holder en måned da min får ben hver dag.

Så koster det ca 12-14 tusind at have hund om året, men hvis du så er uheldig med den kommer til skade, kan det hurtigt koste 20 tusind.

• #8   27. nov 2011 Christina smiley Pina's moar smiley

Nå ja forsikring glemte jeg da helt, ja den koster jo oss =)

• #9   27. nov 2011 Årligt bruger jeg vel pr. hund

600 til vaccine og sundhedstjek
    1600 til syge- og udvidet ansvarsforsikring
    1800 til almindelig foder

Og så er der alt det, jeg ikke aner, hvad koster

Godbider - meget varierende både i pris og type

Hømhømposer - synes jeg, jeg køber hele tiden, men ved ikke, hvad de koster eller hvor mange, jeg bruger

Dyrlæge udover det årlige besøg - Der har jeg været heldig, de har sjældent været syge, men det kan hurtigt løbe op. Tror, jeg gav 1500 for en tandrensning sidste år

Træning - jeg går ikke i øjeblikket, men der varierer priserne også en del. valpehold synes jeg, er et must

Pelspleje - Jeg bruger trimmer (engangsbeløb), shampoo og balsam. Nogle skal bruge penge på hundefrisør

Og, ikke et must, men noget, jeg alligevel bruger penge på en gang imellem - nyt legetøj/aktiveringssager

• #10   27. nov 2011 Jeg glemte loppe-/flåtbekæmpelse og evt også potevoks

Og så er der anskaffelsen. Det kostede en del ved den første, synes jeg :). Skal prøve at se, om jeg ca. kan huske, hvad jeg købte

De første vacciner og chipning (hvis ikke det er gjort fra sælger)

Indmeldelse i hunderegister (jeg er i tvivl, om det kostede noget) samt evt. i klub

Halsbånd, hundetegn, hvalpesele, voksensele, snor, evt. flex-line og sikkerhedssele til bilen

Kurve, senge, tæpper, trnasporttaske/kasse

Bamser, bolde, reb, aktiveringslegetøj

Negleklipper, tandbørste, (trimmer), børste, kam osv.

Skåle, opbevaring til foder og den slags

Dækken og trøje

Jeg kommer sikkert på mere i løbet af dagen

• #11   27. nov 2011 Tak alle sammen, det er super godt :D!
    Og mange tak Marianne K for at du har sat det op som en liste, så jeg ( som ny hunde ejer ) kan finde ud af hvad det sådan ca. kommer til at løbe op i :)!

• #12   27. nov 2011 Jeg har haft marsvin, ingen gøen af dem, men de skulle stå så højt oppe at han ikke kunne komme til dem, da en jack russell jo er skabt til at aflive sådanne småkræ. Ikke lige marsvin, men rotter og mus, men Gizmo er jo ligeglad, det er lille og pelset altså skal det dø *GG*.
    Tror sagtens cotonen kunne lære og løbe ved siden af hesten, men jeg ville personligt ikke have en hund med sådan en fin hvid lang pels til og løbe ved siden af hesten. Men nu er jeg heller ikke till ret meget pelspleje overhovedet. Gizmo kan tørres i et håndklæde og så er den potte ude *GG*

• #14   27. nov 2011 DEt er fordi at vi har en der ikke kan tåle hund smiley men jeg synes også at den passer ind i familien med sit sind. Og jeg kunne aldrig drømme om at købe en der ikke er dkk stamtavle
    Men tak for dine råd smiley

• #15   27. nov 2011 Ååååh ja.

Jeg ved ikke hvad den årlige vaccine koster, så læg den oveni.

Ansvar + sygeforsikring ca 2000
    Mad ca. 1600 (tror jeg.. Vi har kun haft hende siden september, men hendes mad koster ca 400 for 12 kg og hun spiser jo ikke vildt meget)
    Og så godbidder, ben, seler, halsbånd, dækken osv ., måske 1000 kr i alt om året smiley

• #18   27. nov 2011 Jeg har læst et sted at den gennemsnitlige hund koster ca. 12.000kr om året i "drift". Men det er altså hvis den ikke bliver syg.

• #19   27. nov 2011 Natascha> He he. De summer du skriver, giver sammenlagt 7600 kr. om året. Og så kommer legetøj oveni.. der skulle du så købe for 4400 kr. Altså hvis du skal nå op på den pris på de 12000 kr. He he.. Der må være sket en regnefejl:-)

• #20   27. nov 2011 Kia er kronisk syg så hun koster KASSEN årligt. I dyrlægeregninger har hun koster over 14.000 kr. bare i år og derudover er alt dyrere når man har en syg hund ...

Men hvis du er heldig og have en rask hund så er udgifterne noget mindre :o)

Livstidssygeforsikring er essentielt !!

Kommentér på:
Drømmen om at få en hund

Annonce