1.641 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
21 Svar
Old English Bulldog Old English Bulldog
Der er en annonce på hvalpe herinde, og i den anledning er der en engelsk bulldog opdrætter, der er indover og lige skal fortælle hvor mange skavanker sådan en oeb har.
Jeg er absolut anti-eb - synes det er skrækkeligt at avle en race, der så tydeligt lider af så mange dårligdomme - men jeg er faldet en hel del for oeb´en, og er slet ikke afvisende over sådan en som aftægtshund en dag.
Men - er den så syg som EB opdrættere påstår ? Eller er det bare et udslag af et eller andet negativt fra vedkommendes side ?
0 synes godt om
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.387
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.387
Også findes der nogle opdrættere der virkelig brænder for at få racen så sund som overhoved muligt før / hvis den nu skulle blive den nye modehund - Den er hurtigt på vej frem i DK jo . Og desværre er det meget lidt nyt sundt blod der kommer ind, men meget de samme linjer der bliver brugt.
( Min totalt uerfarne opfattelse af OEB´s sundhed og avl )
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.249
Personligt undrer det mig at man får en supersund race ud af at blande EB med noget andet, især når man heller ikke har sundhedsrestriktioner på den "nye" udgave.
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.249
En lille kommentar til dit indlæg i annoncen. Du kan ikke se på min Holger at han har et luftrør på størrelse med et sugerør fra McD, du kan heller ikke se eller høre på ham at han har for lidt plads i brysthulen. At det har stor betydning for hans sundhed er en anden sag :o) må lige tilføje at det IKKE er hans flade næse der generer ham, selvom man tit hører at sålænge den har næse er alt fryd og gammen.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 310
Har aldrig haft EB, så vil ikke udtale mig om dem. Men fatter derudover ikke, hvis ham klovnen i OEB annoncen ikke bliver losset ud herfra, det er jo decideret spam og flaming på en seriøs salgsannonce, det er bare ikke godt nok, HundeGalleri admins!
Min Frida har været til dyrlægen 2 gange på de 6 mdr. jeg har haft hende: Første gang for en blodprøve til rabies-kontrol for at få hende med til Sverige, anden gang med en gang øjenbetændelse. Til sammenligning var min lab så galoperende syg konstant, at jeg i snit var hos dyrlægen hver anden uge med ham, da det virkelig tog fart...
Så der er jo sunde og mindre sunde udgaver af alle racer. Frida er min første OEB, men hvis hun fortsætter i de takter hun har vist indtil nu, er hun bestemt ikke min sidste
jan 2006
Følgere: 74 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 355 Svar: 14.560
Men mindre kan jo muligvis gøre det .. og som sagt er jeg bare blevet interesseret i racen og vil høre nærmere om den.
jan 2006
Det er da trist at den ikke er væsentligt sundere end EB´en .. for charmerende er den da bestemt.
jan 2006
jan 2006
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.125
dec 2005
Følger: 317 Følgere: 307 Hunde: 4 Emner: 558 Svar: 9.117
Jeg kunne ligeledes tænke mig at der kom avls restriktioner herhjemme på oeb avlen og har selv tænkt mig at mit uhyre skal røngten i hofter og albuer som minimum også selvom hun ikke skal indgå i avlen.
nov 2005
Følger: 60 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 102 Svar: 1.904
man der er jo heldigvis mange andre alternative bulldogs (nyer bulldog typer) nogle er beder (ingen er perfect ) og andre er ikke.
der er bla LB (Lewitt buldogs) som Anne Julie F nævner det er den første af de her typer som kom frem og er nok den som har den klub som er mest seriøs bag sig både med sundhed og udsene osv det er LBA (Leavitt Bulldog Association) men der findes både gode og dårlige avler i den klub også..
der er også OVB, ABBB,CB,OTB osv osv
jeg er så faldet for RB (Renascence Bulldogge) det har jeg gjordt af flere årsager
1 jeg vil godt kunne træne med min hund, (IPO, weightpull og hvad jeg ellers kan komme i nærheden af) de her blev grundlagt til at være en brugs udgave af alle de alternative bulldogs, så der kan man finde gode brugs bulldogs, ikke brugs hunde som en malle men gode brugs BULLDOGS, men desværre er der også gået penge avl i den race og der er desværre flere penge avler ind brugs avler nu ;-( men de kan findes (hunde der både titles i SchH, FR og MR samt PSA)
2 så er den org klub RBKC en af de mere seriøse de har desværre ikke krav ang sundhed kun anbefalinger, men de går meget op i at det kun er RB som bliver brugt i avlen og de meget meget få gange der er blevet lavet et out cross med en anden race skal det godkendes af grundlægger af racen Chadde og Torsten sonn og det er kun blevet godkendt hvis det har været umuligt at lave en lige så god parring inde for ren RB. de går også meget op i at de mennesker som avler i RBKC ikke er der for pengens skyld og bare avler løs, de bliver smidt ud hvis og når det sker, de er kritiske med hvad for hunde som eregnet til avl ikke alle RB får lov til at indgå i avlen, Torsten sonn skal annerkende alle i europa og chadde skal anerkende alle resten af verden...
3 jeg kan godt lide en alternativ bulldog som er lidt større og lidt mere atletisk ind flere af de andre alternativebulldogs der er..
jul 2004
Følger: 20 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 94 Svar: 1.811
nov 2005
Følger: 60 Følgere: 60 Hunde: 6 Emner: 102 Svar: 1.904
ja jeg må desværre gide dig ret, jeg tror faktisk det er 35-50% af de OEB jeg høre om her i dk der er blevet testet som faktisk har større eller mindre problemer, og en desværre stor del af dem har meget dårlige hofter ;-(
jeg har også hørt om et pr stykker helt uden hofeskåle ;-(
nu ved jeg ikke om det er beder eller dårliger ind hos EB, da jeg ikke kender så meget til EB, men grunden til jeg tror det er så dårligt med OEB er at der stadig bliver lavet parringer med EB, og de EB som nok bliver brugt i OEB avlen er nok desværre den dårligste standart, mange af dem købt uden tavler og fra baggårds avl da man enten ikke har kunne købe en god EB fra en seriøs EB avler og bruge den til OEB avl eller også og nok mere sandsynelig ja så har man ikke ville bruge alle de penge på en god EB for at bruge den en gang eller 2 til noget OEB avl,
der hvor jeg har set mest til problemet er også ved de OEB som er meegt bully, korte i kroppen, hjulbenet, altså dem som nok har en del større % af EB i sig, ikke at sige at de mere atletiske OEB ikke også har de sundheds problemer for det har de, jeg syntes bare der er flere af de mere altetiske og længer i kroppen osv OEB som jeg har kendskab til der er beder , men de er desværre langt fra gode nok,
men hvis man gider bruge tiden og lede så kan man godt finde gode sunde og testete hunde i den alternative bulldog verden, man skal bare lede efter dem og mange gange har de så ikke lige det udsene som sælger mest, altså de er ikke så extreame og korte i kroppen, men selv der kan der findes sunder hunde hvis man eder længe nok...
jun 2010
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 6 Svar: 22
maj 2007
Og så synes jeg i øvrigt det er vældig dårlig stil at svine DKK. Det sender i hvert fald et meget uheldigt signal, hvis man gerne vil fremstå som værende seriøs. Og det virker som om man har et horn godt begravet i siden på DKK.
maj 2007
1.-Stamtavle på begge forældredyr
2.-HD/AD resultater (Hunden skal være fyldt 18 mdr. ved HD foto
3.- Samt bevis på at begge forældredyr har opnået mindst en 2. plads i en voksenklasse på en udstilling.
4.Hundene skal være fyldt 18 mdr.
Der står intet om sundhedsrestriktion, der står bare at status skal være kendt. Det er ikke det samme om at det ikke er tilladt at avle på dårlige hofter.
jul 2004
Følger: 20 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 94 Svar: 1.811
maj 2007
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.518
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.518
Jep det er nemlig super OEB.DK sørger for der står HD resultater på tavlen. Endnu har jeg kun set et kuld, hvor jeg kunne se forældrene status på. Så du tror at mange af de seriøse avlere, bare "glemmer" at sende resultaterne ind til OEB.DK så resultaterne kan komme på hvalpenes tavler? Samtidig synes jeg det er synd, det kun er HD resultater der kan vises på tavlen. Synes der skal være bemærkninger fra alle test avls tæven og hannen har været igennem. Samtidig ville en DNA test være på sin plads, så man kan se de racer der ligger i tæven og hannen, da racen jo i og for sig, stadig er en åben race. Men godt fremgangs initiativ, at der nu er kommet restriktioner på HD/AA.
Old English Bulldog