{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.791 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om bullterrier {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg lige siddet og læst om racen (og jeg anede intet i forvejen)- den blev skabt som selvskabs og udstillingshund- 27 år efter fremavlen af kamphunde stoppede. Den indholder dalmatiner, den udøde hvide terrier. osv osv.
Så det er ikke en muskelhund oder was ? smiley
Men hvorfor er den så forbudt i nogle bolig foreninger?
Er den kendt for at gå amok?
Og er der forskel på en almindelig og en miniature udover størrelsen. smiley
Overvejer at få en om 10-16 år når muffin får vinger og ungerne ryger på efterskole. Gg..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spørgsmål om bullterrier
  • #1   15. dec 2011 Muskler har den jo smiley Men begrebet muskelhund er jo noget div. boligforeninger selv tolker. Måske hvis de fik den slags info omkring racen kunne man overbevise dem, samt at de ikke er på forbuds listen.

• #2   15. dec 2011 Bolidforeninger kan ikke tages seriøse.. Her hvor jeg bor er både Boston Terrier og Fransk Bulldog forbudt.. :s

• #3   15. dec 2011 Haha. Ja okay.. Så kan jeg godt se boligforeningerne måske mangler lidt viden om vovser. Gg.. Trist.

• #4   15. dec 2011 Jeg har en bull terrier..
    Jeg tror det er bull terriens udseende der ofte gør at folk blir "skræmte", for Harley er der intet ondt i - TVÆRTIMOD..
    Han er bare evigt glad, doven og rigtig mor syg..

Vi har håndværkere pt, som var lidt utrygge ved at skulle ind når han var der, og jeg ikke var hjemme..
    Men harley ikke så meget som gøede af dem, han vente sig blot om på den anden side og sov videre.. (Hurra for en vagthund! ) smiley

• #5   15. dec 2011 Kan heller ikke tage det seriøst, her hvor jeg bor må en boston terrier heldigvis godt være her, men havde jeg en engelsk bulldog eller en bull terrier var det ud smiley

• #6   15. dec 2011 Okay men hvad jeg ku læse mig til på nettet er det en hund med stor muskelmasse UDEN at gå ind under kategorien muskelhund, i og med den er avlet til selskab og udstilling og ikke hverken kamp eller brug... Personligt må jeg da indrømme at alene navnet var det der villedte mig. Navnet lyder skræmmende. Ss.. Lidt ala amstaff og bulldog. Måske er det det der også har narret folk(og boligforeninger.) Gg.

• #7   15. dec 2011 De har også muskler, der er ikke meget fedt på sådan en hund - med mindre den hedder Harley og ikke har forstået ordet muskelhund, han er nærmere en fedthund smiley

• #8   15. dec 2011 Jer der bor i boligforeninger med underlige forbudslister, gør i ikke noget ved det? En boligfrening er jo heldigvis en forening hvor der holdes møder og ting vedtages af beboerne.
    Vi havde også en underlig forbudsliste, men efter et møde i afdelingen er den heldigvis fjernet, nu er det kun de forbudte racer der ikke må flytte ind.

• #9   15. dec 2011 Team Diva grunden til navnet er de racer den oprindeligt er avlet udfra, engelsk bulldog og den uddøde engelske hvide terrier, de kunne åbenbart ikke få dalmantiner proppet ind også ;-P

men muskel/kamphund nej, det er den ikke.

• #10   15. dec 2011 mht standard og mini så syntes jeg, med di mini'er jeg har mødt at der er en del mere krudt i rumpetten på dem, og de har lidt mere terriere temperament end standarden som generelt bare er stædig!

• #11   15. dec 2011 TS: du skriver den er kendt for at gå amok? Tror du ikke der blot tænkes på dens "buller flip" som de er så kendte for? Hvilket mere er deres leg/glæde der lige skal fyres max af på kort tid?

• #12   15. dec 2011 Hun spørger ER den kendt for at gå amok? smiley

• #13   15. dec 2011 JO jeg ville nemlig ta nogle forskellige hunde op til revudering i boligforeningen, vi er løbet tør for emner at diskutere og møderne er jo ren hygge! ;D.. Men jeg er jo nødt til at vide noget inden jeg begynder at plapre op omkring hvad og hvilke hunde der ikke hører til på listen over fødte dræbere smiley Ss..

Og grunden til jeg spørg om den er kendt for at gå amok er netop fordi jeg absolut ikke mindes at have hørt om det.

• #14   15. dec 2011 Jennifer: aha - det gør hun da også smiley Sådan går det når man læser for hurtigt.

• #16   15. dec 2011 Jeg synes ikke man skal blive sur på det almindelige folk for ikke at vide noget om hunderacer. Vi kan jo ikke alle gå rundt og være levende leksika. Jeg ved jo heller ikke det vilde, det derfor jeg søger viden. Men havde hunde nu ikke interesseret mig, havde jeg ikke forsøgt at tilsnuske mig viden omkring dem. Ss. Jeg lærer f.eks ikke lige forløbi hvad forskellen på roser og tjørnekrat er- for mig er begge dele bare noget der stikker af helvedes til smiley Gg. Og blomstereksperter verden over ville skælde mig huden fuld når jeg pløjer blomsterne op for at beholde de fine mælkebøtter smiley Men det en anden snak.

• #17   15. dec 2011 Jeg tror mere det er racens navn der er problemet, havde den ikke heddet Bullterrier havde det ikke været problemet. Folk der ikke har en fløjtende fis forstand på det anser det vel som en Amerikansk bulldog lign. hund temperamentsmæssigt.

• #18   15. dec 2011 JA der tror jeg du har fat i noget. Jeg selv troede ene og alene pga navnet at den måtte hører til de andre bull terriere.. Havde den nu bare heddet selskabshund nr 216 var der ingen ko på isen smiley Men den ser nu skøn ud, og efter alt det jeg har læst, er jeg da bare helt vild med den.. Gg. Hvem ønsker sig ikke en stor stædig gris smiley

Kommentér på:
Spørgsmål om bullterrier

Annonce