Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund med hjerneblødning.?
  • #1   17. dec 2011 Trunte havde enten hjerneblødning eller blodprop i hjernen, hvilke af dem var dyrlægen ikke helt sikker på.

Hun gik skævt med hovedet, havde svært ved at gå lige - og kastede op, og så var hun sløj, det er det jeg lige husker.

pupillerne ved jeg ikke, da hendes øjne var meget mørke.

• #2   17. dec 2011 på min gamle hanhund skiftede øjnene farve (de var blå normalt men blev hvide) pupillerne blev kæmpe og han angreb alt der bevægede sig. Han gik fra en sund og rask hund -30 min senere lå han aflivet på dyrelægens gulv. jeg med adskillige bidsår og min anden hund i opreationsstuen ved siden af. smiley

• #3   17. dec 2011 Min mors rottweiler blev ramt i hoved af en bil oh fik en sivende hjerneblødning som dyrlægen desværre ikke opdaget. Et døgn efter kunne han ikke gå lige, væltede til ventre hele tiden også selvom han sad ned hældte hele kroppen til venstre. Også halsede han meget og han blev akut aflivet om aften dagen efter smiley

• #4   17. dec 2011 Blackie fik en hjerneblødning.

Han havde det fint søndag aften og vi var en dejlig tur på marken hvor han galoperede rundt.

Mandag morgen vaklede han. Han havde kastet op og skidt indendørs. Jeg prøvede at få ham med ud at gå, men opgav inden vi nåede ud. Ringede til dyrlægen med det samme da jeg nok havde en formodning om at det var en hjernebløning. Øjnene kørte fra side til side. Han var tydeligt utilpas, havde kvalme og var svimmel.

Dyrlægen lyste ham kort i øjnene og kiggede på mig. Det var slut, så han fik den sidste sprøjte:-(

• #5   17. dec 2011 Jeg har oplevet en hund få en hjerneblødning/blodprop da jeg var på et internat i Portugal den faldt om lige ved siden af mig troede først den var død for den blev blå om munden og der kom afføring men den blev kørt på dyrehospitalet den var lam i et halvt år men med genoptræning gik den men først et helt år efter jeg synes det var så synd at lade hende leve!

• #6   17. dec 2011 tak for svarene.. ingen som har oplevet store pupil forskelle..?

• #7   17. dec 2011 nej smiley

• #8   17. dec 2011 Min gamle hund fik en hjerneblødning....
    han fik pludseligt kramper i hoved/nakke .... og kunne ikke få øjenkontakt med ham..
    han blev kørt akut til dyrlægevagten, der gav ham beroligende og lyste ham i øjnene... der var ikke normal reaktion v pupillerne... efter yderligere undersøgelser fik han mere beroligende....
    han var på stesolid i et par uger....
    han blev aldrig helt sig selv igen......

• #9   17. dec 2011 hans pupiller var ikke normale.... om de var for store/små eller hvad, kan jeg desværre ikke huske....

• #10   17. dec 2011 (link fjernet)

Her kan i se Nina som hunden hed der er også en video med hende. Hun har været en af de heldige og har fået et dejligt hjem

• #11   17. dec 2011 Kan se de skriver hun kom sig efter 3 måneder men det passer nu ikke for jeg var der i oktober 08 så men det har taget et halvt år smiley Glemmer aldrig da jeg så hende et par dage efter man kunne se i hendes øjne at hun ville være hund men kunne ikke bevæge sig!

• #12   17. dec 2011 Dalton skulle i bagklogskabens klare lys nok have været aflivet den aften..... det var en hård tid for ham..... (OG os!)
    men men men.... han var altid glad.... og endte med (inden jeg blev skilt og eks'en fik ham med) at være en glad sød tillidsfuld hund....

han mindede mest af alt om et barn med Downs.....

• #13   17. dec 2011 Vore faldt om og døde af en massiv blodprop - det kom som et chock, og tog højst 10 sekunder.

Hans ene pupill var helt forstørret, den anden normal.
    Hos mennesker er det et typisk tegn på hjerneskade.

Hvorfor spørger du??

• #14   17. dec 2011 Vores gamle Schæfer Enco, fik i sommers en hjerneblødning. Han var fuldstændigt skæv, med hovedet på skrå, så usikker på benene, at han skulle støttes for at besørge, og dyrlægen kunne intet stille op udover at aflive ham. Men da jeg har kendt andre der er kommet sig fuldstændigt, syntes jeg han skulle have en chance. Og med lidt hjælp til holde balancen, støtte under lufteturene og ellers ro og fred, er han kommet sig, så det eneste mén han har er, at han ikke kan ryste på hovedet under løb, så sidestepper han.
    Jeg har en bekendt, hvis hanhund fik 4 hjerneblødninger på et par år, kom sig, levede og fungerede som aktiv jagthund til han var 16.
    Jeg kunne ikke se forandringer på Encos pupiller, men han havde unaturlige, hurtige ticsagtige øjenbevægelser i flere dage.

• #15   17. dec 2011 Maiken: Det kom lige pludselig eller hvad.?

Jamen grunden til jeg spørger er vores ene hund nogle gange får pludselig pupil forskel som er meget markant. Der er intet andet der er forandret ved hende og hun er som hun plejer når det sker, det varer ca. ½ time og så er pupillerne ens igen... Har snakket med min dyrlæge som mener det kunne være hjerneblødning. Men når jeg læser om det har hundene med hjerneblødning også haft andre symptomer også..

• #16   17. dec 2011 Ja..... det lyder jo sandsynligt, men underligt hun ikke udviser andre symptomer.
    Er hun mere utryg, spiser mere eller søger dig mere, i de situationer hun har puppilforskelle??

Vores udviste faktisk symptomer det sidste år - ½ år.... men da de ikke kom med bestemt mellemrum,eller efter han havde oplevet noget bestemt (samme oplevelse hver gang) og at symptomerne i det hele taget var ret diffuse....

Han fik nogle enkelte episoder hvor han rystede med hovedet - men han var både til at komme i kontakt med, og fik ikke kramper eller andet. Han kunne endda gå rundt osv....
    Men da han ikke fik flere inden for kort tid, var det jo svært at konkludere noget ud fra det.
    Ellers blev han mere beskyttende, han begyndte at udvise agressiv adfærd og begyndte at gø enormt meget...

Men ellers virkede han som han plejede.... indtil han pludselig faldt om og døde uden nogen form for varsel

• #17   17. dec 2011 Nej der er overhovedet ikke nogle forskelle. Hun render rundt og er glad, drikker, leger, logrer med halen, vil ud og tisse osv. Som altid. Vi har virkelig lagt mærke til selv de mindste detaljer, og der er ikke noget anderledes..

2 gange har det været meget store forskelle. Men et par andre gange har det været knapt så voldsomt.

• #18   17. dec 2011 Enten kan du lade dyrlægen undersøge hende - og det er nok en scanning der skal til her.
    Tror ikke et røntgen kan give et retvisende billede.

Men har hunden det godt - så noter ned, hver gang det sker osv. - så kan i måske se om der er noget mønster i det.
    Ellers.... ja, hvis hun har det godt, er der jo ikke grund til at gøre noget - med mindre hun begynder at vise tegn på ubehag.

Hvis du vil være sikker - så er en scanning nok den eneste mulighed

• #19   17. dec 2011 Ja vi har snakket om at få hende scannet.. Det skal lige nævnes hun kun er 5 måneder. Så det er ret tidligt hvis det er noget med hjernen...

• #20   17. dec 2011 Nogle racer er mere disponerede end andre.
    Men hun kan også have fået noget via sin mor eller far - altså højrere sandsynlighed for blodpropper...

Så alder er ikke altid afgørende - heller ikke altid hos mennesker.

Scanning ser jeg som eneste mulighed, for at opklare det her....
    Det er ikke 100% sikkert, at der kan give svar - men det burde med høj sandsynlighed give et svar smiley

• Michell B
    Michell B Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 2 Svar: 6
    #21   12. maj 2016 Jeg har et spørgsmål
    I tirsdags tabte min mors veninde min 7 uger gammel hvalp fra over en meter højde der lød et dunk og et piv fløj over og tog hende op mærkede på hende der var ikke brækket noget
    2 dage er der gået nu og fra kl 16 af idag har den lille kun vil lægge ikke spise ikke lege ikke rigtig noget som helst hun ligger bare og ligger sover for det meste
    Er mega ked af det er det en hjerneblødning hun har fået hun er en chihuahua

• Michell B
    Michell B Tilmeldt:
    maj 2016

#22   12. maj 2016 smiley

• Michell B
    Michell B Tilmeldt:
    maj 2016

#23   12. maj 2016 Hvis der er nogen som har et par svar må i meget gerne skrive til mig på Facebook jeg hedder Michell Brendy derinde

• #24   13. maj 2016 Hvad siger dyrlægen??

• #25   13. maj 2016 Denne tråd er 4½ år gammel........ Og er det en hvalp du selv har opdrættet?

• Michell B
    Michell B Tilmeldt:
    maj 2016

#27   13. maj 2016 Der var heldigvis ikke noget

• #28   13. maj 2016 Så du har været hos dyrlægen?

• Michell B
    Michell B Tilmeldt:
    maj 2016

#29   14. maj 2016 Jeg ringede til dem og de sagde på grund af at hun er en chihuahua hvalp så havde hun Været død på stedet
    Jeg skulle tage hendes temp. Og holde øje med hende de mente hun havde spist noget ude fra haven
    Men der er ikke noget nu hun er blevet sig selv igen

• #30   14. maj 2016 smiley Den kan jo have fået hjernerystelse, det kan både hunde og mennesker tage skade af resten af livet..

Underligt dyrlægen ikke ville se den.

• #31   14. maj 2016 Underligt at man ikke, som ejer, vil have sin 7 uger gamle chi-hvalp tjekket når den har været tabt på gulvet og været dårlig.

• Michell B
    Michell B Tilmeldt:
    maj 2016

#32   14. maj 2016 Slap du bare af mette hun er blevet tjekket fejler ikke noget

• #33   14. maj 2016 Degter jo ikke nemt at se når du skriver sådan her: "Jeg ringede til dem og de sagde på grund af at hun er en chihuahua hvalp så havde hun Været død på stedet ". Så ser det, for MIG ikke ud som om hun er blevet undersøgt af en dyrlæge.

Kommentér på:
Hund med hjerneblødning.?

Annonce