5.415 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hund med til Gardasøen Hund med til Gardasøen

Hej:)
Vi er ved at planlægge ferie til næste år ved Gardasøen, men synes at vi er kommet lidt på en opgave, da vi ikke kan finde nogle campingpladser hvor hunde er tilladt, og som har en hvis standard. Kan i evt. Anbefale nogle, hvor man må have hund?
Jeg læste desuden lidt om det på nettet og fik det indtryk at hunde ikke er særligt velkomne i Italien?
Evt nogle som har haft deres hund med på ferie, og som har lyst til at dele erfaringer med os?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund med til Gardasøen
  • #1   18. dec 2011 min veninde havde deres med der ned sidste sommer en fransk bulldog. og den var nærmest uønsket over alt. det var lige før de ikke kunne gå tur i offentligheden med hende.

de ledte også længe efter campingplads. og måtte betale et ekstra dyrt gebyr for at have hende med og hun måtte ikke luftes på eller omkring campingpladsen de skulle køre ca 3 km før de kunne lufte hende.

Så i år har de valgt at få hende passet hjemme

• #2   18. dec 2011 ups i år altså næste år. mente jeg

• #3   18. dec 2011 Okay - det var også lidt det som jeg kunne fornemme da jeg læste på nette, for så bliver det jo ikke en særlig god ferie

• #4   18. dec 2011 Jeg har været på Camping Ideal ved Lazise. Det var en rigtig god oplevelse. Det kan blive meget varmt og lummert, så hvis din hund har det svært med varme, ville jeg ikke tage den med dertil.

Hunde var tilladt på Ideal, men google fortæller mig at de to brødre der ejede pladsen blev uvenner og delte den op. Hunde er ikke tilladt længere...

Jeg har ikke oplevet at hunde ikke var velkomne, men har kun haft mindre, velopdragen hund med (cavalier king charles spaniel).

Men der er en helt anden plads, der også hedder Ideal - der er hunde i snor velkommen. Denne plads kender jeg så ikke, men her er i det mindste et link til en plads, hvor du kan have hunden med smiley

(link fjernet)

• #5   18. dec 2011 Den tror jeg lige at vi vil undersøge lidt nærmere! Måtte i også godt have hunden med til stranden, og måtte den godt komme med ud og bade?

• #6   18. dec 2011 Bli'r simpelthen lige nød til at komme med en negativ bemærkning....

hvorfor i alverden vil man have hunden med sig ned i 750 graders varme?

er det for hundens eller jeres skyld?

• #7   18. dec 2011 Anne og Morris

Ja, men den skulle være i snor og måtte ikke genere andre. Den skulle være i normal hundesnor ikke sådan en flexline. Og selvfølgelig skulle vi samle op efter os. smiley

Min fars kammerat taler flydende italiensk og det var ham, der fortalte os, at de ikke var vilde med flexlinen på den plads. Han kendte nemlig ejerne i forvejen.

• #8   18. dec 2011 T & M Hysted

Nu er det jo ikke alle hunde, der har noget imod varmen.

En schæfer kan jeg ikke forestille mig, at jeg ville slæbe med derned. Stakkels hund med alt det underuld...

• #10   18. dec 2011 Sarah: okay, det lyder rigtig godt!

Hysted: han har ingen underuld og elsker varme, og så gør vi det faktisk for hundens skyld - tro det eller ej! Da vi skulle på sommerferie i år fik vi enormt mange dårlige kommentarer herinde fra fordi Morris har det meget svært med andre mennesker osv, hvilket vi godt vidste, men ferien var bestilt osv., så vi blev nødt til at få ham passet. Det eneste vi fik ud af det var at han tabte sig helt vildt, han legede ikke i 14 dage efter at vi var kommet hjem og fik alene hjemme problemer. Så orker simpelthen ikke negative kommentarer om dette, for vi gør det kun for hundens skyld!!!

• #11   18. dec 2011 Jeg har ikke været der de sidste par år, men i de 12 forudgående år har man godt måtte have hunde med herned http://www.campingspiaggiadoro.com/da

Den ligger også i lazise som er nævnt tidligere:)

• #12   18. dec 2011 er det kun erfaringer fra Italien du søger, eller erfaringer om hunde med på ferie i sydeuropa ???

• #13   18. dec 2011 Hanne: også gerne bare for Sydeuropa generelt!

Forresten - har hundene brændt poterne på asfalten, og hvordan har i evt båret jer ad med det? Og hvordan har de taget køreturen osv.?

• #14   18. dec 2011 Altså vi har haft hund i mange år, havde den dejligste Dafne som desværre døde i januar, hun elskede at være med os rundt omkring, og jeg havde sådan en lyst til at prøve at tage hende med på ferie i sydeuropa, men hørte på alle dem der sagde det var synd, den lange køretur, varmen osv... hun nåede det aldrig og hvor har jeg fortrudt...

I maj fik en vi 19 måneder gl tæve og vi skulle til Sydfrankrig i juli, hele min søgen efter hund i foråret inkluderede at hunden skulle med, og turen skulle være ren afslapning og på dens præmisser...

Vi kørte fra dk gennem luxembourg, og overnattede så... vi holdt en del pauser, lod hende drøne på nogle græsplæner på vejen ned, tilbød rigeligt med vand, men ikke mad... Hun fik mad da vi skulle overnatte, og så kørte vi videre om morgenen, det gik fint ingen problemer...

På campingpladsen havde vi et mobil home med en indhegnet terasse, om morgenen gik jeg tur ved stranden med hende og hun badede, og det gjorde jeg igen om aftenen, når andre var væk fra stranden, det var en fryd... vi købte et lille badebassin vi havde ved mobilhomet som vi dyppede hende i sådan efter behov... ellers var hun mest ude morgen og aften når vi sad på terassen og spiste og hyggede, når det var mest varmt lagde hun sig inde, der var aircondition, det har vi også i bilen...

Vi havde hende med på nogle ture, også på restaurant hvor vi jo bare sad ude...
    Nu vil jeg sige at i forhold til Italien er Frankrig et dybt hundeelskene folk, der var ingen problemer nogen steder, hun fik tilbudt vand når vi spiste og folk ville så gerne tale med hende og kommenterede hende... Campingpladsen har vi været på flere gange, og det er en hvor der er mange hunde, så det er perfekt...

Jeg er sikker på at hun nød at være med, og det kan sagtens lade sig gøre når man lige tænker lidt på hunden og varmen osv... Jeg ved ikke med vores nuværende hvalp, men den voksne ville gå til på en pension er jeg sikker på... jeg ville også få en deprimeret super tynd hund hjem... synes der er de værste historier igen og igen om hunde der kommer påvirkede tilbage fra sådan et ophold, så vores hunde skal med på ferie, indtil vi finder nogle vi kender der kan passe, eller vores børn er så store at de kan...

Det var ren hygge og kan kun anbefales, men find et sted de er velkomne ellers kan det blive anstrengende...

mht de varme poter så oplevede vi ikke problemer, men skal siges at lig resten af europa var det ikke den varmeste sommer dernede i år...

• #15   18. dec 2011 her er et billede i bassinet, der er et par stk mere på min profil under Nova :

http://www.hundegalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=83414

Jeg spurgte forøvrigt også herinde sidste år om gode råd... der var en der brugte fugtige håndklæder at ligge på hundens ryg, hvis det var rigtigt varmt...

• #16   18. dec 2011 Tak Hanne for den rigtige gode beskrivelse, og de ting som man lige skal tage hensyn til - det er jo første gang at vi skal have hund med på ferie, så lige nu synes vi at det ret forvirrende!
    Vi er generelt mere til Frankrig i familien end Italien, men der er jo lidt længere når vi gerne vil helt til sydfrankrig. Hvordan har fin hund taget køreturen?

• #17   18. dec 2011 jamen som skrevet, så tog hun turen fint... vi holdte lidt flere pauser end vi plejer, og vi overnattede på vej ned, det plejer vi ikke... hjem kørte vi derfra først på aftenen så vi kom til at køre meget nat, hun lå bare og puttede, der var intet problem.... Og herhjemme på en kort tur kan hun endda kaste op engang imellem, det gjorde hun overhovedet ikke....
    overnatningen var på et hotel af den slags der ligger ud til motorvejen,, hvor man faktisk bokker rum ved en maskine når man er der, og der må man på de fleste gerne have hund med. Der fik hun mad og så gik vi en tur med hende, og det gjorde vi igen om morgenen inden vi kørte videre... hver gang vi holdt pause gik vi også meget rundt med hende, sørgede for at køre ind steder med gode plæner så hun kunne røre sig...

• #18   18. dec 2011 hvis ikke Morris har problem med at køre, og når det er så lille en hund så tror jeg altså ikke det bliver noget problem ovrehovedet...

Hvis vi skal afsted i år bliver det endda med 2, så det bliver da spændende, men det bliver Frankrig igen.... de har altså mange pladser hvor hunde er velkomne når bare de opfører sig ordentligt og man samler op efter den... synes det er dejligt at holde ferie et sted hvor også andre har hunde med, men føler sig ligesom mere forstået og slapper mere af...

• #19   18. dec 2011 Okay det lyder rigtig godt! Altså han har lidt problemer med at køre, han kaster ikke op, men bliver enormt stresset, men har også snakket med dyrlægen og han sagde at vi evt kunne få noget beroligende til ham for en sikkerhedsskyld...

• #20   18. dec 2011 åh, nu kan jeg ikke lige husker hvad det hedder, men man kan få noget til at sprøjte på en klud, eller inden i bilen som skulle berolige meget, det bruges også mod stress generelt... ellers må I øve lidt mere inden, evt lade ham sidde i en sele i sætter i sikkerhedssele klipsen, det gjorde vi, så kan de ikke drøne rundt og dermed ender de som regel med at opgive og så ligge sig...

• #21   18. dec 2011 fandt dette i mine gemmer fra sidste år :

http://www.dogshop.dk/shop/adaptil-dap-spray-2939p.html

• Poul H
    Poul H Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #22   21. aug 2014 Vi boede et udmærket sted ved Gardasøen der hed Camping Village San Francesco (bestilt via www.fdm-travel.dk/italien/gardasoeen/ ) hvor vi gerne måtte have hunden med. Vær opmærksom på at kun "små" hunde er tilladte hvad det så end betyder i praksis smiley

Kommentér på:
Hund med til Gardasøen

Annonce