{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.297 visninger | Oprettet:

Fejlernæring - Hjælp mig! {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg har fået en virkelig rar mand som papfar, og mine forældre, ham og min mor, er virkelig lykkelige sammen.

Hans børn er virkelig søde, og hans mor er egentlig også meget rar. Egentlig.
Hun ejer en norsk buhund, som hedder Mikkel.
Denne hund, er den fedeste hund jeg nogensinde har lært at kende. Den har også så mange andre fejl, men hovedproblemet er, at han bliver ernæret forkert.

Denne hund har aldrig set skyggen af hundefoder. Den har hjerteproblemer, vejrtrækningsproblemer, og ville trille gennem lejligheden som en stor pelskugle, hvis ikke den havde ben, hvilket den snart ikke har mere. Han ligger ned konstant, for ikke at skulle bære sin egen vægt.

Hver gang vi er på besøg og får kage med flødeskum, chokolade mv. får hunden det der er tilbage - og det er ikke lidt!
Hunden får pizza, kage, slik, is, alle former for morgenmadsprodukter, og alt det, en hund absolut ikke bør få at spise!

Vi har snakket med hende så mange gange - men det eneste hun siger er "hunden er 9 år, og den skal forkæles!"

Når man så prøver at overbevise hende om, at det hun gør skader den, ISÆR når den bliver ældre og ældre - får man at vide at hendes hund er sund og rask, og at den altid er glad.

Hos dyrlægen får hun det samme at vide, men hun er ikke til at tale med.

Hvordan skal jeg løse det her problem?
Mikkel lever ikke værdigt hundeliv mere, pga. den fedme. Han kan heller ikke tabe sig, fordi han ikke kan gå 10 meter uden at skulle lægge sig ned.

Hvad kan jeg gøre?

- Zafira


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fejlernæring - Hjælp mig!
  • #1   19. dec 2011 Hvad du skal gøre ? blande dig uden om.

  • #2   19. dec 2011 Det lyder til at hun er en ældre dame, og hvis jeg tænker tilbage på den hund mine farfar havde, så fik den godt nok hundemad og 2 lange gåture hver dag, men den fik også alt fra bordet som de ikke kunne gemme til senere brug.
    Tror ældre mennesker har nogle spøjse holdninger til fodring af dyr. Hun elsker sikkert sin hund, men hun lyder som om, at hun snart elsker den til døde.

    Jeg tror ikke du kan gøre så meget, hvis familien og dyrlægen allerede flere gange har sagt at hunden har det skidt.

    Måske en lidt barskere samtale er hvad der skal til?


  • #4   19. dec 2011 Hvis ikke hun ønsker at lytte, så er der bare ikke noget at gøre. Du må vente på at hunden går bort pga. følgesygdomme.

  • #5   19. dec 2011 Hvis hun ikke er til at tale med er det jo rigtig svært at gøre noget.
    Men hvis der kommer mange henvendelser i denne tråd så måske vise den til ejerne så der kommer flere meninger frem.
    Det er i mine øjne rigtig synd for hunden. Den har absolut ikke et godt hundeliv når organerne bliver påvirket. Og den kan muligvis også få en depression.
    Den skal have ordentligt slankefoder og så kunne man muligvis svømme med den ( med den rette vejledning når den er i så dårlig form ) da det ikke tærer så meget på skelettet.


  • #6   19. dec 2011 Enig med de andre. Ingen tvivl om, at både du og dyrlægen har prøvet at fortælle om konsekvenserne. Men når hun ikke vil lytte, så er der intet I kan gøre. Selvom det er lige så slemt som at sulte en hund, så er det desværre ikke noget man ligefrem kan melde folk for.

  • #7   19. dec 2011 Spørg om ikke hun elsker sin hund og gerne til have at den er hos hende mange år fremover. Det burde ikke være umuligt hvis hun laver om på fodringen. Royal canin laver du produkt der hedder obesity som er yderst effektivt. Vi har haft en tæve der tabte sig 400 gr på en uge. Hundene synes i tilgift at det smager rigtig godt. Menneskemad og slik er selvfølgelig en skidt ting og man kan ikke forvente at hun dropper det fra dag 1 men lidt har også ret. I øvrigt har dyrlægen sikkert et foder der kan aflaste hjertet. Det er synd og skam at hun ikke elsker sin hund nok til at ville den det bedste. Min dyrlæge sagde engang at hvis en mindre hund fik bare 2 småkager om dagen, ville det svare til at vi spiste 2 kg. Ta den!!

  • #8   19. dec 2011 Det er måske ikke særlig konstruktivt, men det er fandme synd for hunden. Meld hende for dyremishandling!!

  • #9   19. dec 2011 Det lyder til at være en rigtig trist situation - især for hunden, der lider så meget.. Du kan prøve igen at snakke virkelig alvorsord med hende, men hvis ikke det hjælper, kan du desværre ikke gøre så meget, selvom det er forfærdeligt at se på og være vidne til..
    Hunden dør forhåbentlig snart...


  • #10   19. dec 2011 Ja det er jo det man kalder misforstået godhed smiley


  • #11   19. dec 2011 Tak for svarene. Hele familien har taget det op flere gange, men intet hjælper rigtigt. Jeg har flere gange overvejet at sige at jeg går tur med Mikkel, og så tage ned til den nærmeste dyrlæge og få dyret aflivet.
    Jeg ved bare også, at hun ikke kan leve uden ham. Hun er 84 år gammel, og hendes hverdag ville blive fuldstædig smadret uden Mikkel.

    På den anden side, vil jeg hellere få ham aflivet, end at han skal lide en smertefuld og langsom død. ):


  • #12   19. dec 2011 Jeg tænker på om ikke i har mulighed for at tage ham i hundegård/fritløbsområde med andre ældre hunde, så hun kan se forskellen med egne øjne?

    Ud over det tror jeg ikke at der er noget at gøre - jeg tror hellere ikke at du får noget ud af at melde for dyremishandling. smiley


  • #13   19. dec 2011 der er vel to ting du kan gøre: Enten melde hende for dyreplageri (og lave uvenskab i familien) eller lade hende fortsætte som hun har gjort indtil nu og håbe på den dør snart.
    Aflivning skal du holde dig langt fra, helt enig med charlotte!!


  • #14   19. dec 2011 Det er snart jul. Køb en god sæk slankefoder til hunden;-)

  • #16   19. dec 2011 "Den har hjerteproblemer, vejrtrækningsproblemer, og ville trille gennem lejligheden som en stor pelskugle, hvis ikke den havde ben, hvilket den snart ikke har mere. Han ligger ned konstant, for ikke at skulle bære sin egen vægt."

    Det lyder da som om den lider, hvorfor er det anderledes end andre former for mishandling?


  • #17   19. dec 2011 Min far havde de ligesådan med sine hunde, vi kunne ikke få ind i hovedet på ham at det var misforstået godhed og at han ikke gjorde hundene en tjeneste, tværtimod... De blev dog ikke så fede men overvægtige blev de....

    Man kan ikke andet en enkelt gang fortælle dem, at det de gør er en langsom form for aflivning, og at det giver hunde det modsatte af det de tror, at den får dårlig livskvalitet..

    Og så må man blande sig udenom... Der er mange mennesker der er uden for rækkevidde på det punkt...


  • #19   19. dec 2011 Slap dog af, mennesker?
    - Jeg har medlidenhed med dyret, fordi han knapt nok kan gå, knapt nok kan trække vejret og lider af andre ting som jeg slet ikke tør nævne?

    Selvfølgelig afliver jeg da ikke en andens hund, men tanken strejfede mig, fordi hun jo ikke selv kommer på tanken.

    Selvom hun er 84 og hunden er hendes et og alt, har dyret da lov til at leve problemløst?

    Det er bare IKKE muligt, og jeg ved snart ikke mere hvad der skal bringe hende til fornuft.

    Jeg er ikke interesseret i at lade sagen ligge, og se på som han bliver federe og federe - og hun vil ikke have hjælp i hans pasning, for den "klarer hun jo fint selv".


  • #20   19. dec 2011 Jeg synes at Beanmors forslag er rigtigt godt.

  • #21   19. dec 2011 Zafira...Du kunne jo prøve at snakke med din papfar om det....Han er nok den nærmeste som kan få denne gamle dame til at lytte....Ikke dig selv, men hendes søn...Hvis han ikke kan eller vil, ja så er den sag slut....Så kan du betragte det som noget du vil se en del gange i dit voksne liv...Du kan se et problem, og du kan prøve på at løse det,Men det er meget langt fra alle problemer du ser, som du kan få løst...

  • #22   19. dec 2011 Tak for de sidste svar. Vil prøve hvad jeg kan, men hun er ikke til at tale med, nej.. /:

Kommentér på:
Fejlernæring - Hjælp mig!

Annonce