{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund i lejlighed
  • #1   19. dec 2011 Jeg har en shiba og en australian shepherd i lejlighed ..
    Når vi er indendørs slappes der af, udendørs bruges energien smiley
    Så medmindre du vil købe en MEGET STOR OG MEGET AKTIV hund i en MEGET LILLE lejlighed, så kan jeg ikke se det store problem ..
    - Hvis man er indstiller på, hvad racen kræver og får aktiveret og stimuleret sin hund, så synes jeg det er fint med hund i lejlighed smiley


  • #2   19. dec 2011 Man kan sagtens have hund i lejlighed.
    Nogle enkelte hunderacer vil jeg fraråde - f.eks. de nordiske slædehundetyper, meget gøende racer - hvis der er opgang, og meget tunge racer hvis der ikke er elevator.

    Ellers er der i min optik ikke nogen racer der ikke kan have et skønt liv i lejlighed, det kommer an på hvordan hunden aktiveres og luftes.

    Vi bor selv i lejlighed på første sal - har to hvide schæferhunde og så har jeg to små bichon bologneser - som jeg har opdræt af. Og jeg sælger gerne hvalpe til folk i lejlighed også da..


  • #3   19. dec 2011
    Marie B: I bund og grund kan man have alle racer i en lejlighed, bare de bliver luftet og aktiveret nok. Der er selvfølgelig nogle der er bedre at have i lejlighed end andre, men som sagt kan alle racer bo i lejlighed. Noget du skal tænke over er at du måske ikke skal vælge den mest gøende race. Jeg har selv en nabo med en gravhund og hver gang konen forlader lejligheden uden vovse, står den og gøer til hun kommer hjem igen. Mega træls at hører på.


  • #4   19. dec 2011 Har næsten altid haft hund i lejlighed og det har været fuldstændig problemfrit - også selv da vi boede meget småt, mig og dengang baby-bertha samt Lilo.

    Synes det fungerede meget bedre for os i lejlighed, end da vi kom ud i hus.
    Vi er nu i lejlighed igen og det er der ingen problemer i.

    Den første buller jeg havde, Diva, hun var også lejlighedshund, dengang boede jeg på 1. sal så hun blev båret op og ned af trapperne, stortset hele den tid jeg nåede at have hende.




  • #5   19. dec 2011 Nej, men jeg leder efter en hund som ikke gør i hvert tilfælde ;)!
    Og jeg tror måske, at det er bedst hvis jeg vælger en voksen hund og ikke en hvalp. Men ja, bor på 2. sal, og der er ikke elevator, så det skal enten være en hund jeg kan løfte op og ned af trapperne, eller en hund som ikke kommer til at døje med ben osv. pga. trapperne.

    Katrine N: Har faktisk kigget på både shibaen, men også australian shephard (dog kiggede jeg på australian da jeg boede hjemme hos mine forældre). Hvordan er disse racer? smiley


  • #6   19. dec 2011 Du kan sende mig en pb med dine konkrete spørgsmål smiley
    Prøv at google, så får du en masse oplysninger ..
    Og en shiba og aussie er MEGET forskellige, så det kommer også an på, hvad du vil "bruge" den til smiley


  • #7   19. dec 2011 Nu er det ikke pladsen, der begrænser nogle racers ophold i lejlighed, nej det er temperaturen.
    Vores race vil i de fleste tilfælde helst være udenfor hele dagen, så her kan man simpelthen ikke byde den at leve i en lejlighed over jordhøjde.


  • #8   19. dec 2011 Vi har en fransk bulldog i lejlighed, det fungerer upåklageligt smiley

  • #9   19. dec 2011 Jeg har hund i lejlighed og har haft det siden jeg fik hende. Hun er 8½ år nu.

    Det første år boede vi på 3. sal og de sidste 7½ år har vi boet på første sal.

    Jeg mener ikke, du skal lade lejligheden afgøre racen, men finde ud af, hvilken race, der passer til dig.

    Jeg har en lab..


  • #10   19. dec 2011 Jeg bor i lejlighed og har både en lille griffon petit brabancon og en border collie, lige pt. Er borderen hvalp og der er lidt knald på en gang imellem... Men ellers føles der ingen forskel på om det er stor eller lille hund der er her... De bliver både fysisk og mentalt stimuleret så her er ro i lejligheden smiley

  • #11   19. dec 2011 Jeg har en Griffon bruxellois og bor i lejlighed...

  • #12   19. dec 2011 Hmm bor tæt på skov og tager tit bilen og kører andre steder hen så man får nye oplevelser... Min er en lille tæppetisser men hun vil da gerne med ud og opleve.... Men hun er da kold om vi bor i hus eller lejlighed... smiley

  • #13   19. dec 2011 Torben: du er bare en klaphat af dimensioner. Det er så sørgeligt, at det eneste du kan bruge hundegalleriet til, at at komme med den slags udmeldninger, som intet har med virkeligheden at gøre.

    Marie: 99 % af racer kan fint trives i en lejlighed, men når du bor højt, så se på en, som du kan løfte. Det er mange trin for alle hunde. Hvad vil du ellers med hunden? Hvor meget tid vil du bruge på aktivering, træning, motion, pelspleje?






  • #14   19. dec 2011 Torben : Det er da noget af en påstand at man er fattig fordi man bor i lejlighed. Og alle hunde er da rigtige hunde. Sikke noget pis at fyre af.

    Jeg har haft hund både i hus og i lejlighed. Der er fordele og ulemper ved begge dele, men hundene havde igen problemer med hverken det ene eller det andet.


  • #15   19. dec 2011 Torben du er bare behagelig som altid.

    Jeg har haft schæfer i lejlighed. Uden problemer. Den var så 80 kvadratmeter stor og med have til.

    Nu bor jeg på landet i lejet hus.


  • #16   19. dec 2011 Jeg vil sige at det er endnu nemmere hvis hunden ikke har været vant til andet. Hende vi har nu har ikke prøvet andet siden hun var ved opdrætter og der er ingen problemer. Før hende havde vi overtaget svigerforældrenes schæfer blanding, som altid havde været vant til have og det var lidt svære med hende, men hun fandt sig i det. Hun ville bare gerne have adgang til vores altan både sommer og vinter. Hun elskede at sidde derude når det sneede:)

  • #17   19. dec 2011 Nærtagende ? Når du kalder folk der bor i lejlighed fattige ?

  • #18   19. dec 2011 jeg har haft korthåret hønsehund i min lejlighed og uden problemer. Nu har jeg jack russell terrier, en gøende race, hvis den ikke bliver opdraget til ikke at gø. De fleste hunde kan bo i lejlighed, og mange af dem har det meget bedre end en villahund. Når du bor i lejlighed SKAL du med ud hver gang hunden skal ud. Mange villahunde kommer kun i haven og ikke længere, og det er synd for hunden

  • #19   19. dec 2011 Jamen Torben, jeg bor i hus med stor indhegnet have til og marker hele vejen rundt og JA det er skønt.
    Men havde jeg stadig boet i lejlighed som for 3 år siden havde jeg da stadig været tilfreds ? Så længe hundene kommer ud og gå og opleve ting og bruger deres hoveder kunne mine såmænd bo ude på mit badeværelse sammen med mig.

    Hvis jeg nu boede i lejlighed stadig i stedet for hus ville jeg jo stadig have de samme penge mellem hænderne.

    Det er vel hvad man gør det til ??


  • #20   19. dec 2011 Nu er det ikke alle der har lysten til at passe en stor have. Andre mennesker er bymennesker. Men det betyder da ikke at man ikke er glad for hunde og at man ikke giver sin hund alt det den har brug for.

  • #21   19. dec 2011 Min have er intet særlig, jeg bor til leje og gider ikke gøre alverden. Men det er hundenes have. Der er bare græs, jord, buske, og træer. Og så selvfølgelig legetøj og vand osv.

  • #22   19. dec 2011 Kan ikke lige se hvorfor lejlighed = ingen økonomi? smiley
    Mine hunde er ALTID kommet til dyrlæge/andet hvis det har været nødvendigt.

    Desuden flytter jeg aldrig et sted hen hvor de ikke kan være, hvis der skulle komme sådan en periode, så jeg har skam nogle søde forældre der både lader mig og hundene bo.

    Jeg har boet meget småt på et tidspunkt, med to hunde. Pladsen var ikke noget at råbe hurra for, men de blev luftet mange gange om dagen og sluppet løs min. 2 gange dagligt (har masser af skov, marker, stier, hundeskov osv til dette).
    De manglede absolut intet og var glad og tilfredse hunde.

    Det er det samme nu, hvor vi er i lejlighed igen (har været i hus, med ekskæreste, absolut ikke et hit!). Hundene har det super og får det de har brug for på alle måder, og det er det vigtigste, ikke om man bor i lejlighed eller hus.

    Ja, vi er da også glade for vores lille bette kun have, ingen tvivl om det - hovedsagligt om sommeren hvor man kan sidde udenfor og nyde synet af hundene som nyder solen! smiley


  • #23   19. dec 2011 Torben:
    Hold da op... Tak for det.
    Jeg bor i lejlighed, har to hunde med alle tænkelige forsikringer jeg har bil og er på SU.
    Jeg kan få det til at løbe rundt og hvis jeg kan klare mig på på den så kan det kun blive bedre... Til gengæld så ser man mig aldrig i byen og er altid at finde på en træningsplads med hundene.
    Min økonomi halter IKKE og jeg sidder i en lejlighed.


  • #25   20. dec 2011 Ts > Tag dig ikke at Torben, han får et eller andet ud af at være lidt tvær..
    Nej sæt dig ned med et hundeleksikon og kig den igennem og læs om forskellige typer af hunde. Selskabshunde, jagthunde, hyrdehunde osv. Find ud af hvilke træk du gerne vil have din hund indeholde og skriv ned hvad du kan tilbyde hunden af aktivitet, pelspleje og pasning.
    Ud fra de info kan du måske koge dit hundevalg ned til en type eller et par racer.
    Du kan også deltage i DKKs "før du køber hund"-kursus. Jeg ved fynskredsen holder det et par gange om året og det koster kun udgifter til kaffen. Går ud fra de andre kredse har det tilsvarende. Men det kan dkk informere om.
    Når du så har en ide om race, så tag ud og besøg et par opdrættere og få en hundesnak og se hundene. Er det stadig nogen kan jagten på den helt rigtige hvalp gå ind smiley


  • #26   21. dec 2011 Synes det er lidt træls, at denne tråd, hvor der kommer gode besvarelser, skal ødelægges af spydige kommentarer. Så hold jer gerne til emnet smiley

    Jamen, jeg bor i lejlighed på anden sal, den er 66 m2.
    Der ud over har vi en lille gård, som IKKE er værd at lufte hund i. der ligger en hundeskov omkring 500 m. væk. Der ud over vil jeg gerne have en hund, som er social - både i omgang med mennesker og andre hunde. Jeg har hest ude på landet, hvor den skal kunne komme med ud. Derfor skal det være en lydig hund, som ikke løber væk eller strejfer for meget (har en gravhundeblanding hos mine forældre, som siden hvalpetræningen har stukket af :-)).

    Det betyder meget for mig, at hunden kan komme med mig rundt (derfor behøver den ikke være lille). Men den skal med hvis jeg cykler et sted hen, hvis jeg løber en tur, hvis jeg skal ud og besøge nogen, ud til hesten osv.).

    Jeg har læst om mange racer, men har svært ved at bedømme, om jeg kan give dem nok. Jeg vil gerne gå til hundetræning (måske agility - har aldrig prøvet det før), men elsker at lære hundene tricks, så gerne en lidt kvik hund?
    Ved ikke om noget af dette lyder som et pragteksemplar i andre har hjemme i lejligheden ;)?



  • #28   21. dec 2011 Størrelsen er mig lige meget. Men ja, jeg skal have en hund der passer til de ting jeg laver. Samtidig er jeg studerende, så hvis f.eks. jeg skal på studietur, skal det være en hund, som andre også kan passe den ene uge om året jeg måske ikke er hjemme :-).

    Men ja, er ved hesten engang imellem, der er to andre labradorer, som bare løber fri - dette må den meget gerne kunne lide (+ selvfølgelig være lydig, så den ikke render på vejen eller sådan noget).
    Den skal kunne være alene, men skal samtidig være en hyggehund - en som elsker at være ved ens side - altid.


  • #29   22. dec 2011 Torben måske skulle du overveje at haven overhovedet ikke er nok for en hund! Nogle hunde-ejere med hus og have kommer ikke ud og gå med hunden fordi det netop er så nemt at blive lukket ud i haven.

    Synes du generaliserer lige en tand for meget og du burde måske lige se lidt ud over stepperne. Selvfølgelig findes der masser af hunde som har det dejligt i lejligheder. Min Charlie har det i hvert fald som blommen i et æg!


  • #30   22. dec 2011 Hvad med en cavalier king charles spaniel?

    Hvorfor vælge en Cavalier? Her er 10 gode grunde...

    Ønsker du/I den ideelle familiehund, som de lidt større børn eller børnebørnene selv kan lufte?
    Ønsker du/I en lille og hurtig hund, som kan bruges til lydighedstræning eller agility?
    Ønsker du / I en hund, der uden problemer kan lege med andre hunde?
    Ønsker du/I en engageret hund til at tage med på fuglejagt?
    Ønsker du/I en nem udstillingshund, som ikke kræver alt for megen skønhedspleje?
    Ønsker du/I en fredelig hund, som er nem at have i en lejlighed?
    Ønsker du/I en hund, der elsker at ligge i sofaen?
    Ønsker du/I en hund, der vil elske dig/jer betingelsesløst?
    Ønsker du/I en hund, der er nem at tage med på besøg til familie og venner?
    Kort sagt: Ønsker du/I en hund, der kan opfylde nogle af de mest elementære krav fra omgivelserne i dag?

    ... Så er en Cavalier King Charles Spaniel det rigtige valg!

    Det er nappet fra denne side hvor du kan læse mere: (link fjernet)


  • #31   22. dec 2011 Jeg tænker umiddelbart cocker spaniel.. Dog en ret aktiv hund - på niveau med labben.
    Lille nok til at være i en taske eller bur på rejse, stor nok til at løbe ved siden af cyklen og hest.
    Cavalier er også et godt bud. Den er nok en tand mere rolig.
    Kromfohrländer hvis der skal være mindre jagthund i...


  • #32   22. dec 2011 Torben... Det kan du ikke mene seriøst? Sådan kan du jo ikke stille det op. Det var da noget underligt noget at skrive undskyld jeg siger det. Hvem har nogensinde sagt at min hund ligger og sveder i en lejlighed på en varm sommerdag?
    Hvis den er alene hjemme fordi vi er på arbejde, så ja så er den indenfor, men det går jeg så sandelig også ud fra at din hund er i HUSET. Hvad er forskellen?........
    Jeg tror bestemt min hund har det bedst smiley


  • #34   22. dec 2011 Vil ikke anbefale cocker og andre strejfende racer selv om det er en skøn hund. Det er jo ikke hvad du har brug for.

    Håber du finder hvad du søger :o)


  • #35   22. dec 2011 Palle nu med Bumle .: Kender altså en der løber med en gravhund uden problemer og den har da endnu kortere ben. Og hvis det er, så er cavalieren ikke større end den kan sidde i cykelkurven:) Mener ikke TS skriver at den SKAL kunne løbe ved siden af cyklen, bare at den skal kunne komme med. smiley

  • #36   23. dec 2011 Eller måske en cykeltrailer? smiley

  • #38   23. dec 2011 Torben ja det er en forskel, men det betyder ikke at din hund har det bedre end min.

  • #39   23. dec 2011 Palle nu med Bumle .: Nej det var derfor jeg skrev det med cykelkurven:)

  • #40   23. dec 2011 Altså, folk går vel ud med deres hunde. Da jeg boede i indre Kbh lå vi tit og gassede i kongens have, eller gik ture på kastellet eller i østre anlæg.. eller bare ned i hundegården for at lege med de andre hunde i en times tid...

    Det fik min hund mange gange mere ud af end min have (sådan en har jeg til min nuværende lejlighed), som jeg har brugt måske 3 gange i år (takket være vejret) - vi synes begge at det er meget sjovere at komme i bernstorffsparken eller ud til hestene og opleve lidt.

    At huse kan være større end lejligheder (det passer dog ikke altid) har ingen betydning, for hunden skal alligevel være i ro indendøre. Men at min park er større og bredere befolket end min have betyder nok at min hund får væsentligt mere ud af at komme udenfor end havehundene gør.


  • #41   23. dec 2011 Nej er enig, det er noget værre vrøvl ham Torben har gang i smiley

  • #42   23. dec 2011 Syntes ikke man kan sætte det op på den måde Torben sætter det op...
    Sorry Torben.


  • #44   23. dec 2011 Torben

    Det kan jeg da idet jeg altid har haft fri adgang til gård eller have. Min hund kommer bare rigtigt ud i stedet for, og jeg er overbevist om at det ikke er haven der gør forskellen for hunden - det er lufteturene.


  • #45   23. dec 2011 man kan da også ha have selvom man lejer...

  • #47   24. dec 2011 Jeg vil da også mene, at den der grønne tingest jeg har udenfor, er en have på trods af, at jeg bor i en lejlighed.

  • #48   24. dec 2011 Jeg har altså også både have og gård til min 2-værelses...

  • #50   24. dec 2011 Så din pointe er at det er synd at der mangler have, ikke at hunden bor i lejlighed.. Eller at man ikke bor i lejlighed medmindre man ikke har have?

  • #51   24. dec 2011 Oh my god torben du er weird smiley

  • #52   24. dec 2011 Toben:
    En lejlighed er en lejlighed.
    I mit tilfælde er min lejlighed i et hus der er delt op i tre lejligheder med egen indgang og have til.
    Lejlighed er et vidt begræb. Hvis bare hunden kommer ud det den skal og bliver aktiveret som den skal er der da ingen problemer i at have hund i lejlighed? Jeg har som tidligere skrevet border i lejlighed uden problemer.


  • #54   25. dec 2011 Kommer det ikke fuldstændigt an på hvor tit den luftes, og hvordan?

  • #56   25. dec 2011 "Jeg har bare tit set hunde i lejligheder der kun kommer ud at gå når de skal skide, og hele turen er i snor på fortovet."

    Jeg har tit set hunde i hus der ALDRIG kommer ud af haven.


  • #57   25. dec 2011 Toben:
    Men det ER en lejlighed.


  • #58   25. dec 2011 Jeg er ret overbevist om, at min lille græske gadehund hellere vil bo i lejlighed end fare rundt i Athen og slås om maden

  • #59   25. dec 2011 Øh nu understreger du bare endnu mere at du er WEIRD! smiley Tro hvad du vil. I dont give a ***

  • #60   25. dec 2011 Holy christ, der er fordomme for alle pengene da smiley

    Lejlighed eller hus, det er ligegyldigt for hunden. For den skal kun slappe af indenfor.
    Lufteturene er dét der gøre forskellen på sund hund der trives, eller mishandles! Så er det på plads!

    Og mht. til have, tjaaaa, der er fordele og ulemper. Da jeg boede hos min mor, (280 m2) og det første år af prince's leve tid brugte vi næsten aldrig haven. kun om sommeren når vi grillede, og der var alligevel så varmt under solen, at han tit gik indenfor, hvor der var gennemtræk med lidt frisk vind smiley

    Nu bor jeg så i en ejendoms lejlighed på 120 m2. med lukket altan til, som han bruger tit til at lege. I altanen må han gå lige så meget amok som han vil.
    Men igen indenfor slapper vi af, og det er lufteturene der er de alt afgørende for hunden smiley

    Og nu skal jeg da vidst ud med Prince's 3. tur smiley han kommer skam rigeligt ud og trives smiley



  • #62   1. jan 2012 Okay. De som har skrevet deres bud til racer - tak for det ;)!
    Men, Torben - gider du at diskutere det her i dit eget forum måske?
    Mit spørgsmål var bare, om i havde erfaring med hund i lejlighed - og da du er så priviligeret at have hus og have - så har du ikke erfaring :)!

    - Jeg læser om de racer som i har foreslået, men ved ikke lige om jeg har fundet den som lyder helt rigtig endnu smiley Så kom gerne med flere bud, hvis i har flere altså ;)!


  • #63   1. jan 2012 Torben, hvor er du da dum at høre på..


Kommentér på:
Hund i lejlighed

Annonce