{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.392 visninger | Oprettet:

Hund i lejlighed {{forumTopicSubject}}

Hej alle i søde hundeeksperter!
Min kæreste og jeg flytter sammen i lejlighed til August, og har længe gerne villet have hund, men jeg har følt det uforsvarligt da vi i øjeblikket bor 3 i en lejlighed. Nu flytter de 2 andre så ud, og det efterlader min kæreste og jeg med en stor 3 værelses lejlighed.

Vi er så nu begyndt at overveje at få hund når vi er faldet ordentligt til.

Jeg selv har fuldtidsarbejde, og arbejder fra 8.30 - 15 hver dag. Så jeg er hjemme i god tid om eftermiddagen.
Min kæreste vil studere og er derfor nogle gange hjemme før.
Vi er begge meget aktive og vil gerne have en hund som vi kan gå og løbe nogle lange ture med hver dag. Derudover vil jeg gerne have en hund som jeg kan træne agility med, da jeg har gjort det meget førhen med mine forældres puddelhund. smiley
Vi vil derfor helst ikke have en selskabshund, og helst også en hund der er en slags "mellem/større" hund.
Vi har haft kig på en Australian Shepherd eller Nova Scotia Duck Tolling Retreiver, men er slet ikke fast besluttet endnu, da vi ikke rigtig ved hvor vidt at disse racer ville trives som lejlighedshund. Så her kommer I ind i billedet - spred gerne jeres erfaringer, og gode råd!! smiley

På forhånd tak!

Louise


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund i lejlighed
  • #1   30. jan 2014 Det er muligt smiley Vi bor 2 mennesker og en husky på 40 kvm smiley

  • #2   30. jan 2014 Jeg mener ikke det er et spørgsmål om de skal bo i lejlighed, men hvor meget og hvordan den bliver brugt når i er hjemme hos den smiley

  • #3   30. jan 2014 Hvad Louise K sagde.... smiley

  • #5   30. jan 2014 Jeg bor i lejlighed med schæferhund..
    Og det kan man sagtens:) det er nemlig altafgørende, hvor meget man så er sammen med hunden, og aktivere den når man så er hjemme.
    Hellere en hund i lejlighed der bliver brugt, og kommer ud og oplever, end en hund på en stor gård med meget plads, men altid bare løber rundt de samme steder for sig selv..
    Til min fordel, er vores lejlighed så lavet som små rækkehuse, som gør vi har egen indgang, og ligger i "stuen" som alle andre huse. Og har egen have, som hun kan hygge sig i. Og der elsker hun at bruge tid.
    Men jo, det kan helt sikkert godt lade sig gøre:)


  • Tullemor
    Tullemor Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 5
    #6   30. jan 2014 Hvis ikke bor i stuen, vil jeg anbefale en hund på størrelse med King Charles. Jeg bor selv under en med en hund på 80kg, hvilket er meget generede da der lyder HØJE bump dagen lang. Både når den hopper op og ned af sofaen, samt når den leger. Ellers vil jeg ihvertfald starte med at lydisolere gulvet.

  • #8   31. jan 2014 Jeg har aussie og islænder i lejlighed. Det fungerer fordi vi er meget ude, både på gåture men osse når de med i stalden hvor de, modsat gåturene, kan tørre rundt, rende på markerne og i det hele taget ikke være så strengt kontrolleret som de jo er på almindelige gåture. Jeg synes det er vigtigt at hunde osse har mulighed for at bevæge sig frit og "bare være hund".
    Med det sagt: mine kunne bo i et kosteskab så længe de får lov at være sammen med mig, og iøvrigt får tilstrækkelig med udetid.

    Vær dog obs på at aussien er/kan være noget vagtsom, så bor man i en travl opgang kan man rende på gø-problemer.
    Det er seng noget de kan lære, men man skal have det i baghovedet. Jeg synes ellers det lyder som et godt aussie-liv i kan tilbyde


  • #9   31. jan 2014 Der er stor forskel på KAN og BØR. Kun små frosne racer bør bo i lejlighed efter min mening. Rigtigt mange hunde elsker at være ude hele året, og det er synd at tage fra dem.
    Lejligheder bliver varme om sommeren.
    Lejligheder kan man ikke bare sådan renlighedstræne fra.
    Store racer må ikke gå på trapper det første år, hvormed de skal bæres.
    Lejligheder har larm og naboer overalt, så der er stor risiko for gøhunde og klager.
    Der er mange ulemper.


  • #10   31. jan 2014 Har en flatter i lejlighed og bor på 1 sal.

    Ser ingen problemer eller "ulækkerheder" ved at renligheds træne en hund i lejlighed....

    Begge mine hunde har været renlige hurtigt


  • #11   31. jan 2014 Jeg bor i en lejlighed på 1 sal med to hunde, den ene er en Aussie. Det er intet problem, det trives hun med. Vi er også rigtig meget ude og gå lange ture, eller træne på græs plænen ved siden af bolig blokken.
    Jeg er lige begyndt til agility med hende da hun kun er 10 mdr. og det går rigtig godt. Hun er en rigtig arbejdshund, lydighed år vi også til. Så jeg kan bestemt ikke se nogle problemer i at have en hund i lejlighed smiley .


  • Tullemor
    Tullemor Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 5
    #14   31. jan 2014 Jeg tror som sådan heller ikke det er et problem for en stor hund at bo i lejlighed, men jeg syntes at man som hundeejer bør tænke på om naboerne/underboerne vil blive generet af hundens størrelse. Det bliver meget støjende når hunden leger og kaster med f.eks sit kødben eller bold.
    Det vil trods alt være hårdt for ejer og hund hvis man bliver nød til at skille sig af med hunden, pga den generer naboerne.
    Jeg kan anbefale jer at læse hundesprog af Karina Rasmussen, den jeg ihvertfald selv haft glæde af da jeg fik min hund.


  • #15   31. jan 2014 Malene -nu ER der jo forskel på lejligheder. Jeg bor i lejlighed, men opgangen deles kun med 1 anden (vi bor 4 i alt i ejendommen), og her er dælme ikkemeget larm.

    Og jeg har o så tilladt mig at have andet end selskabshund i lejlighed. Det forpligter, det er der ingen tvivl om. At smide snor på og gå 3 x om dagen er ikke nok. Men mine hunde tilbringer altså temmeligt meget tid ude -lige så meget som Møffe og Reiki gjorde da jeg havde have.
    Reiki hører osse til dem der gerne tilbringer en eftermiddag ude -det klares med en rygsæk, en god bog og så ellers på gåben ud og finde et sted hvor vi kan tilbringe eftermiddagen, ligesom vi osse har adgang til "fri-rum" ved at tage dem med i stalden.

    Så det afhænger altså af hvordan man har hund i lejlighed -hvis man forestiller sig at det kun handler om mængden af aktivering er jeg enig, så er det en dårlig ide.

    Tullemor -det afhænger jo så lidt af lejlighede (altså hvor lydt der er, om man har over/underboer osv) Og i øvrigt osse om hundene leger inde. Mine gør ikke.


Kommentér på:
Hund i lejlighed

Annonce