{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

Hund i lejlighed ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Jeg håber at i vil hjælpe mig lidt..
Jeg har et stort ønske om at få hund og gerne en berner sennen eller en schæfer..

Jeg kommer til at bo i et lille rækkehus nede ved jorden... Jeg kommer til at gå i skole de næste 2 år frem, så jeg er ikke hjemmefra så mange timer om dagen og hunden vil komme ud på en lang morgentur og så Self lange ture når jeg kommer hjem blandet med hvalpe træning, hundeskov osv..
mit spørgsmål er så, er det synd at have hund på de betingelser ? Det er jo intet kæmpe rækkehus, men til gengæld en masse udendørs aktivering og motion.

Jeg håber at i vil komme med jeres input smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund i lejlighed ?
  • #1   6. jul 2012 du skal jo ikke motionere hunden 'hjemme'... såeh.. hvis aktivitetsbehovet kan dækkes i din fritid, så kan jeg ikke se noget problem i det.

  • #2   6. jul 2012 Hvordan vil din hverdag komme til at se ud med en hund? smiley Så er det lidt lettere at sætte sig ind i

  • #3   6. jul 2012 Jeg har en labrador formel 1'er med krudt i bagdelen. Vi bor i en lejlighed på 65 m2, og hun trives godt. Hun får alt den aktivitet hun har brug for, så hun mangler absolut ingenting smiley
    Jeg tror faktisk at en hund vil kunne trives på meget lidt plads (selvfølgelig ikke urimeligt lidt plads .. men!) hvis bare den får sit daglige aktivitetsbehov dækket. Bella er ihvertfald træt når vi har været ude på den lange gåtur og leget lidt bagefter smiley Så sover hun nærmest resten af dagen smiley


  • #4   6. jul 2012 Hej Trine M
    Jeg ville ikke anskaffe mig en hund på det grundlag. Men selvfølgelig er det afhængig af antallet af timer.
    Da jeg boede alene i det jyske, overvejede jeg at anskaffe mig en hund for at der var en/noget at komme hjem til efter arbejde.
    Jeg arbejde fra 6 - 16 mandag til torsdag og så ellers fri. Jeg synes det antal timer var lige i overkanten, så droppede tanken igen.

    Så i din situation - det eneste, jeg tænker lidt over, er antallet af timer. Alt andet lyder faktisk ganske godt i mine øjne.

    Og så vil jeg da håbe at der kommer nogle Berner og schæferfolk ind i tråden og giver deres besyv med, for det er racer, jeg ikke lige kender så godt og kan ikke udtale mig om de er egnede til dit behov smiley


  • #5   6. jul 2012 Hvor stort er rækkehuset?

    Jeg ville ikke selv have så store hunde i en lejlighed. Vi har en fransk bulldog og det fungerer fantastisk, men vi har også have, og hundeskoven lige om hjørnet, samt en anden hund hun dagligt leger med. Pladsmæssigt ville jeg ikke have en større hund i vores lejlighed.


  • #6   6. jul 2012 Forresten vi har selv en Tysk Pinscher der er er energibundt uden lige og som skal have en del aktivering. Vi har intet problem med at udfylde disse behov hos vores hund, selv om vi bor i lejlighed på 130 kvm på 1 sal midt i byen og arbejde 8 timer om dagen smiley

  • #8   6. jul 2012 Har en flatcoated retriever i lejlighed, det går nu udemærket...

    Selvfølgelig ville en have være optimalt, men der går desværre nok et par år mere, før det lykkes smiley


  • #9   6. jul 2012 Kan fortælle min nabo har 2 schæfere i en lejlighed der er lidt mindre end vores, og de har ingen problem med at simulere eller give hundene motion.

  • #10   6. jul 2012 Hvorfor ikke....... jeg har haft en Berner Sennen og en Cavalier på samme tid på 52 m2.....( huset havde 2 etager og de kom kun på 1 etage pga. trapper )

    Det fungerede perfekt.... da de jo ikke skal spurte rundt indendøre...
    Og du skriver jo de kommer ud og opleve verden flere gange om dagen.
    Samtidig tror jeg ,,,, en Berner Sennen vil passe bedst.. smiley


  • #11   6. jul 2012 Rækkehuset er ca 40-45 m2.. Kan ikke lige huske det præcist... Der bor andre hunde i kvarteret, så tænker at man kan lave en hunde lege klub eller noget smiley
    Mht. Antal timer, så kommer jeg til at være hjemmefra fra KL halv 8 til 14, så det er jo ikke så mange alt taget i betragtning smiley
    Efter de to år skal jeg i praktik, hvor jeg kommer til at være 2 timer ekstra pr dag, men der er vuffen jo så lidt ældre smiley

    Grunden til at jeg har brændt mig varm på de to racer er at jeg elsker deres sind.. Berner sennen fordi det bare er en dejlig venlig og rar bamse, som er en fantastisk familie hund og schæferen PGA dens inteligens og ville gerne, hvis jeg fik sådan en gå til noget forskelligt træning alt efter hvad den synes var sjovt og så deres aktivitets niveau passer godt til mig, da jeg er meget et ude menneske og sjældent sidder stille for længe af gangen smiley

    Håber det var svar på jeres spørgsmål smiley
    dejligt med alle de input der er kommet indtil videre, kom gerne med flere smiley


  • #14   6. jul 2012 Forresten har du haft hund før? Mht til tid og lejlighed, kan jeg ikke se noget problem.
    Har du planer om at fortsætte til hundetræning efter hvalpetræningen er overstået?


  • #15   6. jul 2012 Jeg ville vælge nogle små racer til så lille en lejlighed, men mit råd til dig vil være : vent med at købe hund til du er færdig med din uddannelse. En hund kræver større opmærksomhed end to lufteture om dagen. Vil du fremover have tid og råd til så store racer, som du ønsker dig???

  • #16   6. jul 2012 ja, jeg har haft hund... Økonomisk set er der ingen problemer smiley
    Ja Self kræver vuffen mere end to gå ture og det får den Self oz... Er ked af hvis det blev misforstået smiley


  • #17   6. jul 2012 Vil stadig have råd og tid efter uddannelsen, det er der tænkt på smiley
    Vil stadig fortsætte til træning efter hvalpe træning, både for det sociale og så mener jeg at det er ganske fornuftigt at holde det ved lige og man kan altid lære noget nyt smiley


  • #18   6. jul 2012 Jeg ser ingen problemer. Sørg for at finde en god kennel smiley

  • #20   6. jul 2012 Hvor er det dejligt at se, at så mange kommer med deres input smiley

    Har godt overvejet det med lektier osv, men det må jeg jo bare rette ind..
    Har hest lige pt, som desværre skal aflives her når sommeren slutter smiley så er vant til at rette lektier osv ind efter det.. Ved godt at det ikke helt kan sammenlignes, men det er jo lidt samme princip med bare at disponere sin tid rigtigt smiley


Kommentér på:
Hund i lejlighed ?

Annonce