{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.231 visninger | Oprettet:

bange for fyrværkeri {{forumTopicSubject}}

Hej ville bare høre hvad jer med hunde der bange for fyrværkeri gør i de her dage??
JL nægter at gå ud når der mørkt allerede nu og jeg tør ikke få tur med hende for hun bliver så bange hvis der kommer et brag ( sidste år kom hun næsten ud af selen selv om den store var med og er lige glad.. I stedet for vågner hun kl 4 om natten og vil ud da hun har holdt sig siden kl 16.. Er i gang med træning med at døren står åben til haven så hun kan komme ind igen..
Skal lige hun er dopet nytårs aften, eller pisser hun inde og ryster og er så bange selv om hun er omgivet af mennsker og dyr der ikke er bange..
Er så bange for hun løber væk, inden nytår pga brag. Har hørt om den man sætter i stik kontakten, virker den??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bange for fyrværkeri
  • #1   23. dec 2011 Holder hun sig i 12 timer ? smiley

  • #2   23. dec 2011 Hvad hvis du går med hende i haven ?

  • #3   23. dec 2011 Vi vil ikke dope Loke her dagene inden nytår, da det er riglig han skal dopes nytårsaften. Vi beroliger ham uden at pylre for meget om ham og roser ham når han ikke reager på lydene. Da vi var ude at gå idag var der en som fyrede en hekshyl af, da Loke hørte han det vendte han sig lige om og kiggede kort på os og luntede så vidre da han kunne se på os at der ikke skete noget.

  • #4   23. dec 2011 Ja det gør hun og hvis jeg får lokket hende hende i have klister hun sig til mit ben og nægter at tisse.. Hvis vi endelig går hænger halen efter et bragt og så sniger hun sig hele vejen og der ingen kontakt, har prøvet de de lækkerste godbidder, hunde hun kan støtte sig op af og bare sige hov, som jeg gør under træninge hvis vi pjatter.. Hun er kun dopet den dag også smiley men hun lider af angst i forvejen, ikke så god til at være alene..

  • #5   23. dec 2011 Er da synd hun holder sig så længe smiley

  • #6   23. dec 2011 Ja men kan ikke lokke hende ud og hun nægter at tisse inde:( har lige prøvet at få hende ud hun gik ud, men et brag gjorde hun fløj ind.. Godt der jule ferie så kan jeg gå sent i seng. Så holder hun sig kun til kl 1.

  • #7   23. dec 2011 Mine drenge kan altså også holde sig 12timer hvis det virkelig er nødvendigt.... Mine går ikke engang til døren når det er, så tror ikke der er noget der presser helt alvorligt på..

    Jeg har skønnet da jeg bor midt i byen at det nogle gange kan være bedre end vi går ud og får en dårlig oplevelse, vi har oplevet nogle kaste fyrværkeri efter os her fyre de nogle af de der "bomber" af nogle gange.... Det er HELT vildt...

    Så jeg synes hvis hun kan holde sig et godt stykke tid, så hellere det end hun bliver mega angst i disse dage....

    Her i dec er jeg gået ud den sidste tissetur kl 23.30 ca der plejer at være ro på... Fredag Lørdag er der gang i gaden så der går jeg ud tidlig om morgenen ved halv 5-5tiden bare og tisser med dem.. Så får de morgentur når det er lyst...

    Jeg tror ikke den til kontakten vil afhjælpe dit problem helt+ den også skal være nogle dage for at virke... Måske Zylkene kunne hjælpe dig??

    Jeg har selv haft god erfaring med Bach Blomsterdråber, det kan jeg varmt anbefale, det hjalp meget på min Caspar....

    Det er simpelthen så skrækkeligt de fyre så meget pis af, kunne de bare begrænse det til dagene før og efter nytår, men nej hele dec skal der jo fyres af...

    Åhhh hvor jeg håber i klare de næste par uger, det er så synd de har det sådan....

    Men sørg for at have en sele på ham som sidder godt tæt, jeg kunne måske endda tage halsbånd på også med en snor i så du er ekstra sikret, det ville være ganske forfærdeligt hvis han løb væk:o(



  • #8   23. dec 2011 Okay nok bare mig der er pivet med at hun skal holde sig så længe så smiley

  • #9   23. dec 2011 Jeg vil også sige min Caspar læser meget mig og min anden hund Micki, han er meget rolig ved fyrværkeri faktisk, så når vi er rolige bliver han det normalt også hvis der kommer raketter eller mindre brag... Men de stor KÆMPE brag udenfor gør ham altså bange udenfor, så det skal han bare ikke udsættes for... Her til aften har der allerede været 2 af dem:o(

    Stakkels mega angste hunde der er rundt omkring, det må være et helvede for dem i den her måned... Men Caspar er heldigvis helt rolig indenfor nu.... Men gør virkelig også alt for at undgå de dumme oplevelser og aktivere dem meget om dagen og går gode ture der, så vi bare kan komme hurtig ud og tisse om aftenen:o)



  • #10   23. dec 2011 Nej nej forstår godt din tankegang, så lang tid ville der aldrig gå normalt, men vurdere altså lige at der er nogle gange det er bedre vi gør det, end kommer ud til kæmpe brag osv her i dec... Så det sker altså.... Men som sagt, de er sgu ikke til at få ud af posen om morgenen selvom der er går 10-12timer, så måske derfor jeg kan gøre det, for det siger mig jo at de ikke er ved at sprænge blæren;o)

    Men nej aldrig noget jeg ellers ville gøre, det er kun pga fyrværkeri her i dec:o)


  • #11   23. dec 2011 Dejligt at høre jeg ikk er den eneste:) normalt går hun ikke så længe.. Har de dråber her hjemme, men synes ikke de virkede på alene problemet:( men kan prøve igen og se om de hjælper på fyrværkeriet.. Hun er heller ikke bange indenfor i de her tider.. Da fejernsynet eller radioen køre så det overdøver bragene en smule. Men de helt store rejser hun hovede og så kommer hun kryben hen til sofaen:(

  • #12   23. dec 2011 Åhhh hvor synd.... De sidste 2 år har Caspar også gjort det meget... Ikke så meget i år, det er blevet meget bedre... For 2 år siden sad han og rystede ude i gangen og brusekabinen og kom krybende op til mig...

    Jeg har bare ikke ynket ham men taget ham tæt ind til mig og bare været helt normal så smitter det af på ham og han bliver rolig igen:o)

    Synes du skal prøve de der bach blomsterdråber her til fyrværkeri, det er da et forsøg værd... :o)


  • #13   23. dec 2011 overvej en thundershirt istedetfor at "dope" hunden, dem jeg har mødt som bruger dem siger de virker rigtig godt, specielt på skud rædde hunde...

  • #14   23. dec 2011 Nu spørger jeg nok dumt men hvad er det??

  • #15   23. dec 2011 det er en "trøje" der bliver sat stramt rundt om kroppen som så går ind og påvirker diverse nerver osv som jeg har forstået det... søg evt på thundershirt på google eller herinde....

  • #16   23. dec 2011 Hvad "doper" du/i jeres hund(e) med?

    Santos er også helt vildt bange for fyrværkeri og holder sig gerne i en hel dag, hvis han det er nødvendigt. Jeg prøver at få ham ud og tisse, men hvis han ikke vil, kan jeg ikke tvinge ham (han er ikke lige en lille hund man tager under armen)
    Han fungere fint og ser ikke ud til at "lide" under det.

    Jeg har fået nogle piller fra dyrlægen, kan ikke huske hvad de hedder, men det er lidt alle zylkene, bare lidt stærkere. smiley


  • #17   24. dec 2011 stod det til bamse og buller ville de gerne tæde raketterne..... men Bobo ville gemme sig ved mor under tæppet hehe

  • #18   24. dec 2011 Hun får angst dæmpende og meget lidt berolige:) Fra dyrlægen
    Har altid ned rullet gardiner og spiller tit radio ellers køre tv'et.


  • #19   24. dec 2011 Okay, pas på med at give dem muskelafslappende så de ikke kan bevæge sig. Har hørt om en del der gør det, og det er jo desværre kun kroppen der bliver bedøvet og ikke hovedet - hvilket er synd.

    Vi plejer også at tage i hundeskoven i nogle timer om formiddagen/middagen, så er Santos godt træt om aftenen, det hjælper også en del smiley


  • #20   24. dec 2011 Hun fungere rigtig fint på det:)

Kommentér på:
bange for fyrværkeri

Annonce