{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.444 visninger | Oprettet:

Hund bange for fyrværkeri {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en hund der er meget bange for fyrværkeri og skud. Han finder et sted hvor han føler sig tryg og så ligger han bare det og ryster, hvor han har meget store øjne og hans øre er helt oprejst.

Så jeg ville høre andre folk med hunde der er bange for især fyrværkeri, har i så en ide til hvad man kan gøre for at de har det lidt bedre med det her over julen og nytåret?

Nytårs aften ligger han i et bur hvor han føgler sig tryk, men er sikker på at han nok også der ligger og ryster når det står på smiley

Har haft prøvet med at sætte lyden på fra computeren og det har ikke hjulpet for det reagere han ikke på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund bange for fyrværkeri
  • #1   17. dec 2016 Har du prøvet en Thundershirt på ham?

  • #2   17. dec 2016 Beroligende kosttilskud eller medicin..
    Hvis muligt fjern jer fra områder med meget fyrværkeri.


  • #3   17. dec 2016 Det er selv hvis der kun er blevet fyret et eller to skud af så begynder han så det er svært at finde et sted hvor der slet ikke er noget, har ikke haft prøvet Thundershirt på ham, da jeg ikke har haft set dem i de dyreforhandler jeg har handlet i og ved ikke hvilken størrelse jeg skal bruge på ham

  • #4   17. dec 2016 Jeg har i år for første gang valgt at få noget beroligende gennem dyrlægen - Sileo.

    De sidste år har Tucker været utyg/stresset - gerne ville være under sengen, men har ikke kunne finde ro. Han gør også gerne af bragene. Så i år vil jeg se om noget beroligende kan få ham nemmere igennem, jeg synes andet er synd for ham.


  • #6   17. dec 2016 Det er jo sådan et problem man skal arbejde på fra januar til december, og ikke fra en uge eller to før nytår. Man kan rette rigtigt meget op via en desensibiliseringsproces.

    Lige nu er din eneste mulighed noget beroligende og noget angstdæmpende medicin fra dyrlægen. Det allerbedste er at tage i sommerhus langt væk fra byen.
    Som supplement kan du prøve thundershirt og DAP til hverdagene frem til nytår.


  • #7   17. dec 2016 Som jeg skrev hjælper det ikke noget at arbejde med det for han reagere ikke på det hvis det kommer fra computeren eller fjernsynet, så ved ikke hvordan man ellers skulle kunne arbejde med det i løbet af året. Medicin fra dyrlægen vil jeg helst undgå da han sidst jeg brugte det blev han dårlige af det og det syntes jeg også er synt for ham

  • Simon_S
    Simon_S Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 51
    #8   17. dec 2016 En hundeprop pistol er super god til at lærer hunden det, så det er med at få købt nogle stykker før nytår.


  • #9   17. dec 2016 Hvordan ville du så gøre det?

    For han ville ikke hav noget at spise når han først blive bange så kan ikke belønne ham på nogle måde


  • #11   17. dec 2016 Nej han er ikke alene når det er men når han først er kommet ind i buret hvor han selv vil hen lader jeg ham ligge så jeg ikke forstyre ham og for ikke at ynke ham når det står på, så der ved, ved jeg det ikke

  • #13   17. dec 2016 ja ved jeg er sent ude og det er fordi jeg glemmer hvor lidt det skal til når det er fyrværkeri for han er ved at gå helt i panik og vil ingen ting

  • Simon_S
    Simon_S Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 51
    #14   17. dec 2016 Træningen med hundeproppistol består i at hunden får ros/har det sjovt mens en hjælper affyre hundeproppistolen på afstand.
    Efterhånden som hunden bliver tryg ved det, kan afstanden så langsomt mindskes indtil hunden til sidst er tryg ved skud/brag.

    Det er ikke noget man gør på en dag, men det er fremgangsmåden.


  • #17   17. dec 2016 Ynke ham ? Ja undskyld mig men her drejer det dig ikke om ynk men om at berolige en bange hund.

  • #18   17. dec 2016 Nytårsaften for vores beroligende piller

  • #19   17. dec 2016 Vores Mailo får stesolid. Vi har prøvet alt mulig før vi gik over til pillerne, til sidst mente vi simpelthen ikke det var forsvarligt og fair at blive ved med at eksperimentere. Nogle hunde kan altså bare ikke trænes til det, ligesom der også findes mennesker der er panisk angste for fyrværkeri.

    Vi prøvede også kalm, bachs nødhjælpsdråber osv, det havde overhovedet ingen effekt på Mailo.


  • #22   18. dec 2016 Det der Sileo, er det piller eller hvordan?

  • #24   18. dec 2016 21#

    Ts, prøv at sammenligne med en hund der er bange for andre hunde f.eks.
    Der træner man jo heller ikke henne i snotten på den fremmede hund tilat begynde med, men i så tilpas afstand, at ens egen hund kan kapere det.
    Altså inden den når at reagere uhensigtsmæssigt smiley


  • #25   18. dec 2016 Okay. Jeg spurgte egentligt mest fordi at Santos sidste år fik en indsprøjtning mod fyrværkeri angst og jeg kunne ikke huske hvad den hedder, men han skal have den igen i år. Det er også noget som ikke går ind og sløver eller doper dem, men egentligt bare gør dem lidt "ligeglade". Det virkede utrolig godt på Santos sidste år smiley

  • #28   18. dec 2016 Sileo er en pasta

  • #31   18. dec 2016 jeg har en hund der ikke er vild med fyrværkeri, han tager det okay - men han er ikke ligefrem fan smiley Vi får gæster nytårs aften, et hold venner kommer over og spiser og hygger, alle nogen som Santos er glad ved. Om det var en lørdag eller nytårsaften tror jeg faktisk Santos er ligeglad med, tror det er meget fint at han kan blive distraheret ved at sidde og tigge om mad/kløen af vores venner smiley
    Jeg er med på at man ikke holder stor fest med masser af gæster hvis man har en bange hund smiley


Kommentér på:
Hund bange for fyrværkeri

Annonce