{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
745 visninger | Oprettet:

Jesper J
Jesper J
Tilmeldt:
21. feb 2017
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

Bange for fyrværkeri {{forumTopicSubject}}

Hej, var ude og gå med min 11 måneder gamle hund for lidt siden og hun blev bange for en raket som blev skudt af, og prøvede at flygte, og trak vildt meget i snoren..
hvad skal man gøre i situationen? Skal man skynde sig hjem eller prøve og berolige hunden med det samme?
Min hund ville bare hjem fordi hun var bange så det var det vi gjorde


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bange for fyrværkeri
  • #1   29. dec 2017 Jeg ville lade som ingenting, og bare prøve at få hunden videre på gåturen. Måske aflede den med en godbid. Reagerer du med ro, så fornemmer hunden det også.

  • #2   29. dec 2017 Jeg ville heller ikke gøre noget i panik, hvis du viser hunden, at det her er farligt, så bliver den jo overbevist om, at det ER farligt.
    Jeg ville aflede, lave noget sjovt, lave nogle kontakt øvelser hvis muligt og så vurdere, om der skydes meget af, for så ville jeg vende snuden hjemad, hvis det var en enkelt raket, så ville jeg forsøge at få hunden lokket med videre på turen.

    De følgende dage ville jeg gå ture på udvalgte tidspunkter, hvor der ikke skydes så meget af, men det kan være svært.


  • #3   29. dec 2017 Læg gåturene når det er lyst for at forebygge de oplevelser.
    Sker det alligevel, så skal du være meget opmærksom på, at din adfærd smitter hunden. Undgå derfor panik, gå roligt videre, tal beroligende, forsøg at give godbidder (hav altid noget ekstra lækkert med) og gå så hjem og afled med lidt træning, så oplevelsen rystes ud af kroppen. Det er afreaktionen, der er essentiel.


  • #4   29. dec 2017 Hvis din hund er i ren panik hjælper intet andet end få vovse hjem på mest rolige mest rolige måde og så træne indendørs for at forebygge stor angst opbygger sig efter oplevelsen, det er jo meget forskelligt hvad der hjælper den enkelte hund, her siger jeg roligt med lys stemme ´´bum´´ når et brag lyder og giver pølsestykker, nu er de så ved at fange ideen derfor kan jeg så be dem om at sidde inden de får yper lækker guf, i starten gav jeg guffer i sammen sekund braget lød for at forebygge kaos og angst nåede at få overtaget.

Kommentér på:
Bange for fyrværkeri

Annonce