1.732 visninger
|
Oprettet:
vagtsom?? {{forumTopicSubject}}
synes det kunne være sjovt at høre hvor gammel var din hund, da den begyndte at blive vagtsom og hvilken race har/havde du?
her mine erfaring og hukommelse med mine gamle hunde:
bertram/ rottweiler 6 mdr
barni/ rottweiler 9 mdr
bobo/ rottweiler 6 mdr
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.822
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
aug 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 9 Emner: 83 Svar: 1.775
asta/ labrador= aldrig
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.947
Har en Aussie på snart 9 mdr. det interessere ham slet ikke at være vagtsom, han kigger bare dumt på min DSG når hun giver lyd fra sig hvis hun hører noget, det ser næsten ud som om han tænker "luk nu røven altså"
nov 2005
aug 2009
jeg har kendt en aussie tæve som var ekstrem vagtsom, hun blev det da hun var 7-8 mdr, men tror også det sjældent at de er meget vagtsomme eller?
aug 2009
hold da op, dine hunde er startet tidligt ;o)
nov 2005
Det er ikke min erfaring at en hyrdehund er særlig vagtsom, det er ligger ikke til dem, ikke hvad jeg har erfaret med dem jeg har kendt, og heller ikke min egen, det interessere ham bare absolut ikke at være "på" og sige hvis der kommer nogen eller han hører noget.
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.903
aug 2009
hmm så har det været sjældent tilfælde med hende jeg kendte, hun var meget skarp,værre end en schæfer og rottweiler tilsammen og så var hun dyrlægens hund, så hver gang der kom folk i klinikken, stod hun op ad skranken og ville æde dem.
nov 2005
Ja for mig lyder det meget unormalt.
Altså jeg havde mine hunde med til en overnatning da jeg var til julefrokost, og det var i sådan en stor bygning med mange værelser vi skulle sove i, og i løbet af natten da folk begyndte at komme "hjem" og jeg lå inde med hundene, DA sagde han nu også lidt, en brummen, og jeg tyssede blot på ham og sagde det var okay, og så lagde han sig hen igen.
Det var måske fordi det var et fremmed sted, og han der mente han skulle passe på mig, men det er også det eneste jeg har hørt ham sige. Han gør heller aldrig, kun i leg, men ikke hvis det banker på døren eller lign.
aug 2009
ha ha sikke en vagtfordeling, ja du har ret, de lærer uhyggelig meget af hinanden i en flok.
• En kælling, ikk' en lyserød prinsesse •
ja hun var meget atypisk sin race og hun endte også med at bide rengøringskonen og et barn, men dette kunne have været forhindret hvis ejeren, gav en opdragelse, som hunden ikke så skyggen af
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 317
nov 2005
Det er jo bare ikke okay, og det burde ikke ske!
Stakkels hund!
sep 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 35
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.904
Tøsen er utrolig vagtsom, men ved ikke hvornår hun blev det da vi først overtog hende som 15 måneders. Hun er dog blevet det mere efter vi overtog hende, i takt med hun har fået mere selvtillid og har fundet sin plads i familien.
Laika er ikke vagtsom, hun gøer ikke heller ikke når der bankes på døren.
Sherwood på 11 år ved ikke hvad vagtsom vil sige og han ser alt og alle som venner
Mille (Død) så os alle som venner og derved heller ikke vagtsom.
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.904
mar 2008
aug 2009
lige præcis, vi er helt enige, hun har også fået et nyt hjem, da de ikke kunne magte hende.
*Ej en medløber*
mente bare vagtsomhed i almenlighed, hvis der høres en fremmed lyd eller det banker på døren osv :o)
ha ha hvor er han dygtig, at han passer på sin mor, når hun beder ham om det, min svigermors hund er en blandning af golden og ruhåret hønsehund, han blev vagtsom da han var 5 ½ mdr og han er også mere obs på mænd, sjovt nok ;o)
Lars .
så må de lære at holde bolden indenfor boldbanen, ha ha dygtige hunde ;o)
mar 2008
mar 2008
Følger: 70 Følgere: 1046 Hunde: 2 Svar: 1.885
Hun er bare ikke så vagtsom om dagen, men ligeså snart det mørkt og vi fx, er ude at gå tur, så hun bare blevet ekstem modig synes hun selv.
Der ikke tvivl om hun øver sig, men skulle der komme en indbrydstyv, så tror jeg bare hun ville tænke ih jubi besøg til mig nussetid.
står også og gør hvis der er en mystisk ting.
Det rart nu hvor hun er blevet så gammel at man kan kende foreskel på hendes vov.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 196 Svar: 16.658
Der er ingen årsag til at opholde sig der, da jeg bor ud til vejen og huset kun er adskilt fra denne af et fortov, og det kun er for at gå forbi man behøver komme i nærheden af huset og man må ikke parkere fordi det ligger for enden af et T-kryds. :o)
Når jeg har tjekket alt er som det skal være takker jeg hende og fortæller hende der ikke er nogen fare og hun smider sig i sin kurv og snorker videre.
Banker det på/ringer på så gør hun. Derudover virker hun ikke specielt vred. Bare nysgerrig :o)
Men jeg lukker heller aldrig op hvis ikke det er nogen jeg, og dermed også Kia, kender så der er ikke noget at blive vred over.
Dem hun er flejnet mest på er politiet fordi de bankede på ruden ind til stuen om natten i stedet for at banke på/ringe på hoveddøren + de var mænd, dem er hun ekstra vagtsomme overfor.
Er I gale hvor var hun hysterisk.
Hver morgen kommer hjemmeplejen og hun kender bilen (den parkerer uden for huset) og der vækker hun mig inden de når at banke på/ringe på.
Hvornår begyndte det? Aner det ikke men jeg lagde mærke til det da hun var omkring 1½-2 år.
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 367 Svar: 14.847
Den yngste var meget ung - omkring ½ års tid tror jeg - men hans nerver sidder også mere ude på tøjet så nok derfor han havde så travlt med at kæfte op.
Idag går han helt amok når der kommer nogen ved døren og har faktisk smadret et af ruderne i vores hoveddør
Corsoen .. tja, nu er den 6 år og stadig intet .. meeen .. det kan måske nå at komme til den
okt 2010
Følger: 27 Følgere: 48 Hunde: 11 Emner: 79 Svar: 8.156
Ghini er 18 måneder og gøer aldrig, Alfa var omkring 1 års tid da hun blev vagtsom, og hende skal man ikke overhøre.
Hun gøer ikke, hvis det ringer på døren eller folk bare går forbi, hun gøer kun, hvis der er noget galt, så det sker yderst sjældent.
De første gange hun skældte ud om aftenen tog jeg ikke særlig notits af det, men da der var forsvundet en cykelcomputer fra en af ungernes cykler og et stykke tid efter en cykel, havde jeg lært lektien
Hun har gøet få gange siden og hver gang har der været folk i carporten, som ikke havde noget at gøre der, så hun er en suveræn vagthund
nov 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 28
Ubu, Dogue de Bordeaux, 3 år og vogter stadig ikke. Går til døren, når det banker, men er tavs. Har max hørt ham gø 5 gange.
Ina, Dogue de Bordeaux, 5 mdr. Har gøet ved banken på døreni ca 1 1/2 mdr. Gør 2-3 gange, når folk går forbi haven, når hun vil ud, når hun leger osv, er meget verbal....
aug 2009
avs håber ikke der skete ham noget da han smadrede ruden, bare tanken ;o)
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 367 Svar: 14.847
Men jeg - og personen på den anden side af døren - fik godt nok et kæmpechok
aug 2009
hi hi det kan jeg sku godt forstå, tror jeg havde skidt i bukserne, hvis det var mig
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Vi har dog lært hende ikke at gø af postbuddet, og det gør hun så ikke, selvom han banker på døren, så hvis man skulle begå indbrud hos os, så kunne man i teorien måske slippe afsted med det hvis man kom i postbil og rød uniform.
Min første tæve var ikke nogen vagthund, men hun begyndte at blive personbeskyttende omkring 2 års alderen. Folk kunne komme og tømme huset hvis de ville, men der var ikke nogen der skulle røre ved hendes mor! Basta.
vagtsom??