{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vagtsom??
  • #1   26. dec 2011 Siberian Husky - aldrig.

• #2   26. dec 2011 Hvad er vagtsom? Spørger kvinden med 2 labber........*GG*

• #3   26. dec 2011 hi hi jeg kan bidrage med en hund som heller ikke blev vagtsom

asta/ labrador= aldrig

• #5   26. dec 2011 Jeg har en DSG tæve, der efter hendes første løbetid (8 mdr) blev meget vagtsom overfor lyde ude fra, osv. smiley

Har en Aussie på snart 9 mdr. det interessere ham slet ikke at være vagtsom, han kigger bare dumt på min DSG når hun giver lyd fra sig hvis hun hører noget, det ser næsten ud som om han tænker "luk nu røven altså" smiley

• #6   26. dec 2011 Og jeg tvivler på han nogen sinde bliver vagtsom smiley

• #7   26. dec 2011 • En kælling, ikk' en lyserød prinsesse •
    jeg har kendt en aussie tæve som var ekstrem vagtsom, hun blev det da hun var 7-8 mdr, men tror også det sjældent at de er meget vagtsomme eller?

• #9   26. dec 2011 Krumme
    hold da op, dine hunde er startet tidligt ;o)

• #10   26. dec 2011 Smølfen & Ferrarien !

Det er ikke min erfaring at en hyrdehund er særlig vagtsom, det er ligger ikke til dem, ikke hvad jeg har erfaret med dem jeg har kendt, og heller ikke min egen, det interessere ham bare absolut ikke at være "på" og sige hvis der kommer nogen eller han hører noget.

• #11   26. dec 2011 Schæfertæve, snart 2 år, så blev hun skarp..

• #12   26. dec 2011 • En kælling, ikk' en lyserød prinsesse •
    hmm så har det været sjældent tilfælde med hende jeg kendte, hun var meget skarp,værre end en schæfer og rottweiler tilsammen og så var hun dyrlægens hund, så hver gang der kom folk i klinikken, stod hun op ad skranken og ville æde dem.

• #13   26. dec 2011 Smølfen & Ferrarien !
    Ja for mig lyder det meget unormalt.

Altså jeg havde mine hunde med til en overnatning da jeg var til julefrokost, og det var i sådan en stor bygning med mange værelser vi skulle sove i, og i løbet af natten da folk begyndte at komme "hjem" og jeg lå inde med hundene, DA sagde han nu også lidt, en brummen, og jeg tyssede blot på ham og sagde det var okay, og så lagde han sig hen igen.
    Det var måske fordi det var et fremmed sted, og han der mente han skulle passe på mig, men det er også det eneste jeg har hørt ham sige. Han gør heller aldrig, kun i leg, men ikke hvis det banker på døren eller lign.

• #15   26. dec 2011 Krumme
    ha ha sikke en vagtfordeling, ja du har ret, de lærer uhyggelig meget af hinanden i en flok.

• En kælling, ikk' en lyserød prinsesse •
    ja hun var meget atypisk sin race og hun endte også med at bide rengøringskonen og et barn, men dette kunne have været forhindret hvis ejeren, gav en opdragelse, som hunden ikke så skyggen af

• #16   26. dec 2011 Mellem 6-8 mdr. begge dobermann.

• #17   26. dec 2011 Smølfen & Ferrarien !

Det er jo bare ikke okay, og det burde ikke ske!
    Stakkels hund!

• #18   26. dec 2011 Vores lille Westi begyndte med gøen når der var nogle ved døren og i det hele taget uden for huset da hun var 4 mdr.

• #19   26. dec 2011 Har kun haft Zenta fra hvalp, hun var omkring 10-12 måneder. Hun er stadig utrolig vagtsom. Hun reagere med kraftig gøen hvis det banker på, men høre hun bare noget rejser hun børster og knurre helt nede fra maven af og holder øje med hvor jeg er. Hun er rimlig fattet og bliver først sur hvis hun er SIKKER på der er nogen. smiley

Tøsen er utrolig vagtsom, men ved ikke hvornår hun blev det da vi først overtog hende som 15 måneders. Hun er dog blevet det mere efter vi overtog hende, i takt med hun har fået mere selvtillid og har fundet sin plads i familien.

Laika er ikke vagtsom, hun gøer ikke heller ikke når der bankes på døren.

Sherwood på 11 år ved ikke hvad vagtsom vil sige og han ser alt og alle som venner smiley

Mille (Død) så os alle som venner og derved heller ikke vagtsom.

• #20   26. dec 2011 Bor så os på landet, så her er mørkt og mange lyde :o)

• #21   26. dec 2011 Mine gør ikke, når folk går hen til døren. Men hvis der er nogen i haven gør de (bor ved siden af en idræts efterskole, Og det har kostet dem en del bolde).

• #22   26. dec 2011 • En kælling, ikk' en lyserød prinsesse •
    lige præcis, vi er helt enige, hun har også fået et nyt hjem, da de ikke kunne magte hende.

*Ej en medløber*
    mente bare vagtsomhed i almenlighed, hvis der høres en fremmed lyd eller det banker på døren osv :o)
    ha ha hvor er han dygtig, at han passer på sin mor, når hun beder ham om det, min svigermors hund er en blandning af golden og ruhåret hønsehund, han blev vagtsom da han var 5 ½ mdr og han er også mere obs på mænd, sjovt nok ;o)

Lars .
    så må de lære at holde bolden indenfor boldbanen, ha ha dygtige hunde ;o)

• #23   26. dec 2011 Ja, de er også blevet bedre til det. Tror jeg har 10-12 flade læderbolde liggende smiley

• #24   26. dec 2011 Joy blanding af collie cavalie og en smugle skotte er blevet det efter 2 løbetid ca. der var hun vist ca. 13 måneder, nu er hun 15 måneder, og man kan se hvordan hun ligesom øver sig hi hi.
    Hun er bare ikke så vagtsom om dagen, men ligeså snart det mørkt og vi fx, er ude at gå tur, så hun bare blevet ekstem modig synes hun selv.
    Der ikke tvivl om hun øver sig, men skulle der komme en indbrydstyv, så tror jeg bare hun ville tænke ih jubi besøg til mig nussetid.
    står også og gør hvis der er en mystisk ting.
    Det rart nu hvor hun er blevet så gammel at man kan kende foreskel på hendes vov.

• #25   26. dec 2011 Altså Kia reagerer med en dyb brummen/knurren nede fra maven af hvis nogen står stille eller parkerer eller på anden måde opholder sig længere end et minut foran vores hus.
    Der er ingen årsag til at opholde sig der, da jeg bor ud til vejen og huset kun er adskilt fra denne af et fortov, og det kun er for at gå forbi man behøver komme i nærheden af huset og man må ikke parkere fordi det ligger for enden af et T-kryds. :o)

Når jeg har tjekket alt er som det skal være takker jeg hende og fortæller hende der ikke er nogen fare og hun smider sig i sin kurv og snorker videre.

Banker det på/ringer på så gør hun. Derudover virker hun ikke specielt vred. Bare nysgerrig :o)
    Men jeg lukker heller aldrig op hvis ikke det er nogen jeg, og dermed også Kia, kender så der er ikke noget at blive vred over.

Dem hun er flejnet mest på er politiet fordi de bankede på ruden ind til stuen om natten i stedet for at banke på/ringe på hoveddøren + de var mænd, dem er hun ekstra vagtsomme overfor.
    Er I gale hvor var hun hysterisk.

Hver morgen kommer hjemmeplejen og hun kender bilen (den parkerer uden for huset) og der vækker hun mig inden de når at banke på/ringe på.

Hvornår begyndte det? Aner det ikke men jeg lagde mærke til det da hun var omkring 1½-2 år.

• #26   26. dec 2011 Min ældste malle var temmeligt meget over 1 år, nok snarere to og han er stadigvæk ikke sådan specielt vagtsom.

Den yngste var meget ung - omkring ½ års tid tror jeg - men hans nerver sidder også mere ude på tøjet så nok derfor han havde så travlt med at kæfte op.

Idag går han helt amok når der kommer nogen ved døren og har faktisk smadret et af ruderne i vores hoveddør smiley

Corsoen .. tja, nu er den 6 år og stadig intet .. meeen .. det kan måske nå at komme til den smiley

• #27   26. dec 2011 Gravhunden 5-6 måneder, da hun gøede af alt, der kom til døren.

Ghini er 18 måneder og gøer aldrig, Alfa var omkring 1 års tid da hun blev vagtsom, og hende skal man ikke overhøre.

Hun gøer ikke, hvis det ringer på døren eller folk bare går forbi, hun gøer kun, hvis der er noget galt, så det sker yderst sjældent.

De første gange hun skældte ud om aftenen tog jeg ikke særlig notits af det, men da der var forsvundet en cykelcomputer fra en af ungernes cykler og et stykke tid efter en cykel, havde jeg lært lektien smiley

Hun har gøet få gange siden og hver gang har der været folk i carporten, som ikke havde noget at gøre der, så hun er en suveræn vagthund smiley

• Aya B
    Aya B Tilmeldt:
    nov 2011

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 28
    #28   26. dec 2011 Neshia, Neo, gøede af "underlige" genstande da jeg fik hende (9 uger) og reagerede på banken på døren osv ca to uger efter. Hun var skarp fra omkring 5-6 mdr. Hun var en "skrap kælling" ...men en framragende vogter, som racen skal være det.

Ubu, Dogue de Bordeaux, 3 år og vogter stadig ikke. Går til døren, når det banker, men er tavs. Har max hørt ham gø 5 gange.

Ina, Dogue de Bordeaux, 5 mdr. Har gøet ved banken på døreni ca 1 1/2 mdr. Gør 2-3 gange, når folk går forbi haven, når hun vil ud, når hun leger osv, er meget verbal....

• #29   26. dec 2011 - Martine -
    avs håber ikke der skete ham noget da han smadrede ruden, bare tanken ;o)

• #30   26. dec 2011 Næ, det er jo sådan et "tykt" glas så det splintrede bare - og han fik ikke noget glas på sig sådan for alvor.

Men jeg - og personen på den anden side af døren - fik godt nok et kæmpechok smiley

• #31   26. dec 2011 - Martine -
    hi hi det kan jeg sku godt forstå, tror jeg havde skidt i bukserne, hvis det var mig

• #32   27. dec 2011 Lia har gøet ved døren næsten fra da vi fik hende som 8 uger gammel, der gik ikke mange dage før der blev sagt vuf når der kom besøg, hun giver dog ikke lyd når hun er på besøg ved andre, det må de selv tage sig af.

Vi har dog lært hende ikke at gø af postbuddet, og det gør hun så ikke, selvom han banker på døren, så hvis man skulle begå indbrud hos os, så kunne man i teorien måske slippe afsted med det hvis man kom i postbil og rød uniform. smiley

Min første tæve var ikke nogen vagthund, men hun begyndte at blive personbeskyttende omkring 2 års alderen. Folk kunne komme og tømme huset hvis de ville, men der var ikke nogen der skulle røre ved hendes mor! Basta.

Kommentér på:
vagtsom??

Annonce