Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Eukanuba GODT eller SKIDT?
  • #1   27. dec 2011 Jeg gik fra det fordi min unghund (dobermann) fik problemer med vokseværk.
    Det er dog 10 år siden eller mere, så det er meget muligt at opskriften er ændret siden

• #2   27. dec 2011 Jeg foder med det og er godt tilfreds med det, eller rettere sagt Bella stortrives på det. har prøvet meget andet inden jeg skiftede til det...

• #3   27. dec 2011 Jeg har fodret med det, og min hund sked virkelig meget af det.

• #4   27. dec 2011 Loke får det og han trives godt på det... Han har kun afførring 1-2 gange om dagen. Loke fik også vokseværk da han var hvalp, men det er 5 år siden.

• poul n
    poul n Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 1 Svar: 4
    #6   27. dec 2011 Kathrine, der er ikke korn eller andre fyldstoffer i Eukanuba!!

De er blevet beskyldt for dyreforsøg, ja, men det er aldrig kommet til dom eller bevist.
    Hvis jeg syntes du er en dum k...... så er det desværre rigtig nemt for mig, at hænge dig ud på nettet, jeg behøver ikke engang at bevise at du er dum.
    Så husk nu at undersøge sagen, før du rådgiver andre.
    Jeg fodrer selv med Eukanuba, med et super resultat til følge. så for mig er det bare sagen.
    Men Nanna, lad din hund overbevise dig, prøv at se hvordan din hund fungerer efter et par måneder på foderet, der er desværre ikke andre måder at finde ud af det på.
    Der sidder rigtig mange brugere her, med næsten ligeså mange meninger, men faktum er bare, at ligesom vi mennesker er forskellige, så er hunde det også. Og fordi min hund fungerer godt på et foder, er det ikke sikkert at din hund gør.

• #8   27. dec 2011 Der er også hvede, byg og malet durra i.

• #9   27. dec 2011 Hej alle. Tusind tak for svar.

Min hund på snart et år har fået Eukanuba hvalpefoder og vi har lige idag fået Eukanuba voksen foder til hende men ville gerne hører lidt andres meninger da Gitte og Ulla som har kommenteret her sidst i tråden ikke vil anbefale Eukanuba netop pga. af korn og de biprodukter der er i foderet - så derfor jeg gerne vil hører hvad andre folk har at sige til det enden jeg skifter foder til min hund smiley

• #10   27. dec 2011 Lia får af forskellig grunde Eukanuba til Schæferhunde lige pt. og hun fungerer rigtig godt på det. Det samme gør mine katte med kattefoderet. Sidst vi var ved dyrlæge snakkede han meget om hvor sund Lia så ud og hvilken fantastisk skinnende pels hun havde, han kunne næsten ikke stoppe igen, hvilket naturligvis gjorde mig pavestolt. Det samme sidste år ved en anden dyrlæge, der mente hun bare var "perfekt".

Eukanuba er for mig ikke det allerbedste foder på markedet, men hovedingrediensen er kvalitetskød, hvilket er et plus. Minusset er at de bruger majs, ris og hvede som fyldstof. Hvede er så den kornsort, hvor der er mindst risiko for allergi, så jeg har det sådan at så længe jeg ikke har en hund der er allergisk eller som er af en race hvor der er høj forekomst af allergi, så tager jeg forholdsvist roligt.

Men igen, det drejer sig om at stikke fingeren i jorden, bruge sin sunde fornuft, se hvordan hunden trives på foderet osv. Vi har f.eks. prøvet Kingsmoore, som når man ser på ingredienserne skulle være et bedre foder, men der var for højt proteinindhold i det, så hun fik en træls pels af det og hvor pelsen blev tynd og faldt af i området omkring hendes øjne. Jeg går så ud fra at det var protein indholdet der gjorde det, for jeg har lagt mærke til at det samme sker hvis hun får for mange proteinrige guffer.

Angående dyreværnssagen, så er det efter min mening igen en af de sager der er blevet blæst fuldstændig ud af proportioner af PETA. Jeg studerede sagen dengang den var meget oppe i medierne for en 7-8 år siden og fandt dengang ikke beviser for noget, som gjorde at jeg ville boycotte Iams/Eukanuba - og jeg er ellers en boycotter af rang.

http://www.askavetquestion.com/iams.php

• #11   27. dec 2011 Der er masser af skrammel i eukanuba. vi gik hurtigt væk fra det, da vores hunde har store mængder løs afføring på det foder.

• #13   27. dec 2011 Balto sked 7 gange om dagen på Eukanuba.. Og havde allergi så han kunne slet ikke tåle det, da der er korn i...

For nogle fungerer det, for andre gør det ikke, det eneste du kan gøre er at prøve et par måneder og se hvordan din hund reagerer på det.. men hvis den har fået det som hvalp og har det fint med det, kunne jeg ikke forestille mig det ville være et problem med voksenfoderet....

• #14   27. dec 2011 Jeg har fodret med det for et par år siden, men gik fra det igen, da Freja begyndte at klø sig selv og hendes pels blev mat at se på og føltes stiv at røre ved..

• #15   27. dec 2011 Jeg har lige vundet 2,3 kg af det til hunde med sart hud. Første ingrediens er Majs - så jeg har givet det væk. Det er netop det min hunds hud ikke kan tåle - majs.

• #17   27. dec 2011 Min hund på snart et år er blev stor rost af vores dyrlæger (samt andre hundejere) når hun har været til kontrol besøg, vaccinationer osv. især for hendes skinnende flotte pels og at de ud fra det kunne se hun fik et godt foder - og det er som sagt eukanuba vi stort set lige fra start har kørt med. Men ja, som nogle af jer også skriver - hunde er lige så forskellige som os mennesker. Og jeg synes enlig det her foder fungerer rigtig fint til hende smiley Men tak for svar, alle sammen!

• #19   27. dec 2011 Jeg har fodret med det, men stoppede meget hurtigt igen. Bella begyndte at kaste op af det og fik diarré. Og det var på trods af at vi havde en meget lang indkørings periode... Derfor stoppede jeg. Jeg vil ikke risikerer min hund helbred pga. et foder.

PS. majs er en grøntsag. Ikke en kornsort. Bare så i ved det.....

• #21   27. dec 2011 Min chefs mand som er landmand fx....

Bare fordi du kan lave majsmel af majs, så gør det altså ikke majs til en kornsort. Sorry to say.

• #24   27. dec 2011 Nej det jo også det Ulla - der vil jo ALTID være forskellige meninger hvad angår hundefoder.
    Nej det helt forståeligt Nina og det vil jeg bestemt heller ikke. Min har bare ikke haft noget problem med det foder smiley Men skulle det komme vil det også blive skiftet ud.

• #27   27. dec 2011 Lagde du mærke til det lille "fx" efter min sætning? Næppe. Der er flere andre inde for landbruget jeg har fået det at vide af.

Men jeg syntes at vi skal tage diskussionen andetsteds, da jeg ikke syntes at TS' tråd skal fyldes med diverse påstande.

...og personlig giver jeg ikke meget for wiki, da alle og enhver kan gå ind og rette hvad der står. Wiki er ikke en "fact" ordbog. Igen må jeg skuffe dig...

Kommentér på:
Eukanuba GODT eller SKIDT?

Annonce