7.196 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
Eukanuba GODT eller SKIDT? Eukanuba GODT eller SKIDT?
Jeg vil gerne hører lidt hvad I har at sige om Eukanuba fra folk der selv fodrer med det, folk der har fodret med det og folk som ikke vil fodre med det og hvorfor/hvorfor ikke?
0 synes godt om
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.422
Det er dog 10 år siden eller mere, så det er meget muligt at opskriften er ændret siden
jul 2005
Følger: 54 Følgere: 54 Hunde: 3 Emner: 586 Svar: 5.805
jan 2009
Følger: 20 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 1.868
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 1.312
apr 2011
Følger: 1 Svar: 4
De er blevet beskyldt for dyreforsøg, ja, men det er aldrig kommet til dom eller bevist.
Hvis jeg syntes du er en dum k...... så er det desværre rigtig nemt for mig, at hænge dig ud på nettet, jeg behøver ikke engang at bevise at du er dum.
Så husk nu at undersøge sagen, før du rådgiver andre.
Jeg fodrer selv med Eukanuba, med et super resultat til følge. så for mig er det bare sagen.
Men Nanna, lad din hund overbevise dig, prøv at se hvordan din hund fungerer efter et par måneder på foderet, der er desværre ikke andre måder at finde ud af det på.
Der sidder rigtig mange brugere her, med næsten ligeså mange meninger, men faktum er bare, at ligesom vi mennesker er forskellige, så er hunde det også. Og fordi min hund fungerer godt på et foder, er det ikke sikkert at din hund gør.
mar 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 861
jul 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 788
Min hund på snart et år har fået Eukanuba hvalpefoder og vi har lige idag fået Eukanuba voksen foder til hende men ville gerne hører lidt andres meninger da Gitte og Ulla som har kommenteret her sidst i tråden ikke vil anbefale Eukanuba netop pga. af korn og de biprodukter der er i foderet - så derfor jeg gerne vil hører hvad andre folk har at sige til det enden jeg skifter foder til min hund
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Eukanuba er for mig ikke det allerbedste foder på markedet, men hovedingrediensen er kvalitetskød, hvilket er et plus. Minusset er at de bruger majs, ris og hvede som fyldstof. Hvede er så den kornsort, hvor der er mindst risiko for allergi, så jeg har det sådan at så længe jeg ikke har en hund der er allergisk eller som er af en race hvor der er høj forekomst af allergi, så tager jeg forholdsvist roligt.
Men igen, det drejer sig om at stikke fingeren i jorden, bruge sin sunde fornuft, se hvordan hunden trives på foderet osv. Vi har f.eks. prøvet Kingsmoore, som når man ser på ingredienserne skulle være et bedre foder, men der var for højt proteinindhold i det, så hun fik en træls pels af det og hvor pelsen blev tynd og faldt af i området omkring hendes øjne. Jeg går så ud fra at det var protein indholdet der gjorde det, for jeg har lagt mærke til at det samme sker hvis hun får for mange proteinrige guffer.
Angående dyreværnssagen, så er det efter min mening igen en af de sager der er blevet blæst fuldstændig ud af proportioner af PETA. Jeg studerede sagen dengang den var meget oppe i medierne for en 7-8 år siden og fandt dengang ikke beviser for noget, som gjorde at jeg ville boycotte Iams/Eukanuba - og jeg er ellers en boycotter af rang.
http://www.askavetquestion.com/iams.php
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.767
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
For nogle fungerer det, for andre gør det ikke, det eneste du kan gøre er at prøve et par måneder og se hvordan din hund reagerer på det.. men hvis den har fået det som hvalp og har det fint med det, kunne jeg ikke forestille mig det ville være et problem med voksenfoderet....
maj 2008
Følger: 45 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 29 Svar: 1.149
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
jul 2006
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.764
PS. majs er en grøntsag. Ikke en kornsort. Bare så i ved det.....
sep 2008
Bare fordi du kan lave majsmel af majs, så gør det altså ikke majs til en kornsort. Sorry to say.
jul 2006
Nej det helt forståeligt Nina og det vil jeg bestemt heller ikke. Min har bare ikke haft noget problem med det foder
sep 2008
Men jeg syntes at vi skal tage diskussionen andetsteds, da jeg ikke syntes at TS' tråd skal fyldes med diverse påstande.
...og personlig giver jeg ikke meget for wiki, da alle og enhver kan gå ind og rette hvad der står. Wiki er ikke en "fact" ordbog. Igen må jeg skuffe dig...
Eukanuba GODT eller SKIDT?