{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor mange gange går i ture med hunden(om dagen)..
  • #1   27. dec 2011 Minimum 3 gang og normalt mellem 30 min - 60 min pr. gang

  • #2   27. dec 2011 2 gange

    en kortere om morgenen ca ½ time

    en længere om eftermiddagen ca 1 time

    de er ikke alene i løbet af dagen og bruger mange timer i haven i løbet af dagen


  • #3   27. dec 2011 Bor i lejlighed. Ikke to dage er ens herhjemme, men vi prøver med 5-6 ture om dagen da han stadig er hvalp, og de varer fra 5 min til 1,5 time ca blandet over hele dagen.

  • #5   27. dec 2011 Vi har ikke den minste rytme i hverken frekvens eller varighed af gåture. Det er ikke hver dag vi går ture - og når vi gør kan de både være ultrakorte (10 minutter) eller længere 1-1½ time... Gåture er ikke vores prioritet og ikke det, vi baserer hundens daglige aktiviteter på.

  • #7   27. dec 2011 Mellem 2og10 gange om dagen. Hvis det tæller bare at lukke dem ud i haven smiley

    Der er de tit i mange timer også plejer jeg kører ned til fjorden med dem en gang om dagen

    skal lige siges jeg bor på landet og har 4000kvm have


  • #8   27. dec 2011 Vi går i øjeblikket minimum 2.

    Ca. 20 min om morgenen inden manden tager på arbejde, og så kører jeg en lang tur i skoven ca. 1½ time om eftermiddagen hvor de går løs.

    Jeg går hjemme med projektskrivning i øjeblikket, og kan derfor nå i skoven inden det bliver mørkt.

    Når vi begge er på arbejde og i skole i løbet af dagen går vi 20 min om morgenen, ca. 45 min når vi kommer hjem ved vejene, hvor kun den ene kan gå løs, og så ca. 20 min - ½ time igen om aftenen.

    Det er dog ikke altid at "planen" holder, og nogle dage er meget forskellige fra andre. Vi går bl.a. også til træning og hundeleg nogle dage om ugen, og så ser dagen helt anderledes ud.


  • #9   27. dec 2011 2 gange. smiley

  • #10   27. dec 2011 som regel minimum tre, da vi ikke bruger haven som hundetoilet - dog er der ikke nogen fast struktur. Nogen dage er det kun korte tisseture, andre dage er det lange ture på flere timer.

  • #11   27. dec 2011 Kommer an på mange ting. Ikke to ens dage her.

  • #12   27. dec 2011 Tre gange om dagen.

    Morgenturen:
    Man, ons og lørdag 30 min. løbetur + ca.30-40 min. tur inden jeg tager på arbejde.
    Andre dage. Mindst 1 time, da hunden er alene hele dagen, mens jeg er på arbejde/væk (ca. 7 timer)

    Eftermiddag:
    Ca. 1 times tid. Men det bliver ofte til mere, hvis man tilfældigvis møder andre hundeejere i parken.

    Aften:
    Ca. 40 min. til 1 time. Det svinger meget.

    Om sommeren er hunden selvfølgelig mere ude.
    Er selvfølgelig klar over, at alle hunde racer er forskellige med forskelligt behov.
    Jeg har en hund, der har behov for motion og en masse mental træning. Hun skal ud og snuse/bruge næsen. Tror un får dækket sine behov og det b.la er derfor, hun er sådan en rolig og god hund smiley


  • #13   27. dec 2011 @Christina K

    0-3 gange om dagen ?
    Har i så en have ? smiley


  • #14   27. dec 2011 dette link syntes jeg er godt http://omhunden.dk/html/motion___hunde.html
    det passer med 3 daglige ture med vores, selvom vores en tæve er utrættelig ;0)


  • #15   27. dec 2011 @ Christina K
    Næ, det er svært at vide. Mon ikke det betyder, hvor mange gange ens hund ud for, at tisse/pølle ? smiley
    Jeg bor i lejlighed, uden have. Så jeg er tvunget til "rigtige" gåture smiley


  • #16   27. dec 2011 Jeg har os have, indhegnet og åbner jeg havelågen er der marker så langt øjet rækker, så det bruger jeg meget til hundene. De er os meget med i bilen.

  • #18   28. dec 2011 Har ingen rutine herhjemme hverken med antallet af gåture og varigheden af dem eller fodertidspunkter for den sags skyld, så....pas smiley

  • #19   28. dec 2011 Har heller ikke faste rutiner på gåture, træning eller mad.
    Den ugentlige hundetræning i dch klubben er det eneste faste.


  • #20   28. dec 2011 Det svinger rigtig meget... På hverdage hvor jeg arbejder, går jeg med ham en lille tur om morgenen (10 min ca), så han lige får tisset af... Så går jeg med ham igen om aftenen (45-60 min)... I weekenderne/ferier prøver vi så vidt muligt at komme ud og lege med andre hunde, så han får løbet lidt... Så er der så ingen gåture de dage, da vi er ude og lege en times tid ca. Så er han også bare træt resten af dagen....
    Andre gange bliver det til en lille tur på 30 time om dagen, og ellers er han i haven, andre gange igen går vi 2 timer... Det er meget forskelligt...
    Jeg kan som regel mærke på ham om han er rastløs og trænger til en lang tur eller om han bare skal hygge herhjemme med lidt leg og træning og så en lille tur...


  • #21   28. dec 2011 3 gange dagligt, i al slags vejr, vi har have, men det skal og bliver ikke brugt til hundetoilet.

  • #22   28. dec 2011 Det eneste, som er 100% sikkert hjemme hos os er morgen turen. Den klare jeg inden jobbet og det er ca. 30-60 min. afhængig af årstiden.
    Resten af dagen variere meget.
    Det kommer helt an på, hvilken dag det er. Men som minimum får de 2 gåture. Men ellers går meget af vores tid på agility træning, konkurrencer, rally træning, hundeleg og gåture med andre hunde alm. træning, hjernegymnastik ude som inde. De er med os ude, når vi er ude og besøge nogle.
    For os handler det mere om, at hundene får nogle oplevelser i løbet af dagen, så de ser noget andet end huset og haven og at alle sanser bliver stimuleret End det handler om, at de kommer ud og gå tur, fordi de ikke må bruge haven som toilet.


  • #23   28. dec 2011 Det er meget forskelligt, nogle gange slet ikke og andre gange 3 om dagen smiley det kommer an på familiens daglige rutine, hvor vi er henne og hvad han ellers er blevet aktiveret med i løbet af dagen smiley

    Jeg kan ikke have ham løs, så det bedste vi ved er at gå tur hjemme hos min mor nede i mosen smiley Det elsker han og der skal jeg ikke være bange for der kommer andre hunde farerne smiley


  • #24   28. dec 2011 Hej. Nu har jeg selv en dobermann, som er en af de hunde med mest energi , udover de normale hunde som labrador og andre typer, jeg er ude ca 5-10 gange om dagen med ham, da han ellers ikke får brugt sin energi, som er vigtigt for en hund's sundhed. Så det hele kommer an på dig selv, du skal lærer din hund at kende, og vide hvor mange gange den skal ud .

    Mvh Danni smiley
    Ps, skriv endelig hvis du har spørgsmål, alle må spørge smiley


  • #26   28. dec 2011 På gåture, går vi 2-3 gange dagligt.
    Her hvor jeg har ferie, kommer han ud om formiddagen, hvor vi går min. 20 minutter. Om aftenen går vi mellem 30-60 minutter.

    Når jeg går i skole, går vi morgen, 10 minutter ca, (middag, min. 20 minutter), aften er det samme, 30-60 minutter.

    Derudover kommer han en masse i haven smiley ca hveranden time.


  • #27   28. dec 2011 Det er meget forskelligt.. nogle dager få vi ikk gået tur men vores hund har så fri adgang til vores have.. men ellers har vi et stort græs arial som jeg tusser ned på med tessa også få hun lov og løbe hvis vis der ikk er andre mennesker hvad der ikk er så tit.. så kaster vi lidt boldt evt. ellers går vi bare en tur nå haven er lukket (nogle gange lukker vi hvis vi har lavet noget eller der er sne så hunden kan løbe ud så går vi 3 gange om dagen ca.

  • #28   28. dec 2011 Hundene kommer til stranden hver dag 2 gange.....Lige gyldig hvordan vejret er....Nogle gange tager jeg 2 med andre kun een ...Det går på skift....
    Der leges trænes og læses avis til den store guldmedalje.....
    I tid er det ca. 3 timer om dagen hver dag...
    Træning er langt fra det vigtigste i mit daglige hundehold...


  • #29   28. dec 2011 Vi går mellem 3 og 4 gange om dagen. Turene varer alt fra en halv time til 2-3 timer. Vi har også kun en lille plet til have så derfor kræver det også hun kommer ud det mere, da hun også er en aktiv hund.

  • #30   28. dec 2011 5-6 tuer af 10-20 minutters forløb det er meget forskæligt....

  • #31   28. dec 2011 Er der nogen af jer der er lystfiskere ?

Kommentér på:
hvor mange gange går i ture med hunden(om dagen)..

Annonce