868 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Negleklipning! Negleklipning!

Jeg har min islandske fårehund, på 1 år. Og han hader at få klippet negle, hans viser tænder og knurre af mig så snart jeg finder neglesaksen.. smiley Jeg har aldrig klippet for langt ned eller andet der gør ondt på ham..
Helt fra hvalp af har han været vant til at få klippet en negl om dagen og fået en masse ros bagefter, men nu vil han ikke have det.

Nogen råd til hvordan jeg får ham til at falde lidt mere til ro omkring negleklipning? smiley

Helt fra hvalp har han haft en ulveklo som er groet rundt og ned mod trædepuden.. jeg har altid sørget for at klippe den så den ikke kunne gro ind i trædepuden.
Men nu er det altså sket at den er groet lidt ind i og den er selvfølgelig øm, så i morgen går turen til dyrlæge og få kigget på det.. smiley

Håber at de vil fjerne den så det ikke vil ske igen..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Udskiftning af dørbælg på Samsung EcoBubble vaskemaskine 750 kr.
  • Handyman needed – URGENT (Before 12:00 Today) 1.200 kr.
  • IKEA sofa moduler monteres 800 kr.
  • Stikkontakt 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Negleklipning!
  • #1   29. dec 2011 Okay...
    Nu spørger jeg sikkert dumt.. men hvad er en dremmel? smiley

Er lidt ked af at det ikke kan lade sig at gøre, har gjort meget helt fra start af for at vænne ham til det, men åbenbart ikke nok. smiley

• #2   29. dec 2011 Isabella P... jeg har nøjagtig samme problem med Baldur, han knurrer dog ikke og viser tænder men han er panisk angst for negle klipperen og hans ulvekløer vil også dreje rundt om trædepuden.
    Vi har også prøvet alt men intet hjælper bare han ser saksen er han væk.
    Baldur kan så ikke lide maskiner med lyd og vi må slet ikke holde hans poter.
    Vi ved så ikke om det ligger tilbage fra hans fortid hvor han ikke har haft det godt, vi fik ham som to årig så vi kan også bruge nogle gode råd.

• #3   29. dec 2011 Dejligt at høre jeg ikke er den eneste.. smiley
    Men Joey er normalt heller ikke en der viser tænder og knurre, men det her bryder han sig virkelig ikke om..

men det kunne godt ske han ville få lidt bedøvelse i morgen så må dyrlægen lige klippe allesammen godt i bund så der går noget tid inden de skal klippes igen. også må jeg i gang med træningen forfra.. smiley

Kommentér på:
Negleklipning!

Annonce